Skocz do zawartości


Zdjęcie

Który mostek najsztywniejszy? (fsa, 3t, deda, rotor...?)


74 odpowiedzi w tym temacie

#41 gres

gres
  • Użytkownik
  • 641 postów
  • Skądkraków

Napisano 09 czerwiec 2010 - 08:59

deda sztywna ale ważyć nie umieją
ja mam model forza - sporo cieższy niż katalog zakładał, ale jeździ się świetnie!

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#42 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 09 czerwiec 2010 - 09:04

Cytat

deda sztywna ale ważyć nie umieją
ja mam model forza - sporo cieższy niż katalog zakładał, ale jeździ się świetnie!


To wiem, ale i tak wago wypada nieźle, wrzystkie 3 wymienione przez mnie mają podobną wagę.

slaweko, a ty masz normalną dede zero, czy droższą s.c.

#43 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 postów
  • Skądz Polski

Napisano 09 czerwiec 2010 - 09:24

Mam "normalną" Dede Zero 100 i Deda Nuova Sfida, obydwie w moich odczuciach porównywalne.

Bardzo ładny i elegancki jest ten kokpit Pro w białej wersji.

#44 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 09 czerwiec 2010 - 22:43

slaweko, no wygląda całkiem spoko. Ja mimo to będę brał czarny (jeśli pro), bo mi pod rower pasuje.

A najlepsze jest to że u nas w Polsce Pro kosztuje grosze, Polacy chyba jeszcze się nie zorientowali na jego wartości, na zachodzie kosztuje przynajmniej drugie tyle, a czasem można spotkać te mostki w cenach powyżej 100e :shock: Więc fajnie. Kiera też może byc dobrym rozwiązaniem...

#45 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 09 czerwiec 2010 - 23:28

Cytat

slawekoA najlepsze jest to że u nas w Polsce Pro kosztuje grosze, Polacy chyba jeszcze się nie zorientowali na jego wartości, na zachodzie kosztuje przynajmniej drugie tyle

Jak takie tanie to pewnie podrabiane w Chinach?!

Jesli to oryginaly to nie mow zbyt glosno, ze takie tanie bo dystrybutor moze czytac to forum i jeszcze gotowy podniesc cene...

#46 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 09 czerwiec 2010 - 23:45

Cytat

esli to oryginaly to nie mow zbyt glosno, ze takie tanie bo dystrybutor moze czytac to forum i jeszcze gotowy podniesc cene...


No też masz racje, przeszło mi przez głowę aby o tym nie wspominać ;-) Ale jak ma przeglądać forum to na pewno zna też ceny zachodnie ;) A przeszło mi przez głowę bardziej pod tym katem aby koledzy z forum nie wykupili :mrgreen: :mrgreen:

#47 gres

gres
  • Użytkownik
  • 641 postów
  • Skądkraków

Napisano 10 czerwiec 2010 - 09:52

pro star series z podpisem thora hushovda - jeśli alu to bym chcial taki

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#48 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 10 czerwiec 2010 - 11:07

ciezko znalezc cos sztywniejszego od PRO Vibe aluminiowego, no chyba, że torowy mostek PRO ;)

#49 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 10 czerwiec 2010 - 20:23

Cytat

pro star series z podpisem thora hushovda - jeśli alu to bym chcial taki


Akurat ta seria to to samo co vibe 7s zwykły, tyle że z podpisem i parę zł droższy, ale chyba wygląda ładniej ;)

Cytat

ciezko znalezc cos sztywniejszego od PRO Vibe aluminiowego, no chyba, że torowy mostek PRO ;)


Hehe, to fajnie wiedzieć, chyba więc wybiorę pro :mrgreen: Chociaż cały czas rozważam jeszcze arx team, lub dedę ostatecznie. Ale jak pro sztywniejszy a waży tyle samo to nie ma co się zastanwiać ;-)

(jeszcze tylko myślę czy brać dłuższy o 1cm czy o 2cm, ale mostek 130 na ramie 54 to może nie być za dobry pomysł... :roll: )

#50 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 czerwiec 2010 - 20:53

Miałem szosę długą 535mm i mostek 130mm, bardzo zwrotna i zrywna.
Jutro idę na pocztę odebrać mostek arx team 120mm, więc mogę zaraportować wagę.

#51 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 czerwiec 2010 - 12:35

120mm arx team 131g

#52 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 11 czerwiec 2010 - 14:17

Cytat

120mm arx team 131g


To mniej więcej tyle co deda, może nawet ciut mniej, pro nie wiadomo, oni nie przeklamuja wag a katalogowa to 120g, więc wychodzi ciut mniej ;) Zresztą takie różnice to żadne różnice ;)

Co do długości dziś miałem okazję przymierzyć 130mm (dzięki uprzejmości serwisantów od Dudy, za co jestem wdzięczny - fajny serwis mają ;-) ), i chyba jednak ciut przy długi był by dla mnie, niby pozycja całkiem fajna, wyciągnięta, ale jednak ze zwrotnością jest już problem, dla tego głównie mi nie pasuje, podejrzewam że przy dłuższych dystansach mogło by to tez być męczące. Wolę wybrać bezpieczniejszą opcję, czyli 120mm, aby potem się nie przejechać że lipa.. Ze tak powiem złoty środek i kompromis ;)

Ps. kr1zje a ile masz wzrostu?

#53 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 czerwiec 2010 - 14:23

180cm, rama 550cm długa, mostek 100mm i sztyca ritcheya z seatbackiem, ale będzie zmiana na mostek 120mm i sztycę zero seatback.

#54 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 11 czerwiec 2010 - 16:18

Cytat

180cm, rama 550cm długa, mostek 100mm i sztyca ritcheya z seatbackiem


Tak podejrzewałem że wyższy jesteś, a pytałem apropo tego roweru 54 z mostkiem 120 ;) Ja mam jakieś 172 wzrostu, a rower jak pisałem 54, więc mostek 130 to już ciut przesada dla mnie. A dla ciebie może był zwrotniejszy bo masz dłuższe łapy to inaczej to wygląda wtedy ;-) Ja np. miałem problemy z zakręceniem na ulicy, lub ostrzejszym na rondzie, więc jednak to nie bardzo, wole być zwrotny.

O zero seatback też myślałem, ale to też przesada. Szkoda że nie ma 1,5 setbacku... :roll: Chyba że są?

#55 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 czerwiec 2010 - 16:53

Jeżeli masz 172 to mostek 110-120mm nie dłuższy, sprinterzy twojego wzrostu też mają mostki 120mm, nie dłuższe. W mtb zmieniłem sztycę na taką bez seatbacku i wygodniej mi się jeździ. Ale ciężko tutaj coś doradzić, ponieważ pozycja na rowerze to bardzo złożone zagadnienie.

#56 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 11 czerwiec 2010 - 19:36

Cytat

Jeżeli masz 172 to mostek 110-120mm nie dłuższy, sprinterzy twojego wzrostu też mają mostki 120mm, nie dłuższe.


No niby tak, ale ważne sa jeszcze proporcje nóg do tułowia i długość rąk, a nie sam wzrost. Patrząc na to jaką mam ramę (niektórzy z moim wzrostem jeżdżą na 52 i taką się poleca) + długi mostek, to widać że chyba mam nie typowe proporcje. W sumie kalkulator mi wyliczył 110 z hakiem, i na takim też jeżdżę, ale jak spróbowałem 120 to jednak lepiej mi się jeździ. Ale w 130 już nie ide, bo to ekstremum.

Ale miało być o sztywności a nie o doborze długości. Sorry za ot (we własnym temacie :mrgreen: ) , i dzięki wszystkim za pomoc :-D

#57 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 12 czerwiec 2010 - 01:36

Cytat

Szkoda że nie ma 1,5 setbacku... :roll: Chyba że są?


Oczywiście, że są...

#58 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 12 czerwiec 2010 - 09:16

Cytat

Oczywiście, że są...


No chyba nawet pro takie robi :oops: o ile dobrze pamiętam. Eh, palnąłem :oops:

#59 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 postów
  • Skądz Polski

Napisano 14 czerwiec 2010 - 06:53

Cytat

180cm, rama 550cm długa, mostek 100mm i sztyca ritcheya z seatbackiem, ale będzie zmiana na mostek 120mm i sztycę zero seatback.


a jaką masz kierownicę (firma, model i głównie chodzi mi o zasięg)?

#60 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 czerwiec 2010 - 07:45

3t ergonova team



Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy