Skocz do zawartości


smary rowerowe


111 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Napisano 23 listopad 2007 - 20:51

mam takie pytanko.właśnie składam rowerek i co powinienem przesmarować smarem ,na które elementy zwrócić uwagę przy składaniu? czy możecie polecić jakieś dobre produkty tj.smary?

#2 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 listopad 2007 - 21:14

Zalecam przesmarować stery np. takim smarem, będziesz mógł nim także serwisować piasty :-P Noi najważniejszy łańcuch, używam finishline teflon plus na suche warunki (dobrze smaruje na 200km jazdy), podobno najlepszy jest rohloff.

#3 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Napisano 23 listopad 2007 - 21:25

no właśnie stery to na pewno ale czy np.gwinty też ?

#4 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 listopad 2007 - 21:37

Przypomniałem sobie także o gwintach korby, czyli tam gdzie przykręca się pedały, zabezpieczy to je przed dostawaniem się pyłu z jezdni i nic nie będzie trzeszczało, do tego celu może być użyty nawet najtańszy smar http://www.allegro.p...r_rowerowy.html

#5 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 23 listopad 2007 - 21:54

Należy posmarować obojętnie jakim smarem: miski suportowe, gwinty pedałów (to szczególnie). Dalej śruby korb, sztycę aby woda z piachem nie przedostała się do suportu. Szczególnie miski a na pewno pedały w korbie zapiekają się.

#6 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Napisano 24 listopad 2007 - 07:39

no właśnie jak kupiłem ramę to dostałem razem z nią taki czerwony smar to chyba on ma do tego posłużyć?

#7 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Napisano 24 listopad 2007 - 09:42

Ogolnie ze smarowaniem gwintow nalezy uwazac, bo zaleznie od wykonania niektore polaczenia maja tendencje do odkrecania sie (czesto tak jest przy kwadratach - sruby do korb) Wtedy lepiej uzyc tasmy teflonowej, a najlepiej odpowiedniego specyfiku do blokowania polaczen - takie "kleje" dzialaja jednoczesnie przeciwzapieczeniowo i zapobiegaja luzowaniu sie.

#8 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 listopad 2007 - 10:08

Odradzam używania klei do gwintów, zniszyczyłem sobie przez to gniazda śrub pod imbus, gdy chciałem odkręcić tylne v-brake'i w pierwszym mtb'ie...

#9 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Napisano 24 listopad 2007 - 11:01

Przy dobraniu odpowiedniego specyfiku do rozmiaru sruby, dobrych kluczach ( ludzie nagminnie uzywaja przy dobrych srubach imbusow za 3,5zl kpl co jest zabojstwem, o aluminiowych srubach nie wspominam) Cecha sruby tez jest nie bez znaczenia, mysle dla niewprawionych mechanikow sruby 8.8 to odpowiedni margines bezpieczenstwa.

#10 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 listopad 2007 - 11:24

W moim przypadku wina raczej nie była niebieskiego kleju do gwintów, ale śmiesznie płytkiego gniazda na imbus, co w wyniku zastosowania kleju uniemożliwiło odkręcenie, przedni hamulec zdjąłem z amora bo akurat tam kleju było bardzo nie wiele.
W przypadku nowych technologii, a takie pewnie będzie miał w swojej szosie dablo1, lepiej nie ryzykować zabawy z klejem ponieważ, po dobrym dokręceniu nic nie powinno się luzować.

#11 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Napisano 24 listopad 2007 - 21:07

ja zakupiłem ramkę carbonową i ten czerwony smar jest niby do przesmarowania elementów na łączeniach częsci aluminiowych z carbonowymi np:posmarowanie ramy w miejscu gdzie będzie aluminiowa obejma do przedniej przerzutki no itp.czy to faktycznie możliwe czy właśnie do tego rodzaju połączeń faktycznie występują jakieś specyfiki tak jak ten dołączony do mojej ramki???????

#12 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 listopad 2007 - 21:57

http://www.allegro.p...r_dura_ace.html
Zapomniałem dodać link do pierwszego posta jaki napisałem w twoim temacie.
Smar do piast i sterów.

#13 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 listopad 2007 - 22:07

heh, ja kupuje zazwyczaj zwykły smar do łożysk, ostatnio kupiłem kilogramową puszkę smaru ŁT 53 produkcji lotos za niecałe 10 zł.......


#14 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Napisano 25 listopad 2007 - 09:33

Rowniez uzywam popularne TOWOT'u (LT-43) Jeden z najlepszych smarow jaki mialem ;)

#15 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Napisano 25 listopad 2007 - 10:35

a ten smar dura ace może być też stosowany do misek, łożysk suportu??????

#16 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 25 listopad 2007 - 10:42

moze byc stosowany niemal wszedzie oprocz polaczen karbon/alu, linki/pancerze.
DA jest dosc gesty i taki hmm kleisty i dzieki temu moim zdaniem jest lepszy od rzadszego łt itp.
na serwisie uzywam czegos podobnego do łt, do jakis zwyklych padaczek nadaje sie jak najbardziej ;-)

#17 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Napisano 25 listopad 2007 - 11:04

czyli malik jest to dobry smar?? może Ty wiesz bo kupiłem karbonową ramę i dostałem z nią taką dość małą ilość czerwonego smaru do czego on ma służyć??????

#18 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 listopad 2007 - 12:00

dablo1 przecież sam napisałeś że ten czerwony smar służy do posmarowania miejsc łączących alu i karbon, więc do tego celu jest to dobry smar, a czy nadaję się do innych rzeczy to już nie wiadomo, ale przypuszczam ze do sterów też jest odpowiedni, ale to tylko przypuszczenia...

#19 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Napisano 25 listopad 2007 - 12:09

tak przypuszczam i nie jestem tego pewny dlatego chciałem zasięgnąć jakiś opini na forum :roll:

#20 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 listopad 2007 - 12:23

Masz chyba ramę ridleya? Najrozsądniej będzie jak napiszesz do producenta maila i spytasz się czy można używać tego smaru np. do sterów, itp.

Teoretyzując ramę masz karbonową, a stery alu(karbon/stal/tytan), więc nie widzę przeszkód aby zastosować czerwony smar, w łączeniu alu-carbon jakie wystąpiłoby w przypadku sterów, jednak stery to element ruchomy, a obejma przymocowana do ramy nie, ale wątpię aby smar miał tak silne właściwości klejące, aby utrudniać pracę sterów, przecież to smar a nie klej :-P



Dodaj odpowiedź