szytka vs opona
#1 Gosc_Stas_*
Napisano 02 kwiecień 2010 - 10:14
Teraz przy doskonałych lekkich oponkach nie widzę specjalnie sensu (szczególnie w jeździe amatorskiej) wysilać się na szytki.
Pewnie jakieś tam plusy szytek nadal są, ale ja ich dostrzec nie mogę, a jeśli nawet ... to czy warto. Eksploatacja szytek jest chyba droższa.
Co o tym myślicie ? Jakie są powody, że niektórzy nadal ich używają ?
Stas
#3
Napisano 02 kwiecień 2010 - 10:27
- lepiej niesie - mniejsze opory toczenia ze względu na wyższe ciśnienie,
- masa,
- prestiż
pzdr
O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.
#5
Napisano 02 kwiecień 2010 - 11:24
Osobiscie bym sie nie pieprzyl z szytką kupując koła na zwyklych obręczach ALu.
Wczoraj kleilem pierwszy raz szytki - MASAKRA!
#6
Napisano 02 kwiecień 2010 - 11:54
#7
Napisano 02 kwiecień 2010 - 12:01
+ mniejsza masa zestawu obręcz + opona
+ większe ciśnienie
+ większa odporność na przebicia/rozcięcia
+ lepiej trzyma w zakrętach
+ łatwość naprawy przy mniejszych przebiciach (uszczelniacz)
+ lepiej jechać na przebitej szytce niż na przebitej oponie
+ nie rozpierają rantu obręczy, dzięki czemu można je stosować bez obaw do obręczy karbonowych i jest mniejsze ryzyko, że wytarta obręcz "strzeli"
+ lans ^^
- jeśli dziura będzie większa, niż ~2mm, uszczelniacz nie zadziała i dętka (a więc często i opona) do wymiany
- trudność serwisowania (przyklejanie/odklejanie - babranie się klejem i układanie, wymiana dętki - rozcinanie i zaszywanie, trudne i nie zawsze możliwe do przeprowadzenia)
- trudniej dostępne, droższe i mniejszy wybór szytek niż opon (zwłaszcza w Polsce)
Ja osobiście polecam szytki :-)
#8
Napisano 02 kwiecień 2010 - 12:24
Najlepszą rekomendacją dla takiego systemu ogumienia są koła, na których ścigają się zawodowcy w wiosennych klasykach. Mocne, niezawodne, przeważnie aluminiowe obręcze i 320TPI - do Roubaix dojedziesz bez problemu.
A z tym lansem nie przesadzajcie. Po prostu szytki używają ci, co nie idą na łatwiznę, o.
#11
Napisano 02 kwiecień 2010 - 18:14
Nie wiem, ale w swojej karierze raz wymieniałem dętke w kołach szosowych, dlatego iz walnąłem w dziure na dodatek lekko podbijając obrecz i to tyle.
Do oponodętek obrecze sątanie i popularne, praktycznie wszędzie są włacznie z oponami.
Do szytek tak rózowo nie jest , obrecz już kosztuje , a i szytka dobra tania nie jest nie wspominajac o szytkach za 60 zł.
Poza tym montaż, klejenie, układanie itd coby nie biło , to robota dl;a majterkowiczów albo dla zawodnika z własnym mechanikiem.
Więć jak porównamy oba systemy to dla wszystkich najprostszy zestaw to oponodetka, a dla chcacych być innymi szytki jak najbardziej.
Ostatnio doczytałem się o uszczelniaczach do szytek jakieś inne są ??? specjalne ??, bo do Mtb ładuje sie klientom No Tubes i działa.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#16
Napisano 02 kwiecień 2010 - 18:51
Na te wasze szytki w Poznaniu mówi cyngle. Z początku jak zaczynałem czytać forum to się zastanawiałem co to szytka :-PNie wiem o co chodzi Spikowi, może lepiej ,by sam napisał. Z nazw regionalnych , to jeszcze cynglówa (chyba to w Poznaniu tak się mówi), jakby co ,to mnie poprawcie.
#18
Napisano 02 kwiecień 2010 - 19:30
Do szytek stosuje się specjalne uszczelniacze, ja używam Tufo w wersji Standard, jest też wersja Extreme, są i takie wynalazki, jak Vittoria Pit Stop... wybór jest spory.Ostatnio doczytałem się o uszczelniaczach do szytek jakieś inne są ??? specjalne ??, bo do Mtb ładuje sie klientom No Tubes i działa.
#19
Napisano 02 kwiecień 2010 - 20:41
Też tego nie rozumiem. To mi zakrawa na rowerowy puryzm. Szytki zapewne dużo lepiej nie niosą od opon, a są kłopotliwe. A jeśli patrząc tylko na gumy, to różnica w masie rotującej jest duża? Popatrzmy na przykład:Opony to ogumienie, które do roweru szosowego się nie nadaje.
- szytka Continental Competition 28 cali x 22 mm ma 260g
- zestaw: opona Continental Ultrasport 700x23 z aramidowym zbrojeniem stopki to 254g, dętka Michelin Latex ma 60g, więc suma to 314g
Różnica to tylko 54 gramy!
Zaraz poszukam jeszcze danych jakichś lepszych obręczy.
#20
Napisano 02 kwiecień 2010 - 20:49
Obręcz lżejsza średnio o 50g. Karbonowe obręcze na oponę? Trzeba być niezłym ignorantem, żeby takie kupić. Więc przy średnim poziomie jakościowym kół w zasadzie nie ma wyboru i trzeba brać szytki.- szytka Continental Competition 28 cali x 22 mm ma 260g
- zestaw: opona Continental Ultrasport 700x23 z aramidowym zbrojeniem stopki to 254g, dętka Michelin Latex ma 60g, więc suma to 314g
Różnica to tylko 54 gramy!
Szytki kłopotliwe? Przywalisz w dziurę kołem na oponę i masz po dętce na pewno, a może i po obręczy. Zrób to samo obręczą szytkową, a nic się nie stanie, nawet karbonowej. Szytki nie da się tak uszkodzić.
Różnica w jeździe? Jest ogromna i to między twardymi szytkami Tufo, a elastycznymi Vittoria. Z oponami nie ma porównania.