Trenażery Interaktywne Elite (Drivo/direto/suito/itp.)
#2
Napisano 03 listopad 2017 - 13:46
Na stanie w Sigma Sport, Evanscycles, Tredz i pewnie jeszcze w kilku innych UK sklepach.
Rok temu kupowalem trenazer w Acycles (Francja), oprocz tego kilka innych zakupow. Sprawdzony, dobry sklep.
Maja Direto o £50 taniej niz w UK.
#5 Gosc_kobrys_*
Napisano 10 listopad 2017 - 07:12
Ogólnie do EU Elite będzie robić nowy rzut chyba dopiero w styczniu.
Na ich stronie były plany gdzie najpierw był rzut produkcyjny do Europy (wrzesień).
Potem Ameryka Północna (październik/listopad).
Potem Australia/Azja (grudzień).
Na pewno to ma wpływ na ogólny brak dostępności.
#8
Napisano 14 listopad 2017 - 19:27
Dostawa miała być chyba 26 października. Ostatecznie kurier paczkę przywiózł wczoraj.
W tzw. międzyczasie robiłem risercz w Polsce i podobno roweroza.pl ma mieć je na stanie 22 listopada. Tylko nie wiem, czy wszystkie nie zostały już przypadkiem zarezerwowane. Dzwońcie i pytajcie.
Wysłane z 1+3t & Tapatalk PRO
#9
Napisano 14 listopad 2017 - 23:33
W wątku "trenażer z wirtualem" padło pytanie o wrażeniach co do trenażera Direto.
W zasadzie dzisiaj była pierwsza przejażdżka połączona z ustawieniami.
Na początku wspomnę, że używałem do poprzedniego sezonu trenażer RealTour , jeszcze z ANT bez plusa, i to była główna przyczyna dla której zmieniłem trenażer. Bo oprócz programu Elite z innymi nie chciał współpracować, albo się łączył ale były przekłamania.
Pierwsze wrażenia z Direto wygodniejszy w obsłudze, jednak cały czas nie mogę sobie poradzić ze stosunkowo głośną pracą łańcucha na tylnej kasecie szczególnie na niskich przełożeniach. Przez to wcale nie jest cichszy od RealTuora. Odpaliłem program i powiem szczerze jestem mocno zawiedziony, jako użytkownik poprzedniego programu Real. Real był bardzo nie intuicyjny, ale miał kilka funkcji których w MyEtraining nie znalazłem . Na przykład jadąc program z mapą, mogłem wgrać poprzednie przejazdy i w czasie rzeczywistym porównywać lub poprawiać swój bieżący przejazd ( taka rywalizacja z poprzednimi przejazdami). Nie mogłem ściągnąć bezpłatnych filmów, może to zmienią, albo ja coś źle robię. Jest za to łatwiejsze tworzenie własnych ćwiczeń, ale nie ma żadnych fabrycznie wgranych. Sama jazda super jechałem na mapie, więc odwzorowanie podjazdów bardzo fajne i zdecydowanie większy generowany opór i to się czuje . Płynność trochę falowała przy niskich oporach, ale może to kwestia kalibracji której jeszcze nie przeprowadziłem.
To takie pierwsze odczucia.
#11
Napisano 20 listopad 2017 - 11:07
Czy ktoś jeszce coś napisze o użytkowaniu Direto ? Szczególnie zależy mi jak szybko reaguje na zmianę terenu w Zwift. Czy jest to natychmiastowe czy jest podjazd na ekranie a my w nogach czujemy dopiero w połowie górki ? Proszę o opinie.
Ile to wychodzi czasowo?
Przyczyną wcale nie musi być trenażer a może być sam Zwift.
Ja używam Elite Rampa i mimo że trenażerowi przejście z min do max obciążenia zajmuje 10s, to na Zwift wszystko pływało bardziej niż te parę sekund.
Tak samo reakcja na zwiększenie mocy jest bardzo powolna a przecież mieniki ją podają w ciągu 0.5 do 2s
#13
Napisano 20 listopad 2017 - 13:16
Musieli cos pozmieniac, bo w tym sezonie w sesjach jakie robilem, te zmiany trwaja ok 5-8s, a trenazer ten sam.
#15
Napisano 20 listopad 2017 - 15:12
Podobnie jak w rampie maksymalne możliwe opóźnienie Direto to ~10s.
Trenażery Elite używają stałych magnesów i silników krokowych.
Wydaje się że powinny być mniej awaryjne i łatwiejsze w naprawie.
Trenażery działające na elektromagnesach powinny reagować lepiej.
Czyli np dowolny Tacx, prawie natychmiast.
Sam Zwift też nakłada spore opóżnienie. Trudno powiedzieć jakie bo nie jest stałe.
Pytanie o górkę jest niemierzalne.
https://support.zwif...ain-and-trainer
Jak widać niektórzy z tego powodu przechodzą na bkool
#16
Napisano 20 listopad 2017 - 18:04
Dzięki shmoo to już trochę jaśniej, ale dziwne że to aż takie opóźnienie w Elite. Nawet jeśli silnik krokowy steruje posuwem magnesów to 10S to i tak jest masakryczne dużo. Na jakimś filmiku widziałem ten ślimak z ustawianiem magnesów ale to nie trwało aż 10S.
Teraz mam mętlik, bo byłem zdecydowany na Direto a po tej informacji o opóźnieniu zastanawiam się czy nie lepszy będzie Tacx Flux .
#17 Gosc_kobrys_*
Napisano 20 listopad 2017 - 18:27
Jak masz okazję to przetestuj kilka trenażerów - ja zauważyłem, że długo trwające przejścia w moim przypadku (ok 8sek) w TrainerRoad to nie wina Direto tylko moja...
Przy pierwszej/drugiej iteracji zwiększania oporu noga dostawała impuls i zbyt mocno naciskała kiedy poczuła zwiększenie oporu i trenażer próbował zmniejszać opór, żeby tych watów zbyt dużo nie wskoczyło niż planowane.
Po miesiącu treningów nauczyłem się go na tyle, że obecnie krzywe przejść wymagają około połowy czasu na zmianę obciążenia np. ze 120W na 260W.
Chociaż to co piszę powyżej to w ZWIFT może nie mieć absolutnie znacznia jako, że to nie tryb ERG decyduje o obciążeniu a tylko i wyłącznie krzywa wewnętrzna trenażera ponieważ, twoim celem jest maksymalna moc, a nie utrzymanie zadanej mocy.
#18
Napisano 20 listopad 2017 - 19:29
A jak 10s jest jakims problemem, to moze przy krociutkich np 30s wiekszych skokach obciazenia.
Poza tym nie widze zadnego problemu jesli to trwa do 10s.
#19
Napisano 20 listopad 2017 - 19:34
10s od min do max, ale to praktycznie się nie zdarza. Moim zdaniem to opóźnienie powinno się dać ustawiać w konfiguracji aplikacji i to aplikacja powinna zadbać o ustawianie obciążenia z wyprzedzeniem.
Wystarczy znać mapę, prędkość i odległość od wzniesienia żeby to zrobić.
#20
Napisano 20 listopad 2017 - 20:10
Jak czytam testy to mowa jest o opóźnieniu 1-1,5s więc skąd te 10s
Knowing how a turbo reacts during a race can have a major effect on a riders performance.