Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Szosowe Falcrum Racing 3

Koła szosowe

12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marcin M

Marcin M
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 21 maj 2017 - 10:46

Witam wszystkich,

 

Panowie mam pytanie, chciałbym kupic nowe koła do Roweru TREK Emonda ALR 5

na osprzecie 105,

aktualnie mam koła Bontrager TLR..(są to cięzkie koła około 2 kg bez opon).

Szukam kół za 1,5-2tys zł

Zainteresowałem się kołami Falcrum racing 3 (cena ok 1599zł/  waga* (p/t): 665/885g oponka; 665/900g 2-way fit.

Co myślicie o tych kołach?/ moja waga 93kg.

Czy przy takich kołach poczuję różnicę?

Jeżdzę 2-3 razy w tygodniu, jeden trening 50-70km.

Może ktoś jezdzi na tych kołach i mogłby się podzielić opinią??

 

Jezdzę po płaskim, lekkie wzniesienia (woj. Lubelskie)

Lub może polecicie coś innego w tej cenie?

 

 



#2 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 21 maj 2017 - 21:53

Poczytaj bliźniaczy temat http://szosa.org/top...60/#entry348330


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#3 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 22 maj 2017 - 05:15

W Emondzie S4 wymieniłem Bontragery na Fulcrumy R3 w połowie ubiegłego sezonu. Powiem krótko jestem zadowolony. Wcześniej pytałem znajomego, który użytkował takie koła przez 4 lata - zero problemów.

Po 6 000km sprawdziłem wycentrowanie i nie wymagały korekty. W terenie jeździmy podobnym. A może nawet czasami mijamy się na drodze. :)

Fulcrumy są lżejsze, lepiej się toczą i ich piasty są lepiej uszczelnione. Nie wiem tylko co z limitem wagi rowerzysty. Mam 80÷82kg, pod koniec sezonu może zejdę do 78. MZ dla amatora to dobre koła w rozsądnej cenie. Obsługa tych kół też jest prosta. Np zdjęcie bębenka wymaga klucza płaskiego i imbusowego.



#4 goldfinger

goldfinger
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 22 maj 2017 - 08:45

Tak.

Odczujesz sporą różnicę.

Ważymy podobnie, po roku jazdy moje koła są dalej w stanie bdb i nic się z nimi nie dzieje.

Jak dla mnie w tej cenie nie ma fajniejszych kół. 



#5 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 22 maj 2017 - 09:19

A oto największa wada tych kółeczek czyli 3x7 i 14:7:

https://wertykal.com...b79053b664c.jpg

 

Dopytaj czy można kupić w razie awarii samą obręcz, bo żadnego zamiennika do tego nie podpasujesz.



#6 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 22 maj 2017 - 12:56

Od wczesnej wiosny mam dokładnie taki sam zestaw jak planujesz: Emonda ALR 5 oraz Fulcrum r3. Nie wiem jak będą się zachowywać przy Twojej wadze - ważę prawie 25 kg mniej. Świetne uniwersalne koła i moim zdaniem idealnie pasują do aluminiowego lekkiego treka. 

Waga roweru z kołami i akcesoriami (koszyki, garmin edge 510, pedały look keo easy, opony Conti 4000sII 23mm) ok 7,8 kg. Idealne na tereny pagórkowate i góry przy amatorskiej jeździe. Na bardzo płaskie tereny można rozważać cięższe koła o wyższym profilu (np. FSA Vision Team 35, Fulcrumy Racing Qattro, etc). Koła mają raczej opinię mało awaryjnych, dobrych, lekkich kół treningowych. Dla amatora wystarczą pewnie również na okazjonalne starty. Próbowałem je w górach i czuć zdecydowaną różnicę. Bardzo łatwe w serwisowaniu. 

Klockowate koła Bontragera zostawiam jako awaryjne oraz na gorszą pogodę i trenażer. 

 

W razie konkretnych pytań pisz. 

pozdr

adam

 

 

 

PS - tutaj masz też linka do wątku o Canyonach, w którym chwilę odbiegliśmy w stronę treka emonda alr i kół do niego. ten poboczny wątek był spowodowany moimi wątpliwościami czy można jeszcze kupić lekki rower alu inny niż canyon.

http://szosa.org/top...canyonów/page-5

 



#7 mloody

mloody
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądTurek

Napisano 22 maj 2017 - 21:25

Witam 

 

4 lata temu używałem przez ok. 2 sezony koła Fulcrum Racing Zero. Moja waga ok. 78-80 kg. Po  każdym sezonie jazdy, czyli 2 razy szły na gwarancje. Powodem był luz na tylnej piaście.

Do dziś od ok. 6 lat używam też kół Fulcrum Racing 7 na treningach i po jednym serwisie 3 lata temu  - wymiana łożysk i smarowanie -chodzą bez żadnego problemu.



#8 Marcin M

Marcin M
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 12 czerwiec 2017 - 07:26

W Emondzie S4 wymieniłem Bontragery na Fulcrumy R3 w połowie ubiegłego sezonu. Powiem krótko jestem zadowolony. Wcześniej pytałem znajomego, który użytkował takie koła przez 4 lata - zero problemów.

Po 6 000km sprawdziłem wycentrowanie i nie wymagały korekty. W terenie jeździmy podobnym. A może nawet czasami mijamy się na drodze. :)

Fulcrumy są lżejsze, lepiej się toczą i ich piasty są lepiej uszczelnione. Nie wiem tylko co z limitem wagi rowerzysty. Mam 80÷82kg, pod koniec sezonu może zejdę do 78. MZ dla amatora to dobre koła w rozsądnej cenie. Obsługa tych kół też jest prosta. Np zdjęcie bębenka wymaga klucza płaskiego i imbusowego.

Witam, dzięki za odpowiedz/ Ja jeżdzę  okolice świdnik-Lublin. P.s a gdzie zamawiałeś koła??



#9 Marcin M

Marcin M
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 12 czerwiec 2017 - 07:27

Od wczesnej wiosny mam dokładnie taki sam zestaw jak planujesz: Emonda ALR 5 oraz Fulcrum r3. Nie wiem jak będą się zachowywać przy Twojej wadze - ważę prawie 25 kg mniej. Świetne uniwersalne koła i moim zdaniem idealnie pasują do aluminiowego lekkiego treka. 

Waga roweru z kołami i akcesoriami (koszyki, garmin edge 510, pedały look keo easy, opony Conti 4000sII 23mm) ok 7,8 kg. Idealne na tereny pagórkowate i góry przy amatorskiej jeździe. Na bardzo płaskie tereny można rozważać cięższe koła o wyższym profilu (np. FSA Vision Team 35, Fulcrumy Racing Qattro, etc). Koła mają raczej opinię mało awaryjnych, dobrych, lekkich kół treningowych. Dla amatora wystarczą pewnie również na okazjonalne starty. Próbowałem je w górach i czuć zdecydowaną różnicę. Bardzo łatwe w serwisowaniu. 

Klockowate koła Bontragera zostawiam jako awaryjne oraz na gorszą pogodę i trenażer. 

 

W razie konkretnych pytań pisz. 

pozdr

adam

 

 

 

 

PS - tutaj masz też linka do wątku o Canyonach, w którym chwilę odbiegliśmy w stronę treka emonda alr i kół do niego. ten poboczny wątek był spowodowany moimi wątpliwościami czy można jeszcze kupić lekki rower alu inny niż canyon.

http://szosa.org/top...canyonów/page-5

 Witaj, dziękuję za odpowiedz. A jak na płaskim czujesz dużą różnicę w stosunku do bontragerów ??



#10 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 12 czerwiec 2017 - 08:13

Witam, dzięki za odpowiedz/ Ja jeżdzę  okolice świdnik-Lublin. P.s a gdzie zamawiałeś koła??

wertykal.com



#11 dwbmdd

dwbmdd
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 08 lipiec 2017 - 18:41

Osobiście przesiadłem się z Mavic CXP 22 na Fulcrumy Racing 3 i różnica była kolosalna. Od momentu zmiany przestałem się śmiać z pojęcia "sztywności". Wcześniej myślałem, że to wymysł marketingowców i różnica będzie tylko dla zawodowców. Przekonałem się, że nawet amator zauważy różnicę.

 

Jak dla mnie jedyna wada to głośny bębenek - jedni to kochają, inni nienawidzą.

 

Limit wagowy to 109kg dla samego cyklisty, dla kół które ważą 1500g to dobry wynik.



#12 Gosc_mexy_*

Gosc_mexy_*
  • Gość

Napisano 08 lipiec 2017 - 19:55

Trek Emonda ALR 5 + Fulcrum Rcing 3 wrażenia po pierwszej jeździe:

 

- rower szybciej przyspiesza niż na seryjnych kołach

 

- waga roweru odczuwalnie nizsza

 

- po rozpędzeniu lepiej utrzymuje prędkość

 

- bzyczenie tylnej piasy to rozkosz ;-)

 

 



#13 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 08 lipiec 2017 - 20:32

Tylna piasta w campie/fulcrum to potężny demotywator. Wychodzisz na zmianę i słyszysz wyraźnie, że reszta za Tobą się opierdziela :P

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Koła szosowe