Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dętki, zwykłe, light itd.


56 odpowiedzi w tym temacie

#21 jesion

jesion
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • SkądKruszwica

Napisano 17 listopad 2007 - 11:58

Ja dopompowuje powietrze, gdy zauważam, że nie jest na maxa dopompowana :-D Na tym punkcie jestem wyczulony po tym, jak przebiłem dętkę nie mając ani zapasowej ani pompki jakieś 30 km od domu ... Pompkę i dętkę radzę więc wozić ze sobą

Pozdro

#22 sp0097jg

sp0097jg
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądKamienna Góra

Napisano 17 listopad 2007 - 12:31

na tych wakacjach postanowiłem kupić do szosy Panaracery po 60zł/szt. Po tygodniu pękłu mi obie podczas hamowania ciągłego na zjeździe w Karpaczu, co nie zdarzało się na zwykłych Michelinach... Teraz nie dam za dętkę więcej niż 20 zł :lol:


pzdr ;-)

#23 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 listopad 2007 - 14:08

lol, 60pln za dętkę :shock: myślałem, że najdroższe są po 40pln, a jednak...

#24 koncept.drugi

koncept.drugi
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Skądmarzec

Napisano 17 listopad 2007 - 14:55

120zł za komplet dętek, szaleństwo ; )

#25 horny

horny
  • Użytkownik
  • 530 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 17 listopad 2007 - 14:59

Powietrze pompuję przed każdym wyjazdem z prostej przyczyny, ... bo po każdym treningu upuszczam ;-)

#26 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 17 listopad 2007 - 15:04

Ja mam Czeskie Rubeny i tak średnio co tydzień i tak muszę dopompować . Troszkę to wkurza i nie wiem dlaczego tak się dzieje . Pewnie trefne presty mają te dętki . :shock:

#27 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 18 listopad 2007 - 16:36

lol, 60pln za dętkę :shock: myślałem, że najdroższe są po 40pln, a jednak...


Patrząc na resztę jego sprzętu szczęka zamiast opadać na ziemię drąży sobie drogę do wnętrza ziemi :P

sp0097jg: karbonowe obręcze już masz?

Żeby oftopu nie było: jak się sprawują wszystkie te ultralighty w warunkach miejskich? Czy zwiększona ilość krawężników, studzienek, więcej hamowania mają niekorzystniejszy wpływ na takie leciutkie dętki od normalnych, powiedzmy 100 - 120 gramowych?

#28 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 listopad 2007 - 18:24

Ja robię tak:
- ultralajty - lekkie szosowe koła (ca. 50 g)
- lajty - lekkie koła do CX (ca 90 g)
- OK i mocne koła (szosa/XC) - standardowe dętki

#29 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 18 listopad 2007 - 18:30

Ja robię tak:
(...)
- OK i mocne koła (szosa/XC) - standardowe dętki


Jakiś konkretny powód? Bo właśnie się przymierzam do zakupu ogumienia do OK i myślę o ultralightach, bo brakuje mi miejsc do zbijania na wadze - oponki biore detonatory zwijane a co do detek to albo ultralighty kendy - ~70 g, albo maxxisa -z tym, że maxissy wychodzą dosyć drogo, a Kendy taniutkie jak barszcz...

#30 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 listopad 2007 - 08:37

Ja robię tak:
(...)
- OK i mocne koła (szosa/XC) - standardowe dętki


Jakiś konkretny powód? Bo właśnie się przymierzam do zakupu ogumienia do OK i myślę o ultralightach, bo brakuje mi miejsc do zbijania na wadze - oponki biore detonatory zwijane a co do detek to albo ultralighty kendy - ~70 g, albo maxxisa -z tym, że maxissy wychodzą dosyć drogo, a Kendy taniutkie jak barszcz...


Prosto: bardziej zależy mi na niezawodności, niskiej cenie i bezproblemowym użytkowaniu niż na masie. Jeśli w kółkach enduro mam oponę 600 g, i obręcz 570 g, to nie bawię się w zbijanie masy dętką lżejszą o 50 czy 70 g. Ale jeśli obręcz waży 380 g, opona 450 g, to IMO już warto. W ostrym mam niby nie całkiem ciężkie obręcze (CXP33 z tyłu i R. Novę z przodu), ale opony 28 mm ważą po 330 g. To i ładuję standardowe dętki. BTW: po dwóch sezonach jazdy OK po rozkopanym mieście KRK nie złapałem ani jednej gumy (dętki najtańsze z Decathlonu). A do szosy (Open Pro+GP3000) zakładam ultralajty - tu 52 g ma swoje uzasadnienie.
Jakbym robił lekkie kółka do OK (też pewnie na Detonatorach 25 mm) to może wziąłbym i cieniowane szprychy i lżejsze dętki; ale nie 50-gramowe.

#31 rekoncept

rekoncept
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Skądabc

Napisano 19 listopad 2007 - 10:14

A do szosy (Open Pro+GP3000) zakładam ultralajty - tu 52 g ma swoje uzasadnienie.

Łatwo przebić 52g w duecie z tak 'miękkimi' oponami?

(niezawodność, ciężko odpuścić mi to 100g, dlatego też wciąż naciskam ażeby dowiedzieć się czy jest sens inwestycji w takie dętki)

#32 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 listopad 2007 - 09:31

rekoncept, nie bardzo rozumiem "miękkośc" GP3000. Czoło maja całkiem twarde :mrgreen:
Jakoś nie przebijam dętek (jeśli już, to przy montażu). Czasem w góralu, jak po kolcach w lesie pojadę. Ale ja nie robie po 2 tys. km przebiegu tygodniowo...

#33 k10111hr

k10111hr
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Skąd00110

Napisano 30 listopad 2007 - 12:54

Chodziło mi o to, że w moim mniemaniu GP3000 to raczej wyścigowe opony zrobione z 'tej bardziej miękkiej, mniej żywotnej ale i jednocześnie lepiej trzymającej się nawierzchni gumy'. Te opony szybko tracą na grubości czoła tejże gumy, robią się cieńsze i są bardziej podatne na uszkodzenia. Ale właściwie teraz już nie jestem aż tak tego ciekaw.

#34 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 01 maj 2008 - 20:54

Witam
Niedługo będę zamawiał nowe pro2racy. Chce kupić do tego jeszcze jakieś lekkie dętki.
Producent zaleca lateksowe dętki michelina, ale wiadomo ta sama firma :D Przeczytałem ,że te dętki są 10 razy wytrzymalsze od zwykłych i przy tym lekkie(wie ktoś ile ważą??). Oglądałem też dętki maxxisa
http://allegro.pl/it...presta_66g.html
te z kolei nie dość ,że są lekkie to i tanie. CO według was lepiej wybrać?
Jeżeli te lateksowe są takie rewelacyjne jak pisze producent to już odżałuję te 80 zl byle tylko już nie lapać gumy na zawodach :)

#35 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 01 maj 2008 - 21:13

te maxxisy u mnie lecialy co 2 dni,finalnie mialem chyba z 8 latan i wywalilm ja w koncu,strasznie cienka jest i nie na nasze drogi.Teraz mam jakas pancerna panracer i jest spokoj

#36 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 01 maj 2008 - 21:23

Czyli nie wchodzą w gre:/ Ale tak lekka dętka za 12 złoty ....:)

#37 GuTEK

GuTEK
  • Użytkownik
  • 32 postów
  • SkądRadom

Napisano 01 maj 2008 - 21:32

ja uzywam schwalbe ultremo 49g real i moge je smialo polecic... tylko ta cena 40zl za sztuke:/

#38 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 01 maj 2008 - 21:50

te maxxisy u mnie lecialy co 2 dni,finalnie mialem chyba z 8 latan i wywalilm ja w koncu,strasznie cienka jest i nie na nasze drogi.Teraz mam jakas pancerna panracer i jest spokoj


Być może u was są bardziej dziurawe drogi niż tutaj na zachodzie.
Mam ten najlżejszy model maxxisa i jeszcze laczka nie złapałem, a jeżdzę na nich już drugi sezon.
Jedyny ich minus to szybsze uchodzenie powietrza i niestety trzeba dymać gumy co 2 góra 3 dni.

Przewagą latexów jest większa odporność na przebicia oraz mniejsze opory toczenia. Na takich dętkach rower m.in lepiej przyśpiesza. Oczywiście jakiejś mega wielkiej różnicy nie ma bo to akurat głównie od opon zależy.
Z dętek polecam zatem maxxisa fly weight oraz ultralight, conti ultralight, vittorię ultralight, hmm tak naprawdę mógłbym wymieniać i wymieniać. Większość dętek topowych firm jest ok.

#39 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 maj 2008 - 21:56

też mam flyweighty i jestem zadowolony, po 1500km zero laczków

#40 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 01 maj 2008 - 22:28

Był już wątek o dętkach, ja polecam zielone latexowe Micheliny:
http://forumszosowe....=latexowe#12384
W Decathlonie są chyba nawet po 30-kilka złotych szt.



Dodaj odpowiedź