Skocz do zawartości


smary rowerowe


111 odpowiedzi w tym temacie

#41 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 21 grudzień 2008 - 16:33

A ten drucik do prawej miski założyłeś? On ogranicza możliwość ruchu lewego łożyska. Ale chyba nie w tym problem?

#42 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 grudzień 2008 - 16:43

Drucik założyłem, jutro rozkręcę wszystko jeszcze raz, wytrę, nasmaruje, dokładnie poskładam i zobaczę co będzie...

[ Dodano: 2008-12-22, 15:56 ]
Wygląda na to, że to pedały wydawały te dźwięki. :lol:

#43 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 styczeń 2009 - 21:50

Odnośnie smarów rowerowych specjalnych to po to one są aby je stosować, bardzo rzadkie smary nadają sie do łożysk zamknietych, a do łożysk typu "poprzeczno-wzdłużnych " jak to określa Shimano stosujemy smary o wiekszej lepkości i nie za dużo, smar daje jednakże swój opór, warto poeksperymentować aby sie dowiedzieć.
W szosówkach jest to ważną sprawą.
W dawnych czasach aby zminimalizowac opory na wyscig, bieżnie w piastach smarowano specjalną oliwką aby te opory likwidować do minimum.

Co do smarów to najlepsze jakie stosuje to :
Motorex - zielony
Pedros - żółty
VP-ONE

Do bębenka na bieżnie do "malutkich kulek" stosujemy bardzo mało rzadkiego samru, aby nie blokowało łańcucha przy obrocie korbą do tyły kasety.

Do piast szosowych proponuje smar Pedrosa.

Smar typu ŁT z jakimkolwiek numerem można smarować piasty w supermarketach.

Do połączeń typu sztyca rama, stery, miski pakietu, proponuje smar biały WELDTITE, jest on baaardzo gęsty i znajduje zastosowanie właśnie tam gdzie nie ma prawie obrotów.

Ostanio Shimano w większości swoich piast stosuje smar , który jest za rzadki i dostaje sie on na bieżnie bębenka co powoduje przedwczesne jego zużycie - proponuje w piastach co najmniej do klasy XT tylne, wymienić od początku smar na inny. Smar z bieżni głównej bębenka nie może dostawać siena zapadki.

[ Dodano: 2009-01-23, 22:02 ]
Odnośnie smarów rowerowych specjalnych to po to one są aby je stosować, bardzo rzadkie smary nadają sie do łożysk zamknietych, a do łożysk typu "poprzeczno-wzdłużnych " jak to określa Shimano stosujemy smary o wiekszej lepkości i nie za dużo, smar daje jednakże swój opór, warto poeksperymentować aby sie dowiedzieć.
W szosówkach jest to ważną sprawą.
W dawnych czasach aby zminimalizowac opory na wyscig, bieżnie w piastach smarowano specjalną oliwką aby te opory likwidować do minimum.

Co do smarów to najlepsze jakie stosuje to :
Motorex - zielony
Pedros - żółty
VP-ONE

Do bębenka na bieżnie do "malutkich kulek" stosujemy bardzo mało rzadkiego samru, aby nie blokowało łańcucha przy obrocie korbą do tyły kasety.

Do piast szosowych proponuje smar Pedrosa.

Smar typu ŁT z jakimkolwiek numerem można smarować piasty w supermarketach.

Do połączeń typu sztyca rama, stery, miski pakietu, proponuje smar biały WELDTITE, jest on baaardzo gęsty i znajduje zastosowanie właśnie tam gdzie nie ma prawie obrotów.

Ostanio Shimano w większości swoich piast stosuje smar , który jest za rzadki i dostaje sie on na bieżnie bębenka co powoduje przedwczesne jego zużycie - proponuje w piastach co najmniej do klasy XT tylne, wymienić od początku smar na inny. Smar z bieżni głównej bębenka nie może dostawać siena zapadki.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#44 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 23 styczeń 2009 - 23:06

ja tam smaruje tylko łańcuch i daje radę 8-) no i gwint suportu przed zapieczeniem 8-)

#45 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 15 maj 2009 - 20:14

Miał ktoś z Was do czynienia z smarami Pedros'a :?: Zastanawiam się na takim http://www.ewosoft.a...ukt&id_pro=1379 ale musiał bym go kupić przez neta a takiego Rohloff'a mam od ręki w moim mieście :roll:

#46 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 maj 2009 - 20:37

To jest smar na suche warunki, a R jest na każde jak leci, poza tym ten Pedros dla mnie to porażka , jak każdy na suche warunki, świszczy mi łańcuch po 50 km.

Jak już musisz to weż tego R tylko na szose dawaj małe kropelki , jest baaardzo gęsty, coby nie zasyfić całosci, i kręć wolno pedałami przy smarowaniu bo bardzo włoskuje.

Ludzie chceili by mieć dobrze nasmarowane łańcuchy jak zawodowcy szosowi i na dodatek ładnie błyszczące, tyle że oni maja myte napędy po każdym ściganiu.

Przyzwoitym uniwersalnym olejem jest takze Shimanowski, taki w butelce.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#47 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 15 maj 2009 - 20:41

SPIKE, Ten smar tj. Pedros był chwalony na stronie www.bikeholicy.pl , a na Finish Lina nawet nie patrze bo to taka woda że aż wstyd :-?

#48 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 maj 2009 - 21:02

Pomine milczeniem forum i wypowiedzi.
Rób jak chcesz , ja daje zawsze , czy to do szosy , czy do górala, olej Weldtite na mokre warunki i nigdy kłopotów nie miałem, jakby nie było serwisuje rowery nie tylko marketowe , ale takze i takie na których goście śmigaja, a często od dobrego oleju zależy zmiana biegów precyzyjna.

Każdy stosuje co chce, ja pisze co ja daje.

Mogę takze pochwalić, o czym moze nie słyszałeeś olej Magury do łańcucha.
Jest to olej dwuskładnikowy i przed smarowaniem należy dobrze wytrząchnąć, gęściejsza część tego oleju wnika rozprowadzana przez rzadszą część do średka ogniw i tam zostaje.
Niestety jest on relatywnie jeszcze droższy niz R.

Poza tym ostatnio eksperymentuje z olejem do łańcucha , pewnej firmy ( nie wszystkie sienadają !!! ) , w sprayu.

Na razie spostrzeżenia :
Psikamy, jest bardzo rzadki, prawie wodnisty, ale po pewnym czasie gęstnieje, do gęstosci W lub R porównywalnie, tyle ze jest czarny i nalezy dokładnie szmatką wytrzeć zewnętrzne ogniwa po nasmarowaniu.

Zaciekawiło mnie możliwosć samrowania sprayem , gdyż szybciej - mocniej wnika miedzy tuleje,

Poza tym MOTOREX robi takze dobre oleje.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#49 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 16 maj 2009 - 10:36

Używałem już różnych środków i prawdę mówiąc ,doszedłem do wniosku, że niewiele się różnią. Najważniejsze to żeby czyścić i smarować odpowiednio często. Niedawno kupiłem w tesco olej do smarowania pił łańcucowych i spokojnie daje radę. Litr to kilkanaście zł. Można to podzielić na całą grupę. Po 10 latach jazdy doszedłem do wniosku, że na tych specyfikach producenci nas golą bez mydła. Markowego smaru używam tylko do piast i sterów. pozdr

#50 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 16 maj 2009 - 14:16

nick, Pewnie i masz rację. Mam wujka co pracuje w rafinerii ropy naftowej i mówił mi ostatnio że jak robią smary dla różnych firm to składa chemiczny jest prawie identyczny tylko nie które smary są bardziej gęste inne mniej- lepkość itd.

#51 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 16 maj 2009 - 17:40

I właśnie o ta lepkość się rozchodzi. Do tego dodatki uszlachetniające, jakieś ceramiki, itp. Tanie smary zawierają silikony i inne wypełniacze.

#52 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 maj 2009 - 18:45

Dokładnie Karbon, jak mówisz, są różne smary z różnymi dodatkami. Cena także zależy od tych dodatków. Osobiście używam ŁT-43 do wielu rzeczy, smaruje nim np stery, niektóre połączenia gwintowe. Piast jeszcze nim nie smarowałem, może do piast użyje jakiegoś lepszego smaru... ale napewno nie kupie go jako "rowerowego".... nie chce płacić za pudełko...


#53 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 17 maj 2009 - 19:45

ŁT-43 też są różne. Ten w puszce jest zdecydowanie najlepszy. Miałem w szpraju ŁT-43 Orlenowski. Rzadkie byle co.
Używam ŁT-3 z rafinerii Jedlicze :D Mam 1 kg puszkę. Po całym sezonie jazdy na dobrze uszczelnionych piastach ten smar wygląda jak świeżo nałożony. W przeciwieństwie do niego te białe mazie do łożysk tocznych zastygają do postaci nalotu.

#54 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 maj 2009 - 19:59

Ja mam w puszce 1kg LOTOSU. W wojsku używałem smaru o symbolu AV-395, to jest wysokiej jakości smar lotniczy ma ktoś do tego dostęp??? Wie ktoś gdzie to można kupić???

http://lotos.pl/hand..._tytalit_av_395


#55 tomasvc

tomasvc
  • Użytkownik
  • 86 postów
  • Skądsochaczew/łódź

Napisano 27 sierpień 2009 - 21:48

czym nasmarowac stery? rohloff za rzadki i nie do tego pewnie. jakis towot? oliwa specjalna?

#56 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 27 sierpień 2009 - 22:02

Oliwa jest dobra do sałatek, do sterów smar do łożysk tocznych.

#57 tomasvc

tomasvc
  • Użytkownik
  • 86 postów
  • Skądsochaczew/łódź

Napisano 27 sierpień 2009 - 22:31

jest oliwa do salatek i jest oliwa do przemyslowych maszyn szwalniczych :-P dzieki ;-)

#58 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 sierpień 2009 - 08:07

Zastanów sieco piszesz, co ma wspólnego masyzna szwalnicza ze sterami w rowerze ????
Jak można łożysko smarować płynnym olejem ???

Takie cuda robiło siew latach 70-tych , w szosowych piastach Durace, Campagnolo, aby jeszcze bardziej obnizyć opory toczenia sie łożysk, śłyszałem że robili tak zawodowcy, ale wtedy piasty kręciły sie "wiecznie".

Co do smarów, do sterów mozna dać gęsty smar, tu nie ma obrotu więc mozna dać każdy , byleby był stały, do piast jest wiele smarów, ale nie mogą być zbyt gęste bo wzrósł by opór i łozyska by sie przegrzewaly.

Znane smary to PEDROS, MOTOREX, ŁT-4 , ZEFFAL I MASE INNYCH FIRM,.

Może troche własnej inwencji i w ramach pozbycia sie lenistwa wpisz w google, albo tu na forum sie piasło setki razy co i jak.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#59 Gosc_krzysztof_*

Gosc_krzysztof_*
  • Gość

Napisano 28 sierpień 2009 - 08:44

popieram przedmówcę :-)

#60 tomasvc

tomasvc
  • Użytkownik
  • 86 postów
  • Skądsochaczew/łódź

Napisano 28 sierpień 2009 - 10:33

SPIKE to byl zart ;-)
a na forum odpowiedzi nie znalazlem, widocznie slabo szukam



Dodaj odpowiedź