Opony Do Przełajówki
#42
Posted 16 October 2016 - 15:13
Pewnie, że chciałoby się jak najlżejsze, ale ... cena jest taka, że można mieć komplet opon w cenie jednej drutówki innego producenta.
Ja, po swojej zeszłoniedzielnej przygodzie szukam opon z jakimś systemem antyprzebiciowym - wychodzi mi, że Schwalbe. Piszą, że wszystkie ich opony jakiś system mają.
Conti Cyclocross Race - fajne opony, sam na nich jeżdżę, ale okazało się, że nie są zbyt odporne, a jak się czyta, to żadnej ochrony wbudowanej nie mają. Wiem, że żaden system nie daje 100% gwarancji, że się kapcia nie złapie, ale zawsze ryzyko mniejsze i głowa spokojniejsza. Niestety, im system antyprzebiciowy lepszy, tym opona cięższa - coś za coś. Natomiast w oponach Schwalbe mimo tych dodatkowych warstw i oplotów masa opon jest w miarę niska.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#44
Posted 16 October 2016 - 19:25
Ja do swojego ścieżkowca też założyłem Schwalbe Marathon, ale Racer, który w rozmiarze 700x35c waży 465g. On też ma coś do ochrony przed przebiciem. Co prawda jest to tylko kilka warstw tkaniny, ale jest.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#46 Gosc_marvelo_*
Posted 16 October 2016 - 20:14
A może ktoś z Was zna ten model taniej Kendy (K161):
http://allegro.pl/op...6289323898.html ?
Tutaj na filmie jest przedstawiona wersja 27 cali (630) i w tym rozmiarze waży około 450 g. Ciekawe, ile waży 700x35 i czy ta sprzedawana u nas to nie jakaś tańsza wersja (tylko czarna, może mniejsze TPI?).
I jeszcze taki krótki test:
https://suicidesport...1-tires-review/
Możliwe, że jednak to co sprzedają w USA to inne opony, bo np. rozmiaru 700x33 u nas nie widziałem.
- LuKson likes this
#49
Posted 17 October 2016 - 16:23
Zdaję sobie sprawę, że opony Rubeny to nie najwyższa półka, ale do jazdy rekreacyjnej (miałem model V66 Flash w trekingu i jakąś w MTB) jak najbardziej się nadają.
A wracając do przełajowych. Właśnie czekam na złożenie kółek do przełajówki. Tak się złożyło, że podczas poprzedniej jazdy przebiłem jedną Conti Cyclocross Race, może też być pocięta, bo jakiś czas jechałem bez powietrza (zrobiłem to świadomie - spisałem ją na straty). Na przyszły sezon planowałem jakieś semi-slick-i. Jakoś najbardziej podobają mi się Schwalbe Sammy Slick - dodatkowo mają jakąś ochronę i są lekkie, ale ..... te stare koła obułem w opony bardziej na szosę i teraz mogę je zakładać, jak wyjeżdżałbym przełajówką w trasę z przewagą asfaltu, więc zakładanie na nowe koła semi-slick-a to troche bez sensu. Dobrze byłoby mieć na nich opony bardziej terenowe. Może założyć z powrotem Conti Cyclocross Race, bo dobrze mi się na nich jeździło, ale w wersji zwijanej (3x180 TPI). Może będą bardziej wytrzymałe ?
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#53 Gosc_marvelo_*
Posted 17 October 2016 - 20:05
Czy ważyłeś lub możesz zważyć Conti C.Race? Producent podaje 350 g, czy to prawda?
Dla mnie fajne byłyby Smart Samy ale są trochę za ciężkie (450 g).
Rozrzut wagi u Continentala bywa spory:
http://gewichte.mtb-...cyclocross-race
#54
Posted 17 October 2016 - 21:02
To niefajnie, można trafić zwijaną o wadze 410 g za 80 zł podczas gdy drutówka waży 420 g (?) a kosztuje 40 zł...
Po tych informacjach mam już mętlik w głowie:
wg producenta:
http://www.continent...cyclocross-race
wg bikeworld.pl:
http://katalog.bikew...cyclocross_race
#55
Posted 25 October 2016 - 21:52
Ze strony Schwalbe, w zeszłym tygodniu zniknął stary, lubiany model opon Smart Sam - ten z rombami na bieżniku, ale .... muszę przyznać, że nowy (2017) nawet mi się podoba. Myślę, że może być dobry w terenie, choć masa opon wzrosła.
Czy nie spotkaliście w polskim sklepie tego nowego modelu - chętnie bym wypróbował.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#59
Posted 03 November 2016 - 22:35
Trzymacie się zaleceń co do kierunku rotacji <-FRONT REAR-> zakładając opony ?
Niektóre bieżniki są takie, że na oko widać w którą stronę powinny się toczyć, a producent podaje, żeby na tylne koło zakładać odwrotnie.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen