Nie bądź taki skromny, zrób sobie 2-rzędowe 10-50.11 rzędowe 11-28 to 9 rzędowe 11-23. 11 rzędowe 11-23 ma biegi tak gęsto, że znajdziesz niezerową grupę którą denerwuje potrzeba podwójnego klikania aby zmienić bieg.
#41
Napisano 22 czerwiec 2017 - 10:23
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#43
Napisano 22 czerwiec 2017 - 10:39
Nie bądź taki skromny, zrób sobie 2-rzędowe 10-50.
https://i.ytimg.com/...xresdefault.jpg
https://www.electric...etroDirect2.png
Jest łatwiej niż Ci się wydaje dwa wolnobiegi i kręcisz do przodu - jeden bieg, do tyłu - drugi bieg
https://en.wikipedia...ki/Retro-direct
#44
Napisano 22 czerwiec 2017 - 10:48
@Stasko - ponieważ zakres mocy który generują jest zbyt niski aby rozkręcić 5xT. W efekcie ich 11 rzędowe kasety 11-28 w praktyce wykorzystują jak 8-9 rzędowych 15-28 i wożą zbędne koronki. Przy 42/30 mieliby i dośc wysokich biegów do jazdy i dość niskich do wspinania bez rezygnacji z ciasno stopniowanej szosowej kasety.
@greek - nic takiego nie napisałem. Przejedź jeszcze kilka wyścigów szosowych to może zrozumiesz, że a -> b nie oznacza b -> a
#45
Napisano 22 czerwiec 2017 - 10:58
#47
Napisano 22 czerwiec 2017 - 11:34
Ja tez mam 52/36, na jajkach jakby to mialo znaczenie, i uzywam 11-28. Z checia zalozylbym 11-25, bo czasami gdy sie nie chce zmieniac przodu i jest sie na wiekszych koronkach z tylu, zmieniajac na nastepne wieksze robi si spora dziura.
Ale wiem, ze na niektorych podjazdach jakie mam w okolicy, na 25 zarzynalbym sie w trupa aby to przepchac. Do tego jakies wyjazdy w gorzyste tereny....
A kupownie dodatkowej kasety Reda tylko po to aby robic podmianki, raz ze troche drogo, dwa, niechcialoby mi sie zmieniac kaset.
Chociaz i tak to robie zmieniajac kola.....
#48
Napisano 22 czerwiec 2017 - 12:08
@greek - nic takiego nie napisałem. Przejedź jeszcze kilka wyścigów szosowych to może zrozumiesz, że a -> b nie oznacza b -> a
Tak się składa, że przejechałem (w przeciwieństwie zdaje się do Ciebie) i dalej nie rozumiem co ma idiotyczne stwierdzenie o ludziach, dla których jeden ząbek to za małe stopniowanie do wyścigów? Proszę o rozjaśnienie.
#49
Napisano 22 czerwiec 2017 - 21:42
Zbliżasz się niebezpiecznie do strefy "przestań lubić to czego ja nie lubię". I to abstrahując od tego, że normalsi jeżdżą na tym co im sklep sprzeda.
A bierzesz pod uwagę, że gro osób nawet nie wie, że na płaskim można lepiej lub inaczej?
11 rzędowe 11-23 ma biegi tak gęsto, że znajdziesz niezerową grupę którą denerwuje potrzeba podwójnego klikania aby zmienić bieg.
Nie zauważyłem tego ale pamiętaj, że ja pisałem o nizinach i zmarszczkach, a nie górach. Kasety 11-23 czy 12-25 z korbą 53/39 nie są na góry i teren gdzie taki zestaw wystarcza z pewnością u nikogo nie wywoła nerwicy z powodu podwójnego kliku, a wręcz przeciwnie, pozwoli na idealne wykonanie jazdy na tempo, które ma tu większe znaczenie.
#51
Napisano 22 czerwiec 2017 - 22:13
@Arni - oczywiście że biorę. W końcu sam powiedziałem - kupa ludzi jeździ na tym co kupili i potem bezmyślnie wymienia na to samo.
Chodzi mnie o to, że zgadzam się z ogólnym kierunkiem twojego myślenia - tzn im bardziej płasko, tym mniejsza jest sensowna rozpiętość kasety. Mógłbym się kłócić o sens 53/11 na płaskie ale pal licho.
Chodzi mi o to, że im gęściej biegów przy tej samej rozpiętości kasety, tym częściej musisz z nich korzystać aby zakup miał sens. W praktyce będzie grupa ludzi którzy zamiast non-stop pilnować manetki będą ciągnąć na danym biegu ile się da i potem robić zmiany o dwie/trzy koronki. Trafienie w zakres na 11 rzędach ( przy 12 na horyzoncie ) jest dużo mniej istotne niż to samo na 7
Aczkolwiek, możesz na to patrzeć jak na argument za Di2
#52
Napisano 22 czerwiec 2017 - 22:22
Jaca 911 - mamy tutaj na forum domniemanie jazdy sportowej. Ewentualnie kolesi takich jak ja którzy nie lubią wozić zbędnego szpeju. Ale jeżeli masz w tym komfort psychiczny - kto Ci broni?
Optymalizacja o której tu mówimy raczej patrzy na to tak: albo dostajesz dwie-trzy koronki w centrum zakresu który jest wykorzystywany non-stop przez te 80% czasu jazdy, albo wozisz dwie-trzy koronki które wykorzystujesz incydentalnie.
EDIT: ale znam kolesia który w nowym rowerze za ciężki $ wywalił fabryczne 11-28 i wsadził 11-36 i sobie chwali
#53
Napisano 22 czerwiec 2017 - 22:49
Do pierwszego OK, mam takie samo zdanie.
Chodzi mi o to, że im gęściej biegów przy tej samej rozpiętości kasety, tym częściej musisz z nich korzystać aby zakup miał sens. W praktyce będzie grupa ludzi którzy zamiast non-stop pilnować manetki będą ciągnąć na danym biegu ile się da i potem robić zmiany o dwie/trzy koronki. Trafienie w zakres na 11 rzędach ( przy 12 na horyzoncie ) jest dużo mniej istotne niż to samo na 7
Tak będzie jeśli mamy do czynienia z jakimś nieuświadomionym jegomościem, ale masz rację, są tacy i zmiany dokonują dopiero jak im kadencja spadnie do 60. No ale co zrobić, skoro lubią się męczyć to proszę bardzo? Tym niemniej takich osób raczej nie powinno brać się pod rozważanie tematu, bo to bez sensu.
- Greek lubi to
#54
Napisano 19 marzec 2021 - 21:09
Stary temat ale się wtrącę , co do "absurdalnych" przełożeń typu 53/11 ?!.
Ja specjalnie zmieniłem zajechany układ 50/36 -12/25 na 53/39 - 11/28 po to żeby mieć to Absurdalne przełożenie ,po co ?.
U nas w Wielkopolsce nie ma za dużo "górek " co by zrobić równy spokojny trening siłowy .
Waga 88kg, ciśnienie w koła 4 bar( co by było ciężej i wygodniej) ,53/11 ,sylwetka wyprostowana ,kadencja 55 i trening jak ta lala .
Przy 50/12 a później 50/11 nie było to możliwe sprawdzałem
Tak że jednemu córka a drugiemu teściowa się podoba
#55
Napisano 19 marzec 2021 - 21:16
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka