Skocz do zawartości


Zdjęcie

Napęd 2X10 Czy 2X11?

Napęd

11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sufer

Sufer
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądBeskid Niski

Napisano 19 styczeń 2017 - 17:04

Witam. Chciałbym zmienić napęd w swoim rowerze szosowym. I mam prośbę, czy możecie mi polecić co będzie lepsze. Czy napęd 2x10 złożony z różnych starszych grup czy najnowsza 105. Jeśli ta pierwsza opcja to jakie mielibyście uwagi: Jaka część z której grupy sprawdzi się jakościowo wagowo itp.

 

Dodatkowe pytanko czy Korbę z Claris muszę też wymieniać bo chciałbym wymienić  klamomanetki, przerzutki, kasetę i łańcuch oraz w przypadku 11rz jeszcze piastę, Zostawiając hamulce i korbę



#2 qzn

qzn
  • Użytkownik
  • 534 postów
  • SkądWrocław

Napisano 19 styczeń 2017 - 18:33

Ile rocznie robisz? Co jeździsz? Jakie kadencje? Czego ci brakuje?
Klamkomanetki 10sp shimano z generacji 5700/6700 (pancerz przerzutki pod owijką) mają słabą opinię, więc albo 5500-6600 albo iść w 5800. Tak na prawdę to nowa tiagra 4700 to też spoko opcja, wygląda jak u ludzi, działa, kosztuje racjonalnie.



#3 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 19 styczeń 2017 - 18:52

Zależy, jaką masz piastę tylną.  pozdr



#4 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 19 styczeń 2017 - 19:26

ja wole 10s,na takim napedzie jezdzilem lata i bylo ok,teraz w wyscigowce mam 11s i uzytkowanie napedu drozsze kasety i lancuchy.

 

Przy 10s korby nie musisz zmieniac



#5 Sufer

Sufer
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądBeskid Niski

Napisano 19 styczeń 2017 - 21:32

Właśnie nie biorę udziału w takich poważnych zawodach. Amatorsko bardziej największy wyścig to może klasyk beskidzki. No właśnie mam ten czytam dużo o tym i tiagra 4700 bardzo spoko ale 105 też ok i ew upgrade można by potem jeszcze robić. Przeczytałem wiele postów na tym forum i mam dylemat. Robię 7000 8000 km rocznie z każdym rokiem coraz więcej. Dodatkowo mieszkam bardziej w pagorkowatym terenie.

#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 19 styczeń 2017 - 21:43

Jeżeli masz koła z bębenkiem 10-rzędowym, to cały projekt wymiany napędu na 11-rzędowy 105 będzie absurdalnie drogi, na pewno niewart dopłaty do Tiagry.

 

Jeżeli masz koła z nowszym bębenkiem, warto się zastanowić, choć i tak nie jestem pewny, czy ma to sens. Od dodatkowej koronki szybszy nie będziesz.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 19 styczeń 2017 - 21:45

Z Tiagry 4700 upgradu już sobie nie zrobisz. Ja bym brał przynajmniej 105 5800, bo to już 11s i jakbyś chciał coś lepszego to nie jesteś ograniczony.



#8 Sufer

Sufer
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądBeskid Niski

Napisano 19 styczeń 2017 - 22:04

W sumie upgrade to melodia dalekiej przyszłości. Pewnie wezmę 10s tylko takie zapytanie wszystkie komponenty z tiagry czy może coś polecacie z starszych wersji. Pewnie klamomanetki na 100 4700 a reszta przerzutki kaseta łańcuch?

#9 qzn

qzn
  • Użytkownik
  • 534 postów
  • SkądWrocław

Napisano 19 styczeń 2017 - 22:13

Klamki i rd 4700 nie jest kompatybilne wstecz, ratio w rd jest zaktualizowane do tego z grup 11rz. Kasety, łańcuchy i korby będą ok. Bierz na co stać :)

#10 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 19 styczeń 2017 - 23:11

Warto też przemyśleć, że przy dużym zakresie kasety np. 11-28/32 lepiej mieć jednak jedną koronkę więcej. W takich 12-23/25 spokojnie 10rz wystarcza.

#11 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 20 styczeń 2017 - 00:08

Jak ktoś mieszka w górach, to polecanie kasety 12-23 zdecydowanie nie jest dobrym pomysłem



#12 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 20 styczeń 2017 - 17:32

Ty to do mnie piszesz? Przeczytaj raz jeszcze co napisałem, a jak nie znajdziesz tam słowa "polecam" to stawiasz piwo. OK?

 

 





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Napęd