Hej!,
Na początku chciałbym się przywitać i pozdrowić wszystkich Użytkowników forum.
Od początku:
Rower to moja pasja od kilkunastu lat, jazda na rowerze to raczej moje hobby, traktowane amatorsko, jednak w sezonie jeżdżę dość intensywnie jakieś 3500-4000 km.
Dotychczas jeździłem na rowerze MTB. Ostatnio jednak po głowie zaczęła chodzić mi myśl, że chciałbym spróbować jazdy na szosie. Pojawiła się okazja zakupu roweru, po krótkiej chwili namysłu stałem się szczęśliwym posiadaczem szosy Corratec RCT 0.1. I tu zaczyna się problem, który polega na pękających dętkach. Problem na tyle wnerwiający, że w ciągu miesiąca jazdy dzisiaj zmieniałem dętkę już po raz 5. Na początku myślałem, że taki "urok" roweru szosowego, że trzeba być bardziej ostrożnym, wypatrywać na drodze najmniejszej dziury itd. Jednak po wymianie, którejś z kolei dętki stwierdziłem, że coś musi być nie tak. Dzisiaj przejrzałem wszystkie pęknięte laczki, z nadzieją, że dętka pęka mi w tym samym miejscu, co jest spowodowane jakimś kolcem w oponie, bądź czymś ostrym wystającym z felgi. Niestety każda z pięciu dętek pęknięta jest w innym miejscu (problem z oponą oraz felgą wykluczyłem, czy słusznie?). Dętki, które kupuję to Conti RACE TUBE S rozmiar 20-622 >25-630; 700x20C>700x25C. Zacząłem się zastanawiać, czy przypadkiem to nie kwestia złego rozmiaru dętki. Opony, które posiadam to MICHELIN Dynamic Sport w rozmiarze 23-622; 700x23C. Wydaje się więc, że jest wszystko w porządku. Może te dętki to jakieś "badziewie" - jednak przed zakupem czegoś porządniejszego postanowiłem się poradzić Was drodzy Forumowicze. Koła to Mavic Aksium RACE. Dodam, że problem dotyczy tylko i wyłączenie tylnego koła. Przebicie następuje zawsze po najechaniu jakieś nierówności (i nie jest to dziura w drodze, wysoki krawężnik itd. Dzisiejszym winowajcą był malutki, płaski "placek" betonu znajdujący się na gładkim asfalcie. Odkąd problem się pojawił staram się jeździć bardzo ostrożnie i wypatrywać każdego "niebezpieczeństwa" na drodze. Jak łatwo się domyśleć taka jazda nie sprawia już tyle przyjemności..
Cała sytuacja trochę mnie rozczarowała jako posiadacza szosy, na moim MTB 5 dętek to nie wiem czy ja wymieniłem w przeciągu 10 lat.. :/
Z góry dziękuję za pomoc, jeszcze raz pozdrawiam wszystkich