Jump to content


Photo

Koła Vinci


329 replies to this topic

#121 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2,692 posts
  • SkądWarszawa

Posted 09 June 2017 - 09:46

nie podnieśli i nie przekraczam :) co nie zmienia faktu, ze byłem bardzo blisko :)

 

http://vinci-wheels....mm-szytka-2016/

 

94 + 5.5kg rower + ubrania no niech będzie 2kg nawet -> 101.5, powiedzmy 102 :)

 

Jak dla mnie taka sytuacja może się wydarzyć, nie ma co dramatyzować, ważne jak wyglądała sprawa obsługi, a tutaj jest ponadprzeciętnie.



#122 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 posts

Posted 09 June 2017 - 10:12

nie podnieśli i nie przekraczam :) co nie zmienia faktu, ze byłem bardzo blisko :)

 

http://vinci-wheels....mm-szytka-2016/

 

94 + 5.5kg rower + ubrania no niech będzie 2kg nawet -> 101.5, powiedzmy 102 :)

 

Jak dla mnie taka sytuacja może się wydarzyć, nie ma co dramatyzować, ważne jak wyglądała sprawa obsługi, a tutaj jest ponadprzeciętnie.

 

Racja, nie wiem czemu ale sobie wbiłem do głowy, że limit był 100kg i nawet mnie zaskoczyło jak sprawdziłem, że jest 105, dlatego stwierdziłem, że pewnie podnieśli. A archiwalnej strony nie mogłem odnaleźć.

 

A wiadomo, zdarzyć się może. Sam miałem taką sytuację na innych kołach dwukrotnie i co ciekawe jak próbowałem reklamować to otrzymywałem odpowiedź, że w skrócie to się zdarza i jest to na ogół skutkiem np. wcześniejszego uderzenia w dziurę. Trochę głupie tłumaczenie, ale stwierdzałem, że taniej wymienić we własnym zakresie niż się przepychać. Tak więc plus, że tu 'wzięli to na siebie'



#123 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 09 June 2017 - 12:02

Noo, 21 szprych w tylnym i 105kg, hmmm. Nie znam się, ale każdy co mi składał koła proponował 28\32 gdy ważyłem prawie 100 i 24/28 gdy dycha spadła. Jakim cudem oni robią tak wytrzymałe koła?
Nie dalej jak wczoraj kolega ok. 80kg na firmowych Bontragerach praktycznienowych, z tyłu 20szt. i też szprychami padła. Mi to śmierdzi w kierunku małej ilości.

#124 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 posts

Posted 09 June 2017 - 12:37

Noo, 21 szprych w tylnym i 105kg, hmmm. Nie znam się, ale każdy co mi składał koła proponował 28\32 gdy ważyłem prawie 100 i 24/28 gdy dycha spadła. Jakim cudem oni robią tak wytrzymałe koła?
Nie dalej jak wczoraj kolega ok. 80kg na firmowych Bontragerach praktycznienowych, z tyłu 20szt. i też szprychami padła. Mi to śmierdzi w kierunku małej ilości.

 

Też tak podejrzewam, stąd też pewnie zmiana na 24 w tym roku i odejście od zaplotu 2:1, który pozostawiał tylko 7 szprych po nienapędowej stronie.

 

Ale 32 szprychy z tyłu w szosie przy kołach do ścigania?? No bez przesady... 



#125 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 09 June 2017 - 12:47

Nie wiem czy uznają pęknięcie szprychy za coś co podlega gwarancji. Mi na firmowych kołach taka sytuacja zdarzyła się dwa razy i zawsze odpowiedź że nie podlega to pod gwarancję (raz były to Fulcrumy właśnie).


Niemiecka firma robiąca koła, Whizz Wheels, daje wieczystą gwarancję na pęknięcie szprych. Nie sprawdzałem co to znaczy i jak działa w praktyce ale wygląda na to że robiąc koła można dać coś w tym względzie klientowi nie ponosząc ryzyka finanaowego.

#126 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 09 June 2017 - 13:12

Wystarczy zalozyc CX ray i problem moze byc zredukowany do minimum ;)



#127 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 09 June 2017 - 13:54

Noo, 21 szprych w tylnym i 105kg, hmmm. Nie znam się, ale każdy co mi składał koła proponował 28\32 gdy ważyłem prawie 100 i 24/28 gdy dycha spadła. Jakim cudem oni robią tak wytrzymałe koła?
Nie dalej jak wczoraj kolega ok. 80kg na firmowych Bontragerach praktycznienowych, z tyłu 20szt. i też szprychami padła. Mi to śmierdzi w kierunku małej ilości.

Moja waga to ok.80 kg, czasem więcej, czasem mniej. Kilka lat przejeździłem na Bontragerach, teraz na DT w fabrycznym zaplocie 20/24 i nigdy żadnego problemu, a tłukę nimi po dziurach niemiłosiernie.

Jesli więc limit jest określany na 105-110 kg i ktoś przy podobnej wadze do mojej rozwala fabrycznie zaplecione koła, to albo nie umie jeździć albo po prostu ma pecha. Napewno nie jest to wina zbyt małej ilości szprych.



#128 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 posts

Posted 09 June 2017 - 14:02

Moja waga to ok.80 kg, czasem więcej, czasem mniej. Kilka lat przejeździłem na Bontragerach, teraz na DT w fabrycznym zaplocie 20/24 i nigdy żadnego problemu, a tłukę nimi po dziurach niemiłosiernie.

Jesli więc limit jest określany na 105-110 kg i ktoś przy podobnej wadze do mojej rozwala fabrycznie zaplecione koła, to albo nie umie jeździć albo po prostu ma pecha. Napewno nie jest to wina zbyt małej ilości szprych.

 

Co jak co ale nieumiejętnością jazdy to tego bym raczej nie tłumaczyć ;) Jazda po szosie nie jest jakąś sztuką jeśli chodzi o 'oszczędzanie' sprzętu. Prędzej pechem/losowością/jakimś zbiegiem okoliczności, bo jak widać w różnych zestawach i w różnych opcjach się to może zdarzyć. U mnie poszło przy 28 szprychach, waga daleka od limitu, szprychy DT aero.



#129 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 09 June 2017 - 16:46

Moja waga to ok.80 kg, czasem więcej, czasem mniej. Kilka lat przejeździłem na Bontragerach, teraz na DT w fabrycznym zaplocie 20/24 i nigdy żadnego problemu, a tłukę nimi po dziurach niemiłosiernie.

 

20/24 to jednak nie 18/21 czy 16/20 jak we wspomnianych Bontragerach.

 

Jesli więc limit jest określany na 105-110 kg

 

Pytanie czy poprawnie? Papier wszystko przyjmie, a że dziś klient szuka niskiej wagi, to trzeba wyjść mu na przeciw i taką wagę wyprodukować. Ja zawsze podaję przykład kół Campagnolo gdzie małym druczkiem jest napisane, iż koła do 113kg, ale powyżej 82kg zalecają regularne przeglądy w wyspecjalizowanym serwisie. Co to znaczy? Moim zdaniem tyle, że gdy wsiądzie na takie kółka osobnik 100kg i mu raz w roku padnie szprycha lub wyrwie nyple, to producent będzie miał podstawę by nie uznać reklamacji jeśli klient nie przedstawi dowodów na regularny serwis. Ale zobaczmy jak wygląda to na papierze limit 113 vs 82, spora różnica prawda?

 

Ale 32 szprychy z tyłu w szosie przy kołach do ścigania?? No bez przesady... 

 

Nikt nie pisze, że muszą być 32szt, może 28 by wystarczyło? Też nie przesadzajmy, te 4 więcej nie spowolni cię o grube kilometry, pewnie nie będzie to nawet 0,001, a dodatkowo koło będzie sztywniejsze.

Zresztą gdzie to pisze, że Rapidy to koła tylko do ścigania? To raczej budżetowe karbony, dla jednych do ścigania, dla innych na co dzień. 



#130 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2,692 posts
  • SkądWarszawa

Posted 09 June 2017 - 17:40

Arni już właściwie nie wiem o co Ci chodzi :P

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka



#131 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 09 June 2017 - 20:39

O co? Winę widzę w ilości szprych kół, ot co.



#132 Feltf95

Feltf95
  • Użytkownik
  • 103 posts

Posted 09 June 2017 - 20:44

O co? Winę widzę w ilości szprych kół, ot co.

 

albo te szprychy są zbyt słabe.

Ja z rowerem i bidonami nie przekraczam 90 kg, ba nawet nie dochodzę do tej wagi

a jeżdżę na tych rapidach ostrożnie.

Teraz mam blokadę bo się boję napierdzielać szczególnie na zakrętach - kiedy mi szprycha strzeliła to koło zablokowało.
Chyba trzeba będzie spróbować z mocniejszymi szprychami ... .



#133 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 09 June 2017 - 22:05

Co jak co ale nieumiejętnością jazdy to tego bym raczej nie tłumaczyć ;) Jazda po szosie nie jest jakąś sztuką jeśli chodzi o 'oszczędzanie' sprzętu. 

 

Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.

Już widziałem różnych "agregatów". Jak stu kilowy "klocek" skacze na szosówce z wysokiego krawężnika albo z gracją worka ziemniaków wtacza się na chodnik po tymże krawężniku, to prawie każde koło szosowe ma prawo się rozpaść. A potem narzekanie, że: "strzeliło na prostej drodze". Taa...bo już się nie pamięta, ile "dostało" wcześniej ;)


  • ROZMIAR likes this

#134 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 10 June 2017 - 07:22

No tak, ale to świadczy o niepoprawnie zbudowanym kole pod tego "agregata", że mu potem szprychy strzelają.

#135 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 posts

Posted 10 June 2017 - 10:21

Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.

Już widziałem różnych "agregatów". Jak stu kilowy "klocek" skacze na szosówce z wysokiego krawężnika albo z gracją worka ziemniaków wtacza się na chodnik po tymże krawężniku, to prawie każde koło szosowe ma prawo się rozpaść. A potem narzekanie, że: "strzeliło na prostej drodze". Taa...bo już się nie pamięta, ile "dostało" wcześniej ;)

 

W takim przypadku to się w 100% z Tobą zgadzam. Miałem na myśli że używanie kół szosowych zgodnie z przeznaczeniem nie jest jakąś sztuką. I Arni się nie zgodzę, że w takim przypadku strzał świadczy o źle zbudowanym kole dla 100kg jeźdźca, bo koło szosowe jest budowane do jazdy po szosie a nie skoków.

 

Podsumowując, patrząc ile różnych przypadków strzałów szprych na ilu różnych kołach się przewija powiedziałbym, że na pewno zwiększając ilość szprych i stosując wytrzymalsze szprychy zmniejszamy prawdopodobnieństwo strzału, ale wyeliminować go całkowicie budując rozsądne koła się nie da, bo strzelić może zawsze.



#136 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 10 June 2017 - 16:35

Ale nie można dobrać koła tylko na styk, na idealnie gładki asfalt i liczyć, że nigdy nic się nie przytrafi. Ostatnio na wyścigu, na drodze było takie wybrzuszenie asfaltu, że gdy przejechałem przez to, to spadł mi łańcuch z blatu na młynek, a grzałem lekko ponad 50 na godzinę. Co miałem zrobić, omijać szerokim łukiem, zwolnic i jechać ostrożnie, nie próbować ucieczki? Nie, zbudowałem koła z zapasem właśnie po to, by te wytrzymywało przypadkowe wjazdy w dziurę, przeskok przez leżącego na drodze policjanta, jazdę po bruku, a nawet zeskok z krawężnika, bo i takie sytuacje się niekiedy zdarzają. Można by nawet stwierdzić, że koła wyścigowe powinny móc znieść przynajmniej takie same obciążenia jak koła treningowe, bo prędkości większe i niestety w ferworze walki nie jesteśmy w stanie wykonać pewnych manewrów.



#137 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 posts
  • Skądz Polski

Posted 10 June 2017 - 17:24

No to tylko Zippy i ENVE smart 😂

#138 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 10 June 2017 - 17:51

Komponenty kół szosowych NIE SĄ przystosowane do takiej jazdy i nic tego nie zmieni. Drogi mamy jakie mamy, a koła szosowe nie są przystosowane do takiej jazdy i trzeba się liczyć z awariami...albo składać kowadła, tylko czy to ma sens "na zapas"?

#139 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 10 June 2017 - 18:17

Nie beskid, koła szosowe są przystosowane do takiej jazdy, bo ta jazda na tym polega, ale producenci walą w ciula podając limity wzięte z sufitu. Ot w czym problem, a że przeciętny kolarz amator nie waży tyle co wyścigowa gęś, to problemy się tworzą. 

 

Budowanie kół na zapas? Nikt nikomu nie każe, to ma być w pewnych granicach, a nie na wyrost rzecz jasna. Nikt z nas nie jeździ w Pro Tourze, by 20g+ do wagi szprych miało nam zabrać cenną sekundę do miliona. Podobnie buduje się np. mosty. Ograniczenie 20t nośności, ale most buduje się tak, by wytrzymał spokojnie 30 czy nawet 40t. Nigdy nie jest na styk, zawsze robi się jakiś naddatek wytrzymałości (zmęczenie materiału, nieprzewidziane sytuacje itd.). Gdyby taki producent kół podał rzetelny limit np. 80kg, to wiesz ilu potencjalnych nabywców by mu odeszło? To jest kasa, to jest biznes, chcesz się ścigać, to powinieneś ważyć jak ścigant, a nie ulana kula piwa. Do kogo pretensje, tylko do siebie.



#140 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2,692 posts
  • SkądWarszawa

Posted 10 June 2017 - 19:00

ale kto do kogo ma pretensje? Stało się, Vinci ogarneło sprawę idealnie i jedyne co mogę to ich polecić, bo koła same w sobie jeżdżą super a przy takim podejściu do klienta to w ogóle ekstra. Są na początku drogi, wyciągną wnioski i ulepszą produkty. Waga wcale nie musiała być tu kluczowym powodem. Co mam powiedzieć przy kołach bontragera które mam w mtb za 14k? LIMITLESS i dwa razy w pył je rozniosłem(obręcze, szprychy), za pierwszym razem jeżdżąc 3 miesiące tylko po ścieżkach rowerowych!! Szosowe w sumie też rozwaliłem (obręcz, po 12k km). beskid pewnie napisze, że nie umiem jeździć ;)





Reply to this topic