Mio Cyclo
#1142
Napisano 17 kwiecień 2020 - 07:55
Które z mio obsługują zewnętrzne czujniki mocy? A które mają funkcje 'strava live segments'?
https://www.mio.com/...tion_cyclo=&p=1
#1145
Napisano 27 kwiecień 2020 - 18:53
Hej mam pytanko. Posiadam Mio Cyclo 200 i czasami trasa którą przejadę wpada do mioshare i następnie na strave z datą przedostatniego wyjazdu. Przykładowo dzisiaj tj. 27.04.2020 jeździłem i jak podłączyłem do kompa to pojawijo mi się to z datą marcową (ostatni raz jeździłem). Próbowałem najpierw podłączyć licznik do kompa a później odpalić Cyclo Agenta jak również na odwrót ale to nie pomaga bo raz wlatuje z dobrą datą a raz ze złą. Miał ktoś taki problem ? Na liczniku jak przeglądam dane wyjazdu to wszystko pasuje. Na razie radzę sobie tak, że na stravie eksportuje do pliku ślad gpx, następnie w notatniku edytuje go i poprawiam daty. Później na stravie usuwam błędny wpis i dodaje nową aktywność z poprawionego pliku.
#1146
Napisano 29 kwiecień 2020 - 06:27
Cześć!
Mam pytanie odnośnie nawigacji mio cyclo 200, przed zakupem zrobiłem mały research i stwierdziłem że model cyclo 200 jest idealny dla mnie czyli amatora jeżdżącego na szosie. Nie ukrywam bardzo spodobała mi się przed zakupem funkcja Surprise Me. Wręcz idealnie odzwierciedla to o co mi chodziło czyli unikanie błąkania się po Śląsku tylko wyznaczenie konkretnej trasy 40/50 km i jazda. I tak jak wypady były sporadyczne na rower i jakoś przymykałem oko na ułomność tej nawigacji tak teraz przez korone mam więcej czasu na rower (pozamykali mi siłownię). I tutaj będzie fragment o gorzkich żalach. Przed zakupem czytałem i oglądałem same pozytywne opinie na temat tej nawigacji a teraz myślę że albo z moją cos nie tak albo ktoś nie testował jej na szosie. Otóż po pierwsze, dotyk działa jak w pierwszych telefonach dotykowych. Tu akurat się spodziewałem ze będzie kiepsko w końcu to stary sprzęt, 2 sprawa to płynność działania pozostawia wiele do życzenia natomiast najgorsze są kwestie wyznaczania tras , nawigacja pomimo aktualnych map (update mam z marca, może dlatego teraz zauważam że coś jest nie tak) każe jeździć niezgodnie z przepisami ruchu drogowego, pod zakazy pokazuje niemożliwe do wykonania skręty itp. no i na koniec ustawienia wytycznych tras... Czy to w ogóle działa? Niedawno odkryłem że poza opcjami preferowane i zezwalaj jest jeszcze unikaj z tym ze jak zaznaczyłem preferowane drogi główne natomiast reszta jako unikaj to np wracając wczoraj z trasy nawigacja pokierowała mnie droga brukowaną i osiedlowymi dróżkami... także zwątpiłem w działanie tej opcji. Chyba że wytyczne tras nie działają na opcji Surprise me co byłoby bez sensu. Czy ktoś może zauważył podobne problemy bo recenzje z neta nijak mają się do moich odczuć. Powiecie że kupiłem najtańsza nawi to mam...ok ale 700zl ? Rozumiem jakby to było wycenione na 300zl... żyjąc w dobie google maps oczekiwałem że może bd to działalo wolniej, dotyk słabiej będzie reagował (btw podczas postoju jakoś to działa ale podczas jazdy to zapomnij ... dramat) no ale wyznaczanie tras po zakazach albo każąc skręcać przez podwójna ciągła to jakaś pomyłka
#1147
Napisano 29 kwiecień 2020 - 07:18
Chcesz mieć dobrą trasę - narysuj ją sam używając strava/garmin heatmaps i street view. Do tego przy każdej nadarzającej się okazji jak widzisz gdzieś fajny asfalt którego nie ma street view to poświęć trochę czasu i tam pojedź. Za kilka miesięcy będziesz miał opracowane najlepsze dla ciebie trasy w okolicy.
Ja lubię przykładowo drogi „po zadupiach” nawet kosztem gorszego asfaltu i większej ilości „ustąp pierwszeństwa”.
#1148
Napisano 29 kwiecień 2020 - 08:17
Dzięki za poradę. Właśnie w weekend posiedziałem na MioShare i utworzyłem sobie trasę. Stronka po pewnym czasie działa bardzo topornie ale da się wyznaczyć trasę, zapisać ją i pobrać a następnie wrzucić (niestety auto synchronizacja przez kabel i Cyclo Agent nie działa) przez kabel na urządzenie. Akurat wczoraj jechałem tą nową trasą i przyznam szczerze nie wiedziałem, że poprowadziłem ją polnymi drogami ale dzisiaj już okryłem że podczas tworzenia można włączyć obraz z satelity i również jak czegoś nie da się rozpoznać to ratuje się Google Maps i Steet View
#1150
Napisano 03 sierpień 2020 - 20:50
Witam.
Czy są tutaj osoby które posiadały liczniki innych marek: Garmin/Wahoo/Sigma z nawigacją które przeszły na Mio i nie żałują decyzji?
Zastanawiam się nad Mio 405HC, 505HC, 605HC, czy warto w te liczniki zainwestować, nacisk kładę na nawi, która mnie wyprowadzi z każdego zadupia, oraz na trening, jakiegoś osobistego asystenta, który wszystko wyliczy, zaproponuje jakieś ćwiczenia, czy coś już takiego jest w tych urządzeniach, wsparcie do treningów?
Specialized Epic FSR RockriderXC100S
#1151
Napisano 03 sierpień 2020 - 21:21
#1152
Napisano 04 sierpień 2020 - 04:24
Dzięki za odpowiedź.
E1000, to chyba starszy model, czy E1030 już lepiej wypada pod względem nawigacji?
Myślę tak naprawdę o E830, ale jeżeli 1030 jest lepszy to może warto na niego się czaić.
Możesz mi opisać dokładnie jakie to elementy treningu przeważyły szalę na stronę Garmina, czego brakuje w Mio, tym bardziej że 605 to już wysoki model i tam ten trening jest rozbudowany?
Specialized Epic FSR RockriderXC100S
#1153
Napisano 08 listopad 2020 - 11:20
Mam kilka lat 505 hc. Moge Ci napisac minusy. Slaba bateria, brak stopera, live segments srednio dokładnie, no i w moim przypadku największy minus: kupiłem gdy jeszcze mieszkalem w Niemczech i mam wersje map na Europę Zachodnią, a więc nie ma map Polski i licznik tym samym stracił funkcje naeigacji oraz rzecz jasna live segments. Dla mnie jakiś taki podział na mapy jest chory. Za tą cene wszystkie urządzenia powinny miec przynajmniej całą Europę. Teraz bralbym Garmina lub Wahoo, z całą pewnością.Witam.
Czy są tutaj osoby które posiadały liczniki innych marek: Garmin/Wahoo/Sigma z nawigacją które przeszły na Mio i nie żałują decyzji?
Zastanawiam się nad Mio 405HC, 505HC, 605HC, czy warto w te liczniki zainwestować, nacisk kładę na nawi, która mnie wyprowadzi z każdego zadupia, oraz na trening, jakiegoś osobistego asystenta, który wszystko wyliczy, zaproponuje jakieś ćwiczenia, czy coś już takiego jest w tych urządzeniach, wsparcie do treningów?
#1156
Napisano 14 marzec 2021 - 16:38
Jest jakiś sposób na zaktualizowanie map w Mio Cyclo 315? Ostatnia aktualizacja była w 2018 roku i model już nie wspierany przez Mio. Może jest jakiś nieoficjalny pewny soft?
A ten zwrot Mio że dożywotnia aktualizacja map to trochę kpina, zapomnieli napisać że u nich żywotność urządzenia strasznie krótka.
#1157
Napisano 15 marzec 2021 - 11:47
Jest jakiś sposób na zaktualizowanie map w Mio Cyclo 315? Ostatnia aktualizacja była w 2018 roku i model już nie wspierany przez Mio. Może jest jakiś nieoficjalny pewny soft?
A ten zwrot Mio że dożywotnia aktualizacja map to trochę kpina, zapomnieli napisać że u nich żywotność urządzenia strasznie krótka.
Moim zdaniem "dożywotnia aktualizacja" polega na tym, że masz aktualizację do czasu padnięcia urządzenia. Nie wiem jak twoje, ale moje urządzenie wytrzymuje około 5~6 godzin (przy dobrych wiatrach), przy obecnych warunkach atmosferycznych to trzyma około 3 godzin. Czyli reasumując urządzenie spełnia swoją rolę około dwóch lat, i taką aktualizację "dożywotnią" dostawałem. Oczywiście czasy pracy Mio podałem przy korzystaniu tylko z opcji "komputera pokładowego" podającego parametry jazdy, bo gdybym przełączył na nawigację, to bez powerbanku nawet nie mam co startować.
A z ciekowości aż sprawdziłem wersje swoich map. Masz takie same wersje?
Tele Atlas 2018-03-20 Q4-2013
OSM 2018-03-20 08-2017
#1158
Napisano 15 marzec 2021 - 16:12
Tak, to ostatnia aktualizacja map.
Bateria niektórym pada wcześniej, innym później, poza tym to element wymienny. Jeżeli u mnie np bateria nadal śmiga kilka godzin to mi nadal należy się dożywotnia gwarancja aktualizacji? Twoja argumentacja zupełnie do mnie nie przemawia.
Ja w życiu nie kupiłbym nawigacji za ponad tysiąc złotych wiedząc że wsparcie dla map jest tylko 2 lata. A przecież zaktualizowanie map dla takiej firmy to pikuś i chodzi tylko i wyłącznie o wymuszenie wymiany urządzenia.
Dla porównania taki Wahoo Elemnt jest na rynku już bodajże 5 lat. A jakoś nie przeszkadza to producentowi w aktualizacji nie tylko map ale i samego urządzenia (ostatni update 1 marzec 2021) dodając i ulepszając różne funkcje.
#1159
Napisano 15 marzec 2021 - 17:13
Porównanie dożywotniej aktualizacji map z żywotnością urządzenia jest z mojej strony sarkazmem, i tylko sarkazmem. Choć jeżeli zerknie się na najnowszy sprzęt Mio, czyli Cyclo Discover Plus, to można ujrzeć:
Free Map Updates - Żywotność urządzenia
Do tego wszystkiego w specyfikacji urządzenia widnieje obecnie, że nie wspiera OSM.
#1160
Napisano 25 wrzesień 2021 - 12:33
Cześć,
kilka moich uwag odnośnie Mio 200, które używam piąty rok. Jako nawigacja sprawdza się bardzo dobrze, ale tylko wtedy, gdy mapę przygotujemy sobie w domu (można na aplikacji MioShare, byle nie robić wiele punktów, bo wtedy przygotowanie całości zwalnia). Trzeba się tego trochę nauczyć: urządzenie dość dobrze pokazuje, gdzie za chwilę powinniśmy być (zarówno przez linię na mapie, jak i strzałkę kierunkową z odległością) - wystarczy to śledzić i jest w porządku. Nawigacja działa całkowicie poprawnie z ruchem drogowym. Nie polegałbym na opcji "Surprise me", bo tu może być wyznaczanie drogi rekreacyjnej, niekoniecznie dobrej dla szosy.
Jedyne problemy miałem przy wysokiej temperaturze otoczenia i po około 2 godzinach jazdy - zdarzyło się ze dwa razy zawiesić. W czasie deszczu lub gdy pada pot, ekran lubi się przełączyć.
Długotrwałość działania - na moim pięcioletnim 4 godziny z oświetlonym stale ekranem podziała. Przy wyłączeniu ekranu jakieś 6-7 godzin powinno działać.
Co do szybkości działania - to jest bardzo wolne urządzenie, w praktyce nie nadaje się do przełączania pomiędzy mapą a wskazaniami (do tego mam Brytona 330 - polecam) - przypuszczam, że wyższe modele Mio też tak będą miały.
Oryginalny uchwyt od Mio na kierownicę jest do niczego (zbyt krótki w stosunku do kierownicy), a kosztuje, jak za zboże. Lepiej kupić sobie ten uchwyt zastępczy (Barfly), który ma dodatkowe mocowania pod spodem (oryginalne nie ma).
Odnośnie problemów z aplikacją - stabilna jest starsza wersja (2.2.42.1), zaś ta nowsza (49) powoduje problemy z łącznością. Ogólnie Mio nie ma żadnych kłopotów z przesyłaniem na Stravę, ale trzeba używać starszej apki.
Czy warto zakupić Mio? Do nawigacji tak, do wskazań nie - są lżejsze i szybsze urządzenia (np. niezawodny Bryton). Jeśli do nawigacji to tak, bo jest wygodna i bardzo dobra.