Jaki rower za 3500zł i wiecej?
#841
Posted 06 December 2009 - 22:33
#842
Posted 07 December 2009 - 07:26
#843
Posted 07 December 2009 - 13:44
#844
Posted 07 December 2009 - 16:27
Link do sprzedawcy
http://www.allegro.p...hp?uid=14262908
#845
Posted 07 December 2009 - 19:10
#846
Posted 07 December 2009 - 19:59
#847
Posted 07 December 2009 - 20:21
#848
Posted 08 December 2009 - 21:49
Proszę Was o zwrócenie uwagi na mocne i/lub słabe strony kolejnych modeli.
W tej chwili w grę wchodzą takie oto rowerki:
1. Cube Agree Gtc Pro
http://www.cube-bike...o_id_36195_.htm
Mój faworyt, głównie ze względu na to, że moja pierwsza (i aktualna) szosówka to właśnie cube. Przyzwyczaiłem się do kątów, rozmiar jaki potrzebuje znam, bo będzie to ten sam, na którym jeżdżę.
Wydaje mi się, że mocną jego stroną jest fajny osprzęt (kompletna, najnowsza ultegra - ta z pochowanymi pancerzami)
Rama na pewno wykonana jest solidnie, bo Niemcy raczej fuszerki nie tolerują, nawet gdy zamawiają u skośnookich. Dodam, że nie mam pojęci gdzie to produkują. Geometria raczej klasyczna - i dobrze, na kompaktach jakoś mi się źle siedzi (np Giant)
Chyba najmniej fajne w tym rowerze są koła, ale mam opcję zmiany. Kolega zaproponował odkupienie ich ode mnie, ja zaś zamówiłbym sobie na ebau np fulcrumy 5. Łącznie rower powinien zamknąć się, po wymianie kół na 5500zł (nie pytajcie skąd mam taki układ)
Karbon zwrócił mi na PW uwagę na ciężkie siodło. Zobaczymy czy wygodne.
Masa katalogowa roweru 7,9 kg (pewnie w wersji na najmniejszej ramie)
2. Okazyjny Trek Madone 4.5 od Terespolanina
http://www.allegro.p..._nowy_58cm.html
http://www.trekbikes...rchive/madone45
Rower bardzo ładny, rama śliczna, ale chyba na tym słodkości się kończą. Kółka z tego co się naczytałem raczej niespecjalne, już te fulcrumy 7 lepsze. Grupa 105... hmm mam ją aktualnie.
Przemawia za nim cena (5k, najtańszy z omawianych, a do tego TREK) i wygląd. Jakbym kupował wyłącznie oczami to ten jest miodzio.
Ramy treka to chyba już legenda. Ten szkielet na pewno będzie wdzięczną bazą do upgrade'ów, jak już się 105 zajeździ.
To że egzemplarz powystawowy... phi.
Nie mogę nigdzie znaleźć w sieci masy, ale podejrzewam, że ok 8,5 może nawet więcej. Wagę psują na pewno koła i 105
3. Whistle Crow na Veloce
http://www.allegro.p...oce_okazja.html
W moim odczuciu Czarny Koń.
Wprawdzie Veloce to grupa chyba nieco słabiej notowana od ultegry, jednak Campa kusi... (proszę o nierozwijanie wątku wyższości campy nad SH i odwrotnie, są o tym inne tematy). Zdaje się, że fajna karba, ale... kompakt! A ja po górkach nie jeżdżę za dużo.
Koła... na pewno trwałe, ale jak pisze ekspert (znów Karbon) 3 szprychy w wiązce i puste miejsca wymagają stosowania cięzkich (mocnych) obręczy. Koła coś 1900gram. Poprawne, ale bez rewelacji, choć te wiązki po 3 szprychy wyglądają kozacko
masa roweru 8,66
Kto co doda? Który wybrać? W którym czegoś nie zauważyłem? Czekam na opinie.
Wiem, że niektórzy nie lubią takich tematów, bo np o którymś rowerze już coś było. Proszę jednak fachowców o porównanie wymienionych modeli.
EDIT
WIem, że nie tu zamieściłem. Post został wrzucony do "rower za 2500 lub więcej" Na początku tu go wstawiłem, ale przez cały dzień pies z kulawą nogą się nie pojawił (sprawdzałem licznik wejść). Skasowałem więc i założyłem nowy temat. Moderatorów przepraszam za kłopot. Biegłych w sprzecie proszę o opinię.
#849
Posted 08 December 2009 - 22:20
Dziwne rowery sobie wziąłeś do porównania. Ale po kolei.
Cube robi ciekawe rowery, ale mnie nie przekonują. Niemiecka technika i takie sobie kąty jak dla mnie to minus w szosówce za 5k. Za tą cene można pomyśleć o czymś bardziej.. legendarnym :-P Do Ultegry przyczepić się nie da. Sama uroda ramy też jest ok, chociaż geometria jak widać jest jaka jest. Skoro mówisz, że Ci pasuje, to nie ma problemu.
Trek. Większość osób powie, że to drogie badziewie w tej klasie rowerów. I jest w tym cząstka prawdy. trek jest piękny, ale osobiście Bontrager źle mi się kojarzy. Koła kiepskie, osprzęt 105... jest ok, zależy czego oczekujesz. Mi by wystarczyła 105 w takim rowerze.
Whistle Crow na Veloce - totalnie mnie nie przekonuje. Rama dziwna, Campa też mi sie nie podoba. Ale to kwestia gustu.
Może warto zainteresować się jakimś fajnym aluminium (Spec, Cannondale, Scott, Bianchi, ...) :?:
Z tych trzech mimo wszystko wziąłbym treka, spróbował wymienić koła i ... cieszył sie jazdą. Nr 2 to Cube, Whistle Crow na końcu.
Życzę właściwego wyboru. i pamiętaj - rower ma TOBIE się podobać, więc potraktuj to co napisałem z przymrużeniem oka ;-)
#850
Posted 08 December 2009 - 23:11
Sęk w tym, że aluminium właśnie przerabiam. Jest w porządku, ale jak wydaję przeszło dwie wypłaty na rower to już bym chciał ten karbonik. Oczywiście nie za wszelką cenę. Nie karbon dla karbonu, ale myślę, że za tą kwotę już można wymagać.Może warto zainteresować się jakimś fajnym aluminium (Spec, Cannondale, Scott, Bianchi, ...) :?:
Czekam na dalsze wypowiedzi użytkowników. Może ktoś podsunie jakieś inne rozwiązanie?
podaje jeszcze raz link do cube, bo poprzedni przestał działać
http://www.cube-bike...o_id_35862_.htm
do crowa też:
http://www.atala.pl/crowveloce.html
do treka:
http://www.jacksbike...e_4.5_2009.html
#851
Posted 30 December 2009 - 12:28
Pytanie dotyczy tego czy warto na początek wydać pieniądze na taki oto sprzęt:
http://www.allegro.p...?item=869378890
http://www.allegro.p...?item=869401559
dodam jeszcze tylko że ważę około 85 kg (to chyba ma znaczenie jeśli chodzi o koła), jazda raczej dla przyjemności ale mocno również w górach.
Czy może lepiej np kupić w sklepie jakiegoś np. cube w tej cenie na oczywiście słabszym osprzęcie ale z pewniejszą ramą? Co o tym sądzicie?
Z góry dzięki za odpowiedź.
#852 Gosc_Dominik_*
Posted 30 December 2009 - 13:13
#853
Posted 30 December 2009 - 13:18
#854
Posted 30 December 2009 - 13:19
Apropo jaka długość tej rury podsiodłowej będzie odpowiednia na 175 cm.
#855 Gosc_Dominik_*
Posted 30 December 2009 - 13:32
#856
Posted 30 December 2009 - 13:41
Złożony z głową rower na Ultegrze powinien kosztować "odpowiednio".
#857
Posted 30 December 2009 - 13:52
A co do tego gianta to wygląda fajnie, tylko zawsze przy kupnie używanych boje się jakiś ukrytych wad i mam zagwostkę. Z drugiej strony na coś za 6000 żeby był w miarę i nowy sobie nie pozwolę.
Dzięki za pomoc. Będę się jeszcze odzywał-chciałbym czymś wyruszyć na wiosnę jak się noga zrośnie ;-) .
#858
Posted 30 December 2009 - 14:04
Nie twierdzę, że to totalne badziewie - ale te OEM-owe ramy to najczęściej chińszczyzna, a nie wyrób niemieckiej manufaktury.Czyli to ze to jakaś dobry oem ale bez naklejki to może być ściema?
Może poszukaj czegoś na markowej (znanej, niekoniecznie drogiej, ale mającej dobre opinie) ramie, mocnych kołach i odpowiednim osprzęcie - np. 105-ce. Za taki sprzęt w tej kwocie się zmieścisz. Choć nie wiem do czego będziesz go wykorzystywał: wyczyn, czy rekreacja.
Nikt nie jeździ, żeby rozbijać sprzęt w wypadkach.
#859
Posted 30 December 2009 - 14:09
raczej rekreacja. Tylko u mnie rekreacja potrafi wyglądać tak że jadę na wakacje na rowerze i robię 4000 km. w miesiąc. Po prostu nie jestem zawodnikiem.
[ Dodano: 2009-12-30, 14:11 ]
Nie twierdzę, że to totalne badziewie - ale te OEM-owe ramy to najczęściej chińszczyzna, a nie wyrób niemieckiej manufaktury.Czyli to ze to jakaś dobry oem ale bez naklejki to może być ściema?
Może poszukaj czegoś na markowej (znanej, niekoniecznie drogiej, ale mającej dobre opinie) ramie, mocnych kołach i odpowiednim osprzęcie - np. 105-ce. Za taki sprzęt w tej kwocie się zmieścisz. Choć nie wiem do czego będziesz go wykorzystywał: wyczyn, czy rekreacja.
Nikt nie jeździ, żeby rozbijać sprzęt w wypadkach.
No i jeszcze jestem dosyć ciężki 85kg. więc chyba rzeczywiście rama i koła byłyby dobrą podstawą.
#860
Posted 30 December 2009 - 14:22
85 kg - to raczej "normalna" waga, ja w porywach też dobijam do tej wagi.