Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trainerroad - Jaki Wybor Objętości Treningow Dla Amatora


89 odpowiedzi w tym temacie

#1 wachus

wachus
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • SkądWrocław

Napisano 25 październik 2017 - 18:27

Witam

W kolarstwie jestem amatorem trenuje dla siebie kiedyś pare lat wstecz jeździłem przez 3 lata ale były to jazdy a nie konkretne treningi. Teraz po 10 latach wrocilem mając 28lat. Jeżdżę od sierpnia na zimę kupilem interaktywny trenażer i chce wykorzystać aplikacje trainerroad.

Planuje jeździć na.poziomie sweet spot tylko teraz mam dylemat na jakiej objętości treningow low czy medium.
Cel jest taki aby polepszyć osiagi by były odczuwalne wiosna i latem ale tez aby sie nie przetrenować zima na trenażerze bo lato będzie wtedy skopane

Co do czasu jaki mogę poświęcić to myślę ze 4 dni w tygodni byłoby odpowiednie. Mógłbym nawet i te 5 ale jakbym sie tu o przetrenowanie.

Jaki poziom byście polecacie?

#2 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 25 październik 2017 - 19:00

Na przetrenowanie nie ma takiej książkowej receptury typu ułożony trening który zadziała dla każdego.

 

Możesz np obserwować swoje Training Stress Balance w jakiejś aplikacji typu GoldenCheetah lub używając wtyczki do stravy

http://szosa.org/top...tylko/?p=359652

 

Do tego obserwować organizm i pewnie ktoś doradzi też badanie HRV jakąś aplikacją na telefon.

 

W każdym razie warto zgłębiać wiedzę o TSB.

 

 


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#3 wachus

wachus
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • SkądWrocław

Napisano 25 październik 2017 - 21:54

Chyba wybiorę jednak "Low" pomimo że początkowe 3.5 godziny przez pierwsze 6 tygodni może się zbyt mało. A jak będę czuł niedosyt to zrobię jakaś dodatkową "przebieżkę" w ostatni  dzień tygodnia albo dublując trening z ostatniego dnia tygodnia.