Skocz do zawartości


Jaki rower za 3500zł i wiecej?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1583 odpowiedzi w tym temacie

#921 roadcycling.adik

roadcycling.adik
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądKatowice

Napisano 05 luty 2010 - 20:25

Hmmm, może macie rację - kasy w cholerę...

Jeśli chodzi o moją obecną Meridę, to tak - jest na fabrycznych specyfikacjach.

Poczekam jeszcze ten tydzień, poszukam, pokombinuję.

Coraz bardziej mi chodzi po głowie złożenie rowerka samemu, jednak mając do dyspozycji budżet 3000zł może być to nierealne :|

#922 cyryl3000

cyryl3000
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • SkądZłotów

Napisano 05 luty 2010 - 20:27

roadcycling.adik, nierealne? W ubiegłym roku mając 2000zł złożyłem fajny rowerek z części używanych jednak szukałem takich z minimalnym przebiegiem. Udało się złożyć rowerek na fulcrumach Racing7 osprzęcie 105. Jedyny minus, że rama nie była najwyższych lotów, ale już z widelcem karbonowym.

#923 Pacek

Pacek
  • Użytkownik
  • 180 postów
  • SkądBełchatów

Napisano 05 luty 2010 - 22:05

Nie przesadzajce za 3tys lepiej kupowac firmowe niz skladac samemu, chociaz tak jak wyzej majac 850 lepiej albo dolozyc tysiaka albo zalozyc na stara rame nowy osprzet wyjdzie taniej a masz to samo co kupujac 903 baaa nawet lepiej bo mozna sobie dobrac widelec jaki chcesz i kola jaki ci sie podobaja. Zastanow sie z tym zakupem bo moze warto poczekac miesiac dwa skabinowac te 800zl i kupic sprzet o dwie klasy lepszy...
Poza tym tutaj tylko masz temat do przemyslen, nikt ci niepowie co masz kupuc a przynajmniej niepowienien. Rada to bardzo niebezpieczna bron i trzeba z niej korzystac, trzeba sobie zdawac sprawe jak lekkie nieopatrzne slowa moga wplynac na czyjas decyzje tak wiec kolego roadcikling musisz podjac decyzje sam, bo jak widzisz co uzytkownik to koncepcja. 30 postow i 20 propozycji a jestes glupszy niz byles na pczatku, niesluchaj nikogo tylko przmysl to samodzielnie.

#924 roadcycling.adik

roadcycling.adik
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądKatowice

Napisano 05 luty 2010 - 22:43

No tak, masz rację Pacek. Wstrzymam się jeszcze troszkę i pokombinuję. Racja, teraz mam bardziej namieszane w głowie niż na początku, ale wydaje mi się, że każdy jednak coś wniósł, bo jakby nie patrzeć każdy tam jakieś swoje doświadczenie w tym temacie ma, więc zawsze może się opinią podzielić, a to, że każdy ma inną od drugiego to swoją drogą. W końcu każdemu odpowiada co innego.

Mimo namieszania i tak jestem wdzięczny za pomoc i wyrażenie opinii ;-)

#925 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 luty 2010 - 22:52

Tak sobie siadłem i przeliczyłem.
Rower na:
Części Accenta- rama , widelec karbon, kierownica, mostek, sztyca
Osprzęt - pełna Sora 2010 i piasty Tiagry, obrecze r 450, szprychy 2/1.8
opony Irc, .Czyli w miare firmowe szpeja i wyszło mi z małą marżą i robotą - jakieś około 2300 zł bez pedałów na nówkach częściach.

Jak to porównać ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#926 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 05 luty 2010 - 23:04

Spike ale z czym porównać? Z meridą kellys'em czy rowerem Cyryla?

#927 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 luty 2010 - 11:20

Jeśli masz Meridę 850, to zostawiasz ramę, wspornik siodła, siodło (jeśli odpowiada), ewentualnie mostek i kierownicę. Na resztę masz do wydania 3000zł. Możesz się zastanowić czy chcesz osprzęt campagnolo, shimano czy sram. Jeśli idziesz w campę bierzesz koła Fulcrum 7, osprzęt Veloce/Centaur, do tego jakiś dobry widelec i jazda. W shimano podobnie, kółka mogą być takie same, lub na piastach 105/Ultegra z obręczami Da28 lub CXP23, do tego osprzęt 105/Ultegra. Rozwiązań jest wiele, ja skłaniałbym się do wykorzystania ramy Meridy 850 i części klamotów z niej. Zawsze przyszłej zimy możesz kupić nową ramę i mieć sprzęt który posłuży jakiś czas.


#928 Gosc_Castor Troy_*

Gosc_Castor Troy_*
  • Gość

Napisano 06 luty 2010 - 11:25

No tak, masz rację Pacek. Wstrzymam się jeszcze troszkę i pokombinuję. Racja, teraz mam bardziej namieszane w głowie niż na początku, ale wydaje mi się, że każdy jednak coś wniósł, bo jakby nie patrzeć każdy tam jakieś swoje doświadczenie w tym temacie ma, więc zawsze może się opinią podzielić, a to, że każdy ma inną od drugiego to swoją drogą.


He he... Jak bym widział siebie w lipcu 2009... :mrgreen:

Roadcycling.adik, Fan911 DOBRZE Ci radzi. Wstrzymaj się z zakupem. Nie działaj pod presją chwili chęci posiadania. Ja też dzięki Jego opinią i pomocy uchroniłem się przed zakupem niewłaściwego rowerka. Jeżeli chcesz wydać te 3000tyś. to najpierw wejdź pod prysznic i zlej się ZIMNĄ wodą, a potem dopiero spokojnie pomyśl nad wyborem rowerka.

Tak między nami to obejrzyj rowery Felta... :-D Polecam!

Tutaj masz linka do wątku gdzie ja szukałem rowerka dla siebie:

http://forumszosowe....p?p=58157#58157

#929 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 06 luty 2010 - 11:30

Ja bym na miejscu chłopaka zrobił inaczej. Zostawił bym klamoty a za 3000 kupił ramkę i złożył koła. Klamoty wymieniłbym za rok i wypas rower gotowy. Nie waliłbym kasy do ramy 850, sorry ale to się mija z celem trochę.

#930 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 luty 2010 - 11:40

Daki mówisz jakby te klamoty przejęły cechy ramy. Po pierwsze kolega ma teraz osprzęt 7 biegowy więc za wiele klamotów to nie wykorzysta. Po drugie wolałbym słabą ramę i osprzęt pozwalający się cieszyć z jazdy, który działa precyzyjnie. A po trzecie to większa różnicę zauważy, jak zmieni osprzęt który będzie przyjemnie pracował, niż czy rama jest sztywniejsza mają dalej najtańszą korbę na kwadrat.


#931 roadcycling.adik

roadcycling.adik
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądKatowice

Napisano 06 luty 2010 - 13:36

Właśnie ja tak trochę myślałem podobnie jak napisał maciej1986. Bardziej mi zależy na dobrym osprzęcie, który będzie działał bezawaryjnie, niż na super ramie. Jak już pisałem nie narzekałem na ramę obecnie posiadanej Meridy 850. Jednak osprzęt Sory spisywał się fatalnie. Dlatego bardziej zależałoby mi na dobrym osprzęcie, a ramie wytrzymałej i jako tako lekkiej.

Wiem, że rama jest bardzo istotna, nawet bardzo baaardzo, z tym, że wydaje mi się, że najbardziej zależy na niej osobą z jakimiś "sportowymi ambicjami". Ja myślę tylko o rowerku w pełni sprawnym technicznie i takim, który mi się nie posypie po roku.

To tylko taka moja mała myśl przewodnia, którą się kieruję w wyborze, ale na razie wszystkie moje przymiarki etc. legły w gruzach, więc szukam dalej...

Myślałem o podniesieniu grupy osprzętu w mojej obecnej ramie, jednak troszkę to mija się z planami, bo obecny rower miał zostać na trenażer. Więc bardziej mi zależy na zakupie czegoś niż na ulepszeniu obecnego.

Cóż, pozostaje dalej szukać...

Pozdrawiam

#932 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 06 luty 2010 - 13:44

Jak już pisałem nie narzekałem na ramę obecnie posiadanej Meridy 850. Jednak osprzęt Sory spisywał się fatalnie. Dlatego bardziej zależałoby mi na dobrym osprzęcie, a ramie wytrzymałej i jako tako lekkiej.


Co miales na mysli ze spisywala sie fatalnie ?? Nigdy nie jezdzilem na sorze dlatego pytam z ciekawosci. Nie przerzucaly sie przerzutki czy jak??

u2250y2014v3.gif


#933 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 luty 2010 - 13:44

Kupując nowy osprzęt, koła widelec, zostawiasz stary sprzęt. Gdy nadejdzie okres jesienno- wiosenny, zakładasz stare koła, napęd i masz zimówkę, która nadaję się również na trenażer. Kupując np kolejnej zimy nową wypasioną ramę masz prawie drugi rower.


#934 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 06 luty 2010 - 13:48

Przede wszystkim chodzi o ramę.


Właśnie ja tak trochę myślałem podobnie jak napisał maciej1986. Bardziej mi zależy na dobrym osprzęcie, który będzie działał bezawaryjnie, niż na super ramie.


To sorry chłopak ale ja już nie wiem o co Ci chodzi... Ja jednak zaczął bym budowę nowego roweru od podstaw - czyli ramy.

#935 Gosc_Castor Troy_*

Gosc_Castor Troy_*
  • Gość

Napisano 06 luty 2010 - 13:51

Cześć,

Bardziej mi zależy na dobrym osprzęcie, który będzie działał bezawaryjnie, niż na super ramie. Jak już pisałem nie narzekałem na ramę obecnie posiadanej Meridy 850. Jednak osprzęt Sory spisywał się fatalnie. Dlatego bardziej zależałoby mi na dobrym osprzęcie, a ramie wytrzymałej i jako tako lekkiej.


Jeśłi zależy Ci na dobrym osprzęcie, i na "jako takiej ramie" to podejmij takie działania:
1. Sprzedaj ten rower co masz (zamiast na trenażer, choć na siłownię albo do jakiegoś studium rowerowego - wyjdzie taniej, a i możliwości "ruchowe" większe niż w domu).
2. Dołóż te 3000tyś. i kup rower na ramie Alu/Carbon (tzn. rama alu, a widełki przód i tył Carbon) z bardzo dobrym osprzętem typu Ultegra czy DuraAce.

Ja zrobiłem tak jak Ci podpowiadam. Kupiłem rower Felt F55 na ramie Alu/Carbon z osprzętem DuraAce/Ultegra SL i jestem BARDZO zadowolony. Zobacz mój rower i oceń sam:

http://www.bikestats..._5606_3427.html

Przemyśl to. :-)

#936 robsoy

robsoy
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Skądjaworzno

Napisano 06 luty 2010 - 14:56

a ile taki rowerek może teraz kosztować? nowy i używany?

#937 roadcycling.adik

roadcycling.adik
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądKatowice

Napisano 06 luty 2010 - 14:57

Tak chodzi o ramę, ale chyba mnie odbieracie inaczej ;p Daki chodzi o ramę, by wytrzymała, nie była to byle jaka rama, która ma sławę pękającej, jak pisano o ramach Kellys, chciałbym, żeby mi wytrzymała przynajmniej parę sezonów. Gdyby mi chodziło o jak najlepszą ramę, to wiadomo, że nie byłoby mowy o ramie aluminiowej, ani o sprzęcie za do 3000zł. Tak to wygląda w temacie "przede wszystkim rama", i tutaj głównie to jest problem, bo w zasadzie jeśli chodzi o przerzutki, to logicznie rzecz biorąc PRZEWAŻNIE bywa tak, że grupa wyższa = lepsza ;-)

Chyba troszkę Wam mieszam i zaczynam być kłopotliwy :-| Choć pewnie stali bywalce forum już są pewnie przyzwyczajeni :-P

Castor Troy Twój rowerek to już troszkę zdecydowanie ponad tą półkę, w którą ja celuję ;-) A nie da się ukryć, że sprzęt naprawdę ciekawy :mrgreen:

#938 robsoy

robsoy
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Skądjaworzno

Napisano 06 luty 2010 - 16:10

podpowiedzcie jakieś modele dla kogoś kto zamierza zająć się triatlonem i nigdy nie jeżdził na szosówce do wydania ok, 2500zł z tym ,że za 3-4 lata myslę ,że znajdzie się kasa na coś lepszego

#939 Gosc_Castor Troy_*

Gosc_Castor Troy_*
  • Gość

Napisano 06 luty 2010 - 16:44

Cześć,

podpowiedzcie jakieś modele dla kogoś kto zamierza zająć się triatlonem i nigdy nie jeżdził na szosówce do wydania ok, 2500zł


FELT. :-D Zawsze i tylko. :-P

#940 Gosc_Raptor_*

Gosc_Raptor_*
  • Gość

Napisano 06 luty 2010 - 17:03

Witajcie!

To mój pierwszy post, ale forum czytam już od jakiegoś czasu...
Podobnie jak koledzy wyżej, mam problem z doborem odpowiedniego roweru.
Mój budżet wynosi 3500 zł i tyle gdzieś mam zamiar wydać na nowy rower z osprzętem minimum Tiagra + mocna, sztywna rama.
Przeglądając Internet znalazłem kilka rowerów, które mi się podobają, a mianowicie:
1)Giant Defy 2 Triple http://www.giant-bic...ple/4690/39284/
2)Trek 1.5 http://www.ssc.pl/trek2010/15.html
3)Cannondale CAAD8 (ten mi się najmniej podoba, ale wkońcu to Cannondale :-) )http://colex-rowery....GRA/CAAD8TIAGRA
4)Orbea AQUA TTG http://www.orbeaskle...uemart&Itemid=1 (do tego musiałbym trochę dozbierać).

Który byście wybrali na moim miejscu?
Najbardziej jestem przekonany do Gianta i Orbei, tylko nie wiem czy ta Orbea jest rzeczywiście tyle warta...

Czekam na Wasze sugestie!

Pozdrawiam