Jump to content


Photo

Wahoo: Komputerki Treningowe: Elemnt, Bolt, Roam


2270 replies to this topic

#1561 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 26 May 2021 - 17:58

Proszę bez offtopu, bo będę musiał przerzucić wpisy komputerowe do "offtopu nie na temat"...

 

 

[...]

A tak z innej beczki, bo mój roam ma ok 1,5 roku  i coraz szybciej traci baterię (od tego sezonu mam podpięty radar wsteczny varia z włączonym dźwiękiem - może to przez to też przez to?) I się zastanawiam czy jak tu jechać z Power bankiem i ładować na trasie. Bo np do Krakowa i z powrotem schodzi mi z 8h varia trzyma ok 6h ciągłej pracy, lampa przednia jeszcze krócej no i roam chyba też już nie wytrzyma (wcześniej dawał rade) ale jak to wszystko podepnę - nie zatrzymuje się na trasie to się chyba w te kable zaplątam   :angry:   :(

 

Tak, obsługa radaru wymaga pracy procesora, a ten z kolei wymaga prądu. Czym więcej ruchu na drodze, tym więcej prądu potrzeba do obsługi sygnałów radaru i wyświetlania powiadomień pojazdów. To jak dużo prądu na to idzie widać w Edge 520/820, które nawet bez tego nie są wybitnie energooszczędne. W nowszych Edge to nie stanowi tak dużego problemu, ale oczywiście też nieco odbija się na poborze prądu. 

To samo dotyczy wszystkich innych urządzeń obsługujących komunikaty radaru wstecznego, w tym i Twojego Roam. 

 

Jeśli chodzi o rozwiązanie problemu, czyli zasilanie urządzeń to są dwie opcje: jeden ciut większy powerbank i kabel Y do przodu (lampa/roam) + kabel do tyłu do zasilania radaru, albo dodatkowy mały powerbank do jego zasilania. Chyba ta druga opcja jest sensowniejsza, bo niweluje konieczność kablowego połączenia z przednim źródłem zasilania. 


  • artho and cegla11 like this

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1562 sargento

sargento
  • Użytkownik
  • 326 posts
  • SkądŁódź

Posted 26 May 2021 - 19:47

Czy ktoś ma problem z synchronizacją Roama z apka na Androidzie? Za chiny ludowe nie idzie się połaczyć.

Nie. 



#1563 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 posts

Posted 26 May 2021 - 20:19

Ja się zaczynam zastanawiać w jakim kierunku to podąża.
2 letni licznik jest starocią? Co każe 2 lata będę wydawał 500$ na nowy? Przecież to nie telefon.
Właśnie zaczynam 3 rok z wahoo bolt i nie jest gorszy niż w momencie zakupu. Po co zmieniać.
2 rzeczy mnie drażnią:

Pierwsza to brak zająca czyli wyścigu z cieniem dla całego kursu, chociaż w live segments jest. Więc w czym problem?

Drugie to brak aktualizacji map. Przez pierwsze pół roku były co dwa tygodnie. Obecnie po mojej stronie Krakowa jest jeden wielki plac budowy i i nigdy nie wiesz na co trafisz.sam o s

 

Nie chodzi o to, że jest gorszy niż w chwili zakupu. On jest tak samo wkurzający jak w chwili zakupu. Mój główny zarzut polega na tym, że zamiast poprawić kilka męczących niedociągnięć, wypuszczają dumnie model V2. Przez kilka lat nie dali rady dopisać kilku linijek kodu.

Powiedz, czy to nie kpina, że np. radar czy pomiar mocy powiadamia Cię poprzez licznik o niskim stanie baterii, ale licznik sam o swojej baterii już nie  :lol: Kolejny klops - przewijanie ekranów. Mogę zrozumieć, że przycisków jest ile jest. Ale programując D-Fly na kapach manetek Di2 mogę sobie zaprogramować przewijanie w sposób następujący: prawa manetka - ekran w prawo, lewa manetka - ekran również w prawo  :lol: Ilość pól, podstawa konfiguracji licznika. Za ch... nie zrozumiem, dlaczego nie mogą tego poprawić. Wszędzie o tym ludzie piszą, do nich również piszą. I co? Następnie "Live tracking". U mnie i wielu innych, działa do pierwszego spojrzenia w smartfona. Zepsuli to którąś tam aktualizacją w ubiegłym roku i tak zostawili.

Jak dla mnie, gdyby poprawili choćby ze 2 ze wspomnianych niedoróbek, mógłbym jeździć z tym licznikiem kolejne lata, nie mam ciśnienia na zmiany.


  • Prozor likes this

#1564 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 26 May 2021 - 21:11

Nie mogę się nie zgodzić.

Patrząc na historię aktualizacji Bolta, to jednak na początku starali się dość mocno i sporo zmian i ulepszeń wprowadzili. Niestety, na prośby użytkowników co do "drobnych" ulepszeń, to raczej nie reagowali z entuzjazmem. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1565 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 554 posts

Posted 26 May 2021 - 22:03

Nie chodzi o to, że jest gorszy niż w chwili zakupu. On jest tak samo wkurzający jak w chwili zakupu. Mój główny zarzut polega na tym, że zamiast poprawić kilka męczących niedociągnięć, wypuszczają dumnie model V2. Przez kilka lat nie dali rady dopisać kilku linijek kodu.
Powiedz, czy to nie kpina, że np. radar czy pomiar mocy powiadamia Cię poprzez licznik o niskim stanie baterii, ale licznik sam o swojej baterii już nie Kolejny klops - przewijanie ekranów. Mogę zrozumieć, że przycisków jest ile jest. Ale programując D-Fly na kapach manetek Di2 mogę sobie zaprogramować przewijanie w sposób następujący: prawa manetka - ekran w prawo, lewa manetka - ekran również w prawo Ilość pól, podstawa konfiguracji licznika. Za ch... nie zrozumiem, dlaczego nie mogą tego poprawić. Wszędzie o tym ludzie piszą, do nich również piszą. I co? Następnie "Live tracking". U mnie i wielu innych, działa do pierwszego spojrzenia w smartfona. Zepsuli to którąś tam aktualizacją w ubiegłym roku i tak zostawili.
Jak dla mnie, gdyby poprawili choćby ze 2 ze wspomnianych niedoróbek, mógłbym jeździć z tym licznikiem kolejne lata, nie mam ciśnienia na zmiany.

Nie mam elektroniki w napędzie to nawet nie wiedziałem, że tam nie można wybrać zmiany ekranu w lewo
Bateria mam któryś ekran taki z duperelami i tam wsadziłem poziom baterii bolta i telefonu.
Z polami chodzi że jest 7 i nie ma 5 tylko 4? Kaszana nie do pojęcia. Też nie ogarniam.
Mnie do szału doprowadza jak już pisałem brak zająca albo chociaż ETA.
I jeszcze brak włączania podświetlania nie w menu. Klawisze boczne w jesiennych rękawiczkach nieużywalne, a właśnie w tym okresie włączanie i wyłączanie światła robi się najczęściej.

Ale po zmianie z EDGE 500 to jak zmiana syrenki 104 na Fiata 125p gdy świat jeździł Porsche 911 (Edge 530)

#1566 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 27 May 2021 - 07:29

Nie jestem posiadaczem Wahoo ale o co chodzi z tym włączaniem/wyłączaniem światła, o którym tak dużo osób pisze? Czy Wahoo nie ma czujnika światła i trybu jasności-auto, tj. normalnie jak współczesne telefony?



#1567 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 27 May 2021 - 09:59

W Edge czujniki świata były wlaściwie od dość dawna, ale... w modelach z ekranem dotykowym. E500/510/520(+) czujnika oświetlenia zewnętrznego też nie miały. Dopiero modele serii x30 mają wszystkie czujnik światła.

Czujnik światła w Wahoo dodano dopiero od modelu Roam. Zresztą szybkość reakcji czujnika była dość wolna i skutkowało to tym, że jadąc pomiędzy latarniami podświetlenie włączało się nie gdy było ciemno, tylko pod snopem światła latarni. Obejście problemu wg Wahoo: zwiększyć histerezę - czyli opóźnić czas reakcji na czynnik zewnętrzny (zmiana oświetlenia zewnętrznego). Minus tego, to opóźnienie włączenia podświetlania np. przy wjeździe do tunelu, choć w tym przypadku to raczej dużym problemem nie jest ;).

I chyba jest tu podświetlenie 0/1 (wyłączony/włączony).

ade27e5701bec832c42106c8d5c7f4e6.png

Jak widać można ustawić brak podświetlenia, czas w jakim będzie włączony (np. od 22 do 6), automatycznie czujnikiem oświetlenia, lub stałe. Ale w nocy stałe podświetlenie świecące w oczy raczej jest mało potrzebne. Przynajmniej ja nie lubię. 

W normalnych warunkach oświetleniowych raczej podświetlenie nie jest potrzebne, to jednak mogę sobie wyobrazić warunki np. szarówka, duże zachmurzenie, czy nawet w nocy, gdzie przydałoby się ustawienie stopniowania podświetlenia.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1568 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 554 posts

Posted 27 May 2021 - 10:47

Nie jestem posiadaczem Wahoo ale o co chodzi z tym włączaniem/wyłączaniem światła, o którym tak dużo osób pisze? Czy Wahoo nie ma czujnika światła i trybu jasności-auto, tj. normalnie jak współczesne telefony?

Mi chodzi o bolta. Często jesienią, wczesna wiosną wyjeżdżam za widna i się ściemnia. Albo po ciemku i się rozwidnia. Żeby włączyć/wyłączyć podświetlenie trzeba wejść do menu. Jak masz rękawiczki z ociepleniem wyjście do menu jest praktycznie niemożliwe.

W lecie w słoneczny dzień gdy wpadasz przy 50km/h+ jadąc z góry w las to też do menu się za łatwo nie jest dostać a na liczniku nic nie widać.

Kończy się to tym że jeżdżę z włączonym podświetleniem cały czas.

Zużycie energii to ~8% bez podświetlenia vs ~10% z podświetleniem. Co przy +200km jazdy robią się dylemat starczy czy nie starczy.

#1569 sargento

sargento
  • Użytkownik
  • 326 posts
  • SkądŁódź

Posted 28 May 2021 - 09:21

Dziś nowy FW 11593 oraz update mapy Polski.

 


Włączenie światła jest intuicyjne. Naciskasz boczny z lewej i zatwierdzasz wybór. Działa za każdym razem, nie trzeba szukać ani przewijać.



#1570 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 28 May 2021 - 10:48

Włączenie światła jest intuicyjne. Naciskasz boczny z lewej i zatwierdzasz wybór. Działa za każdym razem, nie trzeba szukać ani przewijać.

niby tak, ale...

 

[...]Żeby włączyć/wyłączyć podświetlenie trzeba wejść do menu. Jak masz rękawiczki z ociepleniem wyjście do menu jest praktycznie niemożliwe.[...]

 

Żeby nie było, to zmiana poziomu podświetlenia (lub wł/wył) w Edge jest nieco bardziej skomplikowana, tyle tylko, że jeśli ustawi się właściwy poziom podświetlania, to czujnik oświetlenia robi swoje i właściwie można o tym zapomnieć. Stąd dobrze, że Wahoo w nowym Bolcie dodało czujnik oświetlenia, bo rozwiązuje to powyższe utrudnienie obsługi podświetlenia.


  • artho likes this

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1571 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 554 posts

Posted 28 May 2021 - 12:59

Jeszcze dochodzi do tego sprzęt na kierownicy. Z lewej od bolta światło pozycyjne/krótkie, z prawej światło dalekosiężne. Nie bardzo jest jak się dostać do tych przycisków. A nie ma gdzie tego zaskoczyć bo to jedyne miejsce bez owijki.
Dlatego zaczynam się rozglądać za uchwytem przed kierownicę podwójnym: na górze Bolt, pod spodem światła, może kiedyś kamerka.

#1572 speed50

speed50
  • Użytkownik
  • 109 posts

Posted 28 May 2021 - 13:48

Która darmowa aplikacja mobilna na IOS pozwala rysować trasę punkt po punkcie (jak w przeglądarkowej wersji rwg) i potem ją otworzyć w WahooApp. Komoot niby rysuje trasę ale poprzez dodawanie punktów na trasie „od-do” o czasem wszystko zmienia jak punkty są za daleko.
I pytanie drugie. Gdzie w IOS można włączyć powiadomienia w WhattsUp na liczniku?
Dziękuje 😀

#1573 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 28 May 2021 - 14:28

Chciałoby się napisać iOS i darmowe aplikacje to mało możliwe. Ale jednak o dziwo da się coś znaleźć - w tym przypadku EasyRoute  - podstawowe funkcje darmowe, co i jak opisane masz tu: https://www.dcrainma...ng-devices.html

 

Co do powiadomień, jeśli Companion nie umożliwia włączenia powiadomień dla specyficznych aplikacji, to niestety po prostu będziesz musiał wyłączyć powiadomienia systemowe iOS. 


  • speed50 likes this

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1574 speed50

speed50
  • Użytkownik
  • 109 posts

Posted 28 May 2021 - 19:05

Chciałoby się napisać iOS i darmowe aplikacje to mało możliwe. Ale jednak o dziwo da się coś znaleźć - w tym przypadku EasyRoute - podstawowe funkcje darmowe, co i jak opisane masz tu: https://www.dcrainma...ng-devices.html

Co do powiadomień, jeśli Companion nie umożliwia włączenia powiadomień dla specyficznych aplikacji, to niestety po prostu będziesz musiał wyłączyć powiadomienia systemowe iOS.

Dokładnie o to mi chodziło! Dziękuję. Proste i szybkie 👍
A może masz jeszcze w zanadrzu aplikację z możliwością edytowania śladu pobranego z sieci?

#1575 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 777 posts
  • SkądPodhale

Posted 28 May 2021 - 19:27

Jeszcze dochodzi do tego sprzęt na kierownicy. Z lewej od bolta światło pozycyjne/krótkie, z prawej światło dalekosiężne. Nie bardzo jest jak się dostać do tych przycisków. A nie ma gdzie tego zaskoczyć bo to jedyne miejsce bez owijki.
Dlatego zaczynam się rozglądać za uchwytem przed kierownicę podwójnym: na górze Bolt, pod spodem światła, może kiedyś kamerka.

Na szosę? Co powiedzą ortodoksi ;-)


  • Jaca911 likes this

Facebuk i  YT  Strava


#1576 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 28 May 2021 - 19:37

Tego typu uchwyty są bardzo wygodne i właściwie standardowe dla urządzeń garminowskich, choć nie tylko. Wahoo robi uchwyt aero na śrubkę - fajnie wygląda, ale uchwyt mógłby mieć możliwość dodania od dołu akcesorium typu uchwyt GoPro, będącego standardem mocowania kamer i niektórych lampek. Bardzo przydatne.

Dokładnie o to mi chodziło! Dziękuję. Proste i szybkie
A może masz jeszcze w zanadrzu aplikację z możliwością edytowania śladu pobranego z sieci?

Próbowałeś może wysłać taki ślad do EasyRoute? Gdyby apka była w stanie wczytać ślad, to dalej już wiesz co robić.


Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1577 sargento

sargento
  • Użytkownik
  • 326 posts
  • SkądŁódź

Posted 29 May 2021 - 13:34

Dziś nowy FW 11595  :) 
 



#1578 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 29 May 2021 - 13:57

Właściwie to od 27 jest, a nawet od 25 maja, bo 27 to: "Added: Performance improvements and optimizations" - czyli pewno poprawki aktualizacji sprzed dwóch dni, która zawierała:

  • Added: Support for new ELEMNT BOLT
  • Fixed: Turn-by-turn and custom cues for manually imported TCX/GPX files
  • Fixed: Companion App connection stability
  • Fixed: Workouts syncing to Companion App
  • Fixed: Sensor stability improvements
  • Fixed: 'Take me to' routes showing in route list
  • Fixed: Translation issues with "Pair ELEMNT" in German
  • Fixed: Recipient not showing on text/phone calls
  • Fixed: Elevation graph

Porównując zmiany w Bolt/Roam różnic nie widać. Pogrubiłem poprawkę stabilności połączenia z Companion - być może to rozwiąże problemy łączności po dłuższym czasie?


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1579 JAY85

JAY85
  • Użytkownik
  • 110 posts

Posted 29 May 2021 - 17:38

Zobaczymy jak będzie z łącznością. Juz jest wersja 11596 😁. Szybko zmieniają.

Takie pytanie czy w nowym bolcie dołożą dodatkowe funkcje balansu mocy czy jest tak jak w starym tylko % L/P

#1580 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 29 May 2021 - 18:51

Jeśli będzie, to we wszystkich urządzeniach. Tylko czy będzie? 

Od 25 maja 4 aktualizacje, ostatnie raczej poprawki 11582 z 25 maja... Na razie opisu dwóch ostatnich brak.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Reply to this topic