
smary rowerowe
#43
Napisano 23 styczeń 2009 - 21:50
W szosówkach jest to ważną sprawą.
W dawnych czasach aby zminimalizowac opory na wyscig, bieżnie w piastach smarowano specjalną oliwką aby te opory likwidować do minimum.
Co do smarów to najlepsze jakie stosuje to :
Motorex - zielony
Pedros - żółty
VP-ONE
Do bębenka na bieżnie do "malutkich kulek" stosujemy bardzo mało rzadkiego samru, aby nie blokowało łańcucha przy obrocie korbą do tyły kasety.
Do piast szosowych proponuje smar Pedrosa.
Smar typu ŁT z jakimkolwiek numerem można smarować piasty w supermarketach.
Do połączeń typu sztyca rama, stery, miski pakietu, proponuje smar biały WELDTITE, jest on baaardzo gęsty i znajduje zastosowanie właśnie tam gdzie nie ma prawie obrotów.
Ostanio Shimano w większości swoich piast stosuje smar , który jest za rzadki i dostaje sie on na bieżnie bębenka co powoduje przedwczesne jego zużycie - proponuje w piastach co najmniej do klasy XT tylne, wymienić od początku smar na inny. Smar z bieżni głównej bębenka nie może dostawać siena zapadki.
[ Dodano: 2009-01-23, 22:02 ]
Odnośnie smarów rowerowych specjalnych to po to one są aby je stosować, bardzo rzadkie smary nadają sie do łożysk zamknietych, a do łożysk typu "poprzeczno-wzdłużnych " jak to określa Shimano stosujemy smary o wiekszej lepkości i nie za dużo, smar daje jednakże swój opór, warto poeksperymentować aby sie dowiedzieć.
W szosówkach jest to ważną sprawą.
W dawnych czasach aby zminimalizowac opory na wyscig, bieżnie w piastach smarowano specjalną oliwką aby te opory likwidować do minimum.
Co do smarów to najlepsze jakie stosuje to :
Motorex - zielony
Pedros - żółty
VP-ONE
Do bębenka na bieżnie do "malutkich kulek" stosujemy bardzo mało rzadkiego samru, aby nie blokowało łańcucha przy obrocie korbą do tyły kasety.
Do piast szosowych proponuje smar Pedrosa.
Smar typu ŁT z jakimkolwiek numerem można smarować piasty w supermarketach.
Do połączeń typu sztyca rama, stery, miski pakietu, proponuje smar biały WELDTITE, jest on baaardzo gęsty i znajduje zastosowanie właśnie tam gdzie nie ma prawie obrotów.
Ostanio Shimano w większości swoich piast stosuje smar , który jest za rzadki i dostaje sie on na bieżnie bębenka co powoduje przedwczesne jego zużycie - proponuje w piastach co najmniej do klasy XT tylne, wymienić od początku smar na inny. Smar z bieżni głównej bębenka nie może dostawać siena zapadki.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#45
Napisano 15 maj 2009 - 20:14
#46
Napisano 15 maj 2009 - 20:37
Jak już musisz to weż tego R tylko na szose dawaj małe kropelki , jest baaardzo gęsty, coby nie zasyfić całosci, i kręć wolno pedałami przy smarowaniu bo bardzo włoskuje.
Ludzie chceili by mieć dobrze nasmarowane łańcuchy jak zawodowcy szosowi i na dodatek ładnie błyszczące, tyle że oni maja myte napędy po każdym ściganiu.
Przyzwoitym uniwersalnym olejem jest takze Shimanowski, taki w butelce.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#48
Napisano 15 maj 2009 - 21:02
Rób jak chcesz , ja daje zawsze , czy to do szosy , czy do górala, olej Weldtite na mokre warunki i nigdy kłopotów nie miałem, jakby nie było serwisuje rowery nie tylko marketowe , ale takze i takie na których goście śmigaja, a często od dobrego oleju zależy zmiana biegów precyzyjna.
Każdy stosuje co chce, ja pisze co ja daje.
Mogę takze pochwalić, o czym moze nie słyszałeeś olej Magury do łańcucha.
Jest to olej dwuskładnikowy i przed smarowaniem należy dobrze wytrząchnąć, gęściejsza część tego oleju wnika rozprowadzana przez rzadszą część do średka ogniw i tam zostaje.
Niestety jest on relatywnie jeszcze droższy niz R.
Poza tym ostatnio eksperymentuje z olejem do łańcucha , pewnej firmy ( nie wszystkie sienadają !!! ) , w sprayu.
Na razie spostrzeżenia :
Psikamy, jest bardzo rzadki, prawie wodnisty, ale po pewnym czasie gęstnieje, do gęstosci W lub R porównywalnie, tyle ze jest czarny i nalezy dokładnie szmatką wytrzeć zewnętrzne ogniwa po nasmarowaniu.
Zaciekawiło mnie możliwosć samrowania sprayem , gdyż szybciej - mocniej wnika miedzy tuleje,
Poza tym MOTOREX robi takze dobre oleje.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#49
Napisano 16 maj 2009 - 10:36
#52
Napisano 17 maj 2009 - 18:45
#53
Napisano 17 maj 2009 - 19:45
Używam ŁT-3 z rafinerii Jedlicze

#54
Napisano 17 maj 2009 - 19:59
http://lotos.pl/hand..._tytalit_av_395
#58
Napisano 28 sierpień 2009 - 08:07
Jak można łożysko smarować płynnym olejem ???
Takie cuda robiło siew latach 70-tych , w szosowych piastach Durace, Campagnolo, aby jeszcze bardziej obnizyć opory toczenia sie łożysk, śłyszałem że robili tak zawodowcy, ale wtedy piasty kręciły sie "wiecznie".
Co do smarów, do sterów mozna dać gęsty smar, tu nie ma obrotu więc mozna dać każdy , byleby był stały, do piast jest wiele smarów, ale nie mogą być zbyt gęste bo wzrósł by opór i łozyska by sie przegrzewaly.
Znane smary to PEDROS, MOTOREX, ŁT-4 , ZEFFAL I MASE INNYCH FIRM,.
Może troche własnej inwencji i w ramach pozbycia sie lenistwa wpisz w google, albo tu na forum sie piasło setki razy co i jak.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
Dodaj odpowiedź
