
smary rowerowe
#61
Napisano 28 sierpień 2009 - 19:58
Do łańcucha tylko oleje firm Finish Line i Weldtite.
Do łożysk maszynowych daje taki czerwony smar , oj nazwy nie pamietam teraz , ale produkcji Polskiej, nadaje się on także do bieżni w bębenkach - do malutkich kuleczek.
Czasem na stacjach benzynowych mozna dostać smary do łożysk , takie w tubach, ja trafiłem na taki dobry jasnożółty, czarny o wiekszej lepkosci i koszmarnie lepki jak stara guma do zucia niebieski - ten ostatni to dobrze się sprawdza w marketowych rowerach , nie dopuszca absolutnie wody do nieuszczelnionych łożysk, elegancko siedzi w sterach.
Do montażu sztyc, pakietów, i innych nieruchomych szpejów , co czasem trzeszcą można dać smar Zeffala, taki biały - to taki b,.gęsty biały krem
Może w przypływie wolnego czasu zrobie zdjecia .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#63
Gosc_krzysztof_*
Napisano 28 maj 2010 - 18:49
Masz np. smar Finish Line Cross Country i to jest bardzo dobry smar szczególnie do jazdy "na mokro" - w błocie i w deszczu. Odporny na wypłukiwanie, dobrze chroni łańcuch przed korozją. Dobry również do smarowania linek.
Oraz smar Finish Line Teflon jest to jeden z najpopularniejszych i najbardziej uniwersalnych smarów. Podstawowym składnikiem jest teflon, który pozostawia śliską i trwałą powłokę na łańcuchu. Sprawdza się w czasie długotrwałej jazdy. Polecany bardziej do jazdy "na sucho" (dobre warunki pogodowe). Dobry również do smarowania linek.
No ale przecież można kupić jeden tzw. smar uniwersalny i smarować szosę jak i MTB.
Ale jak już miał bym ci polecić ten uniwersalny smar to raczej Finish Line
Teflon jest w miare dobry jak i na warunki mokre i suche :-)
#65
Napisano 28 maj 2010 - 20:51
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#66
Napisano 28 maj 2010 - 23:09
Cytat
A u mnie nie :-P Chodzi mi o konsystencję. Otóż, ŁT-4S czy 43 lekko się rozpływają w piaście, po kilkuset kilometrach to jest wyraźnie widoczne, co bardzo pozytywnie wpływa na smarowanie jej, a w sterach pomimo gęstości nie stwarza znaczących oporów. Dlatego bezapelacyjnie polecam stosowanie go we wszelakim łożyskowaniu rowerowym, poza tulejkami rolek przerzutki - dość sprawnie stamtąd ubywa...Po całym sezonie jazdy na dobrze uszczelnionych piastach ten smar wygląda jak świeżo nałożony.
edit:
Ja mam pytanko do posiadaczy spinek w łańcuchach i prawidłowo lejących nań Rohlhoff'a. Czy macie po paruset kilometrach czarne od zanieczyszczeń sworznie spinki?
#67
Napisano 29 maj 2010 - 18:27
Jego główne zastosowanie kiedyś to łozyska kół w samochodach.
Kup sobie puszke Pedrosa Velo Grease , do szosówek idealny.
A jak nie stosowałeś nigdy innego to nie masz porówania.
Co do Pedrosa, to czekma na dostawe, jak dojdzie to będzie mozna cos zakupić znowu.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#69
Napisano 29 maj 2010 - 22:10
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#72
Napisano 30 maj 2010 - 08:42
Cytat
No tak, bardziej jednak jest zielony (ale chodzi o to że nie robi się czarny).łt 43 jest zielony, a moze wklej zdjecie smaru i puszki co masz bo jakos o innym chyba piszemy
Duża puszka (niebieska) Petro-Oil ŁT-4S3. http://www.centrumlo....pl/smary/4.gif puszka jak na zdjęciu (oczywiście inne napisy).
#74
Napisano 16 czerwiec 2010 - 06:13
wczesniej uzywalem Turmofluid`u .
Petrus
do tego filmik
#76
Napisano 16 sierpień 2010 - 12:56
Rowerem jezdze przez cala zime , po blocie , wodzie , sniegu ulicy sypanej sola i czym tylko ..., nie czyszcze go , nie myje do wiosny i nigdy nie zauwazylem zadnej rdzy czy tez sniedzi na czesciach :->
Ps; Jesli znacie cos lepszego to podajcie nazwe , chetnie przetestuje .
Wygladem przypomina wazeline techniczna ale dosc szybko rozpuszcza sie w palcach i ma wtedy konsystencje oleju , latwo jest wtedy nasmarowc wszytkie czesci .
#80
Napisano 21 sierpień 2010 - 20:10
Cytat
Najlepszy smar jeżeli chodzi o łańcuch
.
Łańcucha się nie smaruje smarem :!: Jedynie olejem i to w odpowiedniej ilości :!:
Smar stotuje się do obciążonych połączeń, łożysk, na gwinty, pod miski suportowe, itp..
Wyżej napisałem o smarze Park Toola. Jednak nie dopisałem że nie nadaje się on do łożysk :!: Bardzo dziwnie na nim chodzą, zacinają itp. Lepiej już dać na łożyska smar FL Ceramic Grease/ Teflon Grease albo nawet zwykły towot.
Park Tool do wszystkich zastosowa poza łożyskami. To tak moim okiem w tym temacie..
Dodaj odpowiedź
