
Dętki, zwykłe, light itd.
#27
Napisano 18 listopad 2007 - 16:36
Cytat
lol, 60pln za dętkę :shock: myślałem, że najdroższe są po 40pln, a jednak...
Patrząc na resztę jego sprzętu szczęka zamiast opadać na ziemię drąży sobie drogę do wnętrza ziemi

sp0097jg: karbonowe obręcze już masz?
Żeby oftopu nie było: jak się sprawują wszystkie te ultralighty w warunkach miejskich? Czy zwiększona ilość krawężników, studzienek, więcej hamowania mają niekorzystniejszy wpływ na takie leciutkie dętki od normalnych, powiedzmy 100 - 120 gramowych?
#29
Napisano 18 listopad 2007 - 18:30
Cytat
Ja robię tak:
(...)
- OK i mocne koła (szosa/XC) - standardowe dętki
Jakiś konkretny powód? Bo właśnie się przymierzam do zakupu ogumienia do OK i myślę o ultralightach, bo brakuje mi miejsc do zbijania na wadze - oponki biore detonatory zwijane a co do detek to albo ultralighty kendy - ~70 g, albo maxxisa -z tym, że maxissy wychodzą dosyć drogo, a Kendy taniutkie jak barszcz...
#30
Napisano 19 listopad 2007 - 08:37
Cytat
Cytat
Ja robię tak:
(...)
- OK i mocne koła (szosa/XC) - standardowe dętki
Jakiś konkretny powód? Bo właśnie się przymierzam do zakupu ogumienia do OK i myślę o ultralightach, bo brakuje mi miejsc do zbijania na wadze - oponki biore detonatory zwijane a co do detek to albo ultralighty kendy - ~70 g, albo maxxisa -z tym, że maxissy wychodzą dosyć drogo, a Kendy taniutkie jak barszcz...
Prosto: bardziej zależy mi na niezawodności, niskiej cenie i bezproblemowym użytkowaniu niż na masie. Jeśli w kółkach enduro mam oponę 600 g, i obręcz 570 g, to nie bawię się w zbijanie masy dętką lżejszą o 50 czy 70 g. Ale jeśli obręcz waży 380 g, opona 450 g, to IMO już warto. W ostrym mam niby nie całkiem ciężkie obręcze (CXP33 z tyłu i R. Novę z przodu), ale opony 28 mm ważą po 330 g. To i ładuję standardowe dętki. BTW: po dwóch sezonach jazdy OK po rozkopanym mieście KRK nie złapałem ani jednej gumy (dętki najtańsze z Decathlonu). A do szosy (Open Pro+GP3000) zakładam ultralajty - tu 52 g ma swoje uzasadnienie.
Jakbym robił lekkie kółka do OK (też pewnie na Detonatorach 25 mm) to może wziąłbym i cieniowane szprychy i lżejsze dętki; ale nie 50-gramowe.
#31
Napisano 19 listopad 2007 - 10:14
Cytat
Łatwo przebić 52g w duecie z tak 'miękkimi' oponami?A do szosy (Open Pro+GP3000) zakładam ultralajty - tu 52 g ma swoje uzasadnienie.
(niezawodność, ciężko odpuścić mi to 100g, dlatego też wciąż naciskam ażeby dowiedzieć się czy jest sens inwestycji w takie dętki)
#33
Napisano 30 listopad 2007 - 12:54
#34
Napisano 01 maj 2008 - 20:54
Niedługo będę zamawiał nowe pro2racy. Chce kupić do tego jeszcze jakieś lekkie dętki.
Producent zaleca lateksowe dętki michelina, ale wiadomo ta sama firma

http://allegro.pl/it...presta_66g.html
te z kolei nie dość ,że są lekkie to i tanie. CO według was lepiej wybrać?
Jeżeli te lateksowe są takie rewelacyjne jak pisze producent to już odżałuję te 80 zl byle tylko już nie lapać gumy na zawodach

#38
Napisano 01 maj 2008 - 21:50
Cytat
te maxxisy u mnie lecialy co 2 dni,finalnie mialem chyba z 8 latan i wywalilm ja w koncu,strasznie cienka jest i nie na nasze drogi.Teraz mam jakas pancerna panracer i jest spokoj
Być może u was są bardziej dziurawe drogi niż tutaj na zachodzie.
Mam ten najlżejszy model maxxisa i jeszcze laczka nie złapałem, a jeżdzę na nich już drugi sezon.
Jedyny ich minus to szybsze uchodzenie powietrza i niestety trzeba dymać gumy co 2 góra 3 dni.
Przewagą latexów jest większa odporność na przebicia oraz mniejsze opory toczenia. Na takich dętkach rower m.in lepiej przyśpiesza. Oczywiście jakiejś mega wielkiej różnicy nie ma bo to akurat głównie od opon zależy.
Z dętek polecam zatem maxxisa fly weight oraz ultralight, conti ultralight, vittorię ultralight, hmm tak naprawdę mógłbym wymieniać i wymieniać. Większość dętek topowych firm jest ok.
#40
Gosc_tozik_*
Napisano 01 maj 2008 - 22:28
http://forumszosowe....=latexowe#12384
W Decathlonie są chyba nawet po 30-kilka złotych szt.
Dodaj odpowiedź
