Skocz do zawartości


Jaki rower za 3500zł i wiecej?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1583 odpowiedzi w tym temacie

#161 berski

berski
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 08 maj 2008 - 20:07

Nie mówcie, ze dalibyście za tego treka (?) 9 tyś :shock:

#162 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Napisano 08 maj 2008 - 20:26

ja już bym wolał takiego trek'a za 6500zł:P

http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem

jeszcze moj rozmiar (60) :P warto mieć marzenia :mrgreen:

#163 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 09 maj 2008 - 09:45

zagranicznych aukcji nie dawac:P to nie fair:P
bo rame od tego niebieskiego kupielem za 700 zł dwa lata temu w uk :)

Mnie sie wydaje ze ten czerwony trek nowszy , choicaz nie jestem pewien bo nie widze dokladnie co to za ramka :(
niebieski ladniejszy
gdzies do 6 tys sa warte wiec jakby kupic za 4,5 to luz

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#164 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 09 maj 2008 - 12:34

W najnowszym numerze Magazynu Rowerowego jest obszerny test szosówek za ok 5tyś. Polecam tym z grubszym portfelem i niezdecydowanym.
Ze swojej strony powiem tylko tyle, że zawsze podobał mi się Ghost ;-)

#165 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 09 maj 2008 - 12:44

a mnie akurat nie :D

http://www.allegro.p...ritchey_3t.html fajny , chociaz moim zdaniem lepiej carbonowego treka

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#166 Gosc_michaelk_*

Gosc_michaelk_*
  • Gość

Napisano 10 maj 2008 - 12:12

w związku z tym, że podczas dzisiejszego treningu wreszcie pękła mi rama potrzebuje na gwałt nowego roweru!!!!!!

i proszę Was o pomoc:
powiedzcie mi który rower najbardziej opłaca się sprowadzić z USA lub Kanady.
Czy mieliście już jakieś doświadczenia ze sprowadzaniem roweru?
Sytuacja jest taka, że dokładnie za 3 tygodnie mój wujek przylatuje z Kanady do Polski, także mógłby zabrać rower do samolotu.

Poradzie coś proszę.

[ Dodano: 2008-05-10, 14:11 ]
http://www.bayviewcy...BikeBrands.html

i jeszcze pytanie do znawców treka
czy w ogóle polecacie te markę?
załączam link do przykładowego sklepu z przykładowymi cenami (przelicznik na złotówki wystarczy pomnożyć przez 2.2)

Najbardziej by mi pasował myślę ze 2100 za nieco ponad 3ys zl. Dobry wybór?

[ Dodano: 2008-05-10, 15:07 ]
od razu w jednym temacie poruszę temat rozmiaru ramy
czy rama treka 58 będzie na mnie pasowała, mam około 185cm wzrostu.
sprawdziłem też w kalkulatorze rozmiarów i wyszło na to, że 55 - 58.5 będzie dla mnie pasować

ps. Moje pytanie odnośnie ramy zasugerowane jest tym ze dotąd (do dzisiaj) jeździłem na rowerze o ramie MTB

[ Dodano: 2008-05-11, 09:03 ]
POMOCY
pomóżcie mi zdecydować
mam max 2 dni na decyzje, bo nie wiem czy np. będzie mój rozmiar na sklepie, a jak nie to trzeba zciagac a nie wiem ile to trwa, mam nadzieje ze zdążę

#167 berski

berski
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 11 maj 2008 - 08:54

Co do treka - porządne i ładne rowery. Trek 2100 w tej cenie to super okazja (czy uda się go sprowadzić bez żadnych ceł itp ?).
a co do rozmiaru - ja mając 182 cm jeździłem na rowerze o podobnej (klasycznej) geometrii w rozmiarze 54 cm. Sugerowałbym raczej rozmiar 56 zamiast 58, ale lepiej jak się jakiś właściciel treka wypowie.

#168 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 maj 2008 - 09:08

najlepiej daj screena z kalkulatora

#169 Gosc_michaelk_*

Gosc_michaelk_*
  • Gość

Napisano 12 maj 2008 - 11:07

a co myślicie o Giant TCR Alliance 1 o ramie karbonowo-aluminiowej na osprzęcie Shimano 105 ????

znalazłem taki właśnie za 3100zl, opłaca sie? wiem ze w Polsce sa wersje z osprzętem SRAM za ponad 6000zl (to jest dwu krotność) czy ten SRAM jest taki dobry czy może taka przebitka po prostu jest, co?

jak się zachowują takie karbonowo-aluminiowe ramy?
wiem ze są na pewno lżejsze, ale mi chodzi o wytrzymałość ?
teoretycznie takie też powinny mieć większą wytrzymałość, ale słyszałem inne opinie, jak myślicie?
po takim zdarzeniu (pęknięcie ramy) w poprzednim rowerze, teraz już nie chce żeby mnie zawiodła i po 5 latach pękła.

Gender M
Inseam 84 cm
Trunk 65 cm
Forearm 38 cm
Arm 69 cm
Thigh 61 cm
Lower Leg 57 cm
Sternal Notch 147 cm
Total Body Height 184 cm




The Competitive Fit

Seat tube range c-c 54.4 - 54.9
Seat tube range c-t 56.1 - 56.6
Top tube length 57.3 - 57.7
Stem Length 11.8 - 12.4
BB-Saddle Position 76.7 - 78.7
Saddle-Handlebar 56.2 - 56.8
Saddle Setback 4.6 - 5.0



The Eddy Fit

Seat tube range c-c 55.6 - 56.1
Seat tube range c-t 57.3 - 57.8
Top tube length 57.3 - 57.7
Stem Length 10.7 - 11.3
BB-Saddle Position 75.9 - 77.9
Saddle-Handlebar 57.0 - 57.6
Saddle Setback 5.8 - 6.2



The French Fit

Seat tube range c-c 57.3 - 57.8
Seat tube range c-t 59.0 - 59.5
Top tube length 58.5 - 58.9
Stem Length 10.9 - 11.5
BB-Saddle Position 74.2 - 76.2
Saddle-Handlebar 58.7 - 59.3
Saddle Setback 5.3 - 5.7

#170 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 12 maj 2008 - 15:59

rodzina tcr, wlaczajac w to tcr alliance cieszy sie duza popularnoscia. warto zerknac tutaj i poczytac co ludzie mysla . nie jestem wrozka i nie potrafie ci powiedziec czy ta rama wytrzyma 5 lat bo to zalezy od zbyt wielu czynnikow. przyjaznie sie z osoba, ktora posiada zeszloroczny model a0(ultergra/105) i jak narazie jest zachwycona. rama jest wykonana i wykonczona super starannie. rower jest szybki, zrywny, a jednoczesnie latwy do kontrolowania.

#171 Gosc_michaelk_*

Gosc_michaelk_*
  • Gość

Napisano 12 maj 2008 - 21:45

a czy model gianta z 2007 TCR c3's jest lepszy od tcr alliance?
chodzi mi o rame bo osprzet w zasadzie taki sam. (shimano 105) ?
znalazłem taki za 3300 zł czyli 200 zl droższy od tcr alliance

#172 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 12 maj 2008 - 22:02

tcr alliance to polaczenie aluminium z wloknem weglowym

tcr composite to ramy produkowane w calosci z wlokien weglowych

osobiscie wolalbym dozbierac do pelnej ramy karbonowej. alliance to swietna jakosc i bardzo dobre wlasciwosci jezdne. jednak "pelen" karbon oferuje znakomite tlumienie drgan i dzieki temu oferuje lepszy komfort.

#173 Gosc_michaelk_*

Gosc_michaelk_*
  • Gość

Napisano 12 maj 2008 - 22:09

czyli nie mam nad czym sie zastanawiać, postawie na tcr
tylko będzie problem z rozmiarem ramy, bo nie dość ze to slooping to jeszcze nie mam jak przymierzyć, będę musiał kogoś z taka rama poszukać, a to nie będzie łatwe

#174 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 12 maj 2008 - 22:24

ten link powinien ci pomoc z wlasciwym doborem rozmiaru ramy

#175 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 12 maj 2008 - 22:43

nie no wlasnie latwiej dobrac rozmiar slopingowej bo jest ich 3 (?)
2 lata temu sie przymierzalem i rozmiar M byl ok , ale od tego czasu moglo sie wszystko zmienic:)

mam 183cm
Treka mam 56 ( mierzone do osi rury poziomej\1) , 58 byłby lepszy! geometria idealnie klasyczna:)

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#176 Gosc_michaelk_*

Gosc_michaelk_*
  • Gość

Napisano 13 maj 2008 - 13:45

dzisiaj byłem w sklepie treka i gianta
gianta przymierzałem M i był zdecydowania za mały: teraz trzeba wybrać pomiędzy L i XM.
jeśli chodzi o klasyczna rame to treka przymierzałem 56 i był trochę za mały, 58 był już lepszy, choć sprzedawca twierdził że 60 będzie na mnie (nie mieli 60 wiec nie miałem okazji przymierzyć)
przymierzałem jeszcze Kellysa i M była w miarę dobra.

mój problem polega na tym że jestem przyzwyczajony do ramy MTB, w dodatku trochę za małej jak na mnie (max wysunięte siodełko i trochę zgięta pozycja) dlatego trudno mi stwierdzić czy dany rozmiar ramy szosowej jest na mnie ok czy nie
najlepiej by było jakby to stwierdziła osoba znająca sie na rzeczy, oceniając moja sylwetkę na danym rowerze.

aha jeszcze jedno sie dowiedziałem: sprzedawca twierdził, że ramy karbonowe sie dużo szybciej zużywają niż aluminiowe i jedyną zaletą jest masa i tłumienie drgań.

#177 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 13 maj 2008 - 13:56

aha jeszcze jedno sie dowiedziałem: sprzedawca twierdził, że ramy karbonowe sie dużo szybciej zużywają niż aluminiowe i jedyną zaletą jest masa i tłumienie drgań.

powiedz temu sprzedawcy zeby sie przebranzowil na hurtowa sprzedaz ogorkow bo rowery to nie jego domena. aluminium utlenia sie o wiele szybciej niz wlokno weglowe traci swe wlasciwosci.

jesli chodzi o rozmiar ramy to nie sugeruj sie tylko dlugoscia rury podsiodlowej. bardzo wazna jest dlugosc gornej rury. mysle, ze bedac toba najpowazniej myslalbym o ramie w rozmiarze L, 55.5cm dlugosc rury podsiodlowej i 58.5cm dlugosc gornej rury.

#178 Gosc_michaelk_*

Gosc_michaelk_*
  • Gość

Napisano 13 maj 2008 - 14:23

jeśli chodzi o długość rury górnej to zrobiłem porównanie

Trek
58 - 57,2cm
60 - 58,6cm

Giant
M(50) - 55,44cm
ML(53,5) - 57cm
L(55,5) - 58,55cm

Kellys
M(53) - 56cm
L(55) - 57,5cm

co marka to inna geometria

#179 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Napisano 13 maj 2008 - 15:57

Trek 60cm, raczej odpada moim zdniem. Ta rame bedzie na Ciebie ze duża!!! Sam śmigam na treku 1500 i mam rame 60, ale ja mam 192cm wzrostu... i rama jest dlamnie idealna. Wiec moim zdaniem jak byś brał treka to 58. :-P


Pozdrawiam:P

#180 Gosc_michaelk_*

Gosc_michaelk_*
  • Gość

Napisano 13 maj 2008 - 15:59

L już sprzedali tego gianta karbonowego, została tylko ML
będzie ok na mnie???
ratujcie proszę, bo za chwile może już nie być nawet tej ostatniej sztuki, to nie Polska , tam ludzie kupują szosówki!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Dodano: 2008-05-13, 23:16 ]
już sam nie wiem....

skoro Kellys nie był na mnie za mały to ML Gianta powinna być tym bardziej ok.

teraz doszukałem się w katalogu Gianta tabeli rozmiarów:

wysokosc ramy tradycyjnej wzrost rozmiar ramy
57-59cm 1,79 - 1,83 ML
58-60cm 1,84 - 1,92 L