Jump to content


Photo

Pompki Awaryjne

szosa pompka lezyne pompka reczna

418 replies to this topic

#41 ketaspeed

ketaspeed
  • Użytkownik
  • 3 posts
  • SkądRacibórz-Krowiarki

Posted 09 February 2014 - 08:42

Co sądzicie o uszczelniaczach piankowych w aerozolu?  Złapałem kapcia na szosówce i próbowałem ratować się sprajem. Nic nie wyszło. Powietrze cały czas uciekało. Po dopompowaniu również pianka z powietrzem wylatywała  na zewnątrz  opony. Czy są jakieś zasady stosowania uszczelniaczy? W końcu na miejscu  wymieniłem dętkę. Zawsze wożę dętkę i pompkę i kiedyś spraj ( teraz już nie). :->



#42 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,663 posts
  • SkądSzczecin

Posted 09 February 2014 - 09:15

ketaspeed, on 09 Feb 2014 - 07:42, said:

Czy są jakieś zasady stosowania uszczelniaczy?

Tylko jedna: nie używać w szosówkach ;)

A tak a poważnie: przy tak wysokich ciśnieniach spreje po prostu nie działają. Bardzo często zaklejają otwór i "trzymają" np. do 4-5 bar, a później puszczają i całe powietrze ucieka. To samo dotyczy zresztą różnego rodzaju mleczek zapobiegających przebiciu.

Jeżeli szukasz wygodniejszego sposobu na naprawę, osobiście polecam łatki Tip-Top albo dobre łatki samoprzylepne (np. Park Tool GPp2 albo Topeak Flypaper), przy czym te drugie podczas zakładania przy złej pogodzie mogą nie zawsze chcieć się przykleić w 100% szczelnie. Klejowe są nieco bardziej uciążliwe, ale niemal w 100% pewne.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#43 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 posts
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Posted 09 February 2014 - 13:52

Uszczelniacze nie mają zastosowania w kolarce, a przynajmniej takie jest moje zdanie.
Osobiście wożę ze sobą zawsze dętkę, łatki i pompkę, i taki zestaw jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. 
Podstawą jest dobra pompka, bez niej wymiana dętki może przypominać męczarnię :)
Co do łatek samoprzylepnych jestem równie sceptyczny co mikroos, w niższych temperaturach potrafią nie zadziałać. Lepszy jest zestaw z klejem nawet za 3 zł.


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#44 ketaspeed

ketaspeed
  • Użytkownik
  • 3 posts
  • SkądRacibórz-Krowiarki

Posted 09 February 2014 - 17:26

mikroos, on 09 Feb 2014 - 08:15, said:

Tylko jedna: nie używać w szosówkach ;)

A tak a poważnie: przy tak wysokich ciśnieniach spreje po prostu nie działają. Bardzo często zaklejają otwór i "trzymają" np. do 4-5 bar, a później puszczają i całe powietrze ucieka. To samo dotyczy zresztą różnego rodzaju mleczek zapobiegających przebiciu.

Jeżeli szukasz wygodniejszego sposobu na naprawę, osobiście polecam łatki Tip-Top albo dobre łatki samoprzylepne (np. Park Tool GPp2 albo Topeak Flypaper), przy czym te drugie podczas zakładania przy złej pogodzie mogą nie zawsze chcieć się przykleić w 100% szczelnie. Klejowe są nieco bardziej uciążliwe, ale niemal w 100% pewne.

 Dziękuję za informację. Własnie na własnej skórze się o tym dowiedziałem. Zapasowa dętka i pompka to najlepsze zabezpieczenie. Zawsze je wożę ze sobą. Zabawa z sprejem więcej czasu mnie kosztowała niż sama wymiana dętki. Był mróz  i chciałem szybko naprawić kapcia. Okazało się, tak  jak napisałeś,  nic w mojej szosówce z tego nie wyszło. Tylko zmarzłem i starciem czas. Teraz już mam lżejszy ekwipunek - nie wożę sprejów.  Wielkie dzięki za informację. Pozdrawiam, Janek.

P.S jestem początkującym szosowcem :-D


  • mikroos likes this

#45 m__f

m__f
  • Użytkownik
  • 93 posts

Posted 13 February 2014 - 15:24

Czy ktoś używał  zefal air profil micro ? Da się tym rzeczywiście nadmuchać oponę do tych 7 bar, bądź na tyle by można było bezpiecznie kontynuować jazdę (przy 82 kg wagi) ?



#46 Canyon990

Canyon990
  • Użytkownik
  • 186 posts

Posted 13 February 2014 - 16:44

Mam tę pompkę Zefal Air Profil Micro. Kupiłem 2 lata temu i dopiero w niedzielę testowałem w terenie :)

 

Kiedy ją kupowałem to wg producenta pompowała max. 6 barów.

 

 

Opony mam do 10 barów, napompowałem Zefalem do około 5. Ważę 72kg.  Da radę jechać, ale raczej do domu niż kontynuować trening ;)

 

 

Szczerze to gdybym musiał dziś kupić pompkę tego typu to wybrałbym BlackBurn.



#47 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 13 February 2014 - 17:58

Ja wybrałem blackburn airstik 2 stage ale tylko preste pompuje. Przewaga Zefala to dwa wentyle. Wcześniej do mtb miałem zwykłą Beto za kilkanaście złotych i paru fajnych ludzi poznałem łatając i nabijając koło. Teraz będzie ciężej pomóc ;-)



#48 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 posts
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Posted 13 February 2014 - 18:42

Ja mam BLACKBURN  Air Stik Long Neck EVO spokojnie da się nią napompować rower pod ponad 100 kg wagi, można przytrzymać nogą, ma dwa zawory i wężyk, lepszej pompki chyba się nie znajdzie. 
Teraz ciężko ją gdzieś dostać, ale się temu nie dziwię.
 


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#49 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,663 posts
  • SkądSzczecin

Posted 13 February 2014 - 18:52

elcidx, on 13 Feb 2014 - 17:42, said:

Teraz ciężko ją gdzieś dostać, ale się temu nie dziwię.

Ja też się nie dziwię, bo moja pękła w pierwszym dniu testów :D Żartuję sobie, oczywiście nie oceniam modelu na podstawie awarii jednego egzemplarza!

Gdyby ktoś (tak jak ja po tej historii) miał niechęć do plastikowych pompek, polecam Zefala RG01 - bardzo udany i niemal niezniszczalny produkt.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#50 gumolyt

gumolyt
  • Użytkownik
  • 46 posts
  • SkądKujawy i Pomorze

Posted 14 February 2014 - 18:18

Mam dwie pompki BLACKBURN Airstik i SKS Diago. Sks pompuje szybciej i mocniej i jest też wygodniejsza dla ręki, jednak (kolor biały) mocno porysowała się od uchwytu mocującego, dlatego jak coś to na pewno kolor czarny. Blackburn natomiast wykonana z lepszych materiałów, trochę mniejsza i lżejsza. Od strony praktycznej plus dla Sks za wizualną i jakościowo Blackburn.



#51 wojtekmtb

wojtekmtb
  • Użytkownik
  • 367 posts
  • Skądmazury

Posted 04 March 2014 - 19:38

Mam pytanie do użytkowników Lezyne, zamierzam nabyć którąś z ich oferty ale sporo tego jest i cały czas się zastanawiam którą :-(
No i nie wiem czy brać HP czy HV , ma ktoś porównanie ? zamierzam używać zarówno do szosy jak i mtb.

#52 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 04 March 2014 - 20:44

Jak do szosy to HP, HV maja max 90psi, czyli w rzeczywistosci bedzie ciezko nadmuchac taka pompka nawet do takiego cisnienia.

Road Drive max 160psi, w 3 rozmiarach, ja mam medium, jak dla mnie super dmuchawka.

Aluminiowa, solidna konstrukcja, co wazne wezyk, nakrecana koncowka.

Do mtb wolalbym raczej cos o wiekszej objetosci. Ale jak masz zamiar wybrac jedna, to HP. MTB kola bedziesz po prostu pompowal nieco dluzej ale napompujesz, czego nie zrobisz HV w przypadku kol szosowych, chcac miec ok. 8bar (120psi).



#53 wojtekmtb

wojtekmtb
  • Użytkownik
  • 367 posts
  • Skądmazury

Posted 04 March 2014 - 22:33

Dzięki Chris, też tak myślę i bardziej skłaniam się ku HP.
Dwóch nie będę kupował, mam jeszcze pompkę Crank Brosa jak coś.
O Lezyne już dawno myślałem właśnie ze względu na wężyk i jakość wykonania.

#54 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 07 March 2014 - 21:42

Niestety po dzisiejszym złapaniu gumy muszę stwierdzić, że minipompka (a raczej mikropompka) Barbieri Nana jest pompką praktycznie jednorazową. Problem tkwi w małej, cienkiej, okrągłej gumce-uszczelce, która po jednym (no, może kilku użyciach pompki) ulega destrukcji. Podczas pompowania tarcie o gwintowaną część zaworu powoduje jej rozdarcie i brak szczelności. Dymasz, a całe powietrze uchodzi bokiem. Uratowała mnie dzisiaj mała gumka recepturka, którą miałem ściśniętą dętkę zapasową. Owinąłem ją wokół zaworu i jakoś się głowica pompki uszczelniła, umożliwiając w końcu napompowanie do jakichś 3-4 barów.

 

Wprawdzie producent dołącza do opakowania jedną zapasową uszczelkę i specjalny kluczyk do jej wymiany w głowicy, ale nie jest to wielkie pocieszenie, bo ta też pewnie na długo nie wystarczy. Mogli już dać z 10-20 sztuk, bo przecież to nic nie kosztuje.

https://encrypted-tb..._zfcr9WchAIrag9   



#55 MaRcIn30

MaRcIn30
  • Użytkownik
  • 440 posts
  • SkądPomorskie

Posted 08 March 2014 - 17:48

Ja używam Barbieri Nuda i nie mam żadnych problemów, system uszczelek w obu pompkach jest taki sam. W tamtym sezonie padła mi pompka stacjonarna i zanim kupiłem nową to "dymałem Nudą"  i nie straciła ani trochę na szczelności.



#56 Gosc_Małopolanin_*

Gosc_Małopolanin_*
  • Gość

Posted 08 March 2014 - 18:52

MaRcIn30, on 08 Mar 2014 - 16:48, said:

Ja używam Barbieri Nuda i nie mam żadnych problemów, system uszczelek w obu pompkach jest taki sam. W tamtym sezonie padła mi pompka stacjonarna i zanim kupiłem nową to "dymałem Nudą"  i nie straciła ani trochę na szczelności.

Też mam Barbieri Nude ! i też jak narazie złego słowa o niej powiedzieć nie moge. Już kilka kół nią napompowałem-od zera !



#57 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 09 March 2014 - 20:14

Nuda jest jednak sporo dłuższa i w każdym cyklu pracy wdmuchuje znacznie więcej powietrza niż Nana.

 

W każdym razie ja tym filigranowym gumeczkom już podziękowałem. Już miałem ze złością tą pompkę wyrzucić do śmieci (tzn. do przechowalni, bo jestem z tych co gromadzą śmieci ;-) ) gdy wpadł mi do głowy pomysł, aby w otwór powstały po wykręceniu tego aluminiowego elementu w głowicy wsadzić jakąś uszczelkę z innej pompki. W oczy rzuciła mi się stara, mała, tandetna pompka Luma (leżała sobie w przechowalni śmieci). Jej uszczelka miała taką średnicę, że akurat na wcisk weszła w ten otwór (około 10 mm). Pierwsza próba napompowania koła już była zachęcająca, ale jeszcze trochę syczało. Owinąłem więc wszystko taśmą izolacyjną, zrobiłem później w taśmie otwór, założyłem na zawór i zacząłem pompować. Bingo! Praktycznie idealna szczelność. Pompuję i nic nie ucieka. Wprawdzie przy 5 barach opór jest już bardzo duży, a mała długość pompki powoduje, że powietrze sprężone w tym krótkim cylindrze praktycznie nie jest już w stanie pokonać zaworu. Ale te 5 barów uzyskuje się w sposób pewny, a nie tak jak wcześniej - lekkie przekrzywienie pompki i już 2 bary poszły w atmosferę.

 

Tak to obecnie wygląda:

DSCF1072J_erraxqx.JPG

 

Niestety waga wzrosła o 3 g (czyli aż o 10 %), więc dla ścigantów taka modyfikacja jest z pewnością nie do przyjęcia  ;-) . 



#58 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 13 March 2014 - 10:33

A ja mam prośbę - zamiast pisać "ekstra pompka!", "świetnie pompuje",  "napompowałem do 6 atm" czy podobne niewiele mówiące ogólniki - podawajcie ilu ruchów wymaga napompowanie do danego ciśnienia.

 

Ja od 3 lat mam pompkę PRO Performance (to ta forma PRO od Shimano ;), nie pamiętam, ile kosztowała, ale na pewno poniżej 100zł, bo więcej nie wydałbym na pompkę.

 

Napompowanie dętki w oponie Vittoria Zaffiro Pro II 25mm do około 7,5atm wymaga 250 ruchów tłokiem. Dla mnie - ujdzie, ale nie mam porównania z innymi szosowymi.



#59 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,663 posts
  • SkądSzczecin

Posted 13 March 2014 - 11:32

A jakie to ma znaczenie, ilu ruchów potrzeba? Wolę wykonać wygodnie 300 ruchów niż 150 z wykręcaniem nadgarstków.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#60 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 13 March 2014 - 13:45

To zależy, czy jesteś bardziej wytrenowany siłowo, czy kondycyjnie ;)

 

A co jeśli trzeba wykonać 600 ruchów? Nie mów, że to cię nie zmęczy. A i taki szajs w przypadku mtb spotykałem, prędzej bym napompował tę dętkę gębą ;)

 

Gdzieś nawet chyba w Magazynie Rowerowym były testy chyba nawet kilkudziesięciu pompek, w których 90% to był jakiś totalny badziew, który po 100 machnięciach pozwalał napompować koło...  ledwo poniżej 1atm (!). 

 

A zatem to że pompka pozwala na nabicie np. 9 atmosfer mało mnie obchodzi, jeśli czas potrzebny na wykonanie tej czynności staje się absurdalnie długi.





Reply to this topic


Rich Text Editor
  

Also tagged with one or more of these keywords: szosa, pompka, lezyne, pompka reczna