Czy mając uchwyt Bar Fly 4 Max działający z Wahoo Elemnt będzie on tez obsługiwał nowego Wahoo Elemnt Nev Roam?? Na jednym z filmie z YT gość mówił że uchwyty pomiędzy Elemnt Bolt v2 a Wahoo Roam są niekompatybilne. Pytam dla tego że mój licznik to praktycznie pierwsza generacja od Wahoo i pewno pójdzie na sprzedaż. Zastanawiam czy uchwyt tez trzeba będzie wymienić bo pod uchwytem wisi jeszcze lampka od Bontragera.
Wahoo: Komputerki Treningowe: Elemnt, Bolt, Roam
#2002
Posted 08 January 2023 - 07:46
#2003
Posted 08 January 2023 - 14:50
Czy mając uchwyt Bar Fly 4 Max działający z Wahoo Elemnt będzie on tez obsługiwał nowego Wahoo Elemnt Nev Roam?? Na jednym z filmie z YT gość mówił że uchwyty pomiędzy Elemnt Bolt v2 a Wahoo Roam są niekompatybilne. Pytam dla tego że mój licznik to praktycznie pierwsza generacja od Wahoo i pewno pójdzie na sprzedaż. Zastanawiam czy uchwyt tez trzeba będzie wymienić bo pod uchwytem wisi jeszcze lampka od Bontragera.
Niekompatybilny jest uchwyt tego typu:
bo wymiary Bolt / Roam są inne i płyta uchwytu musi być dopasowana do wymiarów samego urządzenia. Uchwyt będący tylko okrągłym gniazdem będzie jak najbardziej kompatybilny, bo samo gniazdo mocujące nie uległo zmianie.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2004
Posted 08 January 2023 - 19:26
Czy jest taka możliwość podczas nawigowania Roam aby na pierwszym i drugim ekranie mieć małą nawigację w postaci strzałki na jednym kafelku. Całą nawigację mam na trzecim ekranie. Ale czasami się przełączam między ekranami i zdarza się że nie wiem gdzie jechać
Powinny wystarczyć Ci wskazania turn-by-turn, które pojawiają się na każdym ekranie – i wtedy zawsze możesz przejść na mapę jeśli jest akurat skomplikowane skrzyżowanie.
Pola z mini mapą w Wahoo nie ma, w sumie to nie wiem czy takie coś w Garminie jest do zrobienia, może przez jakiś widget.
#2005
Posted 08 January 2023 - 19:30
Poi co nie zanosi się na jazdę rowerem u mnie na Podhalu. Czyli planuję rasę w Komoot eksportuję plik na Wahoo aby tam wybrać nawigowanie po tym pliku. I mam dodatkowo wybrać turn-by-turn? Tyle, że ja jeżdzę na MUTE to ciekawe czy to przejdzie.
#2007
Posted 08 January 2023 - 19:43
Roam ma wbudowaną obsługę TBT dla wgranych tras więc nie musisz nic wybierać – tworzysz trasę w Komoot, Wahoo synchronizuje, ładujesz i wio.
No to robię to cały czas i jak jestem na innym oknie niż nawigacja to nie mam powiadomień "skręc w lewo" itd Zauważyłem to jak chciałem robić podjazd dośc długi bo ok 8 km i wyświetlił mi się profil wzniesienia. Aby wiedzieć gdzie jechać musiałem się przełączyć na okno nawigacji Tak samo jak jestem na pierwszym ekranie gdzie mam rózne dane poustawiane tez nie ma wskazówek w którą stronę jechać.
#2008
Posted 08 January 2023 - 19:50
#2010
Posted 08 January 2023 - 20:01
No tak, jeśli masz włączone "Mute" to wtedy nie pojawią Ci się te powiadomienia TBT na pozostałych ekranach. Pisałem o tym nie dalej jak na poprzedniej stronie
https://szosa.org/to...-roam/?p=455949
- manfred likes this
#2012
Posted 08 January 2023 - 22:31
"Mute" powinno wyciszać dźwięk, a opcja wyświetlania (lub nie) komunikatów powinna być wybierana osobno.
Powinny wystarczyć Ci wskazania turn-by-turn, które pojawiają się na każdym ekranie – i wtedy zawsze możesz przejść na mapę jeśli jest akurat skomplikowane skrzyżowanie.
Pola z mini mapą w Wahoo nie ma, w sumie to nie wiem czy takie coś w Garminie jest do zrobienia, może przez jakiś widget.
W garminach można wybrać czy komunikaty o skręcie będą pokazywane na każdym ekranie (przy zbliżaniu się do zakrętu), czy przed skrętem (aż do jego ukończenia) automatycznie ma przełączyć się na ekran mapy. Ja mam ustawione to drugie, bo komunikaty nie zawsze są takie, jak być powinny. Wolę widzieć mapę i komunikat na mapie, a jeśli coś mi się nie zgadza, to mogę to skorygować i pojechać właściwie.
O powyższą funkcję (czyli automat przełączania na ekran mapy i powrót do poprzedniego) sporo użytkowników sprzętu Wahoo prosiło, niestety ciągle nic. I nie zapowiada się na wdrożenie.
W Edge minimapy wstawić się nie da, można co najwyżej wstawić pola informujące jaka jest odległość, kierunek (ale w postaci "S", "N", "SW" itd. czyli południe, północ, południowy zachód), szacowany czas do następnego manewru/punktu.
Z tego co wiem, w Wahoo można wstawić pole danych: distance next turn, jednak chyba nic więcej. A może coś dodali? Jeśli nie, to nawet to pole wstawione na ekran "podstawowy" pozwoli zorientować się, kiedy należałoby przełączyć na ekran mapy (np. w odległości 300m od zakrętu).
Z drugiej strony masz przecież diody pokazujące kierunek przed manewrem? Diody po "mute" raczej nie wyłączają się, stąd w połączeniu z polem odległości do skrętu można zorientować się kiedy przełączyć na ekran mapy. O ile mapa będzie niezbędna, bo większość skrzyżowań jednak jest oznaczana prawidłowo, aczkolwiek widok mapy rozwiązuje wszelkie nieporozumienia. No, większość
Tu jednak (taki jak w Edge) automat przełączający przed manewrem na ekran mapy i poprzedni ekran po manewrze byłby bardzo przydatny. Wątpię, żeby molestowanie supportu coś dało, ale można spróbować?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2013
Posted 09 January 2023 - 11:04
Znaczenie słowa "mute" w tym kontekście oznacza raczej "wygaszenie" powiadomień TBT (muffle, reduce, keep down, etc.), zarówno dźwiękowych jak i wizualnych – trochę mało intuicyjne, szczególnie że to właśnie główne znaczenie "mute" jest najbardziej powszechne.
Pewnie, że lepiej byłoby mieć wszelkie warianty takowego wygaszania.. ale czy poleganie tylko na wizualnych jest wygodne? To oznacza że jadąc nową trasę muszę co chwilę zerkać na licznik. Jasne, na treningu tak robisz bo pilnujesz stref mocy, ale czy trening robisz na całkiem nieznanej trasie? Zawsze jest tutaj w odwodzie Karoo 1, który nie wydaje żadnych dźwięków
Temat auto-przełączania na stronę mapy jest zdaje się dawno zgłoszony...
#2014
Posted 09 January 2023 - 11:10
Znaczenie słowa "mute" w tym kontekście oznacza raczej "wygaszenie" powiadomień TBT (muffle, reduce, keep down, etc.), zarówno dźwiękowych jak i wizualnych – trochę mało intuicyjne, szczególnie że to właśnie główne znaczenie "mute" jest najbardziej powszechne.
Pewnie, że lepiej byłoby mieć wszelkie warianty takowego wygaszania.. ale czy poleganie tylko na wizualnych jest wygodne? To oznacza że jadąc nową trasę muszę co chwilę zerkać na licznik. Jasne, na treningu tak robisz bo pilnujesz stref mocy, ale czy trening robisz na całkiem nieznanej trasie? Zawsze jest tutaj w odwodzie Karoo 1, który nie wydaje żadnych dźwięków
Temat auto-przełączania na stronę mapy jest zdaje się dawno zgłoszony...
Mnie nie interesuje trening tylko spokojna jazda na długim dystansie powiedzmy 200 km. Nie potrzebuje pikania bo to doprowadza mnie do szału gdyby licznik co zakręt miał mi pikać. Zdecydowanie wole aby pojawiał się kafelek na głównej stronie. Mi akurat stwarza problem długi podjazd w obcym terenie gdzie pokazuje się wykres przewyższeń. Aby wiedzieć gdzie jechać muszę zrezygnować z ogladania go i przełączyć się na okno nawigacji
#2016
Posted 25 January 2023 - 07:15
#2017
Posted 25 January 2023 - 09:04
Nic się nie zmieniło.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2018
Posted 13 February 2023 - 08:26
Jak ktoś przeoczył - w aktualizacji z początku lutego Wahoo dodało możliwość wysyłania tras (traili/ścieżek) z Trailforks. Może to mało interesować stricte szosowców , ale jeśli ktoś lubi od czasu do czasu pojeździć po singlach itp. to Trailforks jest niezastąpioną skarbnicą danych o tego typu trasach. Integracja Trailforks w nieco nowszych urządzeniach garminowskich (od 530/830 wzwyż) była od lat i tam właściwie obsługa Trailforks ograniczała się do okresowej aktualizacji bazy mapy, w starszych (do 1030 włącznie) należało wysłać daną ścieżkę do urządzenia w podobny sposób jak obecnie wprowadzono w urządzeniach Wahoo.
Czyli należy zautoryzować aplikację:
następnie z przeglądarki lub aplikacji dodajemy daną ścieżkę/trasę do listy życzeń "My Wishlist":
Po synchronizacji ścieżki/trasy z listy życzeń zostaną przekazane do urządzenia i można je będzie używać jak każdy inny kurs/trasę.
W połączeniu z Summit Climbing bardzo ułatwia to jazdy po singlach. Co prawda garminowskie urządzenia i tak są tu krok do przodu, bo nowsze x30 mają aktualną mapę TF na pokładzie i parę funkcji dedykowanych, w starszych można zmienić kolor kursu/trasy na odpowiadający kolorowi trailu i nałożyć na mapę bez konieczności nawigacji (czyli można pobrać wszystkie/większość kursów traili, oznaczyć odpowiadającymi kolorami i nałożyć na dowolną mapę: standardową/topograficzną, bez konieczności wybierania nawigacji po trasie, jest to dość przydatne, choć traci się możliwość używania Climb Pro, po posortowaniu listy kursów w odległości do kursu, najbliższy kurs/trail będzie dostępny jako pierwszy na liście), jednak funkcja integracji z TF na urządzeniach Wahoo jest bardzo wyczekiwana i niewątpliwie użyteczna dla ludzi jeżdżących po górskich szlakach/ścieżkach. Fakt opcjonalnie trasy/ścieżki MTB można wyszukać na Strava/Komoot, ale wiąże się to z koniecznością posiadania aktywnej subskrypcji czy wykupienia map, a i nie zawsze wyszukanie właściwej topograficznie trasy z tych serwisów jest takie oczywiste jak w TF.
Jaki jest minus? Niestety, mapa Wahoo jest mało ukierunkowana pod MTB. Teoretycznie mapy Wahoo i Garmin bazują na tym samym źródle, czyli OSM, ale mapa Wahoo jest często pozbawiona większej szczegółowości terenowej. W przypadku map garminowskich można nawet uzupełnić je bardziej szczegółowymi (choć nie ma chyba potrzeby) czy też o lepszej wizualnie formie prezentacji danych topograficznych. Używanie tras TF na standardowej mapie Wahoo w efekcie może być problematyczne - jeśli na mapie nie ma tras, to routing będzie prowadził najbliższymi drogami, co nie jest pożądane. Alternatywą jest wyłączenie routingu i jazda po kursie wczytanym z TF.
W teorii można przygotować własne mapy (albo użyć alternatywnej przygotowanej przez użytkowników), jednak jest to dość trudne i chyba większość użytkowników urządzenia z nastawieniem "ma działać samo" raczej nie poradzi sobie z czymś takim.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750