Jump to content


Jaki rower za 3500zł i wiecej?


  • This topic is locked This topic is locked
1583 replies to this topic

#841 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 posts
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Posted 06 December 2009 - 22:33

A pytałeś się dlaczego sprzedaje rower?

#842 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 665 posts
  • SkądKrosno

Posted 07 December 2009 - 07:26

Pewnie, że tak. Ciut za duży dla niego i zakłada firmę więc potrzebuje kasę. Faktem jest, że ma klika rowerów niższej klasy i sprzedaje je na allegro.

#843 xanavi

xanavi
  • Użytkownik
  • 136 posts
  • SkądStarachowice

Posted 07 December 2009 - 13:44

Chlebu, ile jeżeli można zapytać wyniosło cie to colnago? Masz jakiś link do tego sprzedawcy?

#844 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 posts
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Posted 07 December 2009 - 16:27

Chlebu, a na Cibie dobry jest rozmiar ramy i ile masz wzrostu, jak się nie mylę to Colnago jest w rozmiarze 52s

Link do sprzedawcy
http://www.allegro.p...hp?uid=14262908

#845 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 665 posts
  • SkądKrosno

Posted 07 December 2009 - 19:10

Mam 176 cm, mostek jest za długi. Muszę wymienić na 90 mm.

#846 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 posts
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Posted 07 December 2009 - 19:59

No 176 to ta rama jest na Ciebie za duża, jak też interesowałem się takim CLX`em mam 180cm i ta rama jest jak na mnie. Mimo wszystko nie powinieneś się martwić, jak zamontujesz krótszy mostek i możesz siodło przesunąć na sztycy max do przodu to powinno pomóc. Ja tak mam zrobione w szosie 59 i jest dobrze.

#847 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 665 posts
  • SkądKrosno

Posted 07 December 2009 - 20:21

Szczerze mówiąc byłem bardzo zdziwiony jak siadłem na ten rower bo faktycznie jest na styki. Zawsze przymierzałem się do M lub 54, miałem BH - rozmiar L mniejszy niż ta S, a w innej firmie Viper - gość zapewniał mnie, że na mnie jest 55.

#848 JOKER

JOKER
  • Użytkownik
  • 79 posts
  • SkądKraków

Posted 08 December 2009 - 21:49

Szukam i szukam... mam do wydania jakieś 5000 +/-500 Wolałbym "minus". Oczekuje, że rowerek będzie na karbonowej ramie.
Proszę Was o zwrócenie uwagi na mocne i/lub słabe strony kolejnych modeli.
W tej chwili w grę wchodzą takie oto rowerki:

1. Cube Agree Gtc Pro
http://www.cube-bike...o_id_36195_.htm
Mój faworyt, głównie ze względu na to, że moja pierwsza (i aktualna) szosówka to właśnie cube. Przyzwyczaiłem się do kątów, rozmiar jaki potrzebuje znam, bo będzie to ten sam, na którym jeżdżę.
Wydaje mi się, że mocną jego stroną jest fajny osprzęt (kompletna, najnowsza ultegra - ta z pochowanymi pancerzami)
Rama na pewno wykonana jest solidnie, bo Niemcy raczej fuszerki nie tolerują, nawet gdy zamawiają u skośnookich. Dodam, że nie mam pojęci gdzie to produkują. Geometria raczej klasyczna - i dobrze, na kompaktach jakoś mi się źle siedzi (np Giant)
Chyba najmniej fajne w tym rowerze są koła, ale mam opcję zmiany. Kolega zaproponował odkupienie ich ode mnie, ja zaś zamówiłbym sobie na ebau np fulcrumy 5. Łącznie rower powinien zamknąć się, po wymianie kół na 5500zł (nie pytajcie skąd mam taki układ)
Karbon zwrócił mi na PW uwagę na ciężkie siodło. Zobaczymy czy wygodne. :)
Masa katalogowa roweru 7,9 kg (pewnie w wersji na najmniejszej ramie)

2. Okazyjny Trek Madone 4.5 od Terespolanina
http://www.allegro.p..._nowy_58cm.html
http://www.trekbikes...rchive/madone45
Rower bardzo ładny, rama śliczna, ale chyba na tym słodkości się kończą. Kółka z tego co się naczytałem raczej niespecjalne, już te fulcrumy 7 lepsze. Grupa 105... hmm mam ją aktualnie.
Przemawia za nim cena (5k, najtańszy z omawianych, a do tego TREK) i wygląd. Jakbym kupował wyłącznie oczami to ten jest miodzio.
Ramy treka to chyba już legenda. Ten szkielet na pewno będzie wdzięczną bazą do upgrade'ów, jak już się 105 zajeździ.
To że egzemplarz powystawowy... phi. :)

Nie mogę nigdzie znaleźć w sieci masy, ale podejrzewam, że ok 8,5 może nawet więcej. Wagę psują na pewno koła i 105


3. Whistle Crow na Veloce
http://www.allegro.p...oce_okazja.html
W moim odczuciu Czarny Koń.
Wprawdzie Veloce to grupa chyba nieco słabiej notowana od ultegry, jednak Campa kusi... (proszę o nierozwijanie wątku wyższości campy nad SH i odwrotnie, są o tym inne tematy). Zdaje się, że fajna karba, ale... kompakt! A ja po górkach nie jeżdżę za dużo.
Koła... na pewno trwałe, ale jak pisze ekspert (znów Karbon) 3 szprychy w wiązce i puste miejsca wymagają stosowania cięzkich (mocnych) obręczy. Koła coś 1900gram. Poprawne, ale bez rewelacji, choć te wiązki po 3 szprychy wyglądają kozacko :)
masa roweru 8,66

Kto co doda? Który wybrać? W którym czegoś nie zauważyłem? Czekam na opinie.

Wiem, że niektórzy nie lubią takich tematów, bo np o którymś rowerze już coś było. Proszę jednak fachowców o porównanie wymienionych modeli.

EDIT
WIem, że nie tu zamieściłem. Post został wrzucony do "rower za 2500 lub więcej" Na początku tu go wstawiłem, ale przez cały dzień pies z kulawą nogą się nie pojawił (sprawdzałem licznik wejść). Skasowałem więc i założyłem nowy temat. Moderatorów przepraszam za kłopot. Biegłych w sprzecie proszę o opinię.

#849 fan911

fan911
  • Użytkownik
  • 280 posts
  • SkądŁódź / Łowicz

Posted 08 December 2009 - 22:20

JOKER - nie jestem jakimś autorytetem, ale dorzucę swoje 3 grosze...

Dziwne rowery sobie wziąłeś do porównania. Ale po kolei.

Cube robi ciekawe rowery, ale mnie nie przekonują. Niemiecka technika i takie sobie kąty jak dla mnie to minus w szosówce za 5k. Za tą cene można pomyśleć o czymś bardziej.. legendarnym :-P Do Ultegry przyczepić się nie da. Sama uroda ramy też jest ok, chociaż geometria jak widać jest jaka jest. Skoro mówisz, że Ci pasuje, to nie ma problemu.

Trek. Większość osób powie, że to drogie badziewie w tej klasie rowerów. I jest w tym cząstka prawdy. trek jest piękny, ale osobiście Bontrager źle mi się kojarzy. Koła kiepskie, osprzęt 105... jest ok, zależy czego oczekujesz. Mi by wystarczyła 105 w takim rowerze.

Whistle Crow na Veloce - totalnie mnie nie przekonuje. Rama dziwna, Campa też mi sie nie podoba. Ale to kwestia gustu.

Może warto zainteresować się jakimś fajnym aluminium (Spec, Cannondale, Scott, Bianchi, ...) :?:

Z tych trzech mimo wszystko wziąłbym treka, spróbował wymienić koła i ... cieszył sie jazdą. Nr 2 to Cube, Whistle Crow na końcu.

Życzę właściwego wyboru. i pamiętaj - rower ma TOBIE się podobać, więc potraktuj to co napisałem z przymrużeniem oka ;-)

#850 JOKER

JOKER
  • Użytkownik
  • 79 posts
  • SkądKraków

Posted 08 December 2009 - 23:11

Dziękuje, za komentarz z innego niż mój punktu widzenia :)

Może warto zainteresować się jakimś fajnym aluminium (Spec, Cannondale, Scott, Bianchi, ...) :?:

Sęk w tym, że aluminium właśnie przerabiam. Jest w porządku, ale jak wydaję przeszło dwie wypłaty na rower to już bym chciał ten karbonik. Oczywiście nie za wszelką cenę. Nie karbon dla karbonu, ale myślę, że za tą kwotę już można wymagać.

Czekam na dalsze wypowiedzi użytkowników. Może ktoś podsunie jakieś inne rozwiązanie?

podaje jeszcze raz link do cube, bo poprzedni przestał działać
http://www.cube-bike...o_id_35862_.htm

do crowa też:
http://www.atala.pl/crowveloce.html

do treka:
http://www.jacksbike...e_4.5_2009.html

#851 mar

mar
  • Użytkownik
  • 8 posts
  • SkądWarszawa

Posted 30 December 2009 - 12:28

Witam wszystkich. Piszę tu pierwszy raz bo ostatnio udało mi się skasować górala w spotkaniu z samochodem i teraz chcę się przerzucić na szosę. Tyle tytułem wstępu.

Pytanie dotyczy tego czy warto na początek wydać pieniądze na taki oto sprzęt:

http://www.allegro.p...?item=869378890

http://www.allegro.p...?item=869401559

dodam jeszcze tylko że ważę około 85 kg (to chyba ma znaczenie jeśli chodzi o koła), jazda raczej dla przyjemności ale mocno również w górach.
Czy może lepiej np kupić w sklepie jakiegoś np. cube w tej cenie na oczywiście słabszym osprzęcie ale z pewniejszą ramą? Co o tym sądzicie?

Z góry dzięki za odpowiedź.

#852 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Posted 30 December 2009 - 13:13

Ten za 3 koła wydaje się być ok, dobry osprzęt (ultegra) w przyszłości jakbyś poczuł, że sprzęt Cię ogranicza to zmieniasz ramkę i widelec na coś ciekawszego (np karbon) i też będziesz zadowolony. Tylko pozostaje pytanie czy rozmiar jest dla Ciebie dobry, w szosówkach nieco bardziej trzeba na to zwracać uwagę niż w MTB z racji innej pozycji przyjmowanej podczas jazdy.

#853 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 30 December 2009 - 13:18

Rower za 3500 na Ultegrze i wh500 - o zgrozo :mrgreen:

#854 mar

mar
  • Użytkownik
  • 8 posts
  • SkądWarszawa

Posted 30 December 2009 - 13:19

No właśnie mam 175 cm wzrostu i będzie pewnie trochę za duży z tego co poczytałem tu na forum. Ale może puściliby którąś z tych mniejszych ram z kołami od tego za 3000 bo chyba tylko tym się różnią.
Apropo jaka długość tej rury podsiodłowej będzie odpowiednia na 175 cm.

#855 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Posted 30 December 2009 - 13:32

Przejrzałem na szybko alledrogo i jest też taki ciekawy giant: http://allegro.pl/it...owa_okazja.html rama waży 1350g, poza tym dobry osprzęt, mam tę samą ramę i jest ok.

#856 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 30 December 2009 - 13:41

mar, - te rowery bardzo "nierówne" - tanie rama i widelec, tanie i kiepskie koła - a wszystko przystrojone Ultegrą. Osprzęt rzecz ważna, ale podstawa to właśnie rama, widelec i koła, bo na TYM się jeździ. Reszta służy "tylko" do zmiany biegów.
Złożony z głową rower na Ultegrze powinien kosztować "odpowiednio".

#857 mar

mar
  • Użytkownik
  • 8 posts
  • SkądWarszawa

Posted 30 December 2009 - 13:52

robo, - właśnie po wypadku złożyła mi się rama i koła-może dlatego asekuracyjnie nie chciałem w nie dużo inwestować ;-) choć nie mam zamiaru znów się rozwalić. Czyli to ze to jakaś dobry oem ale bez naklejki to może być ściema?

A co do tego gianta to wygląda fajnie, tylko zawsze przy kupnie używanych boje się jakiś ukrytych wad i mam zagwostkę. Z drugiej strony na coś za 6000 żeby był w miarę i nowy sobie nie pozwolę.
Dzięki za pomoc. Będę się jeszcze odzywał-chciałbym czymś wyruszyć na wiosnę jak się noga zrośnie ;-) .

#858 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 30 December 2009 - 14:04

Czyli to ze to jakaś dobry oem ale bez naklejki to może być ściema?

Nie twierdzę, że to totalne badziewie - ale te OEM-owe ramy to najczęściej chińszczyzna, a nie wyrób niemieckiej manufaktury.
Może poszukaj czegoś na markowej (znanej, niekoniecznie drogiej, ale mającej dobre opinie) ramie, mocnych kołach i odpowiednim osprzęcie - np. 105-ce. Za taki sprzęt w tej kwocie się zmieścisz. Choć nie wiem do czego będziesz go wykorzystywał: wyczyn, czy rekreacja.
Nikt nie jeździ, żeby rozbijać sprzęt w wypadkach.

#859 mar

mar
  • Użytkownik
  • 8 posts
  • SkądWarszawa

Posted 30 December 2009 - 14:09

jasne rozumiem

raczej rekreacja. Tylko u mnie rekreacja potrafi wyglądać tak że jadę na wakacje na rowerze i robię 4000 km. w miesiąc. Po prostu nie jestem zawodnikiem.

[ Dodano: 2009-12-30, 14:11 ]

Czyli to ze to jakaś dobry oem ale bez naklejki to może być ściema?

Nie twierdzę, że to totalne badziewie - ale te OEM-owe ramy to najczęściej chińszczyzna, a nie wyrób niemieckiej manufaktury.
Może poszukaj czegoś na markowej (znanej, niekoniecznie drogiej, ale mającej dobre opinie) ramie, mocnych kołach i odpowiednim osprzęcie - np. 105-ce. Za taki sprzęt w tej kwocie się zmieścisz. Choć nie wiem do czego będziesz go wykorzystywał: wyczyn, czy rekreacja.
Nikt nie jeździ, żeby rozbijać sprzęt w wypadkach.



No i jeszcze jestem dosyć ciężki 85kg. więc chyba rzeczywiście rama i koła byłyby dobrą podstawą.

#860 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 30 December 2009 - 14:22

A ramę chcesz koniecznie karbonową, czy może być aluminium. Jeśli jeździsz rekreacyjnie to powinieneś postawić raczej na trwałość i bezproblemowość - nawet kosztem większej wagi. Tak jak mówiłem mocne koła, trwały napęd i sprawdzona rama.
85 kg - to raczej "normalna" waga, ja w porywach też dobijam do tej wagi.