Skocz do zawartości


Zdjęcie

Poison Cyanit vs. Bianchi via Nirone


61 odpowiedzi w tym temacie

#41 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 02 czerwiec 2010 - 22:06

Firma mi odpisała, ze ramy maja zwykły angielski gwint na 68mm, wiec chyba standard.


Zdaje mi się że widzę tam zwoje gwintu. To napewno nie jest BB30'stka bo mufa za mała jest. Widać na oko. Jak już to można obstawiać albo BSA albo Press-fit.

Zdecydowałem się bliżej wyboru kół Camp. Khamsin 700c, 24 i 27mio szprychowe.


Widzisz i błąd. Ja mam kółka Vento (teoretycznie lepsze niż Khamsin) i te kółka są plasteliniaste. Co kilka jazd po polskich drogach muszę je prostować. Zaplot G3 nie jest dobrym zaplotem. Postaw na coś z większą ilością szprych (i nie DS/NDS 2.0mm-1.5mm ! jak Campy) i klasycznym zaplotem. Bedzie sztywniej, bezpieczniej, zapewne lżej (jesli sam złożysz) i z możliwością serwisu (róznież jeśli sam je zmajstrujesz).

Ogólnie kółka campy mają plus za piasty

Z tego duetu bym już wolał Aksiumy z bębnem campy. A najlepiej coś zmontować i cieszyć się dobrymi kólkami.

Jak już mam większość podzespołów Campa


Tak patrzę na tą Twą tabelkę coś wyżej pisał i zachodzę w głowę czemu Ty się upierasz na 2x9 skoro możesz mieć za niewiele więcej € 2x10. Ale już cześć tych partów masz, tak? To ja bym sie przyczepił jedynie do Klamkomanetek Xenon. Jako że przerzutki Xenona działają nadzwyczaj kulturalnie to klamkomanetki są takie sobie (sam niestety jeszcze takie trzymam to wiem). Już warto by dobyć jakieś Mirage/Veloce które są o niebo lepsze. A skoro 2x9 to i może by używkę taniej dorwał.
Nie to aby Xenon był zły albo psujący się bo nie o to chodzi, jednak skok jakościowy Xenon-Mirage jest o wiele wiekszy niż np Centaur-Chorus.

#42 Sico2

Sico2
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądWałbrzych/UK

Napisano 03 czerwiec 2010 - 13:30

dzięki za rady. Na szczęście żadnych z tych części jeszcze nie mam, ino mocne przymiarki robię.
Na kasetę 9tke się zdecydowałem, bo przerzutka potrzebna dłuższa pod 10ke, korba i łańcuch musza być też inne. A to już wszystko mocno droższe, jako ze to chyba ostatnie standardy.

Co do kół, to mam w sumie mało doświadczenia, i plecenia to już na pewno nie umie, wiec muszę się zadowolić fabrycznymi kołami jako zestaw.
Shimano nie wezmę, bo całość napędu muszę zmienić.
Mogę wziąć Pro-Lite czy Fulcrum np. po podobnej cenie albo FSA RD-60. Pojęcia o nich nie mam za dużego. Zatrzymałem się z wiedzą na czasach, gdzie aluminiowe rafki, to już był luksus pod koniec lat 90ych u nas w kraju.

A centaury czy chorus brzmią ciekawie, ale cenowo, idą dość wysoko niestety :/

#43 Xorlarrin

Xorlarrin
  • Użytkownik
  • 286 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 czerwiec 2010 - 14:14

Zaplecenie kosztuje 20-40zł (zależy od miejsca), za to możesz sobie złożyć dokładnie takie kółka jakie chcesz. Z tańszych np. Alexrimy DA22 i piasty novatec A171/172. Wagowo wyjdą podobnie, lub nawet lepiej i przy tym są sztywniejsze przez równomierne rozłożenie szprych. Oprócz tego są dużo łatwiejsze i tańsze w serwisie, bo jak jakaś szprycha pęknie, czy coś to najzwyczajniej w świecie ją wymieniasz.

#44 Sico2

Sico2
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądWałbrzych/UK

Napisano 05 czerwiec 2010 - 13:14

Gwint na suport jest standard BSA, 68mm.

Po małych modyfikacjach, moja obecna lista wygląda tak.

Rama Brand-X 3K Carbon 57
Sztyca Alpina Aluminium Road 27.2mm
Siodełko Brooks B17 (zależy od finansów)
Suport Campagnolo Veloce lub Camp.Tifosi Carbon
Korba Campagnolo Centaur 53x39 175mm alloy
Pedałki Look Keo
Koła,komplet Camp Khamsi 700 (ale tu możliwie wskoczy coś innego) FSA lub Pro-Lite
Widelec Carbon aero bladed
Kierownica FSA RD-250M Deep Road Bars 31.8mm (klasyczna, zakręcona)
Mostek ITM Alutech 6061 (31.8) Stem
Stery Alpina lub cane creek 1 1/8" Hidden Headset 36 x 45
Klamki, manetki Campagnolo Xenon Ergopower 9 (chyba ze mnie będzie stać na lepsze, to centaur czy chorus, za namową Bikemaster'a)
Kaseta Campagnolo Veloce 9
Przerzutka Campagnolo Xenon 9 speed albo Mirage 9
Przerzutka przednia Campagnolo Xenon 9 Speed
Hamulce szczęki Campagnolo Veloce 10
Łańcuch Campagnolo Record 9
Oponki Continental Ultra Sport Rigid Tyre 700

#45 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 05 czerwiec 2010 - 20:17

Klamki, manetki Campagnolo Xenon Ergopower 9 (chyba ze mnie będzie stać na lepsze, to centaur czy chorus, za namową Bikemaster'a)



Nie nie nie. Niekoniecznie Centaura. Postaw chociażby na Veloce 9sp. Będziesz zadowolony. Veloce to dobra grupa za niewielkie pieniądze. Będzie lepiej pasować do reszty niż np. Chorus. Veloce jest nadal o wiele lepszy niż Xenon.

Co do przerzutek to postaraj się dać na tył tego Mirage albo i Veloce (nie są drogie). Na przód Xenon wystarczy. Za często się przodu nie używa.

To już indywidualna sprawa ale ja np. bym widział w takim rowerku kokpit Dedy (mostek i kierownicę)

#46 Sico2

Sico2
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądWałbrzych/UK

Napisano 06 czerwiec 2010 - 10:31

No tak, nie zauważyłem, że xenony, to jednak najniższa półka camp.
A wie ktoś może w jakiej grupie jakościowej mieszcza się produkty Athena? W/g strony karbonkrieg, kolejność idzie Record>Horus>Centaur>Veloce>Mirage>Xenon.

Do mostków i kierownic się nie przykładałem jeszcze. Ale kierownicę bym wziął klasyczną, zakręconą. O ile jeszcze robią takie poza FSA.
Dołączona grafika

#47 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 06 czerwiec 2010 - 10:51

Sporo firm takie robi. Co do Atheny to jest pomiędzy Centaurem a Chorusem. Najniższa (najtańsza) grupa 11s.
Sico2 za ile chcesz złożyć ten rower?

#48 Sico2

Sico2
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądWałbrzych/UK

Napisano 06 czerwiec 2010 - 14:28

Części zamawiam w Anglii, więc za wszystko do roweru nie chce wydać więcej niż 850-900 funtów. Wiadomo do tego dojdą butki, odzież i tam takie drobiazgi, klucze, zapasowa dętka, pompka itd itd.

No i chce utrzymać cenę jak najniższą się da, jednocześnie montując części na dość wysokim poziomie.

#49 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 06 czerwiec 2010 - 14:48

No i chce utrzymać cenę jak najniższą się da, jednocześnie montując części na dość wysokim poziomie.


Hehe, no to tak jak każdy z nas ;)

Co do takich bardziej klasycznych kierownic to polecam ci firmę pro, bardzo dobre i tanie kiery ;) np. vibe (trochę droga, ale dobra) lub plt - taniocha i nadal dobra ;)

#50 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 06 czerwiec 2010 - 15:03

Sico2 to jeszcze lepiej. Za jakieś 350-370 funtów masz nowe pełne veloce. Do tego jakaś okazyjna rama, kokpit PRO, składane kółka i w tej kwocie powinieneś się spokojnie zmieścić. Ciuchy i buty możesz na początek jakieś tańsze kupić. Wg mnie łatwiej jest "wymienić" ciuchy niż osprzęt, a przy veloce długo nie będziesz musiał zaglądać do roweru. Ja bym na Twoim miejscu kupił raz a dobrze, bo sam się przekonasz, że za rok byś myślał co tu w rowerze zmienić.

Aaa tylko sprawdź, czy Ci klamki campy leżą w rękach, bo głupio by było kupić a potem wymieniać po pierwszej jeździe ;-)

#51 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 06 czerwiec 2010 - 15:06

Bartosz, Pro nie robi klasycznych kierownic.
Trzeba szukać Cinelli, 3TTT, Modolo, Deda. Pytanie tylko dlaczego chcesz klasyczną kierownicę?

#52 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 06 czerwiec 2010 - 16:12

Bartosz, Pro nie robi klasycznych kierownic.
Trzeba szukać Cinelli, 3TTT, Modolo, Deda. Pytanie tylko dlaczego chcesz klasyczną kierownicę?


Tak? A co to jest? :

http://s.wiggle.co.u...t-alloy-bar.jpg

http://s.wiggle.co.u...320377-zoom.jpg

http://s.wiggle.co.u...320485-zoom.jpg

#53 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 06 czerwiec 2010 - 21:41

Skoro Sico2, chce klasyka to się nie kłóćcie z nim bo to on będzie na tym jeździł. Ja osobiście wymieniając kierę bym brał Ergo jak pewnie większość ale to nie jedyna alternatywa.

To ja powiem że mam kierownicę Ritchey WCS Carbon Classic i jest bardzo ale to bardzo fajna!.

Ritchey wszystkie kierownice szosowe (od logica na WCS carbo kończąc) produkuje w kilku gięciach i rozmiarach. Przy czym np Ritchey PRO jest i lekka i tania.

Ale uważam że prawdziwa szosa (włoska szczególnie!) winna mieć kokpit jednej z firm wymienionych przez Daki'ego tym bardziej jeśli szukamy klasycznego gięcia

#54 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 06 czerwiec 2010 - 23:27

Skoro Sico2, chce klasyka to się nie kłóćcie z nim bo to on będzie na tym jeździł.


A kto się z kimś kłóci?? :shock:

Ja osobiście wymieniając kierę bym brał Ergo jak pewnie większość ale to nie jedyna alternatywa.


No nie wiem czy większość, kwestia upodobań i dopasowania do ciała.

Ritchey wszystkie kierownice szosowe (od logica na WCS carbo kończąc) produkuje w kilku gięciach i rozmiarach


Tak jak prawie każda inna firma ;)

Ale uważam że prawdziwa szosa (włoska szczególnie!) winna mieć kokpit jednej z firm wymienionych przez Daki'ego tym bardziej jeśli szukamy klasycznego gięcia


Czyli moja szosa nie jest prawdziwa, bo nie jest włoska?? :roll: Czyli parwdziwa szosa to tylko kokpit cinelli albo deda, eh, to szkoda że moja nigdy nie będzie prawdziwa :lol:

#55 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 07 czerwiec 2010 - 14:55

Dobrze wiedzieć, ostatnio przeglądałem ofertę pro i nie zauważyłem klasyków. Cóż, cofam swój ostatni post.

#56 Sico2

Sico2
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądWałbrzych/UK

Napisano 28 czerwiec 2010 - 10:12

Właśnie kupiłem jedną z ostatnich ram carbon 3k brand-x i mówili, ze nie będą już ich sprowadzać. Maja kilka 55 i reszta to same 49cm. Tak wiec, linia tanich ram w Europie się skończyła. Albo grupowe zamówienia z US albo bezpośrednio z Azji teraz pozostają. :|

#57 Sico2

Sico2
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądWałbrzych/UK

Napisano 30 czerwiec 2010 - 09:51

Dziś przyszła długo oczekiwana część. Połowa budżetu całkowitego roweru. Rozmiar 55 ma 1160g. Jest lżejsza jak plastik i najwięcej ważą chyba wkłady aluminiowe suportu i sterów. Teraz czekam na stery cane creek do niej.

Załączone pliki



#58 Sico2

Sico2
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądWałbrzych/UK

Napisano 04 lipiec 2010 - 17:17

Co powiecie o jakości klamek Campy Veloce?
W sumie chciałem złożyć cały napęd na Centaurze, ale, ze klamki są raczej dość drogie, zastanawiam się, czy nie będę musiał zejść stopę niżej. Raczej mirage'a ani xenonow nie biorę pod uwagę. Zaskoczyły mnie te ceny :/

#59 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 05 lipiec 2010 - 11:55

Co powiecie o jakości klamek Campy Veloce?



Możesz brać bez obaw. Centaur byłby lepszy bo miałbyś już łapy carbonowe ale Veloce daje radę.

#60 Sico2

Sico2
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądWałbrzych/UK

Napisano 05 lipiec 2010 - 12:52

Ok, dzięki Bikemaster. Jak już pisałem, na centaury się bardzo napaliłem, ale cena mnie ochłodziła. Nie wiem, ta część należy obok kół do jednej z najdroższych której nie mam, więc może jeszcze poczekać i może na nią pod koniec jeszcze dozbieram.

Mam inne pytanie. Kupiłem wczoraj korbe Veloce z sezonu 2006 53/39 aluminiowa 172.5mm na kwadratowy suport. Waga ponoć tej części jest 675g. Myślałem sobie, cholewcia, ciężka będzie. Ale spojrzałem z ciekawości na korbę Super Record karbonowa. Osłupiałem ze zdziwienia, 640g. 16x taka cena (moja 30 funtow, record, 480!) za 35g różnicy?! Wiem, że aluminium się ma nijak wytrzymałością do węgla i wyczynowego użytku, ale za 16 razy taka cenę?!



Dodaj odpowiedź