Skocz do zawartości


Zdjęcie

Canyon Ultimate Cf Sl 9.0 2016


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 651 postów
  • SkądKrosno

Napisano 18 kwiecień 2016 - 08:36

Cześć.

Nadeszła pora wrzucić "go" na forum.

 

Specyfikacja fabryczna poza białą owijką Bontrager i koszykami Canyon.

 

Dla porządku przypominam:


  • RAMA CANYON ULTIMATE CF SL
  • WIDELEC CANYON ONE ONE FOUR SLX
  • STERY ACROS THE CLAMP
  • TYLNA PRZERZUTKA SHIMANO ULTEGRA, 11S
  • DERAILLEUR HANGER SCHALTAUGE NR. 28
  • PRZEDNIA PRZERZUTKA SHIMANO ULTEGRA, 11S
  • MANETKI SHIMANO ULTEGRA, 11S
  • HAMULCE SHIMANO ULTEGRA
  • KASETA SHIMANO ULTEGRA, 11S
  • KOŁA MAVIC KSYRIUM ELITE WTS
  • OPONY MAVIC YKSION PRO GRIPLINK MAVIC POWERLINK
  • KORBA SHIMANO ULTEGRA, 11S
  • KORONKI 52 | 36
  • WKŁAD SUPORTU SHIMANO PRESSFIT
  • MOSTEK CANYON V13
  • KIEROWNICA CANYON H17 ERGO AL
  • HANDLEBAR TAPE CANYON ERGOSPEED GEL
  • SIODŁO FIZIK ANTARES R5
  • SZTYCA CANYON S13 VCLS CF (15 - 35 MM SETBACK)

Załączone miniatury

  • 20160416_171514.jpg
  • 20160416_171519.jpg
  • 20160307_171950.jpg
  • 20160416_171526.jpg


#2 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 18 kwiecień 2016 - 09:05

Super! Gratulacje :)

#3 Gosc_Pomposzowy_*

Gosc_Pomposzowy_*
  • Gość

Napisano 18 kwiecień 2016 - 12:13

Masz porównanie tej korby pół-kompaktowej do kompaktowej lub standardowej ?



#4 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1993 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 18 kwiecień 2016 - 12:23

^Ja mam ;) 

Pół-kompakt to dla mnie genialna rzecz choć oczywiście wszystko zależy od tego gdzie się mieszka. U mnie górek sporo i stromych ścian też dużo więc ten pół-kompakt to rozwiązanie idealne. Dlaczego? 36 w połączeniu z 28 na kasecie pomaga na tych najbardziej stromych ścianach (>15%, a zdarza się i 25% i więcej). Natomiast po wjeździe zwykle jest zjazd i tutaj też wykorzystuje pełny potencjał czyli 52 i 11 na kasecie. Na standardzie (52-39) było naprawdę ciężko czasami i trzeba było przepychać bardzo siłowo. 36 sporo pomaga, a jednocześnie zostaje te 52 na zjazdy i dokręcanie ;) Przy gorszej pogodzie wsiadam na stary rower właśnie ze standardową korbą i lokalne podjazdy potrafią zajść za skórę. Kompaktu nie miałem nigdy ale dla mnie porażka mieć jedynie 50 z przodu. Nawet 52-11 czasami przestaje wystarczać, a co dopiero 50-11....

 

Obecnie za żadne skarby świata nie zmienię 52-36 na nic innego. Na moje tereny jest to system idealny :)

 

 

 

 

@Chlebu - rowerek bardzo ładny ;) A skąd ta zmiana owijki od razu? Dla mnie ta oryginalna od Canyona była niemal bez wad stąd pytanie.



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#5 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 651 postów
  • SkądKrosno

Napisano 18 kwiecień 2016 - 13:07

Dzięki za odzew. 

 

Co do korby.  Jeżdżę tylko po górach i pagórkach. Wcześniej miałem kompakt i kasetę 11-25. 

Lata lecą i osobiście wolałbym kompakt i kasetę 11-28. Na długim podjeździe i ostrej ścianie trudno zrobić "młynek " i odskoczyć  na szybko.

Osobiście myślałem, że będzie gorzej. Daje radę.  Ponadto mamy połowę kwietnia i do szczytu formy mam jeszcze trochę czasu. 

Jeśli chodzi o zalety dużego blata to chyba każdy wie, że daje radość przy dobrym wietrze w plecy i na zjazdach.

 

Co do owijki. Po prostu lubię białe owijki. Niestety nie można zmieniać specyfikacji fabrycznej stąd ta zmiana. 



#6 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1993 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 18 kwiecień 2016 - 13:14

^A bo w tym roku dawali do tego modelu czarną? Myślałem przez chwilę, że zmieniłeś białą Canyona na inną białą :)

Biała jest super i osobiście też wrócę do białej niedługo ;) Pasuje do roweru świetnie. 



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#7 zales

zales
  • Użytkownik
  • 295 postów
  • SkądGrójec

Napisano 18 kwiecień 2016 - 19:30

Piękny!!! Super malowanie.

Brawo i Gratulacje. (trochę zazdroszcze ;-) )

 


Małymi krokami uparcie do celu...

 

Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś

 


#8 Kresowiak

Kresowiak
  • Użytkownik
  • 532 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 kwiecień 2016 - 21:21

Super rower, korba pół kompaktowa to jest to, czego mi trzeba.

#9 Piwonia

Piwonia
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 28 kwiecień 2016 - 20:19

Szkoda jednak, że Canyon nie daje wyboru, jeśli chodzi o wybór korby i tylnej zębatki.  Jestem posiadaczem identycznego roweru tylko, że w innym malowaniu. Mieszkam na równinie i osobiście wolałbym mieć standardową korbę. Przy dużej tarczy to tylko jeden ząbek, ale mała tarcza jest w moim przypadku nieporozumieniem.  Absolutnie nie rozumiem tej mody wsadzania wszędzie pół-kompaktów a szczególnie przy rowerach aero kosztujących ponad 15 tysięcy … Zresztą przy Ultimate CF SLX też  za kpinę należy uznać montowanie takich korb. 



#10 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 28 kwiecień 2016 - 22:58

yyyyy… rower za 15 tyś sam jedzie pod górę ? 

 



#11 Piwonia

Piwonia
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 29 kwiecień 2016 - 08:15

Wydając 15 lub 20 zł tysięcy chce dostać wyścigowy sprzęt  którego nie muszę już modyfikować. Jeśli ktoś mieszka w górach niech wybiera pół-kompakt (zapewne sam bym taki wybrał). W przypadku gdy ktoś mieszka na równinie lub lekko pofałdowanym terenie powinien mieć możliwość wybrania standardowej korby. Kiedyś Canyon dawał możliwość wyboru tylnej zębatki co było bardzo fajną sprawą. Na równinie zdecydowanie lepiej sprawdza się kaseta 11-25 lub 11-23 w porównaniu do 11-28.



#12 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 29 kwiecień 2016 - 08:43

Zgadzam sie. Dlatego pod tym np. wzgledem Rose jest lepszy. Też wolalbym zamowic rower z kaseta 11-25 niz 11-28. Pisalem do nich maila w tej sprawie, niestety nic z tego. To samo jezeli chodzi o dlugosc mostka.

#13 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1993 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 29 kwiecień 2016 - 17:09

Pewnie kwestia popularności. W sensie, jest taki szał na Canyony teraz, że oni tam nie wyrabiają, więc muszą upraszczać co się da. Nie jest to oczywiście usprawiedliwienie bo wybór w tak drogim rowerze powinien być, i to znacznie szerszy niż tylko kaseta czy korba...



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#14 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 651 postów
  • SkądKrosno

Napisano 29 lipiec 2019 - 09:41

Po kilku latach wprowadziłem parę zmian na lepsze. Mam nadzieję :-)

 

http://pokazywarka.pl/9yayxm/

 

Zmiany:

 

- koła Dt Swiss PR 1400 Dicut OXIC

- siodełko Bontrager Montrose pro

- pedały Xpedo thrust nxs

- koszyki na bidon Barbieri

- dłuższy mostek

- opony - obecnie Michelin Pro 4

 

Waga golasa 6,95 z pedałami i koszykami około 7,3 kg

 

Mam pytanie.

Co jeszcze zmienić żeby było lżej :-)


  • Bzyk lubi to

#15 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 29 lipiec 2019 - 09:58

Całośc osprzętu. Hamulce których w wersji na lekko jest sporo. Kierownica.
A tak naprawdę to ogranicza cię bądź nie pieniądz.

#16 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 651 postów
  • SkądKrosno

Napisano 29 lipiec 2019 - 10:30

Gdyby komuś się chciało pomóc konkretnie to bardzo o to proszę. Chodzi o propozycje zmian.

Z góry zaznaczam. Wiem, że można wymienić kierownicę i osprzęt :-)



#17 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 29 lipiec 2019 - 10:55

Jakiej konkretnie pomocy potrzebujesz?
Wiesz ile ważą części które masz?
Przekopujesz strony producentów, sprawdzasz ile gramów oszczędzisz, czy dany element jest w twoim zasięgu.
Kilkanaście gramów mniej w każdym przypadku będzie cię kosztować kilkaset złotych. Zysk realny-odczuwalny bardzo dyskusyjny.
Koła już kupiłeś, straciłeś największy potencjał redukcyjny. Kolejny to rama z widelcem, ale wtedy musisz przestać lubić to co masz. I drastycznie wyprujesz się z kasy.

#18 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 29 lipiec 2019 - 17:08

Mozesz zaczac od drobnicy:

  • tuning srubkowy, wszystkie stalowe srubki Ti lub alu
  • detki
  • owijka Deda Traforato, najlzejsza mi znana owijka, jest rowniez w bialym
  • pancerze
  • zacisk sztycy jak jest standardowy

Reszta, to juz konkrety.