Co sądzicie o uszczelniaczach piankowych w aerozolu? Złapałem kapcia na szosówce i próbowałem ratować się sprajem. Nic nie wyszło. Powietrze cały czas uciekało. Po dopompowaniu również pianka z powietrzem wylatywała na zewnątrz opony. Czy są jakieś zasady stosowania uszczelniaczy? W końcu na miejscu wymieniłem dętkę. Zawsze wożę dętkę i pompkę i kiedyś spraj ( teraz już nie). :->
#42
Posted 09 February 2014 - 09:15
Tylko jedna: nie używać w szosówkachCzy są jakieś zasady stosowania uszczelniaczy?
A tak a poważnie: przy tak wysokich ciśnieniach spreje po prostu nie działają. Bardzo często zaklejają otwór i "trzymają" np. do 4-5 bar, a później puszczają i całe powietrze ucieka. To samo dotyczy zresztą różnego rodzaju mleczek zapobiegających przebiciu.
Jeżeli szukasz wygodniejszego sposobu na naprawę, osobiście polecam łatki Tip-Top albo dobre łatki samoprzylepne (np. Park Tool GPp2 albo Topeak Flypaper), przy czym te drugie podczas zakładania przy złej pogodzie mogą nie zawsze chcieć się przykleić w 100% szczelnie. Klejowe są nieco bardziej uciążliwe, ale niemal w 100% pewne.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#43
Posted 09 February 2014 - 13:52
Uszczelniacze nie mają zastosowania w kolarce, a przynajmniej takie jest moje zdanie.
Osobiście wożę ze sobą zawsze dętkę, łatki i pompkę, i taki zestaw jeszcze nigdy mnie nie zawiódł.
Podstawą jest dobra pompka, bez niej wymiana dętki może przypominać męczarnię ![]()
Co do łatek samoprzylepnych jestem równie sceptyczny co mikroos, w niższych temperaturach potrafią nie zadziałać. Lepszy jest zestaw z klejem nawet za 3 zł.
Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade
#44
Posted 09 February 2014 - 17:26
Tylko jedna: nie używać w szosówkach
A tak a poważnie: przy tak wysokich ciśnieniach spreje po prostu nie działają. Bardzo często zaklejają otwór i "trzymają" np. do 4-5 bar, a później puszczają i całe powietrze ucieka. To samo dotyczy zresztą różnego rodzaju mleczek zapobiegających przebiciu.
Jeżeli szukasz wygodniejszego sposobu na naprawę, osobiście polecam łatki Tip-Top albo dobre łatki samoprzylepne (np. Park Tool GPp2 albo Topeak Flypaper), przy czym te drugie podczas zakładania przy złej pogodzie mogą nie zawsze chcieć się przykleić w 100% szczelnie. Klejowe są nieco bardziej uciążliwe, ale niemal w 100% pewne.
Dziękuję za informację. Własnie na własnej skórze się o tym dowiedziałem. Zapasowa dętka i pompka to najlepsze zabezpieczenie. Zawsze je wożę ze sobą. Zabawa z sprejem więcej czasu mnie kosztowała niż sama wymiana dętki. Był mróz i chciałem szybko naprawić kapcia. Okazało się, tak jak napisałeś, nic w mojej szosówce z tego nie wyszło. Tylko zmarzłem i starciem czas. Teraz już mam lżejszy ekwipunek - nie wożę sprejów. Wielkie dzięki za informację. Pozdrawiam, Janek.
P.S jestem początkującym szosowcem :-D
- mikroos likes this
#45
Posted 13 February 2014 - 15:24
Czy ktoś używał zefal air profil micro ? Da się tym rzeczywiście nadmuchać oponę do tych 7 bar, bądź na tyle by można było bezpiecznie kontynuować jazdę (przy 82 kg wagi) ?
#46
Posted 13 February 2014 - 16:44
Mam tę pompkę Zefal Air Profil Micro. Kupiłem 2 lata temu i dopiero w niedzielę testowałem w terenie ![]()
Kiedy ją kupowałem to wg producenta pompowała max. 6 barów.
Opony mam do 10 barów, napompowałem Zefalem do około 5. Ważę 72kg. Da radę jechać, ale raczej do domu niż kontynuować trening ![]()
Szczerze to gdybym musiał dziś kupić pompkę tego typu to wybrałbym BlackBurn.
#48
Posted 13 February 2014 - 18:42
Ja mam BLACKBURN Air Stik Long Neck EVO spokojnie da się nią napompować rower pod ponad 100 kg wagi, można przytrzymać nogą, ma dwa zawory i wężyk, lepszej pompki chyba się nie znajdzie.
Teraz ciężko ją gdzieś dostać, ale się temu nie dziwię.
Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade
#49
Posted 13 February 2014 - 18:52
Ja też się nie dziwię, bo moja pękła w pierwszym dniu testówTeraz ciężko ją gdzieś dostać, ale się temu nie dziwię.
Gdyby ktoś (tak jak ja po tej historii) miał niechęć do plastikowych pompek, polecam Zefala RG01 - bardzo udany i niemal niezniszczalny produkt.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#50
Posted 14 February 2014 - 18:18
Mam dwie pompki BLACKBURN Airstik i SKS Diago. Sks pompuje szybciej i mocniej i jest też wygodniejsza dla ręki, jednak (kolor biały) mocno porysowała się od uchwytu mocującego, dlatego jak coś to na pewno kolor czarny. Blackburn natomiast wykonana z lepszych materiałów, trochę mniejsza i lżejsza. Od strony praktycznej plus dla Sks za wizualną i jakościowo Blackburn.
#52
Posted 04 March 2014 - 20:44
Jak do szosy to HP, HV maja max 90psi, czyli w rzeczywistosci bedzie ciezko nadmuchac taka pompka nawet do takiego cisnienia.
Road Drive max 160psi, w 3 rozmiarach, ja mam medium, jak dla mnie super dmuchawka.
Aluminiowa, solidna konstrukcja, co wazne wezyk, nakrecana koncowka.
Do mtb wolalbym raczej cos o wiekszej objetosci. Ale jak masz zamiar wybrac jedna, to HP. MTB kola bedziesz po prostu pompowal nieco dluzej ale napompujesz, czego nie zrobisz HV w przypadku kol szosowych, chcac miec ok. 8bar (120psi).
#54
Gosc_marvelo_*
Posted 07 March 2014 - 21:42
Niestety po dzisiejszym złapaniu gumy muszę stwierdzić, że minipompka (a raczej mikropompka) Barbieri Nana jest pompką praktycznie jednorazową. Problem tkwi w małej, cienkiej, okrągłej gumce-uszczelce, która po jednym (no, może kilku użyciach pompki) ulega destrukcji. Podczas pompowania tarcie o gwintowaną część zaworu powoduje jej rozdarcie i brak szczelności. Dymasz, a całe powietrze uchodzi bokiem. Uratowała mnie dzisiaj mała gumka recepturka, którą miałem ściśniętą dętkę zapasową. Owinąłem ją wokół zaworu i jakoś się głowica pompki uszczelniła, umożliwiając w końcu napompowanie do jakichś 3-4 barów.
Wprawdzie producent dołącza do opakowania jedną zapasową uszczelkę i specjalny kluczyk do jej wymiany w głowicy, ale nie jest to wielkie pocieszenie, bo ta też pewnie na długo nie wystarczy. Mogli już dać z 10-20 sztuk, bo przecież to nic nie kosztuje.
https://encrypted-tb..._zfcr9WchAIrag9
#56
Gosc_Małopolanin_*
Posted 08 March 2014 - 18:52
Ja używam Barbieri Nuda i nie mam żadnych problemów, system uszczelek w obu pompkach jest taki sam. W tamtym sezonie padła mi pompka stacjonarna i zanim kupiłem nową to "dymałem Nudą" i nie straciła ani trochę na szczelności.
Też mam Barbieri Nude ! i też jak narazie złego słowa o niej powiedzieć nie moge. Już kilka kół nią napompowałem-od zera !
#57
Gosc_marvelo_*
Posted 09 March 2014 - 20:14
Nuda jest jednak sporo dłuższa i w każdym cyklu pracy wdmuchuje znacznie więcej powietrza niż Nana.
W każdym razie ja tym filigranowym gumeczkom już podziękowałem. Już miałem ze złością tą pompkę wyrzucić do śmieci (tzn. do przechowalni, bo jestem z tych co gromadzą śmieci ;-) ) gdy wpadł mi do głowy pomysł, aby w otwór powstały po wykręceniu tego aluminiowego elementu w głowicy wsadzić jakąś uszczelkę z innej pompki. W oczy rzuciła mi się stara, mała, tandetna pompka Luma (leżała sobie w przechowalni śmieci). Jej uszczelka miała taką średnicę, że akurat na wcisk weszła w ten otwór (około 10 mm). Pierwsza próba napompowania koła już była zachęcająca, ale jeszcze trochę syczało. Owinąłem więc wszystko taśmą izolacyjną, zrobiłem później w taśmie otwór, założyłem na zawór i zacząłem pompować. Bingo! Praktycznie idealna szczelność. Pompuję i nic nie ucieka. Wprawdzie przy 5 barach opór jest już bardzo duży, a mała długość pompki powoduje, że powietrze sprężone w tym krótkim cylindrze praktycznie nie jest już w stanie pokonać zaworu. Ale te 5 barów uzyskuje się w sposób pewny, a nie tak jak wcześniej - lekkie przekrzywienie pompki i już 2 bary poszły w atmosferę.
Tak to obecnie wygląda:
Niestety waga wzrosła o 3 g (czyli aż o 10 %), więc dla ścigantów taka modyfikacja jest z pewnością nie do przyjęcia ;-) .
#58
Posted 13 March 2014 - 10:33
A ja mam prośbę - zamiast pisać "ekstra pompka!", "świetnie pompuje", "napompowałem do 6 atm" czy podobne niewiele mówiące ogólniki - podawajcie ilu ruchów wymaga napompowanie do danego ciśnienia.
Ja od 3 lat mam pompkę PRO Performance (to ta forma PRO od Shimano
, nie pamiętam, ile kosztowała, ale na pewno poniżej 100zł, bo więcej nie wydałbym na pompkę.
Napompowanie dętki w oponie Vittoria Zaffiro Pro II 25mm do około 7,5atm wymaga 250 ruchów tłokiem. Dla mnie - ujdzie, ale nie mam porównania z innymi szosowymi.
#59
Posted 13 March 2014 - 11:32

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#60
Posted 13 March 2014 - 13:45
To zależy, czy jesteś bardziej wytrenowany siłowo, czy kondycyjnie ![]()
A co jeśli trzeba wykonać 600 ruchów? Nie mów, że to cię nie zmęczy. A i taki szajs w przypadku mtb spotykałem, prędzej bym napompował tę dętkę gębą ![]()
Gdzieś nawet chyba w Magazynie Rowerowym były testy chyba nawet kilkudziesięciu pompek, w których 90% to był jakiś totalny badziew, który po 100 machnięciach pozwalał napompować koło... ledwo poniżej 1atm (!).
A zatem to że pompka pozwala na nabicie np. 9 atmosfer mało mnie obchodzi, jeśli czas potrzebny na wykonanie tej czynności staje się absurdalnie długi.
Reply to this topic
Also tagged with one or more of these keywords: szosa, pompka, lezyne, pompka reczna
Odzież i akcesoria →
Inne →
Elite Direto Xr-T - Problem Z 12S I 142X12Started by gnom , 28 Sep 2025 |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Jaki rower za 3500zł i więcej? →
Pierwsza Szosa 5-6 Tyś.Started by becow1 , 29 Jul 2024 |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Jaki rower do 3500zł? →
Pierwsza Szosa Dla Kobiety - Do 3000 ZłStarted by ocet-na-rower , 18 Jun 2024 |
|
||
Giełda →
Kupię →
Kross Vento 8.0 Rama 21 Cali Czy Jest Sensowna Konkurencja W Tym Przedziale Cenowym?Started by wolf24 , 20 Apr 2024 |
|
||
Giełda →
Sprzedam - linki do allegro, olx, itp. →
(Pompka Stacjonarna) Birzman The Pump 11 Bar / 160 Psi Wszystkie Zawory ! NowaStarted by adamDi2 , 30 Jan 2024 |
|


