vuc..
Z "shimmą" spotykam się już wiele lat. Artykułów przeczytałem masakrycznie dużo (bo miewam takie pomysły jak projektowanie rowerów..). I w sumie ze wszystkich pozycji (włącznie z biblią "Motorcycle frame design") nikt nie daje jasnego i oczywistego rozwiązania. Się pojawia i tyle. Problem polega na tym, że wynika z wielu, często niemierzalnych parametrów. Nawet "czołowi" producenci mają z tym problem.. i poprawiają metodą prób i błędów. Pech.
Co do tego konkretnego przpadku. Zmiana wyprzedzenia widelca jest moim "faworytem". Nawet różnica 1mm może spowodować wychodzenie ze stanu stabilności. Myszkowanie sugeruje, że ten widelec ma mniejszy offset.
Można spróbować podnieść główkę przy pomocy specjalnych podkładek (albo.. jak ahead.. po prostu przy pomocy dystansów).
Jak nie pomoże.. to albo polubić, albo szukać sztywniejszego widelca (np. alu albo węgiel).