Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dętki, zwykłe, light itd.


56 odpowiedzi w tym temacie

#1 koncept.drugi

koncept.drugi
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Skądmarzec

Napisano 15 listopad 2007 - 14:09

Co z dętkami? Puki co dosiadam crossówki, którą zwykłem uposażać w dętki Continentala. Ale już za tydzień, już za dwa przesiadam się na szosówkę więc wybór dętek będe miał skądinąd większy. Nie miałem okazji jezdzić jeszcze na dętkach 'light' i jestem ciekaw jak się sprawdzają. O ile mniej odporne są na przebicia niż zwykłe, grubsze patenty itp.. Domyślam się, że w temacie siedzicie dosyć głęboko.

A jeśli 'light' okażą się wystarczające to na jakie się zdecydować? Pytam, bo na przykład w Continentalach często zdarzało mi się naderwać albo najzwyczajniej ułamać wentyl co czasem doprowadzało mnie do wysokiego poziomu zirytowania (nie, nie, nie, ja nie potrafię się denerwować).

#2 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 15 listopad 2007 - 14:37

Ja myślę, że odchudzać rower można na innych częściach, a dętki powinny być jak najmniej zawodne. Sam używam jakiś miszlenek za 10-15 zł i z pewnością nie są light, a sprawdzają się super. ;-) Różnica w gramach nie jest jakaś duża, więc zwykłe są OK.

#3 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 listopad 2007 - 16:09

Dużo jest zależne od opony!
ja osobiście używam najtańszych dętek continentala i jest dobrze jedną mam już od ponad roku a parę konkretnych dziur zaliczyłem ;) ale mam nowe opony opony(micheliny speedium)

#4 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 listopad 2007 - 17:57

Zysk masy to 70-80g na komplecie dętek, więc nie jest to do pogardzenia tym bardziej, że jest to masa wirująca. Jeśli utrzymuje się prawidłowe ciśnienie w dętce to jest bezawaryjna. Do tego lekka opona i niesie to bardzo ładnie.

#5 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 15 listopad 2007 - 20:18

Ja pół sezonu przejeździłem na michelin ultra light (70g) za chyba 19 zł w decathlonie i nie mogę powiedzieć o nich nic złego, są w porządku, nie miałem jeszcze żadnych dziur i przebić...
http://www.rowery-ry...roducts_id/2512
Pozdro!

#6 jesion

jesion
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • SkądKruszwica

Napisano 15 listopad 2007 - 20:26

Ja cały sezon przejechałem na dętkach INNOVA i też nie mam do niej zastrzeżeń. Zmieniałem ją tylko raz jak mi się przebiła ale w tym była moja wina a nie dętki :lol:

#7 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 15 listopad 2007 - 20:46

na oponach i dektach mozna sporo zyskac, a odpornosc na przebicia typu - maly kamyczek/szklielko lub dobicie na dziurze etc jest taka sama zarowno w kabaniastych detkach jak i w tych lajtach.

przy lajtach trzeba tylko pamietac o utrzymywaniu odpowiedniego cisnienia o czym juz wspominal karbon.

#8 arcik

arcik
  • Użytkownik
  • 133 postów
  • SkądWielkopolska/Bralin

Napisano 15 listopad 2007 - 21:39

To prawda że na oponach Pro2 Light zrobi się 10 kkm i opona jest jak papier cieniutka?

#9 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 listopad 2007 - 22:10

na oponach i dektach mozna sporo zyskac, a odpornosc na przebicia typu - maly kamyczek/szklielko lub dobicie na dziurze etc jest taka sama zarowno w kabaniastych detkach jak i w tych lajtach.
przy lajtach trzeba tylko pamietac o utrzymywaniu odpowiedniego cisnienia o czym juz wspominal karbon.


Dwie niedogodności widzę w przypadku ultralajtów. Montażowa - bardzo łatwo o przedziurawienie dętki (ja mam 0,45 mm grubości gumy) przez przyszczypanie łyżką; eksploatacyjna - nieco szybciej tracą powietrze/cisnienie, trzeba częściej dopompowywać. Poza tym zysk ok. 50 g na sztuce na masie rotowanej, to w niektórych zastosowaniach dużo.

#10 koncept.drugi

koncept.drugi
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Skądmarzec

Napisano 15 listopad 2007 - 22:48

przy lajtach trzeba tylko pamietac o utrzymywaniu odpowiedniego cisnienia o czym juz wspominal karbon.

Właśnie. To znaczy? W zasadzie, niewielkim kosztem można pozbyć się parudziesięciu gramów.

#11 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 listopad 2007 - 23:05

Prawda, ze szybciej ulatuje powietrze przez mikro pory. Swoją droga z szytek uchodzi szybciej. Im lżejsza szytka, tym wymagane wyższye ciśnienie, cieńsza dętka - skutek: utrata 0,5 atm/24h. Trzeba nawet codziennie, lub co drugi dzien dopompowywać.

#12 koncept.drugi

koncept.drugi
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Skądmarzec

Napisano 15 listopad 2007 - 23:45

A jak w tej kwestji widzą się dętki lateksowe? Nie uśmiecha mi się codziennie przed wyjazdem pompką przycinać. Szkoda, .

#13 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 16 listopad 2007 - 00:12

Z lateksowych jeszcze szybciej ucieka powietrze. Oprócz tej wady są jeszcze kolejne - wysoka cena i większość modeli jest ciężka. Lekki latex kosztuje co najmniej 70 zł/szt., więc bzdura kompletna.
Najlepsze lekkie dętki to Maxxis i Continental.
Każdą dętkę można zniszczyć przy zakładaniu. Wszystko jest kwestią wprawy.

#14 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 16 listopad 2007 - 09:08

A jak w tej kwestji widzą się dętki lateksowe? Nie uśmiecha mi się codziennie przed wyjazdem pompką przycinać. Szkoda, .


codziennie to przesada.
powiedzmy co 3-4 dni dygnac kilka razy pompka to przeciez chwila moment.

#15 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 listopad 2007 - 12:46

Odkąd sprawiłem sobie porządną pompkę stacjonarną bbb to moje obecne dętki, czyli noname'y pompowałem co 1-2 dni, nie sądzę aby to były jakieś super dętki, ale lekkie pewnie nie są, jakie są najlżejsze dętki maxxisa i continentala, a także jaka jest ich cena i waga?
Zastanawiałem się nad kupnem wagi elektronicznej, aby poważyć części szosy, najtańsza waga na allegro to wydatek 25.99 + 11pln wysyłka, do 5kg o dokładności 1g:
http://www.allegro.p...na_allegro.html

#16 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 16 listopad 2007 - 13:17

Tu masz przegląd lekkich dętek: http://www.centrumro...=0&did=107&l=pl
Z Maxxis'a jest Flyweight: http://www.maxxis.co...tail.asp?id=116 jednak wydaje mi się, że ona powinna ważyć 52-53g chyba, że trochę ją dociążyli większą ilością materiału i teraz waży 58g.

#17 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 16 listopad 2007 - 23:57

Ja szczęśliwe kilka lat temu trafiłem na wyprzedaż w sklepie rowerowym i udało mi się kupić zielone latexowe Micheliny po 16zł/sztuka. Z datynadrukowanej na dętce wynika że leżaly w sklepie jakieś 5 lat ale to im nic nie zaszkodziło i przejechałem na nich już 3 sezony i uważam, że są super, choć normalna cena ok 50zł/szt jest wygórowana. Dętki nie są jakoś wybitnie lekkie (ok 70g / szt.) i rzeczywiście powietrze schodzi z nich szybciej niż ze zwykłych ale wg mnie zauważalnie lepsze wrażenie z jazdy jest no trwałość jest znacznie lepsza niż np. Flyweightów. Swoją drogą w szale odchudzania wykonałem eksperyment z Flyweightami (niecałe 55g) ale gdy dwie kolejne strzeliły mi w czasie wymiany (mimo iż mam wprawę w zmienianiu opon) przeprosiłem się z Michelinami.

#18 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 17 listopad 2007 - 02:44

latexy sa mocniejsze od zwyklych detek butylkowych i oprocz tego maja mniejsze opory toczenia. jednak tego typu detki bardziej sprawdzaja sie w kolarstwie gorskim niz szosowym.

#19 horny

horny
  • Użytkownik
  • 530 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 17 listopad 2007 - 08:55

Widać, jeszcze "nie dorosłem" do lajtowych dętek. Jak do tej pory używałem najnormalniejszych i najtańszych do szosy po 9zł/szt. Kapcia nigdy nie złapałem, a oszczędności wagowe, sporo większe niż kilkadziesiąt gramów, mam jeszcze na czym robić :-P
Nie znaczy to, że w najbliższej przyszłosci nie przesiądę się na jakiegoś supersonica czy aircompa, wszak jeszcze się rozwijam,... kolarsko oczywiście :mrgreen:

pozdro horny

#20 koncept.drugi

koncept.drugi
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Skądmarzec

Napisano 17 listopad 2007 - 11:27

A jak często dopompywujecie powietrze do zwykłych dętek? W crossówce póki co nie jest mi potrzebne wybitnie wysokie ciśnienie więc przyznam się, że pompkę mam przyjemność dzierżyć tylko przy okazji przebicia dętki.



Dodaj odpowiedź