#23
Posted 01 August 2017 - 11:35
Trzeba zdjąc owijkę, ustawić je poprawnie i założyć owijkę. Nigdy tego nie robiłem. Owijkę można wykorzystywać kilka razy czy ma jednorazowe elementy przylepne?
Tylko raz mi się zdarzyło że pasek kleju zapobiegający ślizganiu się owijki był tak mocny że podarłem owijkę przy zdejmowaniu, poza tym - nigdy nie miałem problemu z ponownym nawinięciem. Ale zanim ją zdejmiesz to obejrzyj jakieś filmiki na youtube które pokazują jak ją nawijać
#25
Posted 02 August 2017 - 07:34
Próbuje ogarnąć ten rower i nie mogę. Niby "mały", ale przez to, że cała rama jest między kołami w sumie jest bardzo długi. Pewnie baza kół w tak małym rozmiarze jest ponad kanoniczne 100cm. Do tego ta nieszczęsna kierownicą ustawiona z czapy, za długi mostek i bida.
Wygląda, że ktoś ma siłę próbował go wydłużyć. Teraz trzeba to odwrócić.
Jak zostało napisane, kierownica compakt, ale na Specialized bym uważał, bo dolny chwyt ma bardzo płytki, brak poziomego fragmentu - może komuś nie pasować. Krótszy mostek na plus i powinno być dobrze.
Z tego co widzę po geometrii (link podany we wpisie #14) to baza kół dla rozmiaru S wynosi 973, a >1m dopiero od rozmiaru XL, tak więc raczej nie odbiega od przyjętego standardu.
Patrząc na resztę wymiarów podanych w tabelce geometrii, to dla podanego wzrostu raczej rozmiar XS byłby dobry - ma tak długie nogi, że z przekrokiem 742mm nie ma problemów? Co prawda kwestia przyzwyczajenia do zsiadania na jedną stronę z lekkim pochylaniem może rozwiązać problem, no ale trzeba się tego nauczyć...
Co do owijki - zmień kierownicę na kompaktową (możliwie krótką), jednocześnie zmienisz owijkę. Dolnym chwytem bym się nie przejmował, raczej używać go będzie incydentalnie (o ile w ogóle).
Przy wyborze owijki warto unikać cienkich, bo kierownicę źle się trzyma (zwłaszcza początkujący), ewentualnie użyć podkładek żelowych.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#26
Posted 21 August 2017 - 14:17
Chcialem napisac odpowiedz w temacie, przede wszystkim dla ludzi bez doswiadczenia, którzy będą szukali rozwiazania podobnych problemów w przyszlosci.
Po kilku przejazdzkach (okolo 400 km) przetestowalismy uklad z mostkiem na + oraz kierownica, ustawiona tak zeby nie pikowała tak mocno w dół; dało to podwyzszenie kierownicy o kilkanascie mm i zdecydowanie poprawilo to komfort jazdy. Przede wszystkim nie obrywaja juz nadgarstki. Niestety rower nadal wydaje sie byc lekko za dlugi. Nastepnym krokiem jest zmiana kierownicy na bardziej kompaktowa (i krotsza).
W miedzy czasie pojawil sie bol kolan, ktorego przyczyn jeszcze nie znamy, (wysokosc siodelka i kadencja byly ok). Wiec dalsze dopasowywanie musi sie lekko odwlec w czasie, az kolana sie wykuruja.
Jeszcze raz dziękuję serdecznie i pozdrawiam
Reply to this topic
Also tagged with one or more of these keywords: mostek, geometria
Rowery oraz części →
Wsporniki, kierownice, pedały, siodła →
Rozpierak W Mostku 1"Started by Kresowiak , 02 Dec 2020 mostek |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Czy To Dobry Rozmiar Dla Mnie? (Geo)Started by JacekH , 09 Jul 2019 Geometria, Battaglin Pro Team and 1 more... |
|
||
Sponsorzy serwisu →
Rosebikes.pl →
Nowość 2017 - Rose X - Lite 2Started by paulsen , 17 Jun 2017 rower, karbonowy, szosa, tani and 5 more... |
|
||
Rowery oraz części →
Wsporniki, kierownice, pedały, siodła →
Pęknięty MostekStarted by Mateusz105 , 08 Nov 2016 mostek |
|
||
Rowery oraz części →
Wsporniki, kierownice, pedały, siodła →
[Mostek] Pro Plt Zacisk Mostka - PytanieStarted by pingpongista2 , 23 Apr 2016 pro, plt, mostek |
|