Jaki rower za 3500zł i wiecej?
#601
Napisano 03 czerwiec 2009 - 09:02
#602
Napisano 03 czerwiec 2009 - 09:26
http://cgi.ebay.de/K...:0|293:1|294:50
http://www.allegro.p..._2008_nowy.html
W Niemczech po przewalutowaniu to ponad 2 000 zł mniej. Na dura ace + karbon :] Jak dla mnie idealny, co myślicie?
#603 Gosc_matek_*
Napisano 30 czerwiec 2009 - 22:58
mam prośbę, zerknijcie na ten rowerek:
http://allegro.pl/it...e_58cm_bcm.html
Jak myslicie ile jest wart? Czy ze zdjęć można ocenić w jakim stanie jest napęd?
Z góry dziękuje za odp.
#604
Napisano 01 lipiec 2009 - 09:00
#605 Gosc_Stas_*
Napisano 01 lipiec 2009 - 14:21
Piękny rower, klasyka włoska od granic możliwosci. Sztywna rama, zas geometria zapewnia wchodzenie w zakręt z najwyższymi prędkościami. Zakup ze wszech miar okazyjny. Właściciel będzie zadowolony ... nie można nie byc zadowolonym z Pinarello to nie wchodzi w grę. Rower sto razy lepszy niż jakieś karbonowe cudo no name. Pinarello to szpan w dobrym tego słowa znaczeniu. Te rowery mają dusze, wiedzą to wszyscy którzy jeżdzili choc trochę po włoskich górach.Witam,
mam prośbę, zerknijcie na ten rowerek:
http://allegro.pl/it...e_58cm_bcm.html
Jak myslicie ile jest wart? Czy ze zdjęć można ocenić w jakim stanie jest napęd?
Mała uwaga. Ta rama nie może miec rozmiaru 58 cm - to jest 55 lub 56 zaś 58 to pewnie dlugosc rury podsiodlowej z kominem. Pinarello wybija rozmiar ramy pod spodem suportu, tam trzeba zobaczyc. Gratulacje dla nabywcy.
Stas
#606 Gosc_matek_*
Napisano 01 lipiec 2009 - 20:22
Niestety nie udało mi się kupić Pinarello z aukcji powyżej, trochę za późno go dostrzegłem.
Teraz prosiłbym Was o poradę odnosnie Wilier'a La Triestina. Rama aluminiowa z karbonowym tyłem. Jest tu ktoś użytkownikiem takiej ramy i mógłby napisać kilka słów?
Jestem ciekaw czy jest sens kupować takie wynalazki a nie lepiej np. całej aluminiowej albo całej karbonowej- jeśli są finanse.
Jeszcze jedna sprawa, ponieważ niezbyt orientuje się w geometrii ram szosowych czy kąty tego wiliera w większych rozmiarach tj. od XL wzwyż (interesuje mnie rozmiar XXL- 191cm wzrostu) są dobre i pozwalają jeździć ciut bardziej ambitnie niż tylko amatorsko?
Link do geometrii La Triestiny: http://www.wilier.it...p?idPagina=1800
pozdrawiam
Maciek
#607 Gosc_Stas_*
Napisano 01 lipiec 2009 - 22:51
Stas
#608 Gosc_matek_*
Napisano 01 lipiec 2009 - 23:54
Jeżeli jeszcze mógłbyś napisać kilka słów o geometrii Wiliera, która ponoć jest niestandardowa..
#609
Napisano 02 lipiec 2009 - 10:08
CO do ramy, to tylko w kolorze Lampre. Jest piękna. Kolorystyka super.
Co do geometrii to nie byłbym już taki zadowolony. Przy moim rozmiarze kąty 72 i 74 stopnie - to trochę odbiega od standardów wyścigowych. Rama jest stosunkowo długa, a wiadomo, że to nie jest porządany efekt. w ogóle większość ram Wiliera ma dziwną geometrię, pomijając Cento 1, który ma kąty 73, 73 stopnie - i to się nazywa sportowa geometria :-)
Co do wykończenia - spawy średniej jakości. Giant, Spec czy Cannondale mają sporo lepiej wykończone ramy.
Ogólnie rama OK, mi trochę nie pasowała konfiguracja całego roweru, dlatego jeżdzę teraz na Felcie a nie na Wilierze.
#610 Gosc_matek_*
Napisano 03 lipiec 2009 - 09:32
Nie do końca, Cento jedynie w rozmiarze XL ma takie kąty. Rozmiar S ma 74° 50' i 72° ( http://www.wilier.it...p?idPagina=1799 ). Patrząc po innych producentach widać, że geometria w każdym rozmiarze jest inna.w ogóle większość ram Wiliera ma dziwną geometrię, pomijając Cento 1, który ma kąty 73, 73 stopnie - i to się nazywa sportowa geometria
Jak to jest wkońcu, czy te kąty są tak istotne?
#611
Napisano 03 lipiec 2009 - 12:27
Pewnie firma WIlier ma jakieś tam swoje powody, żeby w każdym modelu i każdym rozmiarze różne kąty stosować, aczkolwiek nie znam wytłumaczenia...
Czy kąty są ważne? Nie wiem, za mało jeżdzę, żeby się wypowiadać. Ale skoro są ustalone jakieś standardy/kanony to chyba warto się ich trzymać, bo skoro profesjonaliści jeżdzą na takich katach a nie innych, to o czymś świadczy... :-)
#612
Napisano 06 lipiec 2009 - 00:34
To, Pinarello we wtorek powinno być u mnie. ;-)Witam,
mam prośbę, zerknijcie na ten rowerek:
http://allegro.pl/it...e_58cm_bcm.html
Bardzo interesująca alternatywa w porównaniu do Pinarello myślę ,że warta rozważenia.
http://www.allegro.p...ealny_stan.html
#613 Gosc_Stas_*
Napisano 11 lipiec 2009 - 10:48
To, Pinarello we wtorek powinno być u mnie. ;-)Witam,
mam prośbę, zerknijcie na ten rowerek:
http://allegro.pl/it...e_58cm_bcm.html
Super. Gratulacje. Klasyczna maszyna włoska, wyróżni Cię na szosie wśród tajwańskich obskurnych ram typu oversize.
Napisz jak wygląda w rzeczywistości ? Czy wierzyc do końca foto, bo na foto wygląda super.
Jak z tym rozmiarem ramy ? Ile ma c-c górna rura, bo twierdzę że nie więcej jak 550 ?
No to teraz w zakręty 90 stopni możesz wchodzic przy 60 km/h. :-) Ramy włoskie w tym Pinarello słyną z niesłychanej sterowności.
Stas
#614 Gosc_Stas_*
Napisano 11 lipiec 2009 - 11:00
Bardzo interesująca alternatywa w porównaniu do Pinarello myślę ,że warta rozważenia.
http://www.allegro.p...ealny_stan.html
O tak też bardzo ładny rowerek, chociaż nie włoski :-) Rama lekko slopingowa. Tak przy okazji rowerki z ramami slopingowymi to teraz prawie standard, ale tak naprawdę stworzyc ładną ramę slopingową jest bardzo trudno. Na mój gust są dwie firmy, które tworzą świetne ramy slopingowe, rowery na tych ramach wyglądają jak "konie w galopie" - to twórca, wynalazca slopingu GIANT i druga firma to BH.
Stas
#615 Gosc_Stas_*
Napisano 12 lipiec 2009 - 20:11
Nie nie jeździłem, mimo że - powiem zarozumiale, jeździłem już na całym tuzinie rowerów, a może i więcej.Stas, dziękuje za odpowiedz. Bardzo pozytywnie wypowiadasz się o tej ramie. Miałeś z nią styczność, jeździłeś może?
Jeżeli jeszcze mógłbyś napisać kilka słów o geometrii Wiliera, która ponoć jest niestandardowa..
Geometria ta jest spójna z geometrią jednego z modeli rowerów Bianchi. Świetnie się prowadzi. Praktycznie te ramy sa minimalnie krótsze. A Bianchi miałem w swej "karierze" cztery, każdy z nich to wspaniała maszyna, warta polecenia wszystkim. Mimo, że jak już pisałem żaden z nich nie był topowym modelem. Kocham wloskie rowery, może dlatego, że na nich byłem sportowo wychowany, ale tuz przed zimą zamierzam po latach popełnic wreszcie grzech - chcę kupic GIANTA ... może Defy A, chociaż to nic pewnego.
Stas
#616 Gosc_Castor Troy_*
Napisano 16 lipiec 2009 - 19:47
Koledzy, z góry przepraszam za wątek z cyklu "jaki kupić rower" ale jestem w ogromnej rozterce bo nie mam z nikąd pomocy. W sklepie wiadomo z zasady pan za ladą chce sprzedać i czasami nie chce mu siędokładnie i z pełnym zaangażowaniem pomoć zbłąkanemu klientowi... a tu na tym rewelacyjnym forum na pewno koledzy pomogą i doradzą szczerze i fachowo.
Koledzy, chciałbym kupić szosówkę tak do około 10.000 max 11.000.
Najlepiej na osprzęcie S. Ultegra / Ultegra SL.
Od 6 lat nie jeździełem w ogóle na rowerze, bo praca i praca itd. Trochę mi wstyd i żal, bo kiedyś przed 9 / 10 laty traski po 300km (sobota i niedziela) na weekend to była dla mnie normalka. Niestety życie wszystko zweryfikowało. Teraz wracam w wielkim stylu :-D
Nie wiem kompletnie jakiej firmy wybrać rower, jest ich tak wiele... Trek, Giant, Look, Colnago, Merida - pomóżcie!
Moje dane:
Wzrot 178cm, Waga 78kg, Noga wewn. 82cm.
Ślicznie proszę, pomóżcie. :-)
#617
Napisano 16 lipiec 2009 - 20:18
W Polsce jest zasadnicza lipa i tak drogie rowery możesz zobaczyć raczej w katalogach...
Co do konkretów trudno doradzać, bo wybór pomiędzy np. Specem a C'dalem w tej cenie to jak wybór pomiędzy Audi i BMW. Wszystko zależy od tego, co się bardziej podoba.
Ja osobiście zapoznałbym się z ofertami: Specialized, Cannondale, Scott, Felt, albo może coś włoskiego: Pinarello, Cervelo, Bianchi. Albo ewentualnie Giant.... Można tak wymieniac bez końca, ale oprócz Gianta reszta marek u nas jest raczej egzotyczna.
PS:
całkowicie rozumiem sytuację, od kąd skończyłem studia i pracuje też mnie stać, żeby kupić fajny sprzęt i akcesoria, za to nie mam kompletnie czasu... :-)
Jak coś to w Łodzi stoi FELT F2 za 13.999 zł (do negocjacji). Można się dosiąść i potargować cenę ;-)
#618 Gosc_Castor Troy_*
Napisano 17 lipiec 2009 - 08:24
Pytanie zasadnicze... W jakim stopniu orientujesz się w zagadneiniach doboru ramy, osprzętu, kół, itd...
W zasadzie moja znajomość jest bardzo mizerna. Gdybym miał np. skompletować rower "na części" to po za zakupem kompletnej grupy osprzętu nie wiedziałbym jak idealnie dopasować ramę, jakie kupić koła itd.
W zasadzie bez czyjejś pomocy jestem jak błądzący bez celu... :-(
We Wrocławiu gdzie mieszkam jest fajny sklep SCC gdzie mają Treka. Byłem tam, oglądałem, fajne sprzęty, jest też sklep Harfa Haryson.
Najgorzej będzie jak widzę z wyborem właściwej "marki" rowerka, bo osprzęt wszędzie podobny.
Pomocy... :-(
#619 Gosc_Stas_*
Napisano 17 lipiec 2009 - 10:17
Stas
#620
Napisano 17 lipiec 2009 - 13:05