Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaki rower do 3500zl?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1261 odpowiedzi w tym temacie

#801 Gosc_TeQuila_*

Gosc_TeQuila_*
  • Gość

Napisano 07 sierpień 2009 - 11:03

aaaaaaaaa.... i ten Colnago jest NOWY

#802 szymm

szymm
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 sierpień 2009 - 11:55

No to tak. Chciałbym kupić mój pierwszy rower szosowy. Do wydania mam 2000zł, na allegro znalazłem kilka, proszę o opinię:>:

http://www.allegro.p...ace_880_16.html

http://www.allegro.p...ladny_stan.html

http://www.allegro.p...uval_7_6kg.html - od chyba drożej pójdzie =x


http://www.allegro.p...xenon_54cm.html



I pytanie o ramę tego roweru poniżej, do czego to służy :roll: ?
http://www.allegro.p...la_znawcow.html


Proszę o opinię. A, mój wzrost to 170cm

#803 tomek86

tomek86
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądPabianice

Napisano 07 sierpień 2009 - 13:58

tomek86 jeszcze do salonu Felta, tak dla spokoju ducha ;-)

U Pana Sujki byłem, Felty zaczynają się od 3.200zł podstawowy model na pełnej Sorze :roll: wydaję mi się troche przesadzona cena. Co do ram Meridy to fakt, że ta geometria średnio mi się podoba, zdecydowanie lepiej prezentuje się we wspomnianym Treku.
TeQuila Colnago za mała rama na mnie, 188cm wzrostu więc potrzebuje przynajmniej 58 , ale nie powiem rower pierwsza klasa :-)
Szkoda, bo urlop się zbliża, myślałem że na nowej szosie pośmigam ale chyba poczekam na jesienne wyprzedaże (właśnie kiedy się zaczną?) i do 3k kupi się pewnie coś na Tiagrze/105...

#804 Padell

Padell
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Skądsię wziąłeś?

Napisano 07 sierpień 2009 - 14:22

Witajcie!

Tak sobie czytam i czytam i nie widzę żadnego zainteresowania Giant-ami. Chciałbym poznać Waszą opinię o tym rowerze http://www.giant-bic...oad/2804/34523/
Co myślicie o ramie i geometrii? Warto go kupić?

#805 fan911

fan911
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŁódź / Łowicz

Napisano 07 sierpień 2009 - 19:49

tomek86 - powiedz Sujce żeby nie "ściemniał". Ja za 3 koła zakupiłem Felta F85 na Sh 105/Ultegra i jestem zadowolony. Rama mogłaby być nieco sztywniejsza, ale na moje jeżdzenie to aż świat. Jak Ci odpowiada, to niech Ci Sujka go ściągnie, są jeszcze jakieś w Polsce w wyprzedaży, we Wrocku na pewno jest biały ;-)

#806 carcrusher

carcrusher
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 sierpień 2009 - 20:59

a ten lemond http://allegro.pl/it...osa_lemond.html ?? boje sie tylko czy te kola wytrzymaja nasze drogi i moj ladunek - waze 90kg ;)
ten giant tez ciekawy, w lipcowym bikeboardzie byl test i dobrze o nim pisali.

#807 tomek86

tomek86
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądPabianice

Napisano 07 sierpień 2009 - 21:20

fan911 Ten biały F85 kompletnie mi się nie podoba, co innego czarny. Podjadę do niego i podpytam, bo za 3k to bardzo ciekawa propozycja.

#808 szymm

szymm
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 sierpień 2009 - 20:25

No to tak. Chciałbym kupić mój pierwszy rower szosowy. Do wydania mam 2000zł, na allegro znalazłem kilka, proszę o opinię:>:

http://www.allegro.p...ace_880_16.html

http://www.allegro.p...ladny_stan.html

http://www.allegro.p...uval_7_6kg.html - od chyba drożej pójdzie =x


http://www.allegro.p...xenon_54cm.html



I pytanie o ramę tego roweru poniżej, do czego to służy :roll: ?
http://www.allegro.p...la_znawcow.html


Proszę o opinię. A, mój wzrost to 170cm


Proszę od odpowiedź :>

#809 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 08 sierpień 2009 - 20:53

Padell już kiedyś pisałem o tym DEFY.
Bardzo podoba mi się wizualnie rama i widelec. Bardzo fajna konstrukcja.

Co się rzuca w oczy, to typowo rekreacyjno-turystyczny osprzęt: korba 3-rzędowa (i do tego kompaktowa 30/39/50), kaseta 12-25, opony 700-25C, pedały z noskami. Jak ci taki charakter roweru odpowiada, to dobry wybór, ale jak chcesz szosówkę bardziej sportową, to będziesz musiał to wszystko wymieniać.

Poza tym osprzęt to typowa zbieranina, co mi osobiście się nie podoba:
manetki i przerzutki - Shimano
hamulce - Tektro
korbowód - FSA (choć to dobra firma)
piast - Formula
pedały Wellgo
Jak widzisz pełna gama producentów - można było osprzęt dobrać bardziej "z głową". Choć oczywiście wszystko może działać bez zarzutu. Mi się nie podoba sama koncepcja (a może jej brak) doboru komponentów.

Carcrusher - rama Lemonda jest po prostu piękna, klasyczna, rurki niezbyt grube i podobno bardzo, bardzo dobra geometria. Kiedy ja stałem przed wyborem ramy, to był mój faworyt. Gdyby w Ski-tem-ie mieli mój rozmiar, to bym na takim śmigał. Koła Select mają opinie wiotkich, ale nic nie wiadomo dopóki na nich nie pojeździsz. Jak się nie sprawdzą, to złożysz sobie mocniejsze.

#810 Padell

Padell
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Skądsię wziąłeś?

Napisano 08 sierpień 2009 - 21:15

robo, czy to oznacza, ze ten Giant bedzie bardziej pasowal do zwyklej przejazdzki niz treningu? Czy takim rowerem ciezej bedzie rozwinac duze predkosci niz szosowka o sportowym charakterze?

#811 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 08 sierpień 2009 - 21:36

Dokładnie tak, np:
w trekingu typowe korby to 28/38/48- podobne, prawda.
Kaseta może być, ale klasyka to 12-23, 13-23,
Opony - standard na szosę to 700-23C - węższe.
Pedały - zatrzaskowe to podstawa i prawdziwa zmiana jakościowa w porównaniu z platfomami+noski.

To może być dobry rower treningowy, na górskich trasach sprawdzi się świetnie, ale jak masz ambicje się ścigać, to będziesz musiał te klamoty raczej wymienić. I to w nowym rowerze. Nie lepiej kupić taki, który to wszystko już ma ?
Ale jak jesteś na niego zdecydowany, to pogadaj w sklepie, może ci to wymienią (idą na to, żeby nie stracić klienta). Tylko nie wiem czy kupujesz w sklepie, czy przez internet.

#812 Padell

Padell
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Skądsię wziąłeś?

Napisano 09 sierpień 2009 - 07:23

Mogę kupić w sklepie i przez internet. Czyli tak jak napisałeś, do wymiany: Opony, korby (na jakie?) i pedały (ale na spd mi chyba nie wymienia :-P )? Tylko żeby nie wymienili tego na jakiś no name (a ja nie znam się za bardzo)

#813 Dziedziczens

Dziedziczens
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądDębica-Kraków

Napisano 09 sierpień 2009 - 07:45

Ze swojej strony doradziłym Ci korbę shimano 105, np. model FC 5502 wydaje mi się bardzo fajny, i odpowiedni do Twoich potrzeb. Korba jesdt na dwóch blatach,co Ci w zupełności wystarczy,a redukuje wagę. Blaty mają mniejszy 39,większy 53zęby. Dł. korby możesz wybrać,ale ja w ciemno sugerowałbym 172,5mm. Na podjazdach będziesz z niej zadowolony, a i kadencje utrzymać łatwiej niż na 175. Korba jest w miarę sztywna, jej waga to ok.650g. No i cena, dla mnie wciąż najostrzejsze kryterium :-| -nówkę dostaniesz za 270-300zł, używaną widziałem kilkanaście dni temu za 140zł (była w stanie tak na -4).

#814 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 459 postów
  • Skądz neta

Napisano 09 sierpień 2009 - 07:55

Witam,

u mnie na wsi stoi ten Colnago:

http://rowery.onet.p...pid,sprzet.html

za 3.500,- (pierotna cena 8.500 - sezon chyba 2006 badz 2005) w rozmiarze 53 chyba.
Moze wiec takie cos?


8500 za takie cuś???????????
trek jak trek ale tutaj ktoś zupełnie poszedł na bezczela albo polali za mocno na zakładowej imprezie jak ceny ustalali. Colnago tańsze modele (rower na mirage jest tańszym modelem) robi dokładnie tak samo jak merida czy giant na dalekim wschodzie. należy nawet do stowarzyszenia producentów rowerów na tajwanie. płaci te same podatki co giant, płaci pracownikom pewnie tyle samo co merida, nie sądze aby materiały mieli zupełnie inne (i tak przeca robia tylko ramy a resztę składają). ta cena jest z ksieżyca po prostu a realna cena tego roweru to bedzie gdzieś właśnie 3500. zaczynam tracić szacunek do takich firm bo łatwo powiedzieć marketingowym slangiem ze najtańszy rower u nich to jak średni u konkurencji ale trudno coś takiego wprowadzić w życie bo rower przecież to nie rakieta balistyczna i przy całym szacunku to nie jest przedmiot który wymagałby niewiadomo jakiej zaawansowanej wiedzy w produkcji. Marketing marketingiem ale prócz fantazyjnego malowania a'la colnago nie znajduję w tym rowerze nic co odrózniałoby go od innych produktów szeroko oferowanych na rynku w dużo nizszych cenach.
Po prostu trek, Colnago zaczynają być firmami dla gadżeciarzy - ceny zaczynaja miec kosmiczne przy załozeniu że to i tak tajwańska robota jak giant czy merida. w ramach protestu kupiłbym focusa - przynajmniej miałbym prawdziwe made in germany a nie jakieś Colnago strugane w bambusianym zagajniku. nie to że mam coś przeciw tajwanowi czy ramom tam produkowanym tylko nazywajmy rzeczy po imieniu i nie wciskajmy ludziom ciemnoty - ten Colnago nie ma nic wspólnego poza malowaniem z Colnago zrobionym w italii w kultowych warsztatach framebuilderów. Wg unijnego prawa zdaje sie wystarczy dziś pomalować ramę we Włoszech by można było na niej napisac Made in Italy ale co to ma wspólnego z oryginalną włoską robotą za którą ponoć sie płaci?
ja ostatnimi czasy wolę spoglądać na firmy niszowe typu właśnie focus, canyon czy felt bo robią fajne rowery które nie są tak drogie jak włoszczyzna z dalekiego wschodu.
Sam mam oryginalną włoską ale czy ona aż tak lepszejsza od meridy czy felta? śmiem wątpić. ładnie za to wygląda - to fakt ale pewnie na tym jej przewaga sie kończy

#815 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 sierpień 2009 - 12:15

...Dlaczego Cervelo jest 20 razy droższe od Kross-a? Bo jest 20 razy lepsze? Nie, bo ludzie chcą zapłacić majątek, żeby poczuć tą aurę ekskluzywności, żeby mieć świadomość, że kupili rower, który wygrywa wyścigi....


Jak czytam takie bzdury to mi ziemniaki w piwnicy gniją.....


#816 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 09 sierpień 2009 - 12:37

Padell, nie mam zamiaru odwodzić cię od kupna tego roweru. Chciałem tylko zwrócić ci uwagę na parę szczegółów. Być może kupisz ten rower i pozostaniesz przy takiej konfiguracji, a może po pewnym czasie odczujesz potrzebę zmian tych części, to je zmienisz.

Jeśli to twoja pierwsza szosówka i nie startujesz, to kupuj ją jak ci się podoba i ciesz się jazdą. Tylko wybierz dobry rozmiar. Najlepiej przymierz się do niego w sklepie.

Jeszcze jedna uwaga w przypadku wymiany. Czy zmiana korby z 3-ch na 2 blaty nie wiąże się z wymianą lewej manetki ? (nie znam się na Shimano). Opony ci mogą wymienić, ale pedały chyba będziesz musiał dokupić, no i buty.

#817 Gosc_TeQuila_*

Gosc_TeQuila_*
  • Gość

Napisano 09 sierpień 2009 - 13:18

...

http://rowery.onet.p...pid,sprzet.html

za 3.500,- (pierotna cena 8.500 - sezon chyba 2006 badz 2005) w rozmiarze 53 chyba.
Moze wiec takie cos?


8500 za takie cuś???????????


Dlatego jeszcze stoi. Jak ktos chce miec Colnago, w opcji z Mirage i ciezkimi kolami to dlaczego nie. Ja mam tylko nadzieje, ze jest po prostu solidnie zrobiony, wiec ta ostateczna cena okolo 3 tys. moze sie obronic. Stoi w sklepie u Lecha Pisaeckiego i poniewaz juz stoi, stoi ... kilka lat to mysle, ze mozna jeszcze porozmawiac na temat ceny. Oprocz Focusa w ramach pretestu ;-) mozna tez pomyslec o Poison'ie.

#818 fan911

fan911
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŁódź / Łowicz

Napisano 10 sierpień 2009 - 09:46

...Dlaczego Cervelo jest 20 razy droższe od Kross-a? Bo jest 20 razy lepsze? Nie, bo ludzie chcą zapłacić majątek, żeby poczuć tą aurę ekskluzywności, żeby mieć świadomość, że kupili rower, który wygrywa wyścigi....


Jak czytam takie bzdury to mi ziemniaki w piwnicy gniją.....


Przykład wyżej - Colnago, które wunderfaust bardzo trafnie skomentował :-)
Sam bym tego lepiej nie ujął.

Niestety, reklama i marketing robią swoje, wiem, bo sam mam na codzień styczność z tym "marktingiem". Nie twierdzę oczywiście, że tanie rowery kiepskich marek są tak samo dobre jak jakieś "super-wypasione" drogich firm. Twierdzę jedynie, że takie Colnago sprzedając rower za 20.000 zł zarabia na nim 15.000 zł i płaci się głównie za logo na ramie, co oczywiście ma jakieś tam przełożenie na jakość, sztywność, itd. Ale cena jest niewspółmierna do tego, co kupujemy.

Ale spokojnie. Tak jest wszędzie. Sprzęt TV, Audo, komputery, samochody... Im lepsza firma tym drozej, ale czy aż tak bardzo lepiej??

#819 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 10 sierpień 2009 - 09:59

fan911. Nie zapominaj o R&D, ktore kosztuja kolosalne pieniadze. Kupujac dobra rame masz pewnosc, ze rurki sa ulozone wlasnie w taki sposob, bo ktos to policzyl, analizowal i opracowal proces technologiczny. Zapewe nie ma skosnych oczu i nie bedzie pracowal za mniej niz 6-10 tys. Euro miesiecznie.

Marketing oczywiscie odgrywa tu duza role, ale nie przeceniajmy go, bo nawet niesamowitym mydleniem oczu nie sprzeda sie sprzetu, ktory gnie sie jak lebioda a wyglada super.

Gdybym mial wybierac rame tansza niemarkowa, to wybralbym drozsza, markowa. Lubie miec pewnosc tego co kupuje, z markowymi rzeczami czuje sie lepiej a to napewno ma wplyw na osiagi i motywacje w treningu.

PS. Kellys przedajac IRC 9.9 za 16000 zarabia na nim okolo 8-9 tys. Pasi ?

#820 bezdred

bezdred
  • Użytkownik
  • 491 postów
  • SkądPTB

Napisano 10 sierpień 2009 - 10:09

Jeśli twierdzisz, że markowe daje ci lepsza motywację i osiągi tylko dlatego, że jest markowe to jesteś ofiara marketingu chyba?;)