Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kross Vento 7.0


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
119 odpowiedzi w tym temacie

#1 Greg_33

Greg_33
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądSosnowiec

Napisano 05 maj 2016 - 12:50

Witam,
Rower szosowy, złożony na ramie Kross Vento

 

Rama: Kross Vento 7.0 roz. M

Koła: Easton EA90 RT

Przerzutka przód: DURA ACE FD-9000

Przerzutka tył: Dura ACE RD-9000

Hamulce przód/tył: Dura Ace BR-9000

Manetki: Dura Ace ST-9000

Korba: Dura Ace FC-9000 - 53/39

Suport: Dura Ace SM-BB92-41B Press-Fit 41mm

Łańcuch: Dura Ace CN-9000

Kaseta:  Dura Ace CS-9000 11-25

Pedały: Look Keo Blade 2 Cr-Mo 12Nm

Kierownica: Bontrager Race Lite VR-C 400 mm

Wspornik kierownicy: BBB SUPER 100 mm

Wspornik siodła: Boplight 27,2X400

Siodło:  Fizik Antares R1 Carbon Braided

Opona przód: Continental GP 4000S II 23x700 czarna

Opona tył: Continental GP 4000S II 25x700 czarna

Zaciski kół: QR02 TYTAN AEST SZOSA

Owijka: Fizik Performace Tacky czarna

Linki, pancerze: Jagwire Elite Road

Koszyk bidonu: Kross LIFF Carbon

Waga: 6,9 kg

 

Pozdrawiam

Greg

 

Kross 7.0.jpg



#2 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 05 maj 2016 - 17:24

Do takiego osprzętu rama Kross? :|


  • EverRestOnTheBike i .Kamil lubią to

#3 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 05 maj 2016 - 17:29

Miałem własnie pisać. Rowerowy rat style :D


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#4 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 05 maj 2016 - 17:35

Do takiego osprzętu rama Kross? :|

a co tych chcesz ładna rama,tylko kross sobie ceni zaaaaaaaaa dużo



#5 Greg_33

Greg_33
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądSosnowiec

Napisano 06 maj 2016 - 22:03

Od pierwszej jazdy rowerem, nie mogę powiedzieć złego słowa o ramie Krossa.

Rama jest sztywna, zwrotna, dobrze tłumi drgania. Ma wszystko, co dziś oferują topowi producenci a przy tym jest perfekcyjne wykonana. Rower na tej ramie jest bardzo szybki i dynamiczny. Jestem z niego bardzo zadowolony i zdecydowanie polecam ta ramę.

 

Fragment recenzji, potwierdza moje odczucia.

„Nie spodziewałem się, że polski producent potrafi stworzyć rower, na którym czujesz się jak na jakimś “turbowypasionym” modelu producenta z zachodu. Może zabrzmi to co napisze zabrzmi dziwnie i wzbudzi uśmiech na twarzy wielu czytelników, ale porównując samą jazdę na Pinarello Dogmie 65.1 z testowanym Krossem – nie czułem większej różnicy (serio serio)”

 

http://naszosie.pl/2...zyli-vento-7-0/

 

Pozdrawiam

Greg



#6 zales

zales
  • Użytkownik
  • 295 postów
  • SkądGrójec

Napisano 07 maj 2016 - 04:42

Greg_33

Zamaluj napis KROSS, a umieść WILIER albo PINARELLO, wówczas WSZYSCY będą się rowerem zachwycali i gratulowali, a jeżeli wyjeżdżasz tu z KROSSEM to niesmak pozostaje....

 

 

 

 

 

 

A tak poważnie, również nie mam nic do firmy KROSS. Uważam że robią porządne ramy, które bez kompleksów można ubrać w topowe podzespoły. Osobiście wolę skromniejsze malowania, nie mniej jednak uważam że rower jest piękny i gratuluję Ci serdecznie.

Życzę długiej i bezawaryjnej jazdy...


Małymi krokami uparcie do celu...

 

Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś

 


#7 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 07 maj 2016 - 09:49

Jak dla mnie jeden z ladniejszych rowerow jakie widzialem. Polaczenie czerni, bieli i czerwieni jest tym co lubie.

#8 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2021 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 07 maj 2016 - 10:04

Obrócić mostek, wywalić podkładki i będzie wyglądał jak z pro touru ;) Bardzo ładny rower! 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#9 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1367 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 07 maj 2016 - 10:11

Obrócić mostek, wywalić podkładki i będzie wyglądał jak z pro touru ;) Bardzo ładny rower! 

Mostek obrócic, ale podkładki wywalaj z dołu stopniowo (i dawaj na górę widelca), w miarę przyzwyczajenia do kolejnej niższej pozycji.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#10 renton

renton
  • Użytkownik
  • 441 postów

Napisano 07 maj 2016 - 10:45

Elegancko !!!

Już widzę te zdziwione miny i pytania : DURA-EJSY na KROSSie ??? WTF? :blink:

Brawo.


  • .Kamil lubi to

#11 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 07 maj 2016 - 10:50

Greg_33

Zamaluj napis KROSS, a umieść WILIER albo PINARELLO, wówczas WSZYSCY będą się rowerem zachwycali i gratulowali, a jeżeli wyjeżdżasz tu z KROSSEM to niesmak pozostaje....

 

 

 

 

 

 

A tak poważnie, również nie mam nic do firmy KROSS. Uważam że robią porządne ramy, które bez kompleksów można ubrać w topowe podzespoły. Osobiście wolę skromniejsze malowania, nie mniej jednak uważam że rower jest piękny i gratuluję Ci serdecznie.

Życzę długiej i bezawaryjnej jazdy...

 

Ramy (te tańsze) Kross to nie przypadkiem zwykły chińczyk z katalogu tak jak cała reszta osprzętu firmowanego ich marką? Jeśli tak jest to porównania do takiego Pinarello są lekko nie na miejscu.


  • EverRestOnTheBike lubi to

#12 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 07 maj 2016 - 10:59

Na potwierdzenie:

 

Znajdź różnice

http://www.kross.pl/pl/road/vento-7-0

http://www.radon-bik...carbon-ultegra/



#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8623 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 maj 2016 - 11:04

Przecież kształt górnej rury w obu rowerach jest zupełnie różny. W Radonie jest niemal prosty, w Krossie wyraźnie się rozszerza "w dół" przy główce.

 

Położenie oparć pod pancerze również jest różne.

 

Kross ma własny dział projektowy zatrudniający inżynierów. Nie wiem, czy kompozyty i wszystkie ramy projektują sami, ale na pewno nie jest prawdą, że cała ich oferta to gotowe chińczyki.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#14 zales

zales
  • Użytkownik
  • 295 postów
  • SkądGrójec

Napisano 07 maj 2016 - 11:11

 

to masz jeszcze trzeci dla porównania.. ;-)

 

http://www.roadbiker...lity-sex-appeal

 

 

 

Co do zwykłych chińczyków - coraz więcej firm produkuje swoje ramy w chinlandii

nawet takie poważne firmy jak TREK

 


Małymi krokami uparcie do celu...

 

Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś

 


#15 eni4c

eni4c
  • Użytkownik
  • 38 postów

Napisano 07 maj 2016 - 11:17

Pinarello produkuje w Tajwanie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#16 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 07 maj 2016 - 11:20

Przecież kształt górnej rury w obu rowerach jest zupełnie różny. W Radonie jest niemal prosty, w Krossie wyraźnie się rozszerza "w dół" przy główce.

 

Położenie oparć pod pancerze również jest różne.

 

Kross ma własny dział projektowy zatrudniający inżynierów. Nie wiem, czy kompozyty i wszystkie ramy projektują sami, ale na pewno nie jest prawdą, że cała ich oferta to gotowe chińczyki.

 

Bo złego Radona wkleiłem, sorki :P

http://www.radon-bik...carbon-ultegra/

 

Dlatego napisałem, że te tańsze. Podejrzewam, że np. model na którym ściga się Maja mogli sami projektować.

 

Zales, tu nie chodzi o produkowanie, bo każdy to robi w Chinach (z małymi wyjątkami). Kross poszedł po prostu po linii najmniejszego oporu i wziął gotowca z katalogu. I w tym momencie nie mamy o czym rozmawiać i porównywać z takim Trekiem, który ma własnych inżynierów.



#17 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8623 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 maj 2016 - 11:46

Tak szczerze, to jeżeli ten rower jest na poziomie jakościowym Radona, to tylko brawo dla Krossa ;) Za śmieszną dopłatą do Radona dostajesz np. karbonowy kokpit Eastona i kilkaset gramów mniej na wadze.

 

W dodatku każdy wie, że od cen katalogowych rowerów Krossa zawsze da się jeszcze coś wynegocjować. Od Radona - marna szansa.

 

A że chińczyk? Może i tak, ale bardzo solidny. Cieszyłoby Cię, gdyby uzyskali ten sam efekt, a namęczyli się 7x bardziej? Niedaleko stąd do sadyzmu ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#18 Gosc_wojtek10611_*

Gosc_wojtek10611_*
  • Gość

Napisano 07 maj 2016 - 15:12

Jakby było więcej bieli i czerwieni niż czerni to sam bym przytulił takiego Krossa :D 



#19 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 07 maj 2016 - 18:26

Sirkozi. Twoje porównanie jest mocno naciągane. Baza kół w Radonie i Krossie jest różna, plus pare innych wymiarow przy tej samej rozmiarowce.

Jak podajesz że Kross wziął z katalogu produkt, co w sumie nie jest tak rażące, to wypadało podać jaki to katalog i model. Inaczej to są tylko domysły.

#20 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 07 maj 2016 - 19:39

W pierwszym poście pomyliłem linki. W tym Radonie podanym niżej wszystko się zgadza z Krossem co do milimetra.

 

Nie mam pojęcia skąd się bierze takie katalogi. Pewnie zwykły śmiertelnik nie ma do nich dostępu. A bardzo mnie to ciekawi kto projektuje i produkuje takie ramy. I np. ile taka rama kosztuje w hurcie. Jeśli się mylę i jednak da się do nich dotrzeć to bardzo chętnie przyjmę linki. Mogą być na PW.

 

Generalnie nie czepiam się tego, że Kross bierze sprzęt z "katalogu". Własne projekty to duża inwestycja i podejrzewam, że jak bardziej wejdą w rynek szosowy, to coś sami wymyślą. A tak są chociaż konkurencyjni cenowo. Tym bardziej nie czepiam się tego, że ktoś produkuje ramy na Tajwanie. Pewnie z 90% ram karbonowych jest produkowana przez Gianta, w tym wiele "włoskich klasyków". Trek robi u nich wszystko poza najwyższą wersją Emondy. Taki jest biznes. Słabe w tym wszystkim jest tylko to, że bardzo ciężko jest dojść do takich informacji, a przeciętny użytkownik kupujący prawdziwie włoskie Pinarello dostaje tak naprawdę wyrób z Tajwanu. Można się zdziwić.

 

Widziałem ostatnio fajny film (chyba na GCN) o takiej firmie produkującej tandetne siodełka najczęściej spotykane w gotowych rowerach - Velo. Jakie było moje zdziwienie, gdy się okazało, że ta firma (oczywiście z Tajwanu) ma 90% rynku siodełek. Wychodzi na to, że z głównych producentów chyba tylko Fizik i Selle Italia u nich nie robią. Wszystkie Spece, Bontragery, nawet "włoskie" Prologo wychodzą z ich fabryki. Nie udało mi się teraz odgrzebać tego filmiku, a były tam jeszcze ciekawe informacje na temat zespołów projektowych dla dużych odbiorców typu wspomniany Spec.