Chińskie ramy karbonowe
#581
Posted 27 August 2011 - 18:01
pzdr
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#582
Posted 28 August 2011 - 05:34
Co do warunków w fabrykach się nie wypowiadam bo nie widziałem ani jednej.
#583 Gosc_KeNaJ_*
Posted 28 August 2011 - 07:29
Ale jest jeden plus, równie dobrze można trafić na ramkę która może być sztywniejsza/lżejsza bo akurat taka wyszła.
A co do warunków - zazwyczaj jest to zwyczajna hala, parę stołów, formy, kupa włókna i "ludzie w sandałkach", nic z kosmicznej technologii się tam nie znajdzie.
#584
Posted 28 August 2011 - 10:16
KeNaJ, nie mam żadnych danych dot. Hongfu bo się ich produktami nie interesowałem i nie mam zamiaru Ci niczego wmawiać. Przez głębsze źródła rozumiem właśnie certyfikaty i wyniki testów wytrzymałościowych.
Co do warunków w fabrykach się nie wypowiadam bo nie widziałem ani jednej.
a kto te certyfikaty wydaje? Kto przeprowadzał testy i kto ustalił normy?
A co do warunków - zazwyczaj jest to zwyczajna hala, parę stołów, formy, kupa włókna i "ludzie w sandałkach", nic z kosmicznej technologii się tam nie znajdzie.
czyli przysłowiowa szopa ;-)
#586
Posted 28 August 2011 - 13:22
#587
Posted 28 August 2011 - 15:13
http://forums.roadbi...row-227718.html
Chłopcy, będąc w Hong Kongu zadali sobie trud i umówiwszy się z Jenny ( właścicielką HongFu ) odwiedzili jej " szopę ", są zdjęcia i sporo informacji. Miłej lektury.
PS swoją drogą dziwią mnie kategoryczne sądy ze strony kolegów którzy nie jeżdżą na ramach z Chin.
#588 Gosc_Pegos_*
Posted 28 August 2011 - 15:19
Dla tych którzy chcą zobaczyć jak wygląda chińska " szopa " w której produkuje się ramy karbonowe :
http://forums.roadbi...row-227718.html
Chłopcy, będąc w Hong Kongu zadali sobie trud i umówiwszy się z Jenny ( właścicielką HongFu ) odwiedzili jej " szopę ", są zdjęcia i sporo informacji. Miłej lektury.
PS swoją drogą dziwią mnie kategoryczne sądy ze strony kolegów którzy nie jeżdżą na ramach z Chin.
nie mogę wejść na to forum:/
#591
Posted 28 August 2011 - 17:28
The whole operation was not huge but was fairly clean, all rooms were isolated at least with doors. All the lay up and mould stages were mostly done by women and the dirtier sanding and painting jobs were done by men.
Also saw them testing frames for flex with dial gauges and weights. They said they test every frame
Jak ktoś nie zna ang. to niech wrzuci w tłuamacza...
ps. a zdjęcia niestety mi też nie wchodzą ... może by ktoś wrzucił tu na forum, będzie prościej
Doczytałem do końca i dalej jest jeszcze mowa o tym, że tak wygląda mniej więcej każda fabryka, ktoś tam wklejił fote z fabryki looka i twierdzi że proces technologiczny i warunki w fabryce dużo się nie różnią. Czy to rozwiało wątpliwości wszelkich niedowiarków i rozsiewaczów mitów wyssanych z palca? Także sandały i kobiety w fabryce to nie jest nic dziwnego, a jeśli ktoś sobie wyobraża fabrykę topowych firm usytuowaną w chinach, jako miejsce gdzie pracują sami sędziwi inżynierowie z długimi brodami, w kosmicznych skafandrach i super-sterylnych warunkach - to jest w błędzie
#592
Posted 28 August 2011 - 17:51
http://img233.images...66/img3981g.jpg
http://img143.images...75/img3978g.jpg
http://img839.images...05/img3977o.jpg
http://img709.images...9/img3974wl.jpg
http://img40.imagesh...33/img3972c.jpg
http://img9.imagesha...6/img3969fk.jpg
http://img690.images...31/img3968r.jpg
http://img607.images...39/img3966u.jpg
http://img43.imagesh...10/img3965n.jpg
http://img225.images...82/img3964y.jpg
http://img844.images...62/img3963p.jpg
http://img585.images...59/img3962f.jpg
http://img687.images...9/img3961kq.jpg
http://img585.images...62/img3960t.jpg
http://img153.images...4/img3959dd.jpg
http://img594.images...55/img3958t.jpg
http://img716.images...53/img3957y.jpg
http://img52.imagesh...7/img3954md.jpg
Swoją drogą ciekaw jestem jak to wygląda w Luxtechu
#593
Posted 28 August 2011 - 19:05
Zresztą ja tam bym się samą fabryką nie przejmował, ani tym kto te rami wykonuje, raczej rzecz jest w technologii, a więc w jakości włókna oraz samym projekcie. Projektanci z takiego pinarello spędzają lata na projektowaniu i testowaniu ram, wdrażaniu nowych rozwiązań itd., a chinczycy tylko je częściowo kopują, albo kupują gotowy projekt od jakiejś firmy (coś chyba była o tym mowa, ale nie jestem pewny bo wyrywkowo czytałem). Tak więc wiadomo że różnica będzie spora, ale w cenie też, a może nawet większa w cenie bo kilkukrotna. Nie zmienia to jednak faktu, że taka rama i tak będzie lepsza od aluminiowego pinarello, bo to jednak technologia do przodu między alu a carbonem. To tak jak by porównywać dobre video a kiepskie dvd. Zresztą w karbonie jest mniej do zepsucia niż w alu, gdzie ważne jest cieniowanie i odpowiedni stop alu, jak i spawy itd. - a tutaj mamy włókno takie lub takie i koniec.
#594
Posted 28 August 2011 - 19:32
Hm, o ile mi wiadomo to Hong Fu ma własny dział projektowy i badawczy, z zespołem inżynierów którzy wiedzę praktyczną zdobyli w wytwórniach tajwańskich. Nie mogą pozwolić sobie na kopiowanie wzorów znanych marek europejskich, robią ramy b.podobne ale jednak własne np fm015 od " oryginału " z Europy różni się chociażby zastosowaniem sterów nadwymiarowych, co akurat uważam za zaletę.Pewnie podobnie, tylko mniej ludzi przy tym pracuje
Zresztą ja tam bym się samą fabryką nie przejmował, ani tym kto te rami wykonuje, raczej rzecz jest w technologii, a więc w jakości włókna oraz samym projekcie. Projektanci z takiego pinarello spędzają lata na projektowaniu i testowaniu ram, wdrażaniu nowych rozwiązań itd., a chinczycy tylko je częściowo kopują, albo kupują gotowy projekt od jakiejś firmy (coś chyba była o tym mowa, ale nie jestem pewny bo wyrywkowo czytałem). Tak więc wiadomo że różnica będzie spora, ale w cenie też, a może nawet większa w cenie bo kilkukrotna. Nie zmienia to faktu że taka rama i tak będzie lepsza od aluminiowego pinarello, bo to jednk technologia do przodu między alu a carbonem. To tak jak by porównywać dobre video a kiepskie dvd. Zresztą w karbonie jest mniej do zepsucia niż w alu, gdzie ważne jest cieniowanie i odpowiedni stop alu, jak i spawy itd. - a tutaj mamy włókno takie lub takie i koniec.
Jeśli chodzi o kontrolę jakości i testy to mają certyfikat SGS, a to oznacza że żanych kombinacji nie robiono bo SGS nie może pozwolić sobie na firmowanie badziewia, kropka.
Sprawa użytych włókien - praktycznie wszyscy producenci ram zaopatrywani są przez japońskie fabryki światowego giganta w produkcji wszelkiego rodzaju wlókien, węglowych także ( TORAY ), z włókien T700 robi się m.in. Dreamlinera więc chyba można ich jakości zaufać ?
#595
Posted 28 August 2011 - 20:05
Ale do rzeczy - wszystko to wygląda pięknie i obiecująco, lecz nadal jest jeden kluczbowy problem. A mianowicie, skąd Kowalski ma wiedzieć, czy jego rama to "oryginalne" fm015 i czy została wyprodukowana przez HongFu, a nie np. KungFu. Jeżeli firma HongFu, która powiedzmy nie jest szarą strefą działającą w szopie, tylko normalną firmą działającą na terenie Chin, która zajmuje się produkcją elementów z carbonu to nic nie stoi na przeszkodzie by towary te były dobrej jakości. Pytanie, ile działa obok firm, które teoretycznie mogą być jak HongFu, a są przysłowiowymi szopami i produkują szmirę.
Pic polega na tym, że chińskie wyroby nie mają marki ani renomy, co rodzi wiele wątpliwości - słusznych z resztą, bo gdybyśmy nie mówili chińskie ramy tylko np. ramy HongFu to myślę, że temat takie całkiem inaczej by brzmiał, niż ma to miejsce obecnie. Gdyż nie mówilibyśmy i chińskim carbonie nieznanego pochodzenia, tylko o konkretnych wyrobach, które wszyscy znają pod jedną i konkretną nazwą. HongFu i fm015 znamy, problem w tym, że 99% innych wyrobów już raczej nie i to te wyroby stanowią największą barierę przed ogólnym zachwalaniem chińskiej produkcji carbonowej.
Token, choć z Tajwanu to zrobił sobie markę, by móc być postrzeganą firmą jako pewna i warta swej ceny, czekać tylko kiedy i czy w ogóle to się stanie z HongFu, jeśli tak to na pewno wszyscy na tym skorzystają, a wtedy będziemy wszyscy podziwiać i pewnie kupować ramy tej firmy.
#596
Posted 28 August 2011 - 20:11
Zamawiał ktoś może z tej strony? http://www.e-hongfu-bikes.com/ (w tej chwili akurat nie bangla, ale normalnie jest tam sklep z karbonami od HongFu)
#597
Posted 28 August 2011 - 20:29
A co do wypowiedzi Dediego - ie, nie wszyscy na tym skorzystają, a na pewno nie konsumenci, bo jedyne co się zmieni to cena - pójdzie w górę. A tak mamy markę nieznaną i dla tego można na tym korzystać. Jak kong-fu stanie się tak ceniona jak token, to będzie i kosztowała tyle ile token - logiczne. Właśnie dla tego te ramy są takie tanie, bo no-name, bo nie wydaje się miliardów na promocję i branding itd. itp. A co do dylematu że boimy się kupować "bo chińskie" to to są właśnie te steerotypy i mity o których mowa. Ale też dzęki temu cena jest jaka jest (dwa-trzy razy niższa niż u konkurencji)
A co do problemu że kupimy inną ramę, to takiego nie widzę - kupujemy przecież bezpośrednio od producenta. Zresztą podobne co kong-fu firmy zapewne też posiadają atesty.
#598
Posted 28 August 2011 - 20:35
Ciekawe jaka będzie ich przyszłość, już mają oddział produkujący dla tzw " Big Boys ", być może znikną z rynku detalicznego nastawiając się na kooperację z większymi. Szkoda by było.
#599
Posted 28 August 2011 - 20:42
#600
Posted 28 August 2011 - 20:49