Jump to content


Photo

2020 Budget Weightweenie Revamp - Cannondale Supersix Evo Hi-Mod Custom

cannondale supersix carbon sram srametap etap zipp zipp404 tubular szytka

  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#21 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 posts
  • SkądKT

Posted 03 July 2018 - 13:58

ciekawe czy ktoś inny w ramach gwarancji dostanie twój przemalowany frameset  :D


Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#22 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 03 July 2018 - 14:35

Jaki rozmiar i waga i co to jest to cos wystajacego na podsiodlowce, ponizej dolnej srubki koszyka, od strony opony?

#23 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 03 July 2018 - 17:22

Jaki rozmiar i waga i co to jest to cos wystajacego na podsiodlowce, ponizej dolnej srubki koszyka, od strony opony?

Rozmiar 52, szczerze mówiąc przekładka robiona była na szybko i trochę w chaosie więc samego frameset'u zważyć nie zdążyłem. To "coś" od strony opony wygląda tak:

kMMM0Tq.jpg

I ani trochę nie wiem do czego ma to służyć, bo w białej ramie tego nie było, więc drobna różnica modelu 2018 względem 2017. Prawdopodobnie drugi rodzaj prowadzenia kabli dla di2.

Całościowo jest lżej. Było 6,94 a aktualnie jest 6,78 z pedałami, uchwytem na garmina etc.
Suport z tradycyjnych misek zamieniony na skręcany PF30 od Wheels MFG więc powinno to znacznie wykluczyć problem ewentualnego trzeszczenia. 

IXCe1Pi.jpg

eBdHF3a.jpg


Więcej zdjęć wkrótce, tu robione w tragicznych warunkach oświetleniowych prosto z serwisu w którym był składany. Na zdjęciach wygląda bardzo niepozornie, tym bardziej że ostatnią rzeczą jaką chciałem mieć była czarna, matowa rama natomiast na żywo rower wygląda genialnie. Zwłaszcza jeżeli chodzi o detale lakiernicze, które postaram się ukazać w plenerze :) 

 


  • 1415chris, EverRestOnTheBike, impa and 3 others like this

#24 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,035 posts
  • SkądStargard

Posted 03 July 2018 - 18:51

Suport z tradycyjnych misek zamieniony na skręcany PF30 od Wheels MFG więc powinno to znacznie wykluczyć problem ewentualnego trzeszczenia. 

 

Jak ogarnąłeś temat samego montażu tych łożysk? Czy można je skręcić ogólnie dostępnym narzędziem, czy też trzeba było użyć dedykowanego od Wheels MFG?



#25 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 03 July 2018 - 20:00

Ładny, tylko ta kiera :P 

 

I paznokcie pod kolor ramy :D 



#26 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 03 July 2018 - 20:14

Klucz Wheels Mfg lub Park Tool BBT29.
  • Ciachoorsky likes this

#27 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 03 July 2018 - 20:46

Ładny, tylko ta kiera :P

 

I paznokcie pod kolor ramy :D

Haha! Zapomniałem dodać, że przy fotografowaniu ramy pomagała kobieta  :-P  Ale brawo za spostrzegawczość! 



#28 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 04 July 2018 - 06:03

Kluczem bitula do hollowtecha też da się ten adapter od wheelsmfg skręcić. Wiem, bo mam i adapter pf30 do 24 i ten klucz :)
  • Ciachoorsky likes this

#29 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 05 July 2018 - 07:35

Jak ogarnąłeś temat samego montażu tych łożysk? Czy można je skręcić ogólnie dostępnym narzędziem, czy też trzeba było użyć dedykowanego od Wheels MFG?


Dokładnie tak jak mówią Panowie powyżej, niepotrzebny jest klucz Wheelsa, można temat ogarnąć za pomocą klucza "parktoolowskiego", natomiast z rozmowy z mechanikiem wyniosłem, że mimo wszystko lepiej jest używać tego dedykowanego, jest grubszy aniżeli Park Tool i lepiej chwyta samą miskę, która jest dosyć upierdliwa w montażu przy użyciu klucza niededykowanego. Zatem jest to możliwe, ale jeśli nie chcesz ryzykować, że klucz się obsunie i porysujesz lakier na misce to lepiej zlecić to komuś, kto ma klucz oryginalny.

A tak rower wygląda finalnie na chwilę obecną. W końcu znalazła się rama pasująca pod te bidony z Raphy kupione na promocji..  :-D 

Gs42A4l.jpg


  • parmenides, stryjek and sthEn like this

#30 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 05 July 2018 - 07:53

jesteś pro ;)



#31 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 05 July 2018 - 13:29

Nie mialem w reku klucza Wheels Mfg ale ten Park Toola pasuje idealnie do tych misek. Sam uchwyt klucza jest nieco szerszy od uchwytu misek. Nie potrzeba nic szerszego, bo i tak przy dokrecaniu, gdzie jest najwieksza sila, miski dochodza do samej ramy.
Czego bym nie uzywal z tymi miskami? To otwartych kluczy.

Maszyna rakieta! Jednak czorny wyglada bardziej kozacko.
Drobna rzecz, moze dwie. Te mostki sa super ale teraz chyba wersja stealth bardziej by tu pasowala.
Kolejna to korba Rotora. Mialem ja kiedys i zmienilem na nowszy model 3D+, z powodu tej grafiki.

Mam pytanie odnosnie hampli, bo widze, ze przesiadles sie z Ultegry na Reda. Jak je porownujesz, praca klamek, sila modulacja?
I czy ten srebrny kolor jest taki sam jak metalowe czesci na przerzutce E-tapa, jasniejszy, ciemniejszy?
Nosze sie z zamiarem kupna hampli do tego co teraz "skladam". Najchetniej kupilbym znowu czarne EE Cycleworks ale ich cena byla juz spora, a dzieki brexitowym idiotom jest teraz jeszcze wieksza o 20%. Red to tylko 1/3 ich ceny...


#32 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 06 July 2018 - 08:20

Nie mialem w reku klucza Wheels Mfg ale ten Park Toola pasuje idealnie do tych misek. Sam uchwyt klucza jest nieco szerszy od uchwytu misek. Nie potrzeba nic szerszego, bo i tak przy dokrecaniu, gdzie jest najwieksza sila, miski dochodza do samej ramy.
Czego bym nie uzywal z tymi miskami? To otwartych kluczy.

Maszyna rakieta! Jednak czorny wyglada bardziej kozacko.
Drobna rzecz, moze dwie. Te mostki sa super ale teraz chyba wersja stealth bardziej by tu pasowala.
Kolejna to korba Rotora. Mialem ja kiedys i zmienilem na nowszy model 3D+, z powodu tej grafiki.

Mam pytanie odnosnie hampli, bo widze, ze przesiadles sie z Ultegry na Reda. Jak je porownujesz, praca klamek, sila modulacja?
I czy ten srebrny kolor jest taki sam jak metalowe czesci na przerzutce E-tapa, jasniejszy, ciemniejszy?
Nosze sie z zamiarem kupna hampli do tego co teraz "skladam". Najchetniej kupilbym znowu czarne EE Cycleworks ale ich cena byla juz spora, a dzieki brexitowym idiotom jest teraz jeszcze wieksza o 20%. Red to tylko 1/3 ich ceny...


Z mostkiem to mam akurat zagwozdkę, bo błyszczące aplikacje na ramie mają w lakierze dodatek złotego brokatu/metallicu

2wArQtK.jpg

W związku z tym wersja stealth od 3T ze swoim głęboko czarnym napisem, to kolejny odcień czarnego w rowerze. Rozwiązaniem w bliższej lub dalszej przyszłości będzie albo dobranie lakieru na logo takiego jaki jest na ramie i przemalowanie go, albo po prostu zmyję acetonem wszystkie loga z mostka, tak jak te paskudne czerwone półokręgi które były na nim fabrycznie. Choć z drugiej strony ETAP sam w sobie ma drobne białe akcenty, biały akcent na ramie to znaczek UCI na rurze podsiodłowej, więc ostatecznie białe 3T nie razi mnie aż tak bardzo.

Razi natomiast korba i też mam z nią problem - tu albo polował będę na korbę RED'a, albo Rotor pójdzie do anodowania na full czarno.

A teraz sprawa hamulców - za czasów Di2 w białym rowerze, gdzie rower miał hamulce Ultegry i shimanowskie linki ten rower w ogóle nie hamował, ale to absolutnie. Myślałem że to kwestia obręczy które mam, ale mając pełną grupę mechanicznego RED'a w poprzednim rowerze (czerwony six, jest gdzieś na forum), wiedziałem że te hamulce są piekielnie dobre, w związku z tym przy zmianie na ETAP postanowiłem do nich wrócić. W połączeniu z linkami jagwire'a rower hamuje jak żyleta i każdemu zwolennikowi tarcz, który twierdzi że obręcze w ogóle nie hamują dałbym się przejechać i zobaczyć jak hamuje taki zestaw. Modulacja, siła hamowania - jak dla na wzorcowym poziomie, a wagowo też nie mają się czego powstydzić. Użytkuję z klockami Swisstopa Black Prince. Kolor jest identyczny jak przypadku metalowych części w przerzutkach, podejrzewam że to ten sam materiał.



#33 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 posts
  • SkądKrak/Inwałd

Posted 07 July 2018 - 07:34

Ja od wczoraj mam rower na ulegrze r8000 i mam wrazenie ze hample hamuja gorzej niż moje stare rx100 z klockami swisstopa. Zobacze po dluzszej jedzie, ale na razie nie jestem zadowolony z tego jak to działa. A klamki pracuja przy hamowaniu jakby były z gumy... Pierwsze wrażenie przy obcowaniu z plastikowym rowerem na wysokiej grupie uważam za średnie niestety. To tak BTW ;). Rower świetnie wygląda. Oprocz tej korby ;).

#34 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 06 August 2018 - 11:01

1200 km za nami. Po 1,5 sezonu zaczęła się akcja z korbą, Śruba dokręcana do Nm zalecanych przez producenta, po jednej/dwóch jazdach zaczęła się wykręcać i było 10-15Nm. Zamocowaliśmy ją nawet próbnie na loctite, ale ta sama akcja - prawdopodobnie jest luz na wielowypuście który wykręca ją mimowolnie - sprawa poszła na reklamacje do Rotora, ciekaw jestem ich decyzji.

-ze zmian: doszedł nowy cupset SL, zintegrowany z podkładką (waży tyle co nic).


Aktualne foto:

65uVqAn.jpg


  • qzn, stryjek, cauchy and 1 other like this

#35 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 posts

Posted 09 August 2018 - 20:21

Cześć. Mógłbyś podesłać przez DM zdjęcia supportu w poprzedniej ramie, jeśli oczywiście masz. Mam tą ramę od kilku miesięcy (model 2016) i ewentualnie chciałbym wiedzieć czego szukać jakby co. Pozdrawiam.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



#36 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 01 September 2018 - 12:27

No i niespodziewanie wpadła mała zmiana.

Choć zupełnie tego nie planowałem, to na miejsce kanodejloowskich hollowgramów wpadły Zippy 404 w wersji pod szytkę - bardziej amerykańsko już nie będzie  :arrow: 

I choć pewnie znajdzie się grono, które tak jak w przypadku zamiany z di2 na ETAPa stwierdzi że to koła bardziej do roweru aero niż tego typu, to jednak jak dla mnie pasują one wybitnie. Wybitne są też właściwości jezdne - choć przejechane jest na nich aktualnie pierwsze 40 km.

Fotka:

71fa2NW.jpg


  • impa, Marcin321, Bzyk and 3 others like this

#37 impa

impa
  • Użytkownik
  • 1,077 posts
  • SkądŚREM

Posted 01 September 2018 - 13:17

Ale petarda!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Ciachoorsky likes this

#38 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 600 posts
  • SkądGōrny Ślōnsk

Posted 01 September 2018 - 17:10

super pasują , szerokości :D

 


  • Ciachoorsky likes this

#39 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 01 September 2018 - 23:18

Świetnie wygląda, ale ta kierownica cały czas mnie drażni :P 

 

Nie myślałeś o Zipp 303?



#40 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,187 posts

Posted 02 September 2018 - 07:13

Chyba przydałaby się sztyca z mniejszym offsetem...





Also tagged with one or more of these keywords: cannondale, supersix, carbon, sram, srametap, etap, zipp, zipp404, tubular, szytka