
pzdr
Napisano 27 sierpień 2011 - 18:01
Napisano 28 sierpień 2011 - 05:34
Napisano 28 sierpień 2011 - 07:29
Napisano 28 sierpień 2011 - 10:16
KeNaJ, nie mam żadnych danych dot. Hongfu bo się ich produktami nie interesowałem i nie mam zamiaru Ci niczego wmawiać. Przez głębsze źródła rozumiem właśnie certyfikaty i wyniki testów wytrzymałościowych.
Co do warunków w fabrykach się nie wypowiadam bo nie widziałem ani jednej.
A co do warunków - zazwyczaj jest to zwyczajna hala, parę stołów, formy, kupa włókna i "ludzie w sandałkach", nic z kosmicznej technologii się tam nie znajdzie.
Napisano 28 sierpień 2011 - 13:22
Napisano 28 sierpień 2011 - 15:13
Napisano 28 sierpień 2011 - 15:19
Dla tych którzy chcą zobaczyć jak wygląda chińska " szopa " w której produkuje się ramy karbonowe :
http://forums.roadbi...row-227718.html
Chłopcy, będąc w Hong Kongu zadali sobie trud i umówiwszy się z Jenny ( właścicielką HongFu ) odwiedzili jej " szopę ", są zdjęcia i sporo informacji. Miłej lektury.
PS swoją drogą dziwią mnie kategoryczne sądy ze strony kolegów którzy nie jeżdżą na ramach z Chin.
Napisano 28 sierpień 2011 - 17:28
Napisano 28 sierpień 2011 - 17:51
Napisano 28 sierpień 2011 - 19:05
Napisano 28 sierpień 2011 - 19:32
Hm, o ile mi wiadomo to Hong Fu ma własny dział projektowy i badawczy, z zespołem inżynierów którzy wiedzę praktyczną zdobyli w wytwórniach tajwańskich. Nie mogą pozwolić sobie na kopiowanie wzorów znanych marek europejskich, robią ramy b.podobne ale jednak własne np fm015 od " oryginału " z Europy różni się chociażby zastosowaniem sterów nadwymiarowych, co akurat uważam za zaletę.Pewnie podobnie, tylko mniej ludzi przy tym pracuje
Zresztą ja tam bym się samą fabryką nie przejmował, ani tym kto te rami wykonuje, raczej rzecz jest w technologii, a więc w jakości włókna oraz samym projekcie. Projektanci z takiego pinarello spędzają lata na projektowaniu i testowaniu ram, wdrażaniu nowych rozwiązań itd., a chinczycy tylko je częściowo kopują, albo kupują gotowy projekt od jakiejś firmy (coś chyba była o tym mowa, ale nie jestem pewny bo wyrywkowo czytałem). Tak więc wiadomo że różnica będzie spora, ale w cenie też, a może nawet większa w cenie bo kilkukrotna. Nie zmienia to faktu że taka rama i tak będzie lepsza od aluminiowego pinarello, bo to jednk technologia do przodu między alu a carbonem. To tak jak by porównywać dobre video a kiepskie dvd. Zresztą w karbonie jest mniej do zepsucia niż w alu, gdzie ważne jest cieniowanie i odpowiedni stop alu, jak i spawy itd. - a tutaj mamy włókno takie lub takie i koniec.
Napisano 28 sierpień 2011 - 20:05
Napisano 28 sierpień 2011 - 20:11
Napisano 28 sierpień 2011 - 20:29
Napisano 28 sierpień 2011 - 20:35
Napisano 28 sierpień 2011 - 20:42
Napisano 28 sierpień 2011 - 20:49