Jak mogę przesadzać skoro to są po prostu moje osobiste doświadczenia Zamiast HG53 wsadziłem C9 na pewno pożyje znacznie dłużej niż 500km.
Może i zabrzmi to ostro ale dla mnie po tych doświadczeniach osprzęt shimano nie istnieje.
Napisano 07 czerwiec 2016 - 10:14
A co to jest sora? żartuje. Jeśli jest możliwość finansowa na nowe części to grupe campy veloce 10s (ale osobiście wziąłbym z inną korbą bo tam jest PT), jeśli budżet jest mniejszy to szukać używanej centaur/veloce/xenon/mirage nawet 9s bo to bardzo trwałe sprzęty. A wszystko co nowsze - również samochody , obuwie, odzież itd jest moim zdaniem dużo gorsze teraz niż kiedyś w kwestii trwałości...
Trochę zeszliśmy z tematu i to moja wina... więc wracając do Potenzy. Wygląda jak wygląda ale dzięki tej grupie powinna być dostępna tańsza kaseta do napędu 11s Samościągacz to konieczność dobrze , że to dodali chociaż jeszcze lepiej gdyby wszystkie grupy miały UT i tyle.
Pewnie nie ma nikogo kto ma tę grupę lub chociaż widział gdzieś za granicą jak to działa na żywo i podzieliłby się informacjami ?
Napisano 07 czerwiec 2016 - 13:28
Ostatnio zalozylem sobie do zimowki nowy naped deore, lancuch HG53. Po 400-500 km (!) lancuch jest bliski wymiany wg przyrzadu park toola. Bylem w szoku jak to zobaczylem , rozumiem, ze to tani lancuch ale taki przebieg to przegiecie - ten rower nie widzial terenu bo to dojazdowka do pracy na zle pogody. Dla mnie to co robi shimano zwlaszcza z lancuchami to jest po prostu kpina.
Łańcuch bliski wymiany to jeszcze nie łańcuch do wymiany. Ktoś już pisał kiedyś, że łańcuchy Shimano według przyrządów pokazują pewne zużycie już jako nowe, więc to nic nie znaczy i taki łańcuch może mieć jeszcze sporo życia przed sobą. Moim zdaniem (na bazie własnych doświadczeń) HG53 to bardzo przyzwoity łańcuch za te pieniądze.
Napisano 07 czerwiec 2016 - 13:52
Mam w tym pewne doswiadczenie i wiem o tym... nowy lancuch campy ciezko wchodzi w przyrzad w ogole trzeba go docisnac i pokazuje 0.25. Łancuchy shimano pokazuja na starcie (nowe) juz 0.25-0.50, o tym pewnie czytałeś i owszem to dla nich "norma".
Ja piszac, ze jest blisko wymiany mialem na mysli 0.75 - wg przyrzadu wtedy nalezy wymienic, oczywiscie czasami troche przeciagam ale potem jest ryzyko , ze nowy nie zagra z kaseta. Tak czy siak 500 i widoczne 0.75 to po prostu zart jak porownam do 7-8k campy i dopiero widzę, 0.75.
Niektorzy wymieniają przy 1% ale ja tak zrobiłem ze dwa razy i kaseta już nie przyjełą dobrze nowego łańcucha, zreszta w moim porównaniu nie miało by to znaczenia byłoby pewnie przy 1% HG-53 - może 800-1000km vs campa >10k albo więcej...
Wczoraj rozmawiałem o tym z jednym mechanikiem rowerowym i powiedział, że nie zna łańcucha żadnej marki bardziej miękkiego od HG-53, mówił, że jak już to mogłem kupić min. HG93.
Wyraziłem tylko swoją opinię ale jako osoby mającej fizycznie doczynienia z obiema grupami (miałem sorę, ultegrę, veloce, centaura, recorda), a nie , że gdzieś czytałem
Kończę offtop bo moderator nas przeklnie...
Napisano 08 czerwiec 2016 - 10:05
Suwmiarka kiedys mierzylem i pozniej jakis czas majac juz przyrzad zeby porownac jak on dziala i dziala dobrze. Potem juz tylko przyrzad i widze, ze lancuch jest wyciagniety. Jezeli zmienie najpozniej miedzy 0.75 a 1% (zawyczaj zmieniam jak jest posrodku tych wartosci) na przyrzadzie parka to lancuch sie przyjmuje na kazdym biegu jest ok, jezeli dobilem kilka razy do 1% to juz sie nie przyjal i kaseta do kosza. Po co mam mierzyc podzialki lancucha? Łancuch dzieki temu nie bedzie mniej wydluzony
Nie zmienia to faktu , ze przekroczenie 0.75 na lancuchu campy jest po ZNACZNIE dluzszym przebiegu niz to cos na S...
Napisano 09 czerwiec 2016 - 19:21
luki, odnośnie przymiaru zadam ci pytanie. Skąd wiesz ile wynosi wymiar zero nowego łańcucha i na jaki wymiar zero został wyskalowany przymiar? Dodam, iż wymiar który mierzyłeś nie jest znormalizowany.
A resztę poczytaj może innych na temat sposobu mierzenia przymiarami/suwmiarkami (bo to to samo):
http://pardo.net/bik...il-004/000.html
http://sheldonbrown.com/chains.html
Napisano 09 czerwiec 2016 - 20:33
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04