Skocz do zawartości


Jaki rower za 3500zł i wiecej?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1583 odpowiedzi w tym temacie

#261 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 wrzesień 2008 - 22:00

Czyli chcesz wydać ponad 5000 zł na rower zimowy i zimą chcesz oprócz niego składać inny na sezon?
Kup albo złóż sobie na zimę przełajowca to pojedziesz wszędzie i w każdą pogodę.
Jaką masz argumentację używać zimą roweru z wysokiej półki? Zimą nie używa się części z karbonu. A jeśli kupił byś Red Bull'a to napęd SRAM'a zimą byś zamęczył. Latem nie jest on zbyt trwały, a co dopiero zimą.

#262 piter

piter
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądKrk

Napisano 06 wrzesień 2008 - 15:17

Czekając na jakąś okazję znalazłem to:
http://www.allegro.p...delec_karb.html
Tak plus minus szacując myślę, że do 3000zł złożyłbym na takiej ramie rower na 105 (grupa kupiona na chainreactioncycles za ~1200zł) i jakiś kołach, najchętniej składanych (ciężki jestem).
Tylko ktoś z doświadczenia wie ile trzeba jeszcze dołożyć kasy mając powiedzmy ramę, widelec i koła? Na wszystkie pierdoły typu kierownica, mostek, sztyca, siodło i inne rzeczy o których nie pomyślałem? :)
Pozostaje też ta Merida 905 ciągle w zapasie, też za około 3000zł, za to dostaję prawie Ultegrę. :)
Tak przeglądając sobie różne rzeczy w necie to Wilier wydaje się być porządną firmą, za to o tej ramie nic nie wiem, na stronie Wiliera też informacji brak. Ktoś może coś słyszał? Chyba warta swojej ceny? Jeśli chodzi o sama ramę jest to lepsza propozycja niż ta Meridowa 905tka? :)
No i jeszcze rozmiar - XXL, chyba długość 58.5cm. Ja mam 188cm. Wg opisu na aukcji to mój wzrost. Ja po jazdach próbnych na ramie 56cm stwierdziłem, że to dla mnie za mało, więc szukałem czegoś o długości 57-58. Ten Wilier prawie się mieści w tym co chciałem, tylko to chyba największy rozmiar przez te firmę produkowany co trochę przeraża (nie wiem czy poza długością coś tam jeszcze jest istotnego na co nie zwracam uwagi?). :)

Pozdrawiam

#263 keniol

keniol
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • Skądbytom-londyn

Napisano 06 wrzesień 2008 - 23:12

witam,co myslicie o tym;
http://www.jejamescy...uk/id36424.html

#264 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 07 wrzesień 2008 - 08:29

fajny rowerek jakże kultowej marki, boję się jednak, że zaraz się posypią posty, w których ktoś napisze coś, że to profanacja - Shimano w tym rowerze...

#265 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 459 postów
  • Skądz neta

Napisano 07 wrzesień 2008 - 10:11

Jaka profanacja od razu ;-)? Colnago tak jak inne firmy wchodzi na mass market. Od zeszłego czy od tego roku zaczął robić ramy na Tajwanie. Trek już dawno to robi a nie zaszkodziło to reputacji tej marki. Gdyby Colnago nie pisało made in Taiwan każdy piałby z zachwytu nad jakością Italian genuine handcraft a tu Colnago po prostu się przyznaje że ramka to już nie jest prawdziwe Colnago. mało kto wie że Bianchi, Wilier, i masa tańszych ram renomowanych producentów nigdy nie widziała rodzimej fabryki. Masciaghi jest czy był bodaj najwiekszym podwykonawca ram dla gigantów przemysłu rowerowego w tym właśnie Bianchi i Colnago. stąd na ramach dalej widnieje made in italy ale producent ramy jest inny.
Co myślę o tym Colnago? To ze oprócz jak zwykle fantastycznego i niepowtarzalnego Designu, legendy i wysokiej ceny nie rózni się niczym od przecietnego roweru oferowanego przez innych producentów. Rynek po prostu zaostrzył się . Do gry właczyli się tacy framebuilderzy jak felt, Cube,focus i paru innych którzy wkładają duże pieniądze w marketing i zaczynają funkcjonowac jako pełnoprawni rywale do podziału rowerowego tortu. Widac to w zawodowym peletonie gdzie już nawet Colnago przegrywa z ofertami tych nowych producentów.

A co do tego framesetu Wiliera powyżej to trzeba od razu powiedzieć ze kupujesz go bez gwarancji. Cena co prawda nie odstrasza ale to najnizszy czy drugi od dołu model Wiliera. nie ma co zwracać tu uwagę na wagę bo w tej klasie wszystko mniej wiecej waży tyle samo. Za 200zł więcej masz Whistla od Sypytkowskiego czy jakaś meridę właśnie, ale z gwarancją jakby coś się stało z tą ramą. gdyby mi mocno zależało to kupiłbym tego Wiliera ale pewne zagwarantowałbym sobie mozliwość zwrotu po dokładnym obejrzeniu bo ryzyko jakies tam jest.
Jak juz kupiłeś całą grupę 105 to zostają ci koła, kierownica, sztyca, mostek, linki, pancerze , siodło itd. Koła to w zależnosci co sobie tam wymarzysz. Myślę ze za 800zł spokojnie złożysz super kółka.Wersja optimum dla ciebie to piasty 105 które pewnie już masz, dobre szprychy i obręcze optymalne to open pro lub cxp33. No i poskładanie tego do kupy.
no to policz sobie teraz
frameset dajmy na to 1200
koła liczmy dwie obręcze open pro to 400zł+ szprychy z nyplami czyli ok 1.7zł x64szt
grupę a w niej piasty już masz-1200
dobre wygodne siodło na lata-około 250zł (Arione?) lub coś tańszego a wygodnego. San marco Roll mozna czasem dostać. tutaj niektórzy jeżdżą na SKN i sobie chwala.
sztyca, mostek, kierownica. tu możesz zaoszczędzić ale nie tak jak w gotowych rowerach gdzie w to miejsce wkładają zwykle badziew. jak ci nie zależy na wadze to zmieścisz się w 200zł.
no i dętki, opony ,owijka, pancerze z linkami... no tak ci wyjdzie taki rower za ok 3500 tyle że to będzie znacznie lepszy rower od gotowca A jak chcesz zejść do tych 3000 to już mocno trzeba kombinować lub kupować ramy niewiadomej historii. ja zaryzykowałem i kupiłem kiedyś cały rower dość szacownej marki ;-) za 2400 na pełnej veloce (model mocno posezonowy ale nowy w sumie) ale suma sumarum to musiałem trochę klamotów powymieniać i trochę w niego jeszcze włożyłem a teraz tez chodzi mi po głowie nowy bicykl i bezwarunkowo będę sam składał.

#266 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 07 wrzesień 2008 - 11:22

przelaja ???? tez myslalem o tym nawet sobie znalazlem cos takiego http://img329.images...=img5750jd5.jpg
generalnie malo w Polsce mozna sie do wiedziec nt przelajow poza tym ze taki rower ma w stosunku do szosy dluzsza gorna rure jest generalnie dluzszy, ma wyzej suport, kolka mocniejsze no inne hamulce...

#267 Bruce

Bruce
  • Użytkownik
  • 260 postów
  • SkądToruń

Napisano 07 wrzesień 2008 - 11:38

Ładny gumolit :mrgreen:

#268 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 07 wrzesień 2008 - 11:47

ewentualnie http://www.stevensbi...=equipment#info

[ Dodano: 2008-09-07, 14:07 ]
albo http://www.olsh.pl/r...tails.php?id=11

#269 piter

piter
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądKrk

Napisano 07 wrzesień 2008 - 23:36

wunderfaust, dzięki za konkretną odpowiedź.
Grupa nie jest kupiona. Tylko piasty są w grupie? Bo z tego co widziałem to raczej nie, więc tutaj musiałbym doliczyć kolejne xxx zł. Składanie roweru to fajna sprawa, ale chyba nie za 3000zł. Bo tak na szybko wyliczyłeś 3500zł, ale prawda jest taka, że pewnie jakbym zaczął to kompletować to zaraz by się zrobiło 4000zł, bo te piasty doliczyć trzeba, do tego zawsze coś tam droższego, fajniejszego wpadnie w oko.
Jeszcze przemyślę sprawę, bo może uda mi się tę Meridę 905 dostać naprawdę okazyjnie - na początek dałaby radę. A składać to może jak już się chwilę pojeździ i wie czego dokładnie chce + na jakiejś naprawdę dobrej ramie (bo ten Wilier chyba zły nie jest, ale jakiś wybitny też pewnie nie). Zobaczę jak wyjdzie z tą Meridą, jak coś to wrócę do męczenia na forum. :)

#270 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 459 postów
  • Skądz neta

Napisano 08 wrzesień 2008 - 08:10

piter, możesz złożyć i za 3000 ale musisz zejść z kosztów z paru rzeczy. Takie obręcze jak mavic open pro to produkt topowy. Równie dobrze mozesz kupić obręcze za 80zł sztuka i jeśłi będą dobrze złożone koła a ty nie będziesz szukał dziur w asfalcie za bardzo to one spokojnie wytrzymają. Mozesz kupić tańsze siodło choc dobre siodełko to wolałbym zdecydowanie bardziej niż np. przerzutkę za dwie stówy. Przednia piasta ma jedno zadanie - dobrze się toczyc i być trwałą a nie być kosztownym gadżetem. Hamulce możesz kupić jakie ci się zywnie podobają - nie muszą być od 105. W ogóle kupowanie całej grupy to nienajlepszy pomysł. lepiej kupić po prostu napęd a hamulce itp to można oddzielnie tym bardziej ze jak piszesz nie ma piast. Kupując piasty novateca kupujesz produkt równie dobry (jak nie lepszy ponoć) i tańszy jeśłi dobrze pamietam. Trochę czytając i trochę kombinując mozna dobrac fajny sprzęt niższym kosztem.
Czego bedziesz potrzebował? Juz Ci mogę powiedzieć: Dobrze dobranej ramy, mocnych kół które nie będą obijać o klocki hamulca jak staniesz na pedałach, wygodnego siodła, butów i generalnie dobrych jakościowo ciuchów. A to czy przerzutki , hamulce będziesz miał tiagry czy 105 to już bedzie miało mniejsze znaczenie choć pewnie dla jakiejś trwałości będzie miało
Meridy to solidny sprzęt. Nie ma obaw

#271 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 08 wrzesień 2008 - 16:37

Hamulce kupiłbym gdybym musiał liczyć się z kosztami jakieś jednoosiowe za ~30 zł i będą bardzo dobre.

#272 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 wrzesień 2008 - 07:07

Własnie planuje zakup nowej szosówki, teraz już lepszej od poprzedniczki ;)

Co sądzicie o tym rowerku:
http://www.rove.pl/i...chk=1&Itemid=72

Mogę go mieć za niecałe 5000zł.
Generalnie sprzęt moim skromnym zdaniem super, ale nigdy nie miałem styczności z rowerami tej marki.
Prosze o opinie...

#273 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 17 wrzesień 2008 - 07:18

Sprzęt jak najbardziej ok, ale czy będą ci potrzebne 3 tarcze w korbie?
Masz coś pod nogą? W Poznaniu jest raczej plaskato więc ta 3 tarcza raczej się nie przyda.

#274 gleba

gleba
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 wrzesień 2008 - 08:32

Mogę go mieć za niecałe 5000zł.


Moim zdaniem trochę drogo. Kupiłem w zeszłym tygodniu w poznańskim Cykloturze Kellysa 5.9 za 2970 zł. To jest co prawda tylko 105, ale też waży 8,6 kg (rozmiar L bez pedałów). Oczywiście była to ostatnia sztuka :). Tym niemniej idzie jesień i można rozpocząć polowanie na okazje i targowanie się...

#275 sp0097jg

sp0097jg
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądKamienna Góra

Napisano 17 wrzesień 2008 - 09:06

5000zł za Ghosta na Ultegrze ? Trochę drogo, na allegro widziałem niedawno Durateca na karbonowej ramie, i osprzętem Recorda, łącznie z nową korbą karbon za coś około 5000zł. Jak dla mnie, to ten Ghost nie jest wart swojej ceny. Poszukaj lepiej okazji na allegro, jak choćby wspomniany Duratec. ;-)




PZDR 8-)

#276 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 wrzesień 2008 - 09:36

Będę szukał, tak jak mówicie jesień = promocje.
Nie spieszy mi sie - rower ma być na przysżły sezon :)

#277 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 17 wrzesień 2008 - 09:37

canyon ma teraz przcene trza sciagnac z Niemiec ...a nie jakies ghosty brac :mrgreen:

#278 MarcinC

MarcinC
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 17 wrzesień 2008 - 17:18

Panowie co sadzicie o takim sprzecie
Model:  	Torpado Krabon T3400
Rozmiary
ramy: 	44-51-54-57cm
Kolory ramy: 	czarny z czerwono-białymi wykończeniami
Rama: 	Carbon-Aluminium Monobox
Amortyzator
/widelec: 	Carbon
Przerzutka
przód: 	Shimano Ultegra
Przerzutka
tył: 	Shimano Ultegra
Manetki: 	Shimano Ultegra
Hamulce: 	Shimano BR 5501 czarne
Klamki ham.: 	Shimano Ultegra
Kierownica: 	ITM Road 300
Mostek: 	ITM
Stery: 	FSA Orbit Ce
Siodło: 	Selle Italia XO Trans Am
Sztyca: 	ITM Alu
Korba: 	Pro Wheel Ounce 50/34T
Pedały: 	brak
Piasty przód: 	Shimano R500
Piasty tył: 	Shimano R500
Szprychy: 	Shimano R500
Obręcze: 	Shimano R500
Opony: 	Vittoria Zaffiro II
Kaseta: 	Top Wheel Compact
Łańcuch: 	Shimano
Il. biegów: 	20
Waga: 	8,25 kg

Dołączona grafika

Za cene okolo 3500zł. Niestety jestem zielony w tym, więc proszę o poradę. Dziękuje

#279 decybel

decybel
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Skądworldwide

Napisano 19 wrzesień 2008 - 16:41

Panowie co sadzicie o takim sprzecie

Model:  	Torpado Krabon T3400
Rozmiary
ramy: 	44-51-54-57cm
Kolory ramy: 	czarny z czerwono-białymi wykończeniami
Rama: 	Carbon-Aluminium Monobox
Amortyzator
/widelec: 	Carbon
Przerzutka
przód: 	Shimano Ultegra
Przerzutka
tył: 	Shimano Ultegra
Manetki: 	Shimano Ultegra
Hamulce: 	Shimano BR 5501 czarne
Klamki ham.: 	Shimano Ultegra
Kierownica: 	ITM Road 300
Mostek: 	ITM
Stery: 	FSA Orbit Ce
Siodło: 	Selle Italia XO Trans Am
Sztyca: 	ITM Alu
Korba: 	Pro Wheel Ounce 50/34T
Pedały: 	brak
Piasty przód: 	Shimano R500
Piasty tył: 	Shimano R500
Szprychy: 	Shimano R500
Obręcze: 	Shimano R500
Opony: 	Vittoria Zaffiro II
Kaseta: 	Top Wheel Compact
Łańcuch: 	Shimano
Il. biegów: 	20
Waga: 	8,25 kg

Obrazek

Za cene okolo 3500zł. Niestety jestem zielony w tym, więc proszę o poradę. Dziękuje


krabon :lol:

#280 Gosc_romisurf_*

Gosc_romisurf_*
  • Gość

Napisano 23 wrzesień 2008 - 20:16

Witam.
Zakładając, że 2 pierwsze rowerki kosztują podobnie ok 3000pln, a trzeci 2500pln.
Proszę o porównanie i opinie, czy rozwojowe są te ramy?
Czy warto inwestować w jeden z tych rowerów?
Czy osprzęt jest wart tej ceny?

Ważę 64kg, mam 172 wzrostu i odległość od podłogi do krocza 83cm.
Wybieram rozmiar z rurą poziomą ok 53cm.

LeMond Tourmalet 2006

Frame Sloping geometry LeMond 6066 fully butted performance aluminum
Fork Bontrager Carbon, alloy steerer
Headset Aheadset, sealed
Bottom Bracket TruVativ GXP external
Crank Bontrager Race / double 53/39 / triple 52/42/30
Pedals n/a
Front Derailleur Shimano 105
Rear Derailleur Shimano 105
Shift/Brake Levers Shimano 105 STI for Flight Control
Cassette Sram PG950 11-26 9spd
Chain Shimano HG73
Wheel System Bontrager Select wheel system
Tires Bontrager Race Lite 700x25c, folding
Brakes Cane Creek SC3 w/cartridge pads
Handlebar Bontrager Select OS
Stem Bontrager Select OS/7d
Saddle Bontrager Race
Seatpost Bontrager Carbon

Focus Variado 2008

Frame Alloy 6061 Racing Frame
Fork Carbon racing fork with alloy stem
Shifting System/Rear Derailleur Shimano 105
Shift Lever Shimano 105
Chainset Shimano FCM 600
Gear Ratio Front: 50/34, Rear: 12-27
Handlebar Concept SL alloy Race Bar
Stem Concept SL, Ahead, Aluminium
Saddle Concept SL
Seat Post Concept SL, 2-bolts, Aluminium 350 mm
Brakes Shimano BRM-560
Brake Lever Shimano 105
Front Wheel Shimano RS 10 622-15
Rear Wheel Shimano RS 10 622-15
Tyres Schwalbe Lugano 23-622

LeMond Reno 2006

Frame Sloping geometry LeMond 6066 fully butted performance aluminum
Fork Bontrager Carbon, alloy steerer
Headset Aheadset, sealed
Bottom Bracket TruVativ ISIS Giga Pipe
Crank Bontrager Select / double 53/39 / triple 52/42/30
Pedals Alloy w/toe clips
Front Derailleur Shimano Tiagra
Rear Derailleur Shimano 105
Shift/Brake Levers Shimano Tiagra STI
Cassette Sram PG950 11-26 9spd
Chain Shimano HG73
Wheel System Shimano Tiagra
Tires Bontrager Select 700x25c
Brakes Alloy w/cartridge pads
Handlebar Bontrager Sport
Stem Bontrager Select/17d
Saddle Bontrager Race Luxe
Seatpost Bontrager Carbon


I co Tu brać?
Z góry dziekuję za wszystkie opinie i podpowiedzi.