Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dętki, zwykłe, light itd.


56 odpowiedzi w tym temacie

#41 Gosc_jacekz_*

Gosc_jacekz_*
  • Gość

Napisano 03 maj 2008 - 16:17

Parę tygodni temu wymieniłem dętki w szosie i w mtb na maxxisy ultra lighty i żadnych problemów nie mam a koła w szosie dopompowuję przed każdym wyjazdem dla pewności. W mtb robię to raz na tydzień i wystarczy.

#42 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 03 maj 2008 - 16:41

Maxxis'y - nie mylmy przypadkiem ultra- z fly-wieghtami.
Na fly- ja sie zawiodłem

#43 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 maj 2008 - 17:29

przy takich dętkach jak flyweight, ważne jest utrzymywanie właściwego ciśnienia, ja przed wyjazdem pakuje 8atm, jak się dobije koło na dziurze to każda dętka pęknie

#44 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 19 listopad 2009 - 19:33

CO lepsze Viitoria czy Maxxiss
Vittoria http://www.pol-sport...1/detka-evo-55-
http://allegro.pl/it...ower_sport.html

#45 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 19 listopad 2009 - 19:37

Zdecydowanie viitoria :-D

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#46 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 listopad 2009 - 21:04

Eee tam kupujecie niby cudowne dętki, ja mam już drugi sezon Decathlonowskie po chyba były 8 zł/szt, są lekkie do normalnej jazdy i treningowej jak znalazł.

Ostatnio przywiozłem na sklep Kendy Ultra light, jeszcze gdzieś leżą , ale są niedrogie bo ok 13 zł ( nie pamiętam dokładnie ) , waga ok 67-68 g, do wyboru wentylek długi bez gwintu do dużych stożków i normalna presta.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#47 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 listopad 2009 - 21:08

SPIKE, w którym sklepie te Kendy leżą?

#48 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 19 listopad 2009 - 21:23

Cytat

CO lepsze Viitoria czy Maxxiss
Vittoria http://www.pol-sport...1/detka-evo-55-
http://allegro.pl/it...ower_sport.html


Jedna i druga jest ok.
Od kilku lat jeżdżę na maxxisach i jest ok. Jedyny minus to częstsze dymanie.

#49 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 19 listopad 2009 - 21:32

a ja mam złe doświadczenie z Vittoriami - nie te najlżejsze (nie miałem) ale chyba po prostu light. Z tamtego roku były lżejsze od tegorocznych o parę gram zdaje się ...
No i na tamtorocznych miałem normalny wystrzał bez powodu, aż opona wyskoczyła z obręczy ... dziura wzdłuż tego jakiegoś "szwa" na ok 10cm.
Moze przypadek, ale znajomy tez miał podobny przypadek ...
Jeżdżę na continentalach aktualnie ...

#50 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 postów
  • SkądKolberg

Napisano 19 listopad 2009 - 21:37

EMEREK to nie dętka wystrzeliła '' tylko najpierw opona wyskoczyła z obręczy z różnych względów-- w wyniku czego był wystrzał dętki.
Jarek-LT ;-)

#51 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 19 listopad 2009 - 22:17

Ktoś pisał o Michelin. Miałem taką jedna dętkę Airstop Butyl z oponą Continentala. W sumie to nieszczególna była, czasem musiałem uzupełniać powietrze.
A obecnie mam dość stare: Wolber przód (ktoś tego jeszcze używa?) i Continental na tył - plus, że dość odporne na uszczypnięcia, na torowiskach się parę razy zdarzyło oraz rzadko je pompuję. Ale raz Conti zawiodła, bo w 2 godziny na postoju pozbyła się powietrza - nie wiem, czemu, potem przez jakieś kolejne 600 km do dziś to się już nigdy nie powtórzyło.
A lateksowe Michelin'y widziałem u Żuchlińskiego chyba za 20 zł. A może mi się przywidziało? Tak tanio?

#52 nessie

nessie
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Skądgdynia

Napisano 19 listopad 2009 - 22:31

Cytat

A ktoś miał lateksy Michelin'a? Warto je kupować? O toczenie się i wagę nie pytam, bo wiem co prawie na bank powiecie. :-D A te parametry mnie aż tak nie interesują.


Ja mam i powiem tak, żadnej różnicy nie czuję w porównaniu z np.: continentalem race light. Szybko schodzi powietrze, w jednej od razu po napompowaniu zrobiła się dziura od wewnętrznej strony, myślałem, że wina opaski ale na przedniej tez się tak samo zrobiło - na szwie zrobiły się takie wybrzuszone kwadraciki (nie wiem jak to opisać) ale dziwnie to wygląda i czuje ze przy następnym założeniu znowu strzeli. Więcej nie kupie tego - szkoda zachodu a i waga o 10g więcej od ww i jak napisałem trzeba codziennie pompować.

#53 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 20 listopad 2009 - 06:27

Z ultralajtowych detek używam - Continental Ultrasonic (50g) i Schwalbe Extra Light (60g). Ta druga jest bardziej odporna na przyszczypnięcia (jeden ultrasonic mi tak wywalił zdejmujac opone z felgi :) ) oraz dłużej trzyma powietrze. Zawsze bije na 110 PSI i po 5 dniach w dętce Conti jest 85PSI a w Schwalbe 100 PSI.

#54 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 20 listopad 2009 - 07:39

Cytat

Od kilku lat jeżdżę na maxxisach i jest ok. Jedyny minus to częstsze dymanie.

Potwierdzam. Lightowe maxxisy mam zarówno w szosie jak i w mtb. Mam stacjonarną pompke więc kontrola ciśnienia przed każdą jazdą nie jest problemem.

#55 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 20 listopad 2009 - 10:13

Cytat

EMEREK to nie dętka wystrzeliła '' tylko najpierw opona wyskoczyła z obręczy z różnych względów-- w wyniku czego był wystrzał dętki.
Jarek-LT ;-)


hmm ... toś mi faktycznie dał do myslenia .... niby logiczne, że aby taaaka dziura wyskoczyła, to najpierw musi mieć miejsce (czytaj - wyskoczona opona) aby taka dziura mogła sie zrobić, a po drugie powstała tam, gdzie było jej najsłabsze miejsce ... ;-)
Coś jednak było chyba z tymi Vittoriami i że słabe - 2008 o ile pamietam (mogę mylić się) miały 68gr a rocznik 2009 chyba 70gr ... może sami wzmocnili nieco i przybyło te 2gr ?

Ale jak teraz przypomniałem sobie, miałem dwa razy taki przypadek na Vittoriiami z wystrzałem bez powodu (opona wyskoczyła i dziura na 10cm). W jednym przypadku, gdy dość szybko jechałem i mooocno podbijało mi koła na nierównej drodze (czyli faktycznie istniała mozliwość wyskoczenia opony - a biłem tam prawie 10bar), a drugi raz na bardzo dobrej nawierzchni na zjeździe, ale jechałem tam wyjatkowo wolno, bo zjazd ok 15%, wąziutko, kręto i dom w dom z kurami, kotami i psami ...
No i jak wspomniałem - znajomy tez miał dziwne przypadki z tym rodzajem dętek Vittorii ...

#56 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 20 listopad 2009 - 13:38

Ja polecam zwykle detki continentala, bardzo mocne ciezko je przyszczypnac, i bardzo dlugo trzymaja cisnienie, naprawde jestem pod wrazeniem. Odradzam panaracery, odpornosc podobna jak continental, ale powietrze schodzi momentalnie, konieczne jest codzienne pompowanie.

#57 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 20 listopad 2009 - 15:54

Ach, już edytowałem posta, ale dzięki za odpowiedź ;-) bynajmniej dowiedziałem się o lateksach więcej od poprzedników. Wydawały mi się naprawdę w porządku, ale cóż... marketing wziął górę. :-( Widać, nie warto oszczędzać na wadze dętki. Zresztą te parę gramów to co za różnica? Pewnie ktoś mi napisze, że to koła i mają ogromny wpływ na straty energii, cięższe działają jak koła zamachowe, ale bez przesady. :-P



Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy