Skocz do zawartości


smary rowerowe


111 odpowiedzi w tym temacie

#61 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 sierpień 2009 - 19:58

Słuchaj, podejdż do sklepu rowerowego i zapytaj, a jesli nie masz takowego w poblizu albo nie wiesz co i jak to napisz mi na PW co i do czego Ci poptrzeba to napisze jakie , po ile i Ci nawet wyśle jakieś smary do łożysk, ostatnio czesto uzywam smary BIKEGREASE VP , taki zielony w tubie, ma odpowiednią gęstosć do łożysk w piastach i sterach.
Do łańcucha tylko oleje firm Finish Line i Weldtite.

Do łożysk maszynowych daje taki czerwony smar , oj nazwy nie pamietam teraz , ale produkcji Polskiej, nadaje się on także do bieżni w bębenkach - do malutkich kuleczek.

Czasem na stacjach benzynowych mozna dostać smary do łożysk , takie w tubach, ja trafiłem na taki dobry jasnożółty, czarny o wiekszej lepkosci i koszmarnie lepki jak stara guma do zucia niebieski - ten ostatni to dobrze się sprawdza w marketowych rowerach , nie dopuszca absolutnie wody do nieuszczelnionych łożysk, elegancko siedzi w sterach.
Do montażu sztyc, pakietów, i innych nieruchomych szpejów , co czasem trzeszcą można dać smar Zeffala, taki biały - to taki b,.gęsty biały krem

Może w przypływie wolnego czasu zrobie zdjecia .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#62 pawlos426

pawlos426
  • Użytkownik
  • 101 postów
  • SkądŚwiętokrzyskie

Napisano 28 maj 2010 - 18:06

Nie wiedziałem gdzie napisać to piszę tu. Możecie polecić jakiś olej albo smar zarówmno do MTB jak i do szosy? W góralu napęd zaczyna mi zgrzytać a do szosy też się sprzyda...

#63 Gosc_krzysztof_*

Gosc_krzysztof_*
  • Gość

Napisano 28 maj 2010 - 18:49

Po pierwsze jak ci zgrzyta napęd to go porządnie wyczyść a później nasmaruj ale to zapewne wiesz :-) Tylko smaru zarówno do szosy i MTB to chyba za bardzo nie będzie, ponieważ na szose to masz smar na warunki suche a na MTB na warunki mokre itd.
Masz np. smar Finish Line Cross Country i to jest bardzo dobry smar szczególnie do jazdy "na mokro" - w błocie i w deszczu. Odporny na wypłukiwanie, dobrze chroni łańcuch przed korozją. Dobry również do smarowania linek.

Oraz smar Finish Line Teflon jest to jeden z najpopularniejszych i najbardziej uniwersalnych smarów. Podstawowym składnikiem jest teflon, który pozostawia śliską i trwałą powłokę na łańcuchu. Sprawdza się w czasie długotrwałej jazdy. Polecany bardziej do jazdy "na sucho" (dobre warunki pogodowe). Dobry również do smarowania linek.

No ale przecież można kupić jeden tzw. smar uniwersalny i smarować szosę jak i MTB.

Ale jak już miał bym ci polecić ten uniwersalny smar to raczej Finish Line
Teflon jest w miare dobry jak i na warunki mokre i suche :-)

#64 Gosc_krzysztof_*

Gosc_krzysztof_*
  • Gość

Napisano 28 maj 2010 - 18:50

A jak nie to kup osobno smar do szosy i MTB, tylko że cię to trochę wyniesie :-)

#65 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 maj 2010 - 20:51

np Rohloff

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#66 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 28 maj 2010 - 23:09

Cytat

Po całym sezonie jazdy na dobrze uszczelnionych piastach ten smar wygląda jak świeżo nałożony.

A u mnie nie :-P Chodzi mi o konsystencję. Otóż, ŁT-4S czy 43 lekko się rozpływają w piaście, po kilkuset kilometrach to jest wyraźnie widoczne, co bardzo pozytywnie wpływa na smarowanie jej, a w sterach pomimo gęstości nie stwarza znaczących oporów. Dlatego bezapelacyjnie polecam stosowanie go we wszelakim łożyskowaniu rowerowym, poza tulejkami rolek przerzutki - dość sprawnie stamtąd ubywa...

edit:

Ja mam pytanko do posiadaczy spinek w łańcuchach i prawidłowo lejących nań Rohlhoff'a. Czy macie po paruset kilometrach czarne od zanieczyszczeń sworznie spinki?

#67 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 maj 2010 - 18:27

Łt 43 to nie jest w sumie smar do łozysk kulkowych - typu piasta, nawet nie dajemny takiego do marketowych rowerów bo jest tragiczny, smar musi być na tyle lepki aby kleił sie do kulek i nie było go za dużo, łt po paru jazdach robi sie czarny, mozesz sobie go wcisnać do łożysk maszynowych..
Jego główne zastosowanie kiedyś to łozyska kół w samochodach.
Kup sobie puszke Pedrosa Velo Grease , do szosówek idealny.
A jak nie stosowałeś nigdy innego to nie masz porówania.

Co do Pedrosa, to czekma na dostawe, jak dojdzie to będzie mozna cos zakupić znowu.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#68 dienet

dienet
  • Użytkownik
  • 38 postów
  • SkądPolska

Napisano 29 maj 2010 - 18:35

Cytat

łt po paru jazdach robi sie czarny

Mnie zawsze wita niebieskim odcieniem (czyli takim jakim jest w stanie "nie zużytym"). Idealnie się klei i zawsze jest go w sam raz.

#69 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 maj 2010 - 22:10

łt 43 jest zielony, a moze wklej zdjecie smaru i puszki co masz bo jakos o innym chyba piszemy

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#70 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 postów
  • SkądZ żyta

Napisano 29 maj 2010 - 22:14

To taki kolor. Dla jednego niebieski, dla drugiego zielony.

#71 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 30 maj 2010 - 08:27

ŁT43 i podobne może mieć różne kolory, żółtawy, zielony, niebieski. Ja mam Lotosa i jest niebieski.

#72 dienet

dienet
  • Użytkownik
  • 38 postów
  • SkądPolska

Napisano 30 maj 2010 - 08:42

Cytat

łt 43 jest zielony, a moze wklej zdjecie smaru i puszki co masz bo jakos o innym chyba piszemy

No tak, bardziej jednak jest zielony (ale chodzi o to że nie robi się czarny).
Duża puszka (niebieska) Petro-Oil ŁT-4S3. http://www.centrumlo....pl/smary/4.gif puszka jak na zdjęciu (oczywiście inne napisy).

#73 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 15 czerwiec 2010 - 22:33

mam pytanie , jakie sa najlepsze smary do rowerow szosowych , kto wymieni ? (pomijajac cene , kotra dla mnie nie ma znaczenia )

pozdr...

#74 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 16 czerwiec 2010 - 06:13

naprzyklad jesli chodzi o lancuch , to uzywam tylko tego i nie chce narazie innego ...
wczesniej uzywalem Turmofluid`u .

Petrus

do tego filmik

#75 nergamel

nergamel
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 czerwiec 2010 - 10:40

Ja polecam teflonowy weldtite do łożysk.

#76 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 16 sierpień 2010 - 12:56

to znacie ? ....POLfett - swietnie zabespiecza przed korozja , sniedzia , sola czy tez dzialaniem innych kwasow ...moze nie jest bezposrednio przeznaczony do rowerow , ale sprawdza sie wysmienicie .
Rowerem jezdze przez cala zime , po blocie , wodzie , sniegu ulicy sypanej sola i czym tylko ..., nie czyszcze go , nie myje do wiosny i nigdy nie zauwazylem zadnej rdzy czy tez sniedzi na czesciach :->

Ps; Jesli znacie cos lepszego to podajcie nazwe , chetnie przetestuje .

Dołączona grafika

Wygladem przypomina wazeline techniczna ale dosc szybko rozpuszcza sie w palcach i ma wtedy konsystencje oleju , latwo jest wtedy nasmarowc wszytkie czesci .

Dołączona grafika

#77 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 16 sierpień 2010 - 18:24

Cytat

Jesli znacie cos lepszego to podajcie nazwe , chetnie przetestuje .


ParkTool Smar syntetyczny PPL-1

#78 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 21 sierpień 2010 - 19:29

thx :->

#79 Makdeb

Makdeb
  • Użytkownik
  • 302 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 sierpień 2010 - 19:42

Ja polecam Rohloff !! Najlepszy smar jeżeli chodzi o łańcuch :).

#80 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 21 sierpień 2010 - 20:10

Cytat

Najlepszy smar jeżeli chodzi o łańcuch :).


Łańcucha się nie smaruje smarem :!: Jedynie olejem i to w odpowiedniej ilości :!:

Smar stotuje się do obciążonych połączeń, łożysk, na gwinty, pod miski suportowe, itp..

Wyżej napisałem o smarze Park Toola. Jednak nie dopisałem że nie nadaje się on do łożysk :!: Bardzo dziwnie na nim chodzą, zacinają itp. Lepiej już dać na łożyska smar FL Ceramic Grease/ Teflon Grease albo nawet zwykły towot.

Park Tool do wszystkich zastosowa poza łożyskami. To tak moim okiem w tym temacie..



Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy