Skocz do zawartości


smary rowerowe


111 odpowiedzi w tym temacie

#81 Makdeb

Makdeb
  • Użytkownik
  • 302 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 sierpień 2010 - 20:14

Rohloff to olej-smar. Wybacz źle się wyraziłem :).

#82 Mediana

Mediana
  • Użytkownik
  • 429 postów
  • SkądLublin

Napisano 21 sierpień 2010 - 21:32

Bezpiecznie napisać smar na Rohloffa inaczej admin wyrzuci post, bo nie będzie mieścił się w temacie. :P
Rohloffa używam na łancuch :P i jest bardzo dobry - na jednym smarowaniu można przejechać x - setek km.
Przy zbiorowym zakupie nie kosztuje drogo.

Pozdr.
R...

Merida Scultura Disc 6000 - Black  Power :)


#83 Gosc_Stoofek_*

Gosc_Stoofek_*
  • Gość

Napisano 23 sierpień 2010 - 16:18

witam
który smar do piast wybrać? u mnie w sklepach rowerowych mają te:

http://www.isport.pl...ysk-p-3358.html (za 29 pln)
http://www.erowery.p...odel-2010/m/388 (~31 pln)

piasty mam joytechy to może są jakieś inne, tańsze smary które by sie nadawały, a może nie warto oszczędzać ?

I którego będzie więcej? bo FL podaje w g a shimano w ml?

#84 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 23 sierpień 2010 - 20:19

Stoofek,

Oba dobre będą. Ja uważam że Finish Line lepszy.

Cytat

piasty mam joytechy to może są jakieś inne, tańsze smary które by sie nadawały


Klasyczny ŁT 43, uważam że jest doskonały do łożysk, jego cena jest pomijalna.

#85 Radolex

Radolex
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • SkądGliwice

Napisano 23 sierpień 2010 - 20:51

A ja mam pytanie... korzystał ktoś z takiego smaru? warte jest to to czegoś?
http://www.roweria.p...-id=32&c-id=118
lub to samo ale w innym opakowaniu:
http://www.bikegoo.c...ease___100g_pot

#86 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 23 sierpień 2010 - 21:08

Radolex, Oczywiście że tak.

Mam puszkę 5 kg za 8 złotych zakupioną, tylko że nie pochodzi od jakiegoś super producenta bo to jedynie zwykły Lotos.

Jak wyżej pisałem najpopularniejszy smar ŁT 43 kóry jest śmiesznie tani jest przecież na bazie litu, pasuje do wszystkich naszych standardowych łożysk, napewno ich nie zniszczy, a jedynie poprawi ich pracę. Każdy dobry mechanik wie że to słuszny wybór do łożysk, naturalnie pracujących w zwykłych warunkach.

O ile zakup takiego smaru FL Ceramic/Teflon pochwalam, to kupowanie tego co u nas w każdym mechanicznym sklepie można dostać za 6-10 zł, w cenie 2 razy takiej uważam za głupotę.

#87 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 23 sierpień 2010 - 21:40

Mi jeden serwisant właśnie mówił, że z powodzeniem używa smaru Dura-Ace. Owszem, nie uważa ŁT za tragedię, według niego jest nawet niezły, ale są lepsze smary od tego. Chodzi o lepkość.
Ja wyrażałem chyba tu już swoją opinię o towocie w rowerowych łożyskach - dość dobry smar, szybko staje się rzadszy, dzięki czemu całkiem dobrze smaruje. Używam już od ponad 5 000 km - tylna piasta ma minimalnie zużyte stożki, a uszczelnienie w niej prawie żadne (dlatego co każde 2 tys. km mam tam czarno).

#88 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 postów
  • Skądłódzkie

Napisano 23 sierpień 2010 - 22:58

Cytat

Mi jeden serwisant właśnie mówił, że z powodzeniem używa smaru Dura-Ace.
Ja wyrażałem chyba tu już swoją opinię o towocie w rowerowych łożyskach - dość dobry smar, szybko staje się rzadszy, dzięki czemu całkiem dobrze smaruje.(dlatego co każde 2 tys. km mam tam czarno).

Gwoli ścisłości - o towocie nikt tu nie wspominał (ŁT43 nim nie jest). Myślę, że towot (smar wapniowy) byłby nawet lepszy od litowego, bo odporniejszy na wilgoć. Sam używam ŁT43 i nie narzekam, choć na wilgoć reaguje niespecjalnie - robi się mleczny i rzadki. Smaru wapniowego używam przy blachosmrodzie (grafitowany, więc do łożysk tocznych się nie nadaje) i na wodę jest dużo odporniejszy.

#89 Radolex

Radolex
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • SkądGliwice

Napisano 24 sierpień 2010 - 08:56

Bikemaster, no właśnie to nie jest zwykły ŁT... ten smar do którego dałem link jest całkiem biały, nieprzezroczysty, o specyficznym ale przyjemnym zapachu.
Szukam czegoś w przystępnej cenie, i właśnie takie coś wpadło mi w oko w pobliskim sklepie, tylko opinii o nim w internecie nie znalazłem żadnych.

#90 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 24 sierpień 2010 - 11:18

Radolex, ale jest na bazie tego co ŁT, zapewne ma również podobną lepkość. Może lepiej wypierać wodę. W tej cenie to nic specialnego.

#91 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 04 listopad 2010 - 21:05

Jezdze obecnie na oleju Rohloff i wlasciwie jestem b.zadowolony , coprawda lancuch musowo regularnie czyscic , co zreszta nie sprawia w ogole zadnego problemu) i na nowo lekko smarowac bo dosyc sporo syfku przyciaga ten olej , ale jazda po nasmarowaniu lancucha tym olejem to poezja ;)

w innym rowerze uzywam dla porownania olej - Petrus , rowniez jest to syntetyczny olej , koloru zielonkawego o zapachu miety ..uwierzycie ? :0
Nie jest on tak gensty jak Rohloff i rzeczywiscie przyciaga mniej syfku , ale za to nie ma tez tego efektu nasmarowania lancucha (cos za cos )...ponoc ma sie b.dobrze sprawowac przy minusowyh temperaturach , jestem ciekawy i czekam z niecierpliwoscia na nadejscie zimy ;) jesli ktos lubi miec troche czystszy lancuch "kosztem" mniej cichej pracy lancucha to polecam , bo jest to rowniez b.dorby olej .

Dołączona grafika

#92 Gosc_enigma_*

Gosc_enigma_*
  • Gość

Napisano 27 listopad 2010 - 14:55

Po jaki czasie (ilu kilometrach) trzeba smarować nowy rower (np. Scott Speedster), jeśli jeździ się tylko jeśli jest sucho?
W sieci znalazłem takie zdanie:

Cytat

Przykładowo łańcuch i biegi smarujemy praktycznie co tydzień wymieniając stary smar. Natomiast piasty czy ośkę smarujemy raz na rok czy nawet raz na pięć lat w przypadku suportów.


Ale jeśli przejechałbym tylko do 2tys km na rok to też trzeba? Oczywiście chodzi mi o wszystko oprócz łańcucha, przerzutek.

#93 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 postów
  • Skądłódzkie

Napisano 27 listopad 2010 - 18:04

Smar (jeżeli fabrycznie piasty były prawidłowo nasmarowane) na pewno nie wymaga wymiany. Warto natomiast ustawić prawidłowy luz na konusach. Ma to dużo większy wpływ na trwałość piasty, niż stan smaru. Fabrycznie luz ten jest zwykle źle ustawiony (za ciasno) i to zabija konusy i kulki.

#94 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 27 listopad 2010 - 20:42

Dużo zależy od uszczelnień. Zauważyłem, że uszczelniona kontaktowymi pierścieniami klasyczna piasta też łapie drobniutki syf, ale trochę wolniej niż nieuszczelniona albo ze startymi uszczelkami. Za to grubsze brudy nieuszczelniana szybciutko bierze w błocie.
Oczywiście nie wymieniam smaru jak tylko zauważam, że smar ciemnieje, bo bym musiał to robić co jakieś 200 km. Zazwyczaj to robię co 2 tys. km niezależnie od warunków, a często po błotnistej jeździe sprawdzam czy nie dostał się piasek i nie trzeszczy w piaście. Jeśli tak - natychmiast zmieniam smar.
Jeśli masz zintegrowane łożyska (maszynowe), to problem brudnego smaru jest raczej nieistotny, choć warto czasem tam zajrzeć.
Tak czy siak, jak jeździsz tylko po suchym, to smar powinien być w świetnej kondycji. :-)

#95 szpiler

szpiler
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 27 listopad 2010 - 21:10

Panowie, wybaczcie mi moją niewiedzę, ale mam pytanie. Czy konus to nakrętka stożkowa służąca za wewnętrzna bieżnię łożyska w ośce?

#96 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 27 listopad 2010 - 21:44

szpiler, Tak

#97 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 30 marzec 2011 - 10:31

mial to ktos w lapkach ... ? jesli tak to moze cos wiecej napisze na temat ...?

Dynamic 2-K (nie olej a emulsja jak podaje producent ..." Moderne, synthetische Emulsion ..." )

Dołączona grafika

#98 maszmol

maszmol
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 02 kwiecień 2011 - 07:34

Proszę o sugestie co wybrać.FINISH LINE TEFLON + czy np BRUNOX TOP KETT ? Oba są w podobnej cenie.Ważne by dobrze parowało napęd i nie łapało mocno kurzu jak zwykła oliwa.

#99 jedroll1

jedroll1
  • Użytkownik
  • 357 postów
  • SkądSidzina

Napisano 02 kwiecień 2011 - 13:48

ja ostatnio zakupiłem Road Rage Pedrosa, nie wiem jak w deszczu bo jeszcze nie mialem okazji testować, ale w suchym terenie jest świetny. O niebo lepszy niż wszystkie Finishe których używałem, czyli czerwony i ten biały był kiedyś taki nazwyał się Road coś tam, teraz się chyba inaczej zwie.
Natomiast jak jest mokro, albo zpowiada sie na deszcz to ładuje zielonego Finisha.
Ale ten Road Rage naprawdę miło mnie zaskoczył.

#100 Skeletor

Skeletor
  • Użytkownik
  • 128 postów
  • SkądTarnobrzeg /Krk

Napisano 20 kwiecień 2011 - 23:06

Cytat

witam
który smar do piast wybrać? u mnie w sklepach rowerowych mają te:

http://www.isport.pl...ysk-p-3358.html (za 29 pln)
.......


Sory że odświeżam stary temat, ale potrzebuję teraz w miare dobrego smaru do łożysk i korzysta ktoś z tego o którym pisał Stoofek ??
http://www.isport.pl...ysk-p-3358.html



Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy