Skocz do zawartości


Zdjęcie

Który mostek najsztywniejszy? (fsa, 3t, deda, rotor...?)


74 odpowiedzi w tym temacie

#21 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 czerwiec 2010 - 16:13

A ten ze zdjęcia to co to, jakiś nowy vibe, limited edition czy co?


http://www.pro-bikeg...k_Cavedish.html

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#22 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 04 czerwiec 2010 - 18:44

Mostki K-Force sa tez dostepne na Ebay

#23 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 05 czerwiec 2010 - 19:08

Mostki K-Force sa tez dostepne na Ebay


Eh, to ześ mi odpowiedzaił na moje pytania :roll:


Ach, i pytanie dodatkowe. Co polecacie, tego controltecha czy fsa os99csi. A może po prostu zwykły 3t arx team?

#24 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 czerwiec 2010 - 20:54

Nie kombinuj, weź 3t arx team. Jak to się mówi: "Będzie Pan zadowolony". :lol:

#25 sewi

sewi
  • Użytkownik
  • 236 postów
  • SkądOpole

Napisano 05 czerwiec 2010 - 21:23

Ja też mam 3T arx team - 100mm od kilku miesięcy i również jestem bardzo zadowolony z wagi, wyglądu i sztywności.

#26 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 06 czerwiec 2010 - 12:28

A ja jednak doszedłem do wniosku że chyba wybiorę pro. W sumie na cholerę płacic aż tyle kasy za mostek, skoro to samo można mieć za pół ceny ;) . O tym controltechu nic nie znalazłem, o FSA os 99 same niepochlebne opinie, a o wersji csi mieszane, raczej pochlebne (choć wątpie aby wzmocnienie carbonem aż tyle dało jeśli idzie o sztywność. K-force z kolei waży katalogowo 200g, w realu pewnie więcej, dodac do tego długość 120mm i wychodzi grubo ponad 200g (choć wygląda super, nie powiem, ale po co tak kokpit obciążać).

Więc chyba jednak wole zaoszczędzić kasę i wziąć pro, szczególnie że alu vibe akurat ładnie wygląda ( w miarę ładnie, ale w porównaniu do paskudnego plt to jest w porządku), i jest chwalony, więc czemu nie. Sztywność na pewno porównywalna z 3t arx team, a nawet pro vibe może być sztywniejszy, więc nie wiem czy jest sens dopłacać do 3t prawie 100zł, skoro wcale nie musi lepszy. Co wy na to?

#27 manczkin

manczkin
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 czerwiec 2010 - 19:07

Też ostatnio szukałem mostka i miałem w ręce tego PRO VIBE 7OS w białej wersji i powiem szczerze, że ładny. Na żywo wygląda dużo lepiej. Łby śrub są schowane w ładnie nadlanym materiale, wysokość w miejscu mocowania na rurze sterowej 43mm, no i przekrój ma nie jak większość okrągły tylko taki jakby V.

Ostatecznie jednak kupiłem FSA OS-99 wersja alu. :) Bikestacja ma je w dobrej cenie 129zł.

#28 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 06 czerwiec 2010 - 23:31

Ostatecznie jednak kupiłem FSA OS-99 wersja alu. :) Bikestacja ma je w dobrej cenie 129zł.


Eh, no cena niezła biorąc pod uwagę katalogową, ale tym bardziej sie upewniam że coś z tym os99 jest nie teges, skoro POLSKI sklep sprzedaje go za 20% ceny katalogowej :shock: (Zazwyczaj polskie sklepy sprzedają komponenty fsa za 120%ceny katalogowej :lol: )

#29 manczkin

manczkin
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 czerwiec 2010 - 12:23

Narazie się trzyma i jak dlamnie jest sztywny, ale mi do prosów daleko więc może być :)
Mam go w połączeniu z kierą FSA omega compact więc niezła rozbieżność półkowa hehe.

Ale mówisz żebym się nie rozpędzał bo może pęknąć czy co?

Wczoraj oglądałem prolog Dauphine Libere i tam ktoś bodajże z ekipy Skay jechał na tym własnie os-99

#30 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 07 czerwiec 2010 - 14:49

Ale mówisz żebym się nie rozpędzał bo może pęknąć czy co?


Nie no, co ty, bez przesady! ;-) Nic nie pęknie. Po prostu pisze o mniejszej sztywności tego mostka, co wyczytałem w necie, ale cholera wie ile w tym prawdy. Jednak z taką kierą to jest ok. TAkie rzeczy że sztywny czy nie to wypisują maniacy sprzętowi co śmigają na karbonowych kierownicach itp. więc jak do amatorskiego uzytku to na pewno nie ma co wybrzydzać. A już na pewno nie za tą cenę, na pewno się opłacało ;-) Do tych opinii internetowych tez podchodzę raczej z dystansem, z doświadczenia wiem że ludzie różne głupoty na forach wypisują i powtarzają mity, jednakże z taką opinią spotkałem się na wielu różnych forach, zarówno szosowych, jak i mtb, i wydawało się że "recenzenci" znają się narzeczy,więc coś w tym musi być. Dla tego ostatecznie zrezygnowałem z zakupu. Ale jak za 120zł to może tez bym się skusił, gdyby nie to że tylko 110mm mają. A na ebayu za jakieś 240zł można go wyrwać (z przesyłką), więc nadal nieźle.

Widać z tego że fsa robi mostki albo ciężkie i sztywne, albo lekkie i mało sztywne, nie potrafią się wypośrodkować. Za to kiery mają ok, i sztyce podobnież też.

A to że widziałeś że ktoś go używa w teamie sky to może była wersja csi? Cięższa i sztywniejsza, bo wzmacniana carbonem. Apropo, ważyłeś go?

#31 manczkin

manczkin
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 czerwiec 2010 - 17:51

Mój waży 110g.
Ale najważniejsze jest to, że piszą iż mają tylko długość 110 i taki zamówiłem ale przyszedł 100mm.
Pewnie źle sobie pomierzyli :). Więc jak Cię urządza setka to sie upewnij bo pamiętam wczesniej mieli te mostki po 159zł i pisało że 100mm, potem zrobili jeszcze raz przecenę i napisali 110 więc ewidentnie wkradł się gdzieś błąd.

#32 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 07 czerwiec 2010 - 18:04

manczkin, ja potrzebuje 120 ;) Ale chyba i tak wolał bym dołożyć do pro albo arx-a. Cały czas się zastanawiam. No i nie powiem, ten k-force mnie jeszcze kusi mimo swojej niekorzystnej wagi...

I nie reklamujesz jak przeszedł ci krótszy mostek niż potrzebujesz??

#33 manczkin

manczkin
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 czerwiec 2010 - 18:51

I nie reklamujesz jak przeszedł ci krótszy mostek niż potrzebujesz??[/quote]

Ja potrzebuje właśnie 100mm ale jak zobaczyłem cenę to kupiłem bo może się przyda :)
A tu miłe zaskoczenie hehe.

#34 Akademicki

Akademicki
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądOlsztyn

Napisano 07 czerwiec 2010 - 19:00

a czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego sztywność mostka ma takie znaczenie?

#35 afabians

afabians
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • SkądWilanów

Napisano 08 czerwiec 2010 - 13:10

chyba skonczyla sie promocja w bikestacji na tego FSA

#36 manczkin

manczkin
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 czerwiec 2010 - 19:58

chyba skonczyla sie promocja w bikestacji na tego FSA


Orzesz ty...
Chyba sie połapali, że coś tanio mają :)

#37 afabians

afabians
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • SkądWilanów

Napisano 08 czerwiec 2010 - 22:56

ano szkoda.. bo nawet sie prawie zdecydowalem.. ale sie spoznilem..
cena byla dobra..

#38 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 09 czerwiec 2010 - 00:06

Pewnie doszły inne długości, i dany mostek przestał być ostatnia sztuką. Chociaż nie zdziwę się jak ktoś omyłkowo taką cenę walnął, myląc ją np. z os150 czy 190 :mrgreen: :mrgreen:

Co do mnie to chyba się jednak na Pro Vibe zdecyduje. Nawet mi się spodobał, i co najważniejsze, najtańszy z tych lepszych mostków. Jednak jeszcze biorę pod uwagę dedę i 3t (ok 50zł droższe). Jednak tak na prawdę nie wiadomo który jest najlepszy, i wątpię aby można było to rozstrzygnąć, jednak jeśli ktoś miał by porównanie przynajmniej dwóch z tych przez mnie wymienionych, lub jakieś uwagi do nich to czekam na komentarz ;-) . A jak nie to biorę najtańszy (pro) i tyle.

A co do pytania o sztywnośći mostka to jest ona ważna przy przyśpieszaniu, sprintach, podjazdach - tak samo jak kierownica ;)

#39 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 09 czerwiec 2010 - 07:41

Bartosz jeśli może Ci to pomóc w jakiś sposób: miałem wcześniej kokpit Ritchey Pro, po namowach Karbona zmieniłem na Deda Zero 100 (kiera i mostek). Ktoś kiedyś napisał na tym Forum, że Ritchey to "plastelina", czym wywołał spore oburzenie co niektórych.

Dla mnie zmiana z Ritchey'a na Deda Zero 100 była ogromnym zaskoczeniem w odczuciach i w pełni zrozumiałem co to znaczy sztywność kokpitu, zwłaszcza przy przyspieszeniu i sprintach. To nie przypadek, że kilka grup profi wybrało taki zestaw (Sky, grupa Boonena i kilka innych włoskich).

W 100% potwierdzam, że Ritchey Pro to "plastelina" :-)

W przyszłym tygodniu będę testował "kozacki" mostek FSA K-Force Carbon.

#40 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 09 czerwiec 2010 - 08:44

slaweko, no coś tam pomoże, ale nie wiele, bo głównie zależało by mi na porównaniu tych trzech (albo dwóch). A to Ze deda jest dobrym wyborem to wiem ;) W sumie każdy z tych trzech to dobry wybór i powinienem być zadowolony.

A co do ritcheya - no to właśnie dla tego go zmieniam ;-) a ja mam wcs a, czyli jeszcze mniej sztywny jest od pro (podobno). A zmieniam bo potrzebuje dłuższy, więc dobrze aby był sztywny. Deda to klasyk i sprawdzony mostek, z kolei pro jest młodszy, ale za to bardzo chwalony za sztywność i wagę.

Co do k-forca, to jak pisałem, miałem na niego chrapke i był kuszący, ale jednak stwierdziłem że nie chce żadnych dziwact, tylko zwykły alu mostek. K-force waży ponad 200g, podczas gdy deda ok. 120-130g :shock: Więc na cholerę komu taki klocek?

Acha, apropo dedy i k-forca, to tu jest fajne porównanie (niby nic odkrywczego nie pisze, ale chyba ma racej gość) :

http://www.alpine-cy...da_zero100_stem

I jeszcze porównanie wcs carbon z zestawem pro vibe (alu) - pro wypadł dużo lepiej, okazal się sztywniejszy, mimo ze kilka razy tańszy :) :

http://mattmagee.blo...-7s-tested.html


No i widziałem też test sztywności, w którym zarówno fsa 0s99 csi jak i wcs carbon wypadły blado, porównywalnie do wcs 4axis alu, albo nawet słabiej (niestey zadnego z mostków na które się czaje w tej klasyfikacji nie było), tak więc dochodze do wniosku że te niby super połączenia alu i carbonu to jeden wielki pic na wode, i nie ma to jak dobry klasyczny mostek alu jak np. deda :mrgreen:



Dodaj odpowiedź