Problem z rowerem przy zjeździe
#21
Napisano 29 lipiec 2010 - 21:45
Dziś próbowałem jeździć bez trzymanki łatwiej byłoby na jednokołowcu, spróbuje na początek wymienić widelec bo ten jest jakiś prosty a zazwyczaj wygięte są do przodu.
#22
Napisano 29 lipiec 2010 - 22:08
Co ciekawe rower jest zwrotny, ale jednocześnie idzie równo.
Dlaczego pisze, bo mam na warsztacie szoske na alu ramie, z karbonowym widelcem i przejechałem sie na niej i jest tak mułowata na skrecanie że aż strach , trzeba włożyc siły troche aby skrecić i utrzymać kierunek skręcania w porównaiu do Gazelki.
Co nam to daje, ze geometria ramy duż o daje.
Co do hamulców 0 to musza być ustawiione idealnie równo do obręczy bo inaczej właśnie będzie dziwnie przy hamowaniu.
Spróbuj widelec pozyczyć inny dla porównania.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#23
Napisano 04 lipiec 2016 - 09:06
Witam.
W ostatnią sobotę miałem ogromny problem na zjezdzie z utrzymaniem kierownicy. Jechałem z górki i na lekkim zakręcie około 50 km/h i nagle rower wpadł mi w niesamowitą wibrację co sprawiło, że z dużym trudem utrzymałem się na szosie ale wyrzuciło mnie na lewą stronę jezdni. Drgania były tak duże, że z najwyższym trudem utrzymałem się na rowerze. To jest rower MERIDA i przejechałem na nim już ponad
5 000 kilometrów i nigdy nie było takiego problemu. Nie powiem, że miałem mocno w gaciach bo jechałem na czołówę. Rower nie ma żadnych luzów i do tej pory spisywał się bez zarzutów. Kolega jechał za mną
5 metrów i był zszokowany co się ze mną dzieje. Jaka mogła być przyczyna, chropowata nawierzchnia,
ciśnienie w oponach czy inne licho. Pozdrawiam
#25
Napisano 04 lipiec 2016 - 13:32
Poszukaj w necie o "death wobble" lub "speed shimmy".
Kilka mozliwosci:
1. Jak post powyzej;
2. Wycieniowana gorna rury, skutek - rower piwotuje wokol podsiodlowki;
3. Wielkosc "Trial" (zaleznosc wyprzedzenia widelca i kata glowki) jest zbyt duza, rower staje sie nadstabilny korygujac sie sam;
4. Zla dystrybucja obciazenia kol.