Jump to content


Photo

Szosa Do 4000Zł


100 replies to this topic

#21 Pywned

Pywned
  • Użytkownik
  • 117 posts

Posted 12 May 2016 - 17:37

Słabe te twoje porównania tribanow do syren itp. Sa to takie same rowery jak giant czy scoty, a to że bikeboard o nich pisze lub daje je do testów porównawczych od razu nie znaczy, że im płacą. W giantcie, treku czy scottcie płacisz za markę i tyle.  Scott cenami na ten rok wyskoczyli takim że śmiać się chcę. Za rower na 105 z wagą, 9,5 kg 4,7k katalogowo to ja dziękuje. Deca chociaż przez to, że mają bezpośrednią sprzedaż przez swoje sklepy mogą zejść z ceny i w tym są mocni.

 

Kupiłem Scotta, bo akurat miałem farta i za 3,3k  to dobra oferta, a poza tym kupiłem bo mi się podoba i tyle.



#22 Pywned

Pywned
  • Użytkownik
  • 117 posts

Posted 12 May 2016 - 17:51

Prawda ale chodzi mi o to, że moim zdaniem w tym przedziale cenowym różnice są tak małe, że najlepiej się kierować oczami, że tak napiszę  ;]



#23 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 posts

Posted 12 May 2016 - 18:53

Panowie nie osądzajcie mnie pochopnie że już wybrałem, dalej bije się z myślami i wieloma dylematami. Nawet takimi czy nie pojeździć jeszcze w tym sezonie no moim tribanie 300/500 , który jest moją pierwszą szosą z której jestem zadowolony. Kupiłem ją aby zobaczyć czy to dla mnie. I tak , teraz mniej więcej wiem czego bym chciał. Teraz już wybieram rower na lata tak abym nie musiał go modernizować, bo po przeliczeniu co bym chiał zminić w mojej 500 wyszło że kupie nowy rower. Miałem okazje jeździć na 10rz napędzie i bardzo mi się podobało gęstsze zestopniowywanie biegów niż w moim 8rz, gdzie podczas wiatru mogłem lepiej dobrać przełożenie i nie było takich dużych skoków kadencji między jedną a drugą zębatką a do tego przy dwóch tarczach z przodu wydwało mi się że mimo mniejszej ilości biegów miałem lepiej z doborem przerzutki. Chciałbym aby mój rower był bardziej agresywny mimo że dojeżdżam też nim do pracy, nie przeszkadza mi pozycja pochylona. Mój triban w stosunku do znajomego meridy zachowuje się tak trochę jak krążownik, szczególnie w wąskich zakrętach. Przy okazji odrzuciłem karbonową rame, dlaczego? ponieważ asfalt jest jaki jest rower ma mi służyć do wszytkiego do treningów, do dojazdu do pracy, a może do jakiś amatorskich startów w przyszłości. A widząc ile jest pękniętych ram karbonowych na allegro i olx i to firmowych raczej bym się zapłakał jakby mi tak pękła, bo nie ukrywam że te 4koła to ostro naciągniety budżet , miało być koło 3tyś. JEśli chodzi o wygląd to nie zwracam na to uwagi, najlpeiej to bym kupił jakaś firmową ramę bez żadnych napisów i sam ją okleił. Najbardziej podoba mi się merida i triban. Z tym że merdia już kosztuje 4300 i do tego pewnie dojdą mi odsetki od rat więc wyjdzie sporo więcej.  Ale abstrahując od wyglądu bardziej myślę technicznie, zastanawiam sie skoro triban ma 105 to czemu mam brać tiagre skoro jest droższa, czy jest coś wartego tego abym dołożył. Nie znam się na rowerze jeżdżę od tamtego sezonu gdzie połowę go przejeździłem na rowerze krosowym. Za tribanem przemawia do mnie jeszcze jedna rzecz, jak mi pęknie szprycha to pojadę do deca obok i ją dokupie, nie wiem jak winnych rowerach ale już wiem że w systemowych nie jest to takie proste (znajomy do aksimów zamawiał szprychy po 15ł , ale to by nie był wielki problem gorzej że trzeba było czekać aż to sprowadzą co chwile trwało) .  

 

Chciałbym tylko wiedzieć technicznie dlaczego wybralibyście inne rowery niż triban, czy to kwestia osprzętu geometrii czy może tylko napisu na ramie i koloru. Po prostu chciałbym wiedzieć dlaczego polecacie niższą półkę osprzętu w wyższej cenie. Czy to kwestia ramy tribana lub coś jest bardziej do dupy?, Nie chce tu wywoływać jakieś kłótni ale powiem wprost mam auto za 4000zł, a teraz za tyle chce kupić za tyle rower co jest dla mnie astronomiczną kwotą jak za kawałek szpeja, więc chciałbym wydać te 4 koła jak najlepiej. Używek trochę się boję, po pierwsze nie znamasię na tyle aby ocenić sprzęt i każdy mógłby mi wcisnąć że jest zajefajne po drugie wiem że jak zacznę wybierać w używkach to zaraz dojde do podobnej kwoty a jeszcze trzeba będzie rower pewnie doinwestowac w drobne naprawy i regulacje. Do tego w większość tych rowerów jest bez pedałów więc kolejny koszt minim 100zł + buty. Natomiast jeśli napiszecie mi jakieś mocne argumenty(nie chodzi mi o wygląd a raczej geometria, jakośc wykonania czy osprzęt) aby dołożyć 200-300zł to na pewno roważe


  • cky likes this

#24 inkarm

inkarm
  • Użytkownik
  • 26 posts

Posted 12 May 2016 - 18:54

Sam powoli szukam roweru w tym przedziale cenowym i zastanawiam się nad Giantem Defy 2 disc, wydaje się na bardzo fajny rower i wygląda też dobrze. Miał ktoś z nim do czynienia albo może się wypowiedzieć na temat tego roweru?



#25 smolar16

smolar16
  • Użytkownik
  • 94 posts
  • SkądRadom

Posted 12 May 2016 - 18:57

A może spróbuj rowerów od Rose. Sam jestem jego posiadaczem i jestem bardzo zadowolony z zakupu. Kontakt z polskim pośrednikiem był wyśmienity, zawsze był gotowy do pomocy i służył radą w zamówieniu Akurat mój model został już praktycznie wyprzedany, ale nadal mają w ofercie ciekawe rowery:

 

https://www.rosebike...2768/aid:852774

 

https://www.rosebike...1326/aid:821329

 

 



#26 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 posts

Posted 12 May 2016 - 19:00

niestety nie można takiego wziąć na raty, a przy kredycie doliczą mi sporo odsetek. W deca jest 0%



#27 smolar16

smolar16
  • Użytkownik
  • 94 posts
  • SkądRadom

Posted 12 May 2016 - 19:33

 

 

Chciałbym tylko wiedzieć technicznie dlaczego wybralibyście inne rowery niż triban, czy to kwestia osprzętu geometrii czy może tylko napisu na ramie i koloru. Po prostu chciałbym wiedzieć dlaczego polecacie niższą półkę osprzętu w wyższej cenie. Czy to kwestia ramy tribana lub coś jest bardziej do dupy?, 

 

Po pierwsze waga roweru. Przykładowo, rowery od Rose(zapewne Gianty itp mają podobne) ważą ok 8kg, a b'twin na 105 aż 9,5kg. Taka różnica jest naprawdę odczuwalna.

Druga rzecz to fakt, że nie wszystkie kompenenty w b'twinie są "orginalne". Dla przykładu klamkomanetki i przerzutki są shimano 105 a korba już nie. Rama jest b'twinowska tak samo jak kierownica , sztyca, widelec i mostek. O ich jakości może świadczyć waga roweru. Prawdopodobnie też nie są tak sztywne jak na przykład części od rowerów wymienianych przez nas.

Po trzecie, naprawy tego roweru mogą być trudne i drogie. Sam posiadałem podstawowego b'twina 3 i dla przykładu, miałbym spore problemy z wymianą sterów, ponieważ miały unikalny, rzadko spotykany rozmiar. Podobnie może być z innymi komponentami.
Podsumowując, moim zdaniem jeśli nie masz wystarczających funduszy wstrzymaj się jeszcze. Rower na 105, który waży ok. 8 kg wydaję mi się optymalny dla amatora, który robi ponad 5 tys. km rocznie, startując przy tym od czasu do czasu w jakiś wyścigach. Po zakupie takiego roweru, następny krokiem będzie tylko kupno rowery na carbonie ;) 



#28 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 posts

Posted 12 May 2016 - 19:33

W tym budżecie szukaj jeszcze Focus Culebro 2.0 2015 i Fuji Roubaix 1.3 2016, tego drugiego niedawno ktoś z forum kupił za 3900zł

#29 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 posts

Posted 12 May 2016 - 19:43

 

 

Po pierwsze waga roweru. Przykładowo, rowery od Rose(zapewne Gianty itp mają podobne) ważą ok 8kg, a b'twin na 105 aż 9,5kg. Taka różnica jest naprawdę odczuwalna.

na stronie pisze 8,9kg

 

 

 

Druga rzecz to fakt, że nie wszystkie kompenenty w b'twinie są "orginalne". Dla przykładu klamkomanetki i przerzutki są shimano 105 a korba już nie

zdaję sobie sprawę że na czymś oszczędzili, ale korba nie jest no name z tym że pozagrupowa bo shimanowska rs500.

 

 

 

Podsumowując, moim zdaniem jeśli nie masz wystarczających funduszy wstrzymaj się jeszcze. Rower na 105, który waży ok. 8 kg wydaję mi się optymalny dla amatora, który robi ponad 5 tys.

nie no dokładać można bez końca, nigdy zawodowcem nie zostanę ani się nawet do nich nie zbliżę. Ja już swoje latka mam :)

 

 

Po zakupie takiego roweru, następny krokiem będzie tylko kupno rowery na carbonie  ;) 

a to na pewno nie, już wyjaśniłem dlaczego w poprzednim poście. Rower ma być wytrzymały i do wszystkiego. Nie ufam papierowym ramom, szczególnie po przeglądaniu ofert na olx gdzie połowa ram ma ewidentne pęknięcia nie po upadku a od przeciążeń . Okolice suportu

 

skąd wy macie takie ceny, ten fuji prawie 5 koła, focus nigdzie nie dostępny poniżej 4 tyś



#30 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 posts

Posted 12 May 2016 - 19:55

Focus lezy na allegro za 3870 chyba, pewnie nowszą wersję czyli Cayo Al na 105 da radę wyrwać za mniej niż 4000zł, a w sprawie Fuji skontaktuj się ze sklepem bike11.pl wersję na 2015 kupiłem tam za 3600zł, oczywiście dolar poszedł w górę ale jak mówię, ostatnio ktoś kupił 2016 za 3900zł tylko poszperaj po forum w tematach podobnych do twojego
  • misiek440 likes this

#31 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 posts

Posted 12 May 2016 - 20:09

ku*** już sam nie wiem.....



#32 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 posts

Posted 12 May 2016 - 20:20

To użytkownik Endrjuu kupił Fuji za 3900zł, chyba już tu nie zagląda ale moze uda Ci się z nim skontaktować, a i jest jeszcze Giant Defy 1 2015 do wyrwania za 3900:)

#33 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 600 posts
  • SkądGōrny Ślōnsk

Posted 12 May 2016 - 20:26

szukaj nawet czegoś droższego niż 4000tyś i pytaj o rabaty , dobre sklepy dają 10-15%.



#34 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 posts

Posted 12 May 2016 - 20:29

ta merida już nieaktualna a szkoda, nie wiem czy by mi rozmiar spasował ale pewnie tak noga 84, wzrost 178



#35 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 posts

Posted 12 May 2016 - 20:35

piszę że sprzedano, wystawiony był też na FB i olx i jest oznaczony jako sprzedany.



#36 inkarm

inkarm
  • Użytkownik
  • 26 posts

Posted 12 May 2016 - 20:38

szukaj nawet czegoś droższego niż 4000tyś i pytaj o rabaty , dobre sklepy dają 10-15%.

Mógłbyś podać sprawdzone sklepy dające tego typu rabaty?



#37 everlast

everlast
  • Użytkownik
  • 22 posts

Posted 13 May 2016 - 09:02

Cześć ponownie.
 
Widzę mój post wywołał całkiem sporą dyskusję, ale Wasze odpowiedzi dały mi sporo do myślenia i w sumie moge powiedzieć na tą chwilę, że przestałem rozważać rowery z deca właśnie ze względu na nienajlepszą bazę pod rozbudowę. Z drugiej strony przytoczony tutaj temat dotyczący sprzedaży roweru ze względu na "brak zajawki" na szosę dał mi do myślenia, a co jeśli i mnie to spotka? dlatego na tą chwilę szukam scotta speedstera 30 z 2015 i tu pewnie będzie problem, ale rozważam np. speedstera 40 z 2015, który jest na stanie jako bazę do dalszej rozbudowy w przypadku jeśli stwierdzę, że mocniej chcę w to wejść. Dzięki temu zaoszczędzę trochę $$.Bardyo interesujący jest też przytoczony tu trek 1.2, którego też będę poszukiwał aby zobaczyć live. Ale nie ukrywam, że na podstawie danych w necie chyba scott bardziej mi się podoba. Obok miejsca zamieszkania mam też salon gianta który chcę odwiedzić, tak więc wybór ograniczam do:
Scott speedster 40 2016 lub 2016
Trek 1.2 
Giant Defy 3
 
Stąd ostatnie mam nadzieję pytanie w Co waszym zdaniem najlepiej się pchać (co będzie najbardziej przyszłościowe pod rozbudowę)?


#38 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 posts

Posted 13 May 2016 - 09:15

nie wiem , ja już nie che sie bawić w rozbudowy, strasznie drogi temat . Wychodzi drożej niz zakupy nowego roweru, elementy takie jak korba , komendantki są cholernie drogie a zaraz pojawi temat że gorzej współpracują z inną grupą itp. I nagle okazuje się że pasowało by całą grupe kupić a taka 105 pewnie z 2000zł za sam napęd. Kalkulowałem to przy moim starym tribanie i to sie poprostu nie opłaca na poziomie amatorskim



#39 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 posts

Posted 13 May 2016 - 09:22

Popatrz na to z drugiej strony pomyśl ile kasy stracisz na modernizację, nie wiem po ile te Scotty teraz chodzą ale rowery na sorze to z 3000zł kosztują, a teraz w okolicy 3500zł można wyrwać modele z zeszłego roku na 105, może nie pełnej bo korba inna i hamulce ale same klamkomanetki do 105 to już spory wydatek. Ja już kiedyś utopiłem dużo kasy, modernizując crossa i nigdy więcej, przy zakupie szosy wybrałem najbardziej opłacalną z tych modeli na które było mnie stać, wymieniłem mostek, kierownicę i siodło i jak dla mnie wystarczy zmian.

#40 everlast

everlast
  • Użytkownik
  • 22 posts

Posted 13 May 2016 - 09:25

Popatrz na to z drugiej strony pomyśl ile kasy stracisz na modernizację, nie wiem po ile te Scotty teraz chodzą ale rowery na sorze to z 3000zł kosztują, a teraz w okolicy 3500zł można wyrwać modele z zeszłego roku na 105, może nie pełnej bo korba inna i hamulce ale same klamkomanetki do 105 to już spory wydatek. Ja już kiedyś utopiłem dużo kasy, modernizując crossa i nigdy więcej, przy zakupie szosy wybrałem najbardziej opłacalną z tych modeli na które było mnie stać, wymieniłem mostek, kierownicę i siodło i jak dla mnie wystarczy zmian.

 

Podasz coś przykładowego? Szczerze powiedziawszy nie udało mi się znaleźć w okolicy 3500 niczego nawet na Tiagrze, nie mówiąc już o 105, oczywiście wykluczając Tribany. Oczywiście wolałbym Tiagrę bo Sory nie wspierają 11 przełożeń itp.

 

Ach, dodam, że Tiagra w moim przypadku myślę byłaby 100% wystarczająca, bo jak na początku wspominałem zaangażowany jestem przede wszystkim w inne dyscypliny, i szosa ma być do typowego cardio/endurance





Reply to this topic