Skocz do zawartości


Zdjęcie

problem z zakładaniem opony


68 odpowiedzi w tym temacie

#61 Gosc_CBL_*

Gosc_CBL_*
  • Gość

Napisano 11 maj 2011 - 10:22

OK, teraz się udało, wielkie dzięki, trochę się musiałem nasiłować, ale weszło.

I od razu napotkałem kolejny problem. Brzeg opony powinien wejść pod "haczyk" od wewnątrz obręczy na całej długości obręczy. U mnie tymczasem jest jeden fragment, który nie chce wskoczyć w haczyk - tak, jakby średnica krawędzi opony była mniejsza od średnicy tego fragmentu na obręczy, w który musi wskoczyć.

Skoro Ludwik jest śliski, wypsikałem nim oponę wewnątrz, nabiłem 5atm, ale nie wyskoczyło samo. Czy na to też jest jakiś sposób?

#62 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 11 maj 2011 - 10:39

Nie uzywalem nigdy plynu Ludwika czy tez innego do zakladania opon ....
Opona jak i felga ma swoj taki rant o ktorym "mowisz ", ale jak napompujesz zbytnio dentke to wtedy opona nie moze zaskoczyc na ten rant , detka musi byc napompowana tylko troche , zeby nie wygladala jak ciagnaca sie kiszka , wtedy latwiej ja umiescic poprawnie w oponie i nie ma ryzyka ze nam sie pozwija ... ;)

Ps; A ten fragment to pewnie przy wentylu ? ...wentyl w gore , opone docisnac do felgi i wskoczy ... powietrze z detki lekko wypuscic jak nie idzie ... to tyle .

#63 Gosc_CBL_*

Gosc_CBL_*
  • Gość

Napisano 11 maj 2011 - 10:48

Jestem właśnie po czwartej próbie zalożenia i zdjęcia (teraz, jak już poznałem technikę, to idzie szybciutko). Dętka jest wewnątrz opony równo rozłożona. Nawet, jak lekko napompuję, to nie udaje mi się opony naciągnąć, żeby naskoczyła na całej swej długości. Przejechałem się na próbę - rezultat jest taki, że to miejsce, w którym opona nie zaskoczyła jest trochę wklęsłe i jadę tak, jakbym jechał cały czas po równo rozmieszczonych dołkach - opona cały czas "stuka".

#64 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 11 maj 2011 - 10:50

cos tam moglo sie popodwijac , trenuj jescze raz ;) ... im wiecej razy bedziesz probowal tym wiekszej nabierzesz wprawy , kiedys sie tylko usmiechniesz i pomyslisz jakie to bylo proste ;)

Gdzie jest to wybrzuszenie , przy wentylu ?

Ps; Jak bys mial 200km do domu , to bys sie moment nauczyl :lol: :mrgreen:

#65 Gosc_CBL_*

Gosc_CBL_*
  • Gość

Napisano 11 maj 2011 - 10:52

Pojawia się w losowych miejscach. Probowałem podwadzić łyżką od środka, wtedy jeden fragment wskakuje, a drugi "wklęsa". Wygląda na to, że jest to niezależne od dętki.

#66 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 11 maj 2011 - 10:54

aha ... pokaz zatem jakies zdjecia jak mozesz ...

PS ; Podejrzewam ze trzeba bedzie spuscic powietrze calkowicie z detki i opone wyrownac dookola uciskajac solidnie lapkami :-) .. podczas pompowania , pilnowac czy nie wybrzusza a nastepnie dopompowac na maxa .
Jeszcze jedno co mi teraz na mysl przyszlo , to to ze opone wysadza bo jest sliska od plynu Ludwik :lol: ..wyplucz pod woda dokladnie cale kolo i nie baw sie nigdy wiecje w te plyny ;)..sa do tego specjalne pasty , ktorych tez nie uyzwam bo szkoda na nie tylko kasy .. zreszta wiem , ze nie ma takiej opony ktorej bym nie rozprawiczyl he he :mrgreen: 8-)

#67 marcinxy

marcinxy
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 15 maj 2011 - 14:24

Mam takie dość nietypowe i mało precyzyjne pytanko, czy do kół jakiegoś tam MTB można zamontować opony też MTB tylko węższe? Aha i bez wymiany kół?

#68 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 maj 2011 - 15:29

http://sheldonbrown....ire-sizing.html na dole masz tabelkę jakie opony pasują do jakiej szerokości obręczy

#69 marcinxy

marcinxy
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 17 maj 2011 - 08:47

Wielkie dzięki.



Dodaj odpowiedź