Jaki rower za 3500zł i wiecej?
#261
Napisano 05 wrzesień 2008 - 22:00
Kup albo złóż sobie na zimę przełajowca to pojedziesz wszędzie i w każdą pogodę.
Jaką masz argumentację używać zimą roweru z wysokiej półki? Zimą nie używa się części z karbonu. A jeśli kupił byś Red Bull'a to napęd SRAM'a zimą byś zamęczył. Latem nie jest on zbyt trwały, a co dopiero zimą.
#262
Napisano 06 wrzesień 2008 - 15:17
http://www.allegro.p...delec_karb.html
Tak plus minus szacując myślę, że do 3000zł złożyłbym na takiej ramie rower na 105 (grupa kupiona na chainreactioncycles za ~1200zł) i jakiś kołach, najchętniej składanych (ciężki jestem).
Tylko ktoś z doświadczenia wie ile trzeba jeszcze dołożyć kasy mając powiedzmy ramę, widelec i koła? Na wszystkie pierdoły typu kierownica, mostek, sztyca, siodło i inne rzeczy o których nie pomyślałem?
Pozostaje też ta Merida 905 ciągle w zapasie, też za około 3000zł, za to dostaję prawie Ultegrę.
Tak przeglądając sobie różne rzeczy w necie to Wilier wydaje się być porządną firmą, za to o tej ramie nic nie wiem, na stronie Wiliera też informacji brak. Ktoś może coś słyszał? Chyba warta swojej ceny? Jeśli chodzi o sama ramę jest to lepsza propozycja niż ta Meridowa 905tka?
No i jeszcze rozmiar - XXL, chyba długość 58.5cm. Ja mam 188cm. Wg opisu na aukcji to mój wzrost. Ja po jazdach próbnych na ramie 56cm stwierdziłem, że to dla mnie za mało, więc szukałem czegoś o długości 57-58. Ten Wilier prawie się mieści w tym co chciałem, tylko to chyba największy rozmiar przez te firmę produkowany co trochę przeraża (nie wiem czy poza długością coś tam jeszcze jest istotnego na co nie zwracam uwagi?).
Pozdrawiam
#264
Napisano 07 wrzesień 2008 - 08:29
#265
Napisano 07 wrzesień 2008 - 10:11
Co myślę o tym Colnago? To ze oprócz jak zwykle fantastycznego i niepowtarzalnego Designu, legendy i wysokiej ceny nie rózni się niczym od przecietnego roweru oferowanego przez innych producentów. Rynek po prostu zaostrzył się . Do gry właczyli się tacy framebuilderzy jak felt, Cube,focus i paru innych którzy wkładają duże pieniądze w marketing i zaczynają funkcjonowac jako pełnoprawni rywale do podziału rowerowego tortu. Widac to w zawodowym peletonie gdzie już nawet Colnago przegrywa z ofertami tych nowych producentów.
A co do tego framesetu Wiliera powyżej to trzeba od razu powiedzieć ze kupujesz go bez gwarancji. Cena co prawda nie odstrasza ale to najnizszy czy drugi od dołu model Wiliera. nie ma co zwracać tu uwagę na wagę bo w tej klasie wszystko mniej wiecej waży tyle samo. Za 200zł więcej masz Whistla od Sypytkowskiego czy jakaś meridę właśnie, ale z gwarancją jakby coś się stało z tą ramą. gdyby mi mocno zależało to kupiłbym tego Wiliera ale pewne zagwarantowałbym sobie mozliwość zwrotu po dokładnym obejrzeniu bo ryzyko jakies tam jest.
Jak juz kupiłeś całą grupę 105 to zostają ci koła, kierownica, sztyca, mostek, linki, pancerze , siodło itd. Koła to w zależnosci co sobie tam wymarzysz. Myślę ze za 800zł spokojnie złożysz super kółka.Wersja optimum dla ciebie to piasty 105 które pewnie już masz, dobre szprychy i obręcze optymalne to open pro lub cxp33. No i poskładanie tego do kupy.
no to policz sobie teraz
frameset dajmy na to 1200
koła liczmy dwie obręcze open pro to 400zł+ szprychy z nyplami czyli ok 1.7zł x64szt
grupę a w niej piasty już masz-1200
dobre wygodne siodło na lata-około 250zł (Arione?) lub coś tańszego a wygodnego. San marco Roll mozna czasem dostać. tutaj niektórzy jeżdżą na SKN i sobie chwala.
sztyca, mostek, kierownica. tu możesz zaoszczędzić ale nie tak jak w gotowych rowerach gdzie w to miejsce wkładają zwykle badziew. jak ci nie zależy na wadze to zmieścisz się w 200zł.
no i dętki, opony ,owijka, pancerze z linkami... no tak ci wyjdzie taki rower za ok 3500 tyle że to będzie znacznie lepszy rower od gotowca A jak chcesz zejść do tych 3000 to już mocno trzeba kombinować lub kupować ramy niewiadomej historii. ja zaryzykowałem i kupiłem kiedyś cały rower dość szacownej marki ;-) za 2400 na pełnej veloce (model mocno posezonowy ale nowy w sumie) ale suma sumarum to musiałem trochę klamotów powymieniać i trochę w niego jeszcze włożyłem a teraz tez chodzi mi po głowie nowy bicykl i bezwarunkowo będę sam składał.
#266
Napisano 07 wrzesień 2008 - 11:22
generalnie malo w Polsce mozna sie do wiedziec nt przelajow poza tym ze taki rower ma w stosunku do szosy dluzsza gorna rure jest generalnie dluzszy, ma wyzej suport, kolka mocniejsze no inne hamulce...
#267
Napisano 07 wrzesień 2008 - 11:38
#268
Napisano 07 wrzesień 2008 - 11:47
[ Dodano: 2008-09-07, 14:07 ]
albo http://www.olsh.pl/r...tails.php?id=11
#269
Napisano 07 wrzesień 2008 - 23:36
Grupa nie jest kupiona. Tylko piasty są w grupie? Bo z tego co widziałem to raczej nie, więc tutaj musiałbym doliczyć kolejne xxx zł. Składanie roweru to fajna sprawa, ale chyba nie za 3000zł. Bo tak na szybko wyliczyłeś 3500zł, ale prawda jest taka, że pewnie jakbym zaczął to kompletować to zaraz by się zrobiło 4000zł, bo te piasty doliczyć trzeba, do tego zawsze coś tam droższego, fajniejszego wpadnie w oko.
Jeszcze przemyślę sprawę, bo może uda mi się tę Meridę 905 dostać naprawdę okazyjnie - na początek dałaby radę. A składać to może jak już się chwilę pojeździ i wie czego dokładnie chce + na jakiejś naprawdę dobrej ramie (bo ten Wilier chyba zły nie jest, ale jakiś wybitny też pewnie nie). Zobaczę jak wyjdzie z tą Meridą, jak coś to wrócę do męczenia na forum.
#270
Napisano 08 wrzesień 2008 - 08:10
Czego bedziesz potrzebował? Juz Ci mogę powiedzieć: Dobrze dobranej ramy, mocnych kół które nie będą obijać o klocki hamulca jak staniesz na pedałach, wygodnego siodła, butów i generalnie dobrych jakościowo ciuchów. A to czy przerzutki , hamulce będziesz miał tiagry czy 105 to już bedzie miało mniejsze znaczenie choć pewnie dla jakiejś trwałości będzie miało
Meridy to solidny sprzęt. Nie ma obaw
#271
Napisano 08 wrzesień 2008 - 16:37
#272
Napisano 17 wrzesień 2008 - 07:07
Co sądzicie o tym rowerku:
http://www.rove.pl/i...chk=1&Itemid=72
Mogę go mieć za niecałe 5000zł.
Generalnie sprzęt moim skromnym zdaniem super, ale nigdy nie miałem styczności z rowerami tej marki.
Prosze o opinie...
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#273
Napisano 17 wrzesień 2008 - 07:18
Masz coś pod nogą? W Poznaniu jest raczej plaskato więc ta 3 tarcza raczej się nie przyda.
#274
Napisano 17 wrzesień 2008 - 08:32
Mogę go mieć za niecałe 5000zł.
Moim zdaniem trochę drogo. Kupiłem w zeszłym tygodniu w poznańskim Cykloturze Kellysa 5.9 za 2970 zł. To jest co prawda tylko 105, ale też waży 8,6 kg (rozmiar L bez pedałów). Oczywiście była to ostatnia sztuka . Tym niemniej idzie jesień i można rozpocząć polowanie na okazje i targowanie się...
#275
Napisano 17 wrzesień 2008 - 09:06
PZDR 8-)
#276
Napisano 17 wrzesień 2008 - 09:36
Nie spieszy mi sie - rower ma być na przysżły sezon
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#277
Napisano 17 wrzesień 2008 - 09:37
#278
Napisano 17 wrzesień 2008 - 17:18
Model: Torpado Krabon T3400 Rozmiary ramy: 44-51-54-57cm Kolory ramy: czarny z czerwono-białymi wykończeniami Rama: Carbon-Aluminium Monobox Amortyzator /widelec: Carbon Przerzutka przód: Shimano Ultegra Przerzutka tył: Shimano Ultegra Manetki: Shimano Ultegra Hamulce: Shimano BR 5501 czarne Klamki ham.: Shimano Ultegra Kierownica: ITM Road 300 Mostek: ITM Stery: FSA Orbit Ce Siodło: Selle Italia XO Trans Am Sztyca: ITM Alu Korba: Pro Wheel Ounce 50/34T Pedały: brak Piasty przód: Shimano R500 Piasty tył: Shimano R500 Szprychy: Shimano R500 Obręcze: Shimano R500 Opony: Vittoria Zaffiro II Kaseta: Top Wheel Compact Łańcuch: Shimano Il. biegów: 20 Waga: 8,25 kg
Za cene okolo 3500zł. Niestety jestem zielony w tym, więc proszę o poradę. Dziękuje
#279
Napisano 19 wrzesień 2008 - 16:41
Panowie co sadzicie o takim sprzecie
Model: Torpado Krabon T3400 Rozmiary ramy: 44-51-54-57cm Kolory ramy: czarny z czerwono-białymi wykończeniami Rama: Carbon-Aluminium Monobox Amortyzator /widelec: Carbon Przerzutka przód: Shimano Ultegra Przerzutka tył: Shimano Ultegra Manetki: Shimano Ultegra Hamulce: Shimano BR 5501 czarne Klamki ham.: Shimano Ultegra Kierownica: ITM Road 300 Mostek: ITM Stery: FSA Orbit Ce Siodło: Selle Italia XO Trans Am Sztyca: ITM Alu Korba: Pro Wheel Ounce 50/34T Pedały: brak Piasty przód: Shimano R500 Piasty tył: Shimano R500 Szprychy: Shimano R500 Obręcze: Shimano R500 Opony: Vittoria Zaffiro II Kaseta: Top Wheel Compact Łańcuch: Shimano Il. biegów: 20 Waga: 8,25 kg
Obrazek
Za cene okolo 3500zł. Niestety jestem zielony w tym, więc proszę o poradę. Dziękuje
krabon
#280 Gosc_romisurf_*
Napisano 23 wrzesień 2008 - 20:16
Zakładając, że 2 pierwsze rowerki kosztują podobnie ok 3000pln, a trzeci 2500pln.
Proszę o porównanie i opinie, czy rozwojowe są te ramy?
Czy warto inwestować w jeden z tych rowerów?
Czy osprzęt jest wart tej ceny?
Ważę 64kg, mam 172 wzrostu i odległość od podłogi do krocza 83cm.
Wybieram rozmiar z rurą poziomą ok 53cm.
LeMond Tourmalet 2006
Frame Sloping geometry LeMond 6066 fully butted performance aluminum
Fork Bontrager Carbon, alloy steerer
Headset Aheadset, sealed
Bottom Bracket TruVativ GXP external
Crank Bontrager Race / double 53/39 / triple 52/42/30
Pedals n/a
Front Derailleur Shimano 105
Rear Derailleur Shimano 105
Shift/Brake Levers Shimano 105 STI for Flight Control
Cassette Sram PG950 11-26 9spd
Chain Shimano HG73
Wheel System Bontrager Select wheel system
Tires Bontrager Race Lite 700x25c, folding
Brakes Cane Creek SC3 w/cartridge pads
Handlebar Bontrager Select OS
Stem Bontrager Select OS/7d
Saddle Bontrager Race
Seatpost Bontrager Carbon
Focus Variado 2008
Frame Alloy 6061 Racing Frame
Fork Carbon racing fork with alloy stem
Shifting System/Rear Derailleur Shimano 105
Shift Lever Shimano 105
Chainset Shimano FCM 600
Gear Ratio Front: 50/34, Rear: 12-27
Handlebar Concept SL alloy Race Bar
Stem Concept SL, Ahead, Aluminium
Saddle Concept SL
Seat Post Concept SL, 2-bolts, Aluminium 350 mm
Brakes Shimano BRM-560
Brake Lever Shimano 105
Front Wheel Shimano RS 10 622-15
Rear Wheel Shimano RS 10 622-15
Tyres Schwalbe Lugano 23-622
LeMond Reno 2006
Frame Sloping geometry LeMond 6066 fully butted performance aluminum
Fork Bontrager Carbon, alloy steerer
Headset Aheadset, sealed
Bottom Bracket TruVativ ISIS Giga Pipe
Crank Bontrager Select / double 53/39 / triple 52/42/30
Pedals Alloy w/toe clips
Front Derailleur Shimano Tiagra
Rear Derailleur Shimano 105
Shift/Brake Levers Shimano Tiagra STI
Cassette Sram PG950 11-26 9spd
Chain Shimano HG73
Wheel System Shimano Tiagra
Tires Bontrager Select 700x25c
Brakes Alloy w/cartridge pads
Handlebar Bontrager Sport
Stem Bontrager Select/17d
Saddle Bontrager Race Luxe
Seatpost Bontrager Carbon
I co Tu brać?
Z góry dziekuję za wszystkie opinie i podpowiedzi.