Nasze NIEszosowe rowerki
#201
Napisano 08 lipiec 2012 - 19:18
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#202
Napisano 08 lipiec 2012 - 19:34
A tak powaznie, to nie lepiej zwykla szose...?
#203
Napisano 08 lipiec 2012 - 23:07
Szosa to nie tylko rower, którym można rozwijać duże prędkości, ale można te duże prędkości utrzymywać na długich dystansach. To co widać na filmie, to duże prędkości chwilowe. Ale z czasem byłoby je znacznie trudniej utrzymać niż na szosie - rower cięższy, opory toczenia większe, to po x kilometrach by wyszło itd.
#204
Napisano 08 lipiec 2012 - 23:39
Wiem, że to nigdy nie będzie szosa. To się zgadzam z Wami w stu procentach. Baranka dałem nie dlatego bo chcę żeby rower był tylko szosówką z wyglądu tylko ze względów wygody. A szosówki bardzo mi się podobają to druga sprawa :-P . Przeróbką bardziej zblizającą Meridę pod szosę to raczej danie 11 zębów z tyłu albo lżejszego koła z tyłu niż sama szosowa kierownica (jest alu a miałem stalową, więc zbliżenie do szosy kolejne)
Tak, niestety chwilowe są te prędkości. Aczkolwiek i tak teraz szybciej jeżdżę odnośnie średniej prędkości, bo gdy po sprincie odpoczywam to między 20 a 25 km/h jadę więc jest lepiej. w zależności od zmęczenia ale ja z reguły robię krótsze dystanse ale sprinty wolę niż stała prędkość 30 km/h i 50 km dystansu . No i przy takich zębatkach pokonywanie ulicznych wzniesień i zjazdów to bajka! Z górki 3/7 i cisnę i pod górkę potem nie muszę pedałować. a na 44/14 musiałem mielić jak głupi. Więc poprawa pod względem performance`u jest znaczna.
Ja jestem mega happy, że wogle udało mi się to w końcu pożenić i że to DZIAŁA i do tego wygląda. Kapsel... hmm śliczne są torowe rowery. Wzorowałem się troszku na nich, wcale nie widać co nie?. Grunt, że nie przeszkadza a poprawia wygląd, tak przynajmniej mi się wydaje, aczkolwiek wiem, że nie wygląda jak carbonowy oryginał. Jak byście się przyjrzeli jakbym stał, to pewnie maniaki by poznały, że to samoróbka, ale w jezdzie i jeszcze do tego ktoś mniej rozeznany i by patrzył NIE po stronie szprych.... Niektórzy pokazują - "patrz jaka kolażówka". Fakt faktem, że kapsel to nieco kontrowersyjny zabieg . Do gry w polo na rowerach je montują tylko z plastiku ale nie wygląda to aż tak super, bo oni z reguły mocują je do szprych za pomocą opasek nelonowych i to wg mnie nie wygląda. Na pewno spójniej i bardziej zjawiskowo wyglądają Teny rimsy + kapsel niż teny i zwykła szprycha. Choć możecie mieć odmienne zdanie .
#205
Napisano 02 październik 2012 - 08:30
2. Tam powinno sie dac wsadzic koła szosowe 28" tylko trezba dorobić adaptery do hamulcy
#206 Gosc_marvelo_*
Napisano 02 październik 2012 - 23:30
Też miałem kiedyś klamkomanetki z górala zamontowane na stalowym wąskim baranku, tylko że niżej, na dolnym prostym odcinku kierownicy. Ładnych parę lat tak przejeździłem i w dolnym chwycie było całkiem wygodnie.
Mnie osobiście takie kombinacje nie rażą i doceniam wszelką inwencję twórczą.
#207
Napisano 03 październik 2012 - 08:47
Generalnie to się kurczę zastanawiam, czemu 30 lat temu nie wpadli na te Retroshifty? Albo Suntour Commander? W ogóle, jaka idea przyświecała konstruktorom i kontynuatorom pomysłu manetek na dolnej rurze? Może mi ktoś to powiedzieć?
Ale ogólnie Twój projekt fajny. Chwali się, że coś kombinujesz wykonać samemu. ;-)
#208
Napisano 03 październik 2012 - 20:56
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#209
Napisano 04 październik 2012 - 00:12
A tak na marginesie: Szlifuj diament dopóty, dopóki nie zmieni się w brylant.
A tak na marginesie 2: Za cenę tego roweru i przeróbki miałbyś już całkiem fajną "prawdziwą" szosę.
#210
Napisano 08 październik 2012 - 13:26
W sam raz na jesienną pluchę. Ponoć waży tylko 13,7 kg. po wymianie kokpitu, sztycy i siodła chcę zejść do ok 13,2. Potem będę się bawił dalej...
#211 Gosc_marvelo_*
#212
Napisano 04 luty 2013 - 21:19
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#213
Napisano 05 luty 2013 - 16:38
moj nieszosowy ninerek
#214
Napisano 05 luty 2013 - 20:52
Prosimy o więcej
#215
Napisano 20 luty 2013 - 12:40
Nie wiem tylko czy owinąć pancerz na całej długości czy przeplatać niebieski - czarny.
Rzucam zdjęcie poglądowe co by lepiej wyglądało. Oczywiście robiłem to na szybko do zdjęcia, przy całości bardziej się przyłożę
Co sądzicie, cały pancerz czy z odstępami ?
kupiłem także niebiesko czarną owijkę, i założę ją zamiast gripów
wrzucę niedługo zdjęcia efektu ostatecznego
pod zaciskiem sztycy to nie jest ozdoba tylko ochrona lakieru, bo tam mam lampkę przymocowaną ; )
max dst:
412 km Kraków - Warszawa (2020)
#216
Napisano 20 luty 2013 - 12:58
Chcę trochę spersonalizować rower tzn. żeby by (przynajmniej wizualnie) różnił się od nowego ze strony producenta. W tm celu kupiłem niebieską taśmę izolacyjną i mam zamiar owinąć nią pancerze.
Nie wiem tylko czy owinąć pancerz na całej długości czy przeplatać niebieski - czarny.
Rzucam zdjęcie poglądowe co by lepiej wyglądało. Oczywiście robiłem to na szybko do zdjęcia, przy całości bardziej się przyłożę
Obrazek
Obrazek
Co sądzicie, cały pancerz czy z odstępami ?
kupiłem także niebiesko czarną owijkę, i założę ją zamiast gripów
wrzucę niedługo zdjęcia efektu ostatecznego
pod zaciskiem sztycy to nie jest ozdoba tylko ochrona lakieru, bo tam mam lampkę przymocowaną ; )
Na twoim miejscu owinąłbym całość, lepiej to będzie wyglądać. Białe gripy lepiej niech zostaną.
#217
Napisano 20 luty 2013 - 14:46
pancerz link od blokady amortyzatora już owinąłem. Super efekt, lepszy niż się spodziewałem. Wrzucę foty jak skończę wszystko.
A owijkę spróbuję dać niebiesko czarną, kosztowała mnie 12zł więc jak przyjdzie to założę najwyżej wyrzucę )
max dst:
412 km Kraków - Warszawa (2020)
#218
Napisano 20 luty 2013 - 21:10
max dst:
412 km Kraków - Warszawa (2020)
#220
Napisano 06 marzec 2013 - 13:06
Całą zimę przygotowuje się do sezonu 2013. Zamierzam więcej jeździć a mniej przerabiać, toteż rzeźbię przez zimę. W tamtym sezonie przejechałem raptem 400km :/. Tym razem zamierzam więcej szaleć i jeździć bikiem do pracy (nie codziennie ale często). 22 km w jedną stronę (obrzeża Katowic->Bytom). Za niecałe 500zł zakupiłem kompletny strój rowerowy - rękawki Rogelli, długie spodnie na szelkach rogellli lekko ocieplane, kominiarka, krókie gacie z wkładką, koszulka, bielizna termo, rękawiczki nieprzemakalne wszystko w tonacji czarno białej pod kolor bika. Do tej pory miałem jedynie rękawiczki bez palców i koszulke rowerową po bracie ;-).
ROWER:
- Kartonowy kapsel wywalony - w hurtowni tworzyw sztucznych Stanplex za 8 zł wycięli mi laserowo koło z dziurką i przecięciem po promieniu. Materiał nazywa się tajemniczo - AXPET 0,5 mm grubości. Brak informacji na jego temat :-/ . Niebieskawo przeźroczysty kolor. Okleiłem go na czarno (tu jeszcze pole do popisu do odchudzenia - malowanie kapsla może da lżejszą wagę, albo w ogóle jego wywalenie)
- Koło przód zmienione na 36 szprych Saiko - duuużo lżejsze niż 6cioszprych Teny rims. Szybciej się rower zbiera. A po przeróbkach wygląda super a nawet lepiej.
- Wywaliłem metalową stopkę, metalową osłonkę przerzutki, siodełko ze sprężynami ze składaka zmieniłem na ori sportowe Meridy - oryginalnie był zamontowany przy kupnie roweru. Kiedyś mnie bardzo uwierało, ale będę mieć wkładkę, to komfort może będzie większy.
- Klamkomanetki przerobione na czarny kolor.
LUSTERKO:
Zrobiłem lusterko rowerowe i to wypukłe .
- 4 opaski nelonowe zaciskowe
- drut nawojowy (0,5m; fi 1,7mm)
- kopułka głośnikowa czarna
- kopułka głośnikowa chromowana
- koszulka termokurczliwa
- igła, nici ;-)
KOSZT dla śmiertelnika: niecałe 8 zł
KOSZT mój: 3zł
Waga: 14g :-P
Będę testować. Drut złożyłem na pół i skręciłem go aby sztywność była duża - mogę je dowolnie modelować. Jeśli podwójna nić wytrzyma deszcze to powinno przejść testy.
A tutaj filtr przeciwko owadom z klocków Lego ;-) <żarcik>. Bardziej ozdoba pokoju. Do jazdy na rowerze może zrobię podobnie ale zastosuję kominiarkę.