Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak często (co ile kilometrów) powinno się wymieniać zębatki przy korbie. Mam 3 zębatki, ale najmniejszej prawie w ogóle nie używam. Dokładnie rok temu (ok. 11 tyś km) miałem wymieniany łańcuch, kasetę, i średnią zębatkę, a teraz już wiem że największy blat jest definitywnie do wymiany, tak jak łańcuch i kaseta. No i niewiem czy nowy łańcuch ze starą środkową zębatką się pogodzą a nie mogę nigdzie znaleźć tej właśnie zębatki do mojej korby..
Wymiana Zębatki Na Korbie
#2 Gosc_marvelo_*
Napisano 16 czerwiec 2016 - 01:18
Pokaż nam jakieś zdjęcia tych zębatek.
Zębatki w rowerach szosowych (nie napisałeś, ale zakładam, że to szosówka), z racji dużych rozmiarów, są bardziej tolerancyjne wobec nowego łańcucha niż te w korbach mtb. Jeśli ta średnia ma 42 zęby to moim zdaniem nawet dość mocno zużyta powinna przyjąć nowy łańcuch. Blat 52/53 tym bardziej. Ale bez zdjęć to wiele powiedzieć nie można, bo każdy ma inne kryteria oceny. Niektórzy już tu pokazywali jako zużyte prawie nowe zębatki, więc z ostateczną oceną muszę się wstrzymać.
#4
Napisano 16 czerwiec 2016 - 09:33
Jaka jest żywotność blatów w Tiagrze 10s?
Czy można przyjąć prawidłowość około 5 000km i wymiana łańcucha. Po uprzednim sprawdzeniu przymiarem. Mam wykręcone > 3000 i 0,7 jeszcze nie wpada.
Wymiana kasety po wymianie 2x łańcuch.
Wymiana dużego blatu po wymianie 2x kaseta. Czyli 4x łańcuch - 20 000km?
#5
Napisano 16 czerwiec 2016 - 10:38
Na blacie Shimano 105 zrobiłem 34 tyś km, potem wywaliłem. Mały jest ciągle dobry.
Ale kupiłem Ulegrę i narazie, po 25 tyś dopiero zaczynam widzieć ślady zużycia zębów. Myślę że 40 tys na tym blacie przekroczę.
Ekstrapolując w dół wydaje się, że blat Tiagry pociągnie con. 30 tys km.
- piotrkol lubi to
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#6
Napisano 16 czerwiec 2016 - 10:51
Nie.
Tylko kontrola łańcucha poprzez pomiar, oraz ewentualny stan wizualny zębów tarczy/ kasety mogą kwalifikować do ewentualnej wymiany, bądź jak ktoś lubi się bawić - regeneracji.
Ameliniane blaty w moich sprzętach:
Sora 9s - 20kkm i jeeeszcze sporo pojeździ.
SH600 - 20kkm + moje minimum 10 tysi i podobnie,- jeeeszcze sporo pojeździ.
Kasety:
Niektóre przeżyły tyle łańcuchów, że już nawet nie pamiętam ile ich było.
3kkm to jeszcze mało, przy takim kilometrażu najzwyklejszy HG53 średnio łapie 0,7
Wiele zależy też od sposobu jazdy, na twardych przełożeniach łańcuch zużywa się szybciej.
Pamiętna seria łańcuchów PC951 - jeden taki egzemplarz starczał mi średnio na 10 - 12kkm.
Zatem nie ma reguły, a pomiary i kontrola organoleptyczna.
CykloOpole !!!
#7 Gosc_grzesiek32_*
Napisano 16 czerwiec 2016 - 14:48
U mnie fsa tempo, duży blat, stalowy miał 32000 km . Potem przechodziłem na hallowtech więc zmieniłem korbe na tiagre 4650 i po 7 tysiącach duży blat nie jest może jeszcze zużyty ale wyraźnie wytarty (mniej więcej w stopniu coś jak fsa po 20 tys) .. Myślę że wytrzyma jakieś max 12 tysięcy km. Również rozglądam się za czymś lepszym. Tiagra jest dla mnie słabiutka