Jump to content


Photo

Chińskie ramy karbonowe


1587 replies to this topic

#1261 Coriner

Coriner
  • Użytkownik
  • 164 posts
  • SkądSwinoujscie

Posted 29 June 2015 - 19:54

Znalazłem chińską ramę z interesującym mnie wejściem linek w ramę. Jedną taką trafiłem więc zapytam czy ten system jest OK? Czy ktoś ma podobne wejście i jak to się użytkuje?

 

Attached Files



#1262 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 30 June 2015 - 21:53

Ciekawy artykuł na temat chińskich ram: http://velonews.comp...unterfeit-bikes

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1263 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 30 June 2015 - 22:09

Znalazłem chińską ramę z interesującym mnie wejściem linek w ramę. Jedną taką trafiłem więc zapytam czy ten system jest OK? Czy ktoś ma podobne wejście i jak to się użytkuje?


Jest szansa na tarcie linek o sterowke widelca.
  • mindgame likes this

#1264 Coriner

Coriner
  • Użytkownik
  • 164 posts
  • SkądSwinoujscie

Posted 30 June 2015 - 23:09

Też myślałem o tym tarciu, ale jak zobaczyłem ramę ridleya gdzie pancerze przechodzą w całości przez główkę to wątpliwości moje przygasły.



#1265 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 01 July 2015 - 07:25

Sporo w Tobie optymizmu, skoro w ciemno zakładasz, że Chińczycy zrobili to równie dobrze co Ridley.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1266 xscx

xscx
  • Użytkownik
  • 10 posts

Posted 31 July 2015 - 22:56

Tak czytam większość tego wątku i oto co mi się nasuwa na myśl. Czyż nie może powstać w PL producent ram karbonowych w konkurencyjnej cenie? Budujemy przyzwoite jachty śródlądowe / morskie, mamy doświadczenie w produkcji laminatów, to czmu nie moglibyśmy produkować ram rowerowych z kompozytu na masową skalę?

 

Ogłądałem jakieś tam filimiki z chyba fabryki hongfu/dengfu/pingfu/dingfu etc . i nie wygląda to jakoś imponująco. Ot zakład produkcyjno - testowo - wysyłkowy spod Wygwizdowa + dwa miliardy pośredników. Czy my za przeproszeniem ku**** nie potrafimy robić karbonu dla mas a wszystko z Czajnikowa ma do nas lecieć? Nosz ku....

 

I żeby nie było, kilka lat temu sam taką ramę sprowadzałem z Krainy Wielkiego Smoka, co i tak kosztowało mnie sporow nerwów. Jak teraz na to patrze to jest to gra nie warta świeczki, ponieważ w ciągu tych kilku lat nasi Żółci przyjaciele podnieśli ceny o kilkadziesiąt procent (zauważcie, że karbon, mimo rozwoju technologii włókna nie specjalnie drożeje), a w między czasie w EU podniesiono cło wyrównawcze o ok. 90% na całe rowery i części rowerowe..U nas efekt jest taki dla Kowlaskiego, że albo się uda albo nie i wtedy jestesmy w plecy połowę średniej krajowej brutto (złodziejstwo na najwyżyszym poziomie - ale to temat na inną dyskusję) W każdym razie to co teraz się dzieje mnie nie dziwi, firmy zachodnie dbają o swój interes jak nigdy (i to jak!), ale przez to pozostała większość (zdecydowana) zostaje postawiona pod ścianą. Szczególnie w Naszym poniekąd pięknym kraju, gdzie nie ma alternatywy za bardzo - narazie.

 

amen.


  • kryniu and Olaf.Lewandowski like this

#1267 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 01 August 2015 - 14:34

Żółci przyjaciele podnieśli ceny w ciągu tych kilku lat bo w końcu wiedzą jak projektować rowery i zaczęli używać przyzwoitej jakości włókien, a nie odpadków produkcyjnych.

 

Kilka lat temu były ramy NEO, które jakością 80% sprzętu ze sklepu biły na łeb na szyję i mimo, że OEM to też swoje kosztowały.



#1268 lubelaczek

lubelaczek
  • Użytkownik
  • 481 posts

Posted 01 August 2015 - 15:29

Ciekawy artykuł na temat chińskich ram: http://velonews.comp...unterfeit-bikes

Ok, ale czy ten artkuł jest obiektywny, czy może tendencyjny, lub pokazujący jedną stronę medalu ? Może autorom tematu zależy na tym, by chińskie wyroby nie zabierały rynku ?  Jestem oczywiście przeciwny podróbkom (tzn. sprzedawaniu gówna pod jakąś znaną marką, do której nie ma się praw). Natomiast nie widzę nic złego, jeśli ktoś chce mieć gorszy wyrób w niższej cenie (nawet jeśli od tego zależy bezpieczeństwo - po prostu widziały gały co brały).



#1269 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 01 August 2015 - 16:50

No OK, ale z czym tak konkretnie polemizujesz? Chyba nie z wynikami pomiarów?

Z tym się nie zgodzę, że "widziały gały co brały", skoro wielu ludzi jest oszukiwanych i wciska im się podróbki jako oryginały. To po pierwsze. Po drugie: produkt może sobie być niskiej jakości, tzn. na przykład rama może być mniej sztywna albo mieć gorszą powłokę lakierniczą. Ale zapewnienie minimum bezpieczeństwa to absolutnie podstawowy obowiązek producenta, a nie jakiś luksus dostępny za dopłatą!

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1270 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,219 posts
  • SkądPoznań

Posted 01 August 2015 - 17:56

Może i widziały gały co brały ,ale system leczenia w Polsce NFZ, pokazuje nam, że odpowiedzialność za głupotę obywatela ponosi również reszta. Wolę żeby jeździli na pewnych aluminiowych niż niepewnych karbonowych. POtem znowu podatki w górę i składki ;)

 

 

Tak czytam większość tego wątku i oto co mi się nasuwa na myśl. Czyż nie może powstać w PL producent ram karbonowych w konkurencyjnej cenie? Budujemy przyzwoite jachty śródlądowe / morskie, mamy doświadczenie w produkcji laminatów, to czmu nie moglibyśmy produkować ram rowerowych z kompozytu na masową skalę?

 

Ogłądałem jakieś tam filimiki z chyba fabryki hongfu/dengfu/pingfu/dingfu etc . i nie wygląda to jakoś imponująco. Ot zakład produkcyjno - testowo - wysyłkowy spod Wygwizdowa + dwa miliardy pośredników. Czy my za przeproszeniem ku**** nie potrafimy robić karbonu dla mas a wszystko z Czajnikowa ma do nas lecieć? Nosz ku....

 

I żeby nie było, kilka lat temu sam taką ramę sprowadzałem z Krainy Wielkiego Smoka, co i tak kosztowało mnie sporow nerwów. Jak teraz na to patrze to jest to gra nie warta świeczki, ponieważ w ciągu tych kilku lat nasi Żółci przyjaciele podnieśli ceny o kilkadziesiąt procent (zauważcie, że karbon, mimo rozwoju technologii włókna nie specjalnie drożeje), a w między czasie w EU podniesiono cło wyrównawcze o ok. 90% na całe rowery i części rowerowe..U nas efekt jest taki dla Kowlaskiego, że albo się uda albo nie i wtedy jestesmy w plecy połowę średniej krajowej brutto (złodziejstwo na najwyżyszym poziomie - ale to temat na inną dyskusję) W każdym razie to co teraz się dzieje mnie nie dziwi, firmy zachodnie dbają o swój interes jak nigdy (i to jak!), ale przez to pozostała większość (zdecydowana) zostaje postawiona pod ścianą. Szczególnie w Naszym poniekąd pięknym kraju, gdzie nie ma alternatywy za bardzo - narazie.

 

amen.

Jak znajdziesz kogoś kto będzie w stanie produkować u nas ramy w cenie chińczyków to powiedz. Kupa ręcznej roboty. Za miske ryżu tego nikt nie zrobi. Wykwalifikowani pracownicy wezmą swoje. Projekty, materiały, maszyny (moja rama powstała współpracy z biurem designerskim). Nawet jak to wyprodukujesz jeszcze musisz to sprzedać. Marketing. System gwarancyjny. Może system dystrybucji. Podatki . Polski rynek to mało musisz sprzedawać dalej i jak za tania nie kupią :) 

 

Są karbonowe gianty po 5tyś nowe, dobra cena. Nikt nie mówi, że zaraz trzeba na karbonie śmigać.

 

Ilu ludzi kupiło chińskie ramy i się nie przyznaje co się z nimi stało. Głupio przyznać się do takiej głupoty ;)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1271 lubelaczek

lubelaczek
  • Użytkownik
  • 481 posts

Posted 01 August 2015 - 20:16

skoro wielu ludzi jest oszukiwanych i wciska im się podróbki jako oryginały

Ale przecież wyraźnie napisałem, że:
 
 

 Jestem oczywiście przeciwny podróbkom (tzn. sprzedawaniu gówna pod jakąś znaną marką, do której nie ma się praw)

 
Mówię ogólnie o chińskich ramach, które nie są sprzedawane jako podróbki.

Może i widziały gały co brały ,ale system leczenia w Polsce NFZ, pokazuje nam, że odpowiedzialność za głupotę obywatela ponosi również reszta. Wolę żeby jeździli na pewnych aluminiowych niż niepewnych karbonowych. POtem znowu podatki w górę i składki  ;)

To może w ogóle zróbmy zakaz jeżdżenia rowerem? Albo jakieś tachometry lub ograniczniki prędkości. Wyznaczenie granicy między tym co jest bezpieczne, a co niebiezpieczne nie jest takie oczywiste.

#1272 P@ul13

P@ul13
  • Użytkownik
  • 49 posts

Posted 05 October 2015 - 16:47

Zastanawiam się nad zakupem chińskiej ramy  podróbki speca - jak to łądnie nazywają replika s-works tarmac. Dlaczego zamierzam kupić chińskiego speca? W dużej mierze dla malowania. Bardzo podoba mi się malowanie speca (link poniżej o które mi chodzi) a za mało jezdze na rowerze żeby wydać 15000 zł dla samego malowania czy też żeby poczuć walory speca.  Nie jestem jakimś super kolarzem amatorem a raczej niedzielnym użytkownikiem który w miesiącu zrobi jakies 250 km to max. Mam też pytanie do tych co kupili takie orginały.  Rama u chinoli kosztuje ok 500 $ co jeszcze mi do tego doliczą cło + vat? Ile w sumie wyjdzie mnie ta rama? Miał ktoś jeszcze jakies kłopoty i nieprzyjemności z tym ze rama np. jest podróbką?

 

Jeżeli się zdecyduje to kupiłbym od tego sprzedawcy malowanie oznaczone jako, L5,L6 lub L8

 

http://www.aliexpres...2432614694.html



#1273 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 05 October 2015 - 16:56

Nie rób wiochy i nie bądź złodziej.

 

A w temacie cła powiedziano już wszystko tysiąc razy.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1274 P@ul13

P@ul13
  • Użytkownik
  • 49 posts

Posted 05 October 2015 - 17:11

Zadałęm pytanie o cło i vat a nie o to czy robie dobrze czy zle. Wiec swoje morały zostaw dla siebie bo każdy robi co mu się podoba. Nazywasz mnie złodziejem bo chce kupić podróbke a ty zapewne jak sciagasz z sieci multimedia to co robisz? Wtedy nie jesteś złodziejem? Z sieci możesz ściągać i to jest cacy tak? Pytam się konkretnie osób które kupiły ramy z chin jak to u nich wyglądało. Nie chce krecić ze kupiłem rame za 20 $



#1275 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 05 October 2015 - 17:48

Ale z sieci można ściągać na własny użytek i jest to jak najbardziej legalne. Niezgodne z prawem jest dalsze udostępnianie. Zatem porównanie z dupy kolego.



#1276 P@ul13

P@ul13
  • Użytkownik
  • 49 posts

Posted 05 October 2015 - 18:07

Z tego co się orientuje to gier i programów nie można pobierać na własny użytek. Tak samo mógłbym ja powiedzieć kupuje na własny uzytek



#1277 xscx

xscx
  • Użytkownik
  • 10 posts

Posted 05 October 2015 - 18:19

Zastanawiam się nad zakupem chińskiej ramy  podróbki speca 

 

 

Odpuść sobie wszystkie ramy z Chin mające jakiekolwiek logo znanych producentów.  Właściciel praw do marki zostanie powiadomiony, a podróbka (rama) zostanie zutylizowana. Dodatkowo może zostać wytoczony przeciwko tobie proces cywilny przez właściciela marki.

Jeśli koniecznie chcesz ramę z Chin to zamów taką bez jakichkolwiek napisów, a jeszcze lepiej nie malowaną.



#1278 P@ul13

P@ul13
  • Użytkownik
  • 49 posts

Posted 05 October 2015 - 18:39

A czyli z takim czyms tez trzeba się liczyc. dzięki za odpowiedz

Jeżeli znajdę używkę speca Tarmac do 5000 zł to kupie. A mam pytanie o koła żadne naklejki firmowe czyste karbon 38mmm lub 50 mm opłaca się kupic u chinoli? 



#1279 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 05 October 2015 - 18:39

Z tego co się orientuje to gier i programów nie można pobierać na własny użytek. Tak samo mógłbym ja powiedzieć kupuje na własny uzytek

Błądzisz nie tylko w temacie ram, ale i prawa - nie można porównywać tych przypadków. To tak jakbyś porównywał zabiecie człowieka i pająka. Poszukaj sobie w internetach porównania laboratoryjnego Tarmaca ori vs. chiny.

 

Koła bierz z planetx.



#1280 xscx

xscx
  • Użytkownik
  • 10 posts

Posted 05 October 2015 - 19:06

tudzież warto wspierać polski interes...

 

http://dandyhorsestore.com





Reply to this topic