Skocz do zawartości


Jaki rower za 3500zł i wiecej?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1583 odpowiedzi w tym temacie

#601 TakeaRide

TakeaRide
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • SkądTychy

Napisano 03 czerwiec 2009 - 09:02

Jest na dura ace http://www.allegro.p...ace_okazja.html z tym że mi się z wyglądu nie podoba zbytnio...

#602 TakeaRide

TakeaRide
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • SkądTychy

Napisano 03 czerwiec 2009 - 09:26

Podoba mi się ten rower:
http://cgi.ebay.de/K...:0|293:1|294:50

http://www.allegro.p..._2008_nowy.html

W Niemczech po przewalutowaniu to ponad 2 000 zł mniej. Na dura ace + karbon :] Jak dla mnie idealny, co myślicie?

#603 Gosc_matek_*

Gosc_matek_*
  • Gość

Napisano 30 czerwiec 2009 - 22:58

Witam,
mam prośbę, zerknijcie na ten rowerek:
http://allegro.pl/it...e_58cm_bcm.html
Jak myslicie ile jest wart? Czy ze zdjęć można ocenić w jakim stanie jest napęd?

Z góry dziękuje za odp.

#604 manczkin

manczkin
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 lipiec 2009 - 09:00

Kupiłem od tego właśnie gościa szosówkę cannondale synapse i się nie zawiodłem rowerek był zgodnie z opisem w idealnym stanie.

#605 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 01 lipiec 2009 - 14:21

Witam,
mam prośbę, zerknijcie na ten rowerek:
http://allegro.pl/it...e_58cm_bcm.html
Jak myslicie ile jest wart? Czy ze zdjęć można ocenić w jakim stanie jest napęd?

Piękny rower, klasyka włoska od granic możliwosci. Sztywna rama, zas geometria zapewnia wchodzenie w zakręt z najwyższymi prędkościami. Zakup ze wszech miar okazyjny. Właściciel będzie zadowolony ... nie można nie byc zadowolonym z Pinarello to nie wchodzi w grę. Rower sto razy lepszy niż jakieś karbonowe cudo no name. Pinarello to szpan w dobrym tego słowa znaczeniu. Te rowery mają dusze, wiedzą to wszyscy którzy jeżdzili choc trochę po włoskich górach.
Mała uwaga. Ta rama nie może miec rozmiaru 58 cm - to jest 55 lub 56 zaś 58 to pewnie dlugosc rury podsiodlowej z kominem. Pinarello wybija rozmiar ramy pod spodem suportu, tam trzeba zobaczyc. Gratulacje dla nabywcy.

Stas

#606 Gosc_matek_*

Gosc_matek_*
  • Gość

Napisano 01 lipiec 2009 - 20:22

Witam,
Niestety nie udało mi się kupić Pinarello z aukcji powyżej, trochę za późno go dostrzegłem.
Teraz prosiłbym Was o poradę odnosnie Wilier'a La Triestina. Rama aluminiowa z karbonowym tyłem. Jest tu ktoś użytkownikiem takiej ramy i mógłby napisać kilka słów?
Jestem ciekaw czy jest sens kupować takie wynalazki a nie lepiej np. całej aluminiowej albo całej karbonowej- jeśli są finanse.
Jeszcze jedna sprawa, ponieważ niezbyt orientuje się w geometrii ram szosowych czy kąty tego wiliera w większych rozmiarach tj. od XL wzwyż (interesuje mnie rozmiar XXL- 191cm wzrostu) są dobre i pozwalają jeździć ciut bardziej ambitnie niż tylko amatorsko?

Link do geometrii La Triestiny: http://www.wilier.it...p?idPagina=1800

pozdrawiam
Maciek

#607 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 01 lipiec 2009 - 22:51

La triestina. Ładna rama. Bardzo zwarta konstrukcja, proporcjonalnie krótka rama o sztywnym tylnym widelcu z krótką rurą sterową. Dla mnie bomba, nie wiem jak dla Państwa :-) Rower z taka ramą powinien prowadzic się bardzo dobrze, zaś ze względu na sztywnośc cała energia którą wbijesz w pedały powinna byc zamienione na ruch do przodu :-) bez strat na "uginanie" ramy.

Stas

#608 Gosc_matek_*

Gosc_matek_*
  • Gość

Napisano 01 lipiec 2009 - 23:54

Stas, dziękuje za odpowiedz. Bardzo pozytywnie wypowiadasz się o tej ramie. Miałeś z nią styczność, jeździłeś może?
Jeżeli jeszcze mógłbyś napisać kilka słów o geometrii Wiliera, która ponoć jest niestandardowa..

#609 fan911

fan911
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŁódź / Łowicz

Napisano 02 lipiec 2009 - 10:08

ja miałem sposobność dosiadać, a nawet zrbić kilka metrów na Wilierze Triestina La Triestina. Gdzieś już pisałem o tym rowerze.

CO do ramy, to tylko w kolorze Lampre. Jest piękna. Kolorystyka super.

Co do geometrii to nie byłbym już taki zadowolony. Przy moim rozmiarze kąty 72 i 74 stopnie - to trochę odbiega od standardów wyścigowych. Rama jest stosunkowo długa, a wiadomo, że to nie jest porządany efekt. w ogóle większość ram Wiliera ma dziwną geometrię, pomijając Cento 1, który ma kąty 73, 73 stopnie - i to się nazywa sportowa geometria :-)

Co do wykończenia - spawy średniej jakości. Giant, Spec czy Cannondale mają sporo lepiej wykończone ramy.

Ogólnie rama OK, mi trochę nie pasowała konfiguracja całego roweru, dlatego jeżdzę teraz na Felcie a nie na Wilierze.

#610 Gosc_matek_*

Gosc_matek_*
  • Gość

Napisano 03 lipiec 2009 - 09:32

w ogóle większość ram Wiliera ma dziwną geometrię, pomijając Cento 1, który ma kąty 73, 73 stopnie - i to się nazywa sportowa geometria

Nie do końca, Cento jedynie w rozmiarze XL ma takie kąty. Rozmiar S ma 74° 50' i 72° ( http://www.wilier.it...p?idPagina=1799 ). Patrząc po innych producentach widać, że geometria w każdym rozmiarze jest inna.
Jak to jest wkońcu, czy te kąty są tak istotne?

#611 fan911

fan911
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŁódź / Łowicz

Napisano 03 lipiec 2009 - 12:27

heh, myślałem, że chociaż Cento1 ma normalne kąty. Swoją drogą nie są złe.

Pewnie firma WIlier ma jakieś tam swoje powody, żeby w każdym modelu i każdym rozmiarze różne kąty stosować, aczkolwiek nie znam wytłumaczenia...

Czy kąty są ważne? Nie wiem, za mało jeżdzę, żeby się wypowiadać. Ale skoro są ustalone jakieś standardy/kanony to chyba warto się ich trzymać, bo skoro profesjonaliści jeżdzą na takich katach a nie innych, to o czymś świadczy... :-)

#612 konik_25

konik_25
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • SkądLubin

Napisano 06 lipiec 2009 - 00:34

Witam,
mam prośbę, zerknijcie na ten rowerek:
http://allegro.pl/it...e_58cm_bcm.html

To, Pinarello we wtorek powinno być u mnie. ;-)


Bardzo interesująca alternatywa w porównaniu do Pinarello myślę ,że warta rozważenia.
http://www.allegro.p...ealny_stan.html

#613 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 11 lipiec 2009 - 10:48

Witam,
mam prośbę, zerknijcie na ten rowerek:
http://allegro.pl/it...e_58cm_bcm.html

To, Pinarello we wtorek powinno być u mnie. ;-)


Super. Gratulacje. Klasyczna maszyna włoska, wyróżni Cię na szosie wśród tajwańskich obskurnych ram typu oversize.
Napisz jak wygląda w rzeczywistości ? Czy wierzyc do końca foto, bo na foto wygląda super.
Jak z tym rozmiarem ramy ? Ile ma c-c górna rura, bo twierdzę że nie więcej jak 550 ?
No to teraz w zakręty 90 stopni możesz wchodzic przy 60 km/h. :-) Ramy włoskie w tym Pinarello słyną z niesłychanej sterowności.

Stas

#614 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 11 lipiec 2009 - 11:00

Bardzo interesująca alternatywa w porównaniu do Pinarello myślę ,że warta rozważenia.
http://www.allegro.p...ealny_stan.html


O tak też bardzo ładny rowerek, chociaż nie włoski :-) Rama lekko slopingowa. Tak przy okazji rowerki z ramami slopingowymi to teraz prawie standard, ale tak naprawdę stworzyc ładną ramę slopingową jest bardzo trudno. Na mój gust są dwie firmy, które tworzą świetne ramy slopingowe, rowery na tych ramach wyglądają jak "konie w galopie" - to twórca, wynalazca slopingu GIANT i druga firma to BH.

Stas

#615 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 12 lipiec 2009 - 20:11

Stas, dziękuje za odpowiedz. Bardzo pozytywnie wypowiadasz się o tej ramie. Miałeś z nią styczność, jeździłeś może?
Jeżeli jeszcze mógłbyś napisać kilka słów o geometrii Wiliera, która ponoć jest niestandardowa..

Nie nie jeździłem, mimo że - powiem zarozumiale, jeździłem już na całym tuzinie rowerów, a może i więcej.
Geometria ta jest spójna z geometrią jednego z modeli rowerów Bianchi. Świetnie się prowadzi. Praktycznie te ramy sa minimalnie krótsze. A Bianchi miałem w swej "karierze" cztery, każdy z nich to wspaniała maszyna, warta polecenia wszystkim. Mimo, że jak już pisałem żaden z nich nie był topowym modelem. Kocham wloskie rowery, może dlatego, że na nich byłem sportowo wychowany, ale tuz przed zimą zamierzam po latach popełnic wreszcie grzech - chcę kupic GIANTA ... może Defy A, chociaż to nic pewnego.

Stas

#616 Gosc_Castor Troy_*

Gosc_Castor Troy_*
  • Gość

Napisano 16 lipiec 2009 - 19:47

Hi,

Koledzy, z góry przepraszam za wątek z cyklu "jaki kupić rower" ale jestem w ogromnej rozterce bo nie mam z nikąd pomocy. W sklepie wiadomo z zasady pan za ladą chce sprzedać i czasami nie chce mu siędokładnie i z pełnym zaangażowaniem pomoć zbłąkanemu klientowi... a tu na tym rewelacyjnym forum na pewno koledzy pomogą i doradzą szczerze i fachowo.

Koledzy, chciałbym kupić szosówkę tak do około 10.000 max 11.000.

Najlepiej na osprzęcie S. Ultegra / Ultegra SL.

Od 6 lat nie jeździełem w ogóle na rowerze, bo praca i praca itd. Trochę mi wstyd i żal, bo kiedyś przed 9 / 10 laty traski po 300km (sobota i niedziela) na weekend to była dla mnie normalka. Niestety życie wszystko zweryfikowało. Teraz wracam w wielkim stylu :-D

Nie wiem kompletnie jakiej firmy wybrać rower, jest ich tak wiele... Trek, Giant, Look, Colnago, Merida - pomóżcie!

Moje dane:

Wzrot 178cm, Waga 78kg, Noga wewn. 82cm.

Ślicznie proszę, pomóżcie. :-)

#617 fan911

fan911
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŁódź / Łowicz

Napisano 16 lipiec 2009 - 20:18

Uła... 11 koła na rowerek to już bardzo ciekawa sumka. Pytanie zasadnicze... W jakim stopniu orientujesz się w zagadneiniach doboru ramy, osprzętu, kół, itd...

W Polsce jest zasadnicza lipa i tak drogie rowery możesz zobaczyć raczej w katalogach...

Co do konkretów trudno doradzać, bo wybór pomiędzy np. Specem a C'dalem w tej cenie to jak wybór pomiędzy Audi i BMW. Wszystko zależy od tego, co się bardziej podoba.

Ja osobiście zapoznałbym się z ofertami: Specialized, Cannondale, Scott, Felt, albo może coś włoskiego: Pinarello, Cervelo, Bianchi. Albo ewentualnie Giant.... Można tak wymieniac bez końca, ale oprócz Gianta reszta marek u nas jest raczej egzotyczna.

PS:
całkowicie rozumiem sytuację, od kąd skończyłem studia i pracuje też mnie stać, żeby kupić fajny sprzęt i akcesoria, za to nie mam kompletnie czasu... :-)

Jak coś to w Łodzi stoi FELT F2 za 13.999 zł (do negocjacji). Można się dosiąść i potargować cenę ;-)

#618 Gosc_Castor Troy_*

Gosc_Castor Troy_*
  • Gość

Napisano 17 lipiec 2009 - 08:24

Hi,

Pytanie zasadnicze... W jakim stopniu orientujesz się w zagadneiniach doboru ramy, osprzętu, kół, itd...


W zasadzie moja znajomość jest bardzo mizerna. Gdybym miał np. skompletować rower "na części" to po za zakupem kompletnej grupy osprzętu nie wiedziałbym jak idealnie dopasować ramę, jakie kupić koła itd.

W zasadzie bez czyjejś pomocy jestem jak błądzący bez celu... :-(

We Wrocławiu gdzie mieszkam jest fajny sklep SCC gdzie mają Treka. Byłem tam, oglądałem, fajne sprzęty, jest też sklep Harfa Haryson.

Najgorzej będzie jak widzę z wyborem właściwej "marki" rowerka, bo osprzęt wszędzie podobny.

Pomocy... :-(

#619 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 17 lipiec 2009 - 10:17

Tak jak pisał wcześniej kolega, jeśli chcesz kupic rower z wyższej półki za większe pieniądze nie eksperymentuj z zakupem marek obocznych takich jak: Kellys, Merida, Felt, Fort, Univega, ... inne cuda i noname'y, nawet jeśli byłyby na srebrnych kołach ze złotym łańcuchem. W tej klasie, na jaką przeznaczyłeś takie pieniądze to musi byc: Bianchi, Fondriest, Pinarello, Cervelo, Cannondale ... a wtedy prócz wszystkich oczywistych zalet tych rowerów poczujesz się też lepiej :-)

Stas

#620 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 17 lipiec 2009 - 13:05

Rama, przedewszystkim dobra, sztywna i o odpowiednim rozmiarze rama. Na tym bym sie skupil i poswiecil nawet 60-70% budzetu. Nie ma nic gorszego jak stajesz na pedalach i slyszysz jak rama trzeszczy i czujesz, ze sie wygina, plywa.