Furious jeszcze nie jest dostępny. Z ciekawszych opcji do 5 tys. jest Pinnacle Arkose na 105 hydro.
Rower Uniwersalny... Gravel?
#23
Posted 26 November 2016 - 16:02
Dzisiaj miałem okazję "testować" ( niestety tylko na trenażerze ) CX One Pro, rozmiar XS w zeszłorocznym anturażu. Rowerek sprawia solidne wrażenie i jest stosunkowo lekki, 8,5 kg. Myślę że można mu założyć opony nawet 38 zamiast standardowych 33 i tym sposobem bardziej go "uterenowić", komponenty są OK, nawet mostek ma odpowiednią długość tylko kierownica sprawia trochę dziwne wrażenie, na szosę moim zdaniem się nie nadaje ale mam zapasową PRO Comp II w rezerwie. Z tego co usłyszałem od sprzedawcy grevel Accenta nie pojawi się zbyt szybko, może dopiero wiosną a nowa wersja Cx One Pro ( tylko kolor będzie inny ) chyba w lutym tak więc nie chcąc czekać wypada chyba wysupłać 5600 i mieć z głowy, tym bardziej że dostanę od VELO 500 gratis na zakupy dodatków no i Cx jest o 2 kg lżejszy.
Jeszcze pytania:
czy pedały Crank Brothers CANDY sprawdzą się jako uniwersalne ? Kiedyś miałem ubijaki i to nie było najlepsze rozwiązanie, potem szosowe CB SL i choć były o wiele lepsze ( duża platforma) to ich trwałość była b.kiepska, czy CB poprawili się w tej materii? Jakieś inne sugestie co do wyboru pedałów ? Nie jestem na bieżąco w tym temacie.
W Cx One mam 42 z przodu i 11-32 z tyłu, zastanawiam się czy na pagórkach w lesie dam radę wszędzie się przepchnąć, na szosówce mam zwykle 50/34 i 12-25 i w okolicach T-miasta, gdy jestem w formie, wszystko jadę z blata i max 23 z tyłu, ale teren to teren, czasem trzeba się czołgać.
#24
Posted 26 November 2016 - 16:22
Na teren lekko pofalowany bez gór lepiej 46/34 niż 50/34T.
Z takim blatem jeździłem na 700x35c i czasami jednak wolałbym 700x33c. Chyba nie bardzo da się uterenowić CX grubością opony typu 38 bo to inna geometria niż mtb. Na mtb możemy siłowo przepychać i wolno pokonywać trudny teren jak przysłowiowy "czołg". CX to jednak szybsza jazda w średnio trudnym terenie.
#26
Posted 26 November 2016 - 17:05
Na teren lekko pofalowany bez gór lepiej 46/34 niż 50/34T.
Z takim blatem jeździłem na 700x35c i czasami jednak wolałbym 700x33c. Chyba nie bardzo da się uterenowić CX grubością opony typu 38 bo to inna geometria niż mtb. Na mtb możemy siłowo przepychać i wolno pokonywać trudny teren jak przysłowiowy "czołg". CX to jednak szybsza jazda w średnio trudnym terenie.
Czyli sugerujesz by zmienić kasetę na 11-36 zamiast 11-32? Będzie lżej ale już nie tak ciasno, trudniej utrzymać wygodną kadencję. Chyba zejście na tarczę 40 zamiast 42 będzie lepszym wyjściem, musiałbym przeliczyć sobie przełozenia.
#27
Posted 26 November 2016 - 17:28
Czyli sugerujesz by zmienić kasetę na 11-36 zamiast 11-32? Będzie lżej ale już nie tak ciasno, trudniej utrzymać wygodną kadencję. Chyba zejście na tarczę 40 zamiast 42 będzie lepszym wyjściem, musiałbym przeliczyć sobie przełozenia.
Miałem 11-28, ale wszystko zależy od terenu w jakim się poruszasz. 11-32 i 40 lub 42T może być OK. Tylko ile razy wrzucisz 32T?
Dzisiaj brałbym CX z jednym blatem (40T) i kasetą 11-28!
#29
Posted 26 November 2016 - 19:22
Też jestem zdania, żeby upraszczać napędy, ale .... akurat w przełąjówce baaardzo mi pasuje korba 46/34 i kaseta 12-27 (mogłaby być 12-28). Można powiedzieć, że mam biegi szosowe tj. duża tarcza i cała kaseta oraz biegi terenowe - mała tarcza i cała kaseta. Prościej się nie da, a stopniowanie dość płaskiej kasety bezcenne. Czasem aż śmiać mi się chce, gdy sobie uświadamiam, że tak właśnie jeżdżę na tym rowerze - wjeżdżam w teren, zrzucam z blatu i tylko wachluję po całej kasecie. To samo, gdy wyskakuję na asfalt - duża tarcza i już tylko zmieniam biegi z tyłu.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#30
Posted 26 November 2016 - 20:15
Dzisiaj miałem okazję "testować" ( niestety tylko na trenażerze ) CX One Pro, rozmiar XS w zeszłorocznym anturażu. Rowerek sprawia solidne wrażenie i jest stosunkowo lekki, 8,5 kg. Myślę że można mu założyć opony nawet 38 zamiast standardowych 33 i tym sposobem bardziej go "uterenowić", komponenty są OK, nawet mostek ma odpowiednią długość tylko kierownica sprawia trochę dziwne wrażenie, na szosę moim zdaniem się nie nadaje ale mam zapasową PRO Comp II w rezerwie. Z tego co usłyszałem od sprzedawcy grevel Accenta nie pojawi się zbyt szybko, może dopiero wiosną a nowa wersja Cx One Pro ( tylko kolor będzie inny ) chyba w lutym tak więc nie chcąc czekać wypada chyba wysupłać 5600 i mieć z głowy, tym bardziej że dostanę od VELO 500 gratis na zakupy dodatków no i Cx jest o 2 kg lżejszy.
Właśnie zmierzyłem: w CX ONE PRO z tyłu rozstaw widełek na szerokości opony to ok. 48mm (przód ok. 66mm), tak więc w PRO wejdzie dość szeroka opona. Ale trzeba pamiętać, że ten zapas szerokości jest głównie po to, żeby błoto nie uniemożliwiało dalszej jazdy przełajem. Jednak jeśli ktoś nie planuje zaklejać błotkiem opon to faktycznie opony 40 - 42 mm wejdą bez problemów i zostanie jeszcze trochę luzu.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#31
Posted 26 November 2016 - 22:13
Ja kupiłem swojego w Evansie.Dari a ile trzeba zapłacić za Norka i gdzie go kupić?
Dzisiaj oglądałem Ridleya X Traila i sprawia eleganckie wrażenie.
Możesz popatrzeć też na Felta VR3 - bardzo fajny rower tylko musiałbyś dokładnie sprawdzić jakie opony do niego wchodzą, żeby nie było niespodzianki. Czytałem, że 35 się mieści.
Nieźle prezentuje Eddy Mercxx Strasburg, ale to już chyba wyższa cena.
Z innych propozycji to np Diamondback Haanjo i Specialized Diverge.
#33
Posted 26 November 2016 - 22:25
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#34
Posted 26 November 2016 - 22:47
http://www.ktm-bikes...99de83716417d17
Geo ma podobna do mojego domane, sprzetowo też ok
Do zapłaty ok 12k
#37
Posted 26 November 2016 - 23:50
Potrzebuje trochę edukacji Stack:reach to określenie pozycji im wyższa wartość tym bardziej komfortowa
rowery typu endurance i gravel powinny mieć pow 1.5 +
Jest to wylumaczone na stronie Canyona
https://www.canyon.com/pl/road/
Wynika z tego że mimo podobnej długości rury górnej i długości główki ramy w domane i emonda wkład suportu jest w innych miejscu co zmienia stack:reach i rower ma inną geo
Porównując domane r52 i Canyona ultimate r XS tak różnica jest ogromna- myślę że głównie z uwagi na wys główki ramy.
#38
Posted 28 November 2016 - 20:28
Podjąłem decyzję i kupuję CX ONE PRO, nie ma na co czekać bo towar jest praktycznie wyprzedany a następne dostawy dopiero w marcu. Na 1-2 godzinne wypady do lasu będzie w sam raz, na szosie podczas gorszej pogody też powinien się sprawdzić. Zależało mi na układzie 1x11 SRAMa i to będę miał, być może dokupię tarczę 40T, może wymienię kierownicę a sztycę prawie na pewno na karbonową. Jeszcze mam jedno pytanie, jaki typ błotników zastosować w takiej przełajówce, być może to siara ale czasami nie ma się ochoty na błotny prysznic.
takie http://velo.pl/akces...or/x-mudy-cross
http://velo.pl/akces...hor/x-bow-cross
czy takie
http://velo.pl/akces...ki/sks/bluemels
Nigdy nie stosowałem błotników i nie wiem co jak działa. Może jakieś inne pomysły?
#39
Posted 28 November 2016 - 21:29
Ja mam takie - przy okazji trochę reklamy po znajomości
https://rowerplus.pl...-blotnikow.html
Sztywne, nie klekoczą - z tarczówkami jeszcze prostszy montaż.
Elegancko układają się na kole, obejmują dość dużą część obwodu, nie rzucają się w oczy, tzn. nie psują linii (IMO).
Mam je zamontowane i w ogóle nie zdejmuję (bo mi się nie chce ) , choć to prosta sprawa - jeżdżę z nimi nawet jak jest sucho.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#40
Posted 28 November 2016 - 23:19
Ja mam takie - przy okazji trochę reklamy po znajomości
https://rowerplus.pl...-blotnikow.html
Sztywne, nie klekoczą - z tarczówkami jeszcze prostszy montaż.
Elegancko układają się na kole, obejmują dość dużą część obwodu, nie rzucają się w oczy, tzn. nie psują linii (IMO).
Mam je zamontowane i w ogóle nie zdejmuję (bo mi się nie chce ) , choć to prosta sprawa - jeżdżę z nimi nawet jak jest sucho.
Jaka jest ich skuteczność ochrony?