Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nowe Campagnolo Centaur!


34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Doktor

Doktor
  • Użytkownik
  • 246 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 marzec 2016 - 21:52

Nazywa sie Potenza, ale powiedzmy: Centaur. Daytona. Podchorus :-)

 

Jest na stronach Campa, ale tu lepszy opis:

http://road.cc/conte...pset-first-ride

 

Alumiowy Chorus z klamkami PowerShift i korbami PowerTorque. W korbach PowerToque wreszcie dodali samościągacz. Czekamy jeszcze na spinkę do łańcucha :-)

 

A serio: ciekawe na ile to skalkulują (tj. nie katalogowo i nie na ile to skalkuluje Wertykal przeliczający 1EUR=6PLN, tylko za ile będzie w B-D.de, B24.de, B-C.de, Rose itp.). Gdyby pod 700EUR to mógłby być poważny rywal Ultegry w średnim segmencie.



#2 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2016 - 22:17

Chińczycy kopiują świat, Campa kopiuje Shimano :)

Jako nieużytkownik Campy uważam że japoński styl nie jest najpiękniejszy. Korba wygląda siermiężnie.

 



#3 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2016 - 22:21

Wg tej strony przy szybkim przeliczeniu wychodzi cenowo na poziomie między ultegrą i da, w przypadku niektórych części na poziomie da.



#4 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2016 - 22:29

Ta korba Potenza wygląda trochę jak taka najtańsza stalowa za 30 zł oblewana plastikiem.



#5 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 17 marzec 2016 - 12:39

Dramat.... od 8 lat w Campagnolo pracuje mocno usadowiona V kolumna (komórka dywersantów). Zupełnie zatracili styl, jakość wykonania też poszła w dół, np. te klamki - wygladają na tanią chińską podróbkę xenona o starej funkcjonalnosc nie wspomnę (zbijanie po 1 biegu jak w shimano) :)
Wszystko może i poprawne ale zupełnie niczym się nie wyróżnia na plus, zero innowacji i prostych trwałych rozwiązań jak kiedyś.

 



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 marzec 2016 - 13:17

Próbuję sobie wyobrazić, co mogłoby skłonić człowieka do zakupu tego sprzętu.

 

- Wygląd? Paaanie, daj pan spokój!

- Trwałość? Z plastikową przerzutką?!

- Cena? Serio, z ceną powyżej Ultegry i tak tandetnym wyglądem?

- Waga? Tyle co Ultegra, tylko drożej.

- Może europejska produkcja? Niby tak, ale... w Rumunii.

 

Rzadko mi się to zdarza, ale naprawdę nie umiem sobie wyobrazić ANI JEDNEGO argumentu, żeby uznać tę grupę za godną uwagi.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 17 marzec 2016 - 16:38

I oni chcą tym zastąpić Athenę, która jest szanowaną marką. Najgorszą częścią tego projektu jest wszędobylski campowy plastik i technologia PowerShift, z wyrabiającymi się plastikowymi elementami. Nie wiem, nie dało się tam wsadzić UltraShifta z cięższymi bebechami..? Shimano za kilka lat będzie miało pewnie tą samą budowę wszystkich mechanizmów, a ich grupy będą się różniły wyłącznie wagą, a makaroniarze wiecznie kombinują. Zero wizji na przyszłość, tylko jakieś durne pomysły pisane na kolanie i na szybko wprowadzane na rynek. I tak jest od momentu kiedy wszedł nowy zarząd, firma sama całuje się w dupę i szepcze sobie do ucha, że wszystko jest ok, że jesteśmy tacy wyjątkowi.


...konkurować z Shimano na rynku OEM. To trzeba niezłego szaleńca, żeby wpaść na taki pomysł...
  • mburs lubi to

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#8 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 17 marzec 2016 - 16:45

- Może europejska produkcja? Niby tak, ale... w Rumunii.

Rumunia to już nie taki 3 świat jak za czasów Ceausescu. Wprawdzie nie są to Niemcy, ale też bez przesady, to nie Ukraina.

 

 

 

Najgorszą częścią tego projektu jest wszędobylski campowy plastik i technologia PowerShift, z wyrabiającymi się plastikowymi elementami. 

I to jest fakt. Ten PowerShift jeszcze by uszedł gdyby nie fakt, że zębatki się ścierają i co najgorsza, nie idzie ich dokupić. Celowe postarzanie produktu, to nie ma być trwałe, ma się psuć, a my mamy zapłacić za nowe. Idą z duchem czasu, no co... :D



#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 marzec 2016 - 17:05

Rumunia to już nie taki 3 świat jak za czasów Ceausescu.

Tego nie powiedziałem - zresztą miejsce produkcji nie ma dla mnie osobiście żadnego znaczenia. Bardziej chodziło mi o to, że pomimo europejskiej produkcji nie będzie to już "spirit of Italy", za który niektórzy byli gotowi dopłacać.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 17 marzec 2016 - 18:25

Ale zasugerowałeś, że Rumunia to coś gorszego niż Europa, a tak wcale nie jest do końca. Kraj taki sam jak Słowacja, Węgry czy Litwa. Chciał bym, by Polacy produkowali tyle modeli własnych samochodów co Dacia. Ale mniejsza o to, nieważne :)



#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 marzec 2016 - 18:43

Spokojnie, do Rumunii nic nie mam, a jej rozwoju w ostatnich latach jestem w pełni świadomy. Zresztą gdyby chodziło o produkcję w jakimkolwiek państwie innym niż Włochy, napisałbym to samo.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#12 Doktor

Doktor
  • Użytkownik
  • 246 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 marzec 2016 - 19:02

Nie zgadzam się z przedmówcami.

 

1. Główną cechą tej grupy jest relatywnie niska cena z równoczesną kompatybilnością z CH/R/SR. Jeśli uda się uzyskać *realną* cenę ~700EUR to jest to dobry punkt wyjścia by tanio kupic coś, co nastepnie można stopniowo upgrade'ować w razie potrzeby (np. klamki) do wyższych grup.

 

2. Jeśli aluminium, to mi się podoba czarne. Hamulce są czarne i wolę je od srebrnych 2009. Zresztą pod kątem wspomnianego wyżej stopniowego upgrade, czarny kolor jest wskazany - komponenty będą lepiej pasowac wizualnie.

 

3. Tekst

 

"Shimano za kilka lat będzie miało pewnie tą samą budowę wszystkich mechanizmów, a ich grupy będą się różniły wyłącznie wagą, a makaroniarze wiecznie kombinują."

 

ubawił mnie setnie. W ostatnich kółkach Dura-Ace, których używałem, a była to konstrukcja z 2008, zjechał mi się stożek. Stożek okazał się zintegrowany z osią. A w tych kołach oś była niekompatybilna z jakimikolwiek innymi kołami Shimano... Shimano zaleciła wymianę kół. I to nie był odosobniony przypadek. Skoro o tym mowa: korpus piast WH-7800/7850/7900 i WH-9000/6800 miał identyczne wymiary. Poproszę więc o merytoryczny powód, dla którego koła WH-780x/7850/7900 są 100% niekompatybilne z grupami 11s. AFAIK w prawie wszystkich kołach Campa osie i inne kluczowe elementy są te same. Klamki CH/R/SR mają te same wszystkie komponenty, a w Shimano nawet kapy i gumy mają odmienne kształty. W Campa tarcze korb sa te same. Ładnie wygląda korba Dura-Ace z tarczami 105, prawda? Itp itd. Więc proszę mnie nie rozśmieszać.

 

 

 


  • Xelius lubi to

#13 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 17 marzec 2016 - 20:24

Więc proszę mnie nie rozśmieszać.


Zastanowię się.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#14 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 17 marzec 2016 - 20:47

Po co się podniecać nowym Centaurem/Potenzą, skoro za dwa, trzy razy tańsze pieniądze można sobie skompletować Centaura kupując kolejno nowe części tej grupy sprzed 5-7 lat? Ostatnio kupiłem tylny wózek tej grupy, nowy, srebrny ( takiego już nie uświadczysz ) za 270 zł.



#15 Doktor

Doktor
  • Użytkownik
  • 246 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 czerwiec 2016 - 10:43

Cenowo nie jest na razie źle:

https://www.bike24.c...;menu=1000,4,26



#16 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 05 czerwiec 2016 - 12:24

No źle nie jest, całe 100 euro droższa od ultegry ;)

 



#17 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 06 czerwiec 2016 - 14:48

I do tego z powershiftem. I nazwa głupia. Co było nie tak z Atheną..?

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#18 Doktor

Doktor
  • Użytkownik
  • 246 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 czerwiec 2016 - 17:24

AFAIK Athena jest pozostawiona do kompatybilności z MY2019-2014.

AFAIK łapki mozna sobie wymienić na np. Chorus 2015.

Ultegry za 550EUR nie widziałem. Zresztą: gdybym widział też bym nie kupił.



#19 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 postów
  • Skąddolny slask

Napisano 06 czerwiec 2016 - 17:41

Ostatnio zalozylem sobie do zimowki nowy naped deore, lancuch HG53. Po 400-500 km (!) lancuch jest bliski wymiany wg przyrzadu park toola. Bylem w szoku jak to zobaczylem , rozumiem, ze to tani lancuch ale taki przebieg to przegiecie - ten rower nie widzial terenu bo to dojazdowka do pracy na zle pogody. Dla mnie to co robi shimano zwlaszcza z lancuchami to jest po prostu kpina.

Mialem kiedys szosowke na ultegrze i lancuchy po 2000-2500 km byly wycigniete to nadal daleko za murzynami jak porownam do campy - 7000-8000 u mnie wytrzymuje az przyrzad sugeruje zmiane i kaseta przyjmuje nowy lancuch bez problemow.

Druga sprawa to jakosc osprzetu shimano - manetki sory mi tlukly na nierownosciach, ultegre musialem co jakis czas doregulowac (linki), od kolegow majacych nowa 6800 niby poprawiona tez slysze , ze musza podregulowac co jakis czas.

A moj rower na campie? Grupa zalozona i rower w 2010 i do dzis nie tykalem regulacji przerzutek! - tylko wymiana kaset i lancuchow (na te same) + ostatnio blaty korb. Klocki hamulcowe recorda nadal jeszcze nie przy "wear line".

 

Wiec argumenty za potenza? Ano moim zdaniem takie, ze jezeli ktos nie bierze pod uwage srama (a ja nie biore bo nie pasuja mi manetki) to majac te ok 700 euro to najlepszy/JEDYNY wybor bo w zyciu nie kupilbym shimano z powodow , ktore w/w. Nie rozumiem po co porownanie do ultegry jak ona nie rowna sie nawet dla mnie z veloce z lancuchami i linkami jak guma od majtek :D

 

Wiadomo, campa tez ma minusy trwalosc wszystkiego spada z roku na rok np. PT to lipa i te plastikowe elementy nie wygladaja zbyt rozowo. Ale co jakis czas rozmawiam z kolega z wertykala i powiedzial, ze jezeli chodzi o lancuchy i trwalosc to tutaj campa nadal robi to dobrze. Chcieli zrobić coś pomiędzy i wcisnąć się do szerszej grupy odbiorców stąd ta potenza.


  • Greek lubi to

#20 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 06 czerwiec 2016 - 21:15

luki99 myślę, że trochę przesadzasz. Ultegry w ogóle nie muszę regulować, łańcuch deore w rowerze górskim chodzi u mnie już 4 - 5 sezon i na razie nie czuję problemów. A campa ( Centaur, Veloce ) też nie jest idealna - np. hamulce Ultegry to brzytwy w por. do campy, wiadomo - klamki chodzą delikatnie itd. Są i tu plusy i minusy.





Dodaj odpowiedź