Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trenażery Interaktywne Elite (Drivo/direto/suito/itp.)


532 odpowiedzi w tym temacie

#521 glowki

glowki
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 10 luty 2024 - 16:35

Witam ,czy ktoś miał podobny problem z trenażer Elite Direto : urządzenie nie reaguje na zwiększanie mocy/ obciążenia podczas zadania, łączy się z aplikacją ROUVY, Zwift czy z urządzeniem Garmin Edge . Podczas jazdy pokazuje około 130-170W , moc zwiększa się przy zwiększeniu kadencji, utrzymując wysoką kadencję wkręci się na około 350-400 W i trzymając tą samą kadencję spada do 150-170. Nic nie pomaga kalibracja urządzenia. Urządzenie łączy się bez problemu z aplikacjami. Ręczna zmiana obciążenia np z poziomu Garmina też nie działa. Pasek cały. Nie słychać charakterystycznego dzięku zwiększania obciążenia jak to zawsze bywało podczas treningu. Jest ktokolwiek w stanie mi pomóc, czy pozostaje tylko serwis ? Prawdopodobnie siadł silniczek sterujący obciążeniem, hmm

#522 Rad3k

Rad3k
  • Użytkownik
  • 27 postów

Napisano 10 luty 2024 - 18:23

Witam,

mam problem z kadencją w Elite Justo plus Zwift.

Korba 52/36 kaseta 11-30. Wskazania mocy zawsze są ok i kadencja generalnie również, jednakże kiedy wrzucę małą z przodu i dużą z tyłu to zwift pokazuje kadencje 25, 30. Po zmianie tyłu na mniejszą kadencja jest normalna 80-90. Próbowałem dużą z przodu i z tyłu wtedy kadencja pokazywana jest poprawnie.

Jakiś pomysł dlaczego kadencja tak spada jadąc 36x30?

Dziwne, mam taki sam zestaw i u mnie jest ok, spróbuj  aktualizacje justo zrobić.


https://www.olx.pl/877668248 - canyon grail cf na sprzedaż


#523 tomaszzzz

tomaszzzz
  • Użytkownik
  • 80 postów

Napisano 12 wrzesień 2024 - 10:44

Cześć, ostatnio zaciekawił mnie ten temat:

https://www.elite-it...Zwift_Cog_Click

czyli Direto XR z preinstalowanym Zwift Cog. Sam mam Direto XR-T, z 11 rzędową kasetą i zastanawiam się, czy mogę do niego po prostyu dokupić Zwift Coga:

https://eu.zwift.com...ick-upgrade-kit

Na liście kompatybilnych trenażerów wymieniony jest "Direto XR with Zwift Cog and Click", ale nie ma info o tradycyjnym Direto. Ktoś z Was testował takie połączenie. Widzę, że są dwie wersje Coga: Multi-trainer i no freehub, co będzie pasowało?

Pozdrawiam, Tomek

 



#524 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 12 wrzesień 2024 - 11:40

Ostatnio czytałem, że do starych XR/XR-T będzie update firmware z obsługą Zwift Click jakoś pod koniec roku. 

 

Też na to czekam :) Jeżeli nie będzie, to kupię pewnie Jetblack Victory gdy się pojawi w magazynach albo coś innego co będzie działać.

Nawiasem mówiąc według mnie lepiej mając już normalną kasetę przy niej pozostać i tylko dodać manetkę do obsługi. Wtedy będzie działać "normalnie" poza zwiftem (bez ERG).


  • tomaszzzz i Xcoyote lubią to

#525 tomaszzzz

tomaszzzz
  • Użytkownik
  • 80 postów

Napisano 12 wrzesień 2024 - 12:52

Ostatnio czytałem, że do starych XR/XR-T będzie update firmware z obsługą Zwift Click jakoś pod koniec roku. 

 

Też na to czekam :) Jeżeli nie będzie, to kupię pewnie Jetblack Victory gdy się pojawi w magazynach albo coś innego co będzie działać.

Nawiasem mówiąc według mnie lepiej mając już normalną kasetę przy niej pozostać i tylko dodać manetkę do obsługi. Wtedy będzie działać "normalnie" poza zwiftem (bez ERG).

Dzięki za odpowiedź i tipa;) rzeczywiście jeżeli wejdzie aktualizacja wtedy Click w zupełności wystarczy. Fajne rozwiązanie np. przy jednej tarczy z przodu (można obsłużyć większy zakres przełożeń), odchodzi regulacja przerzutek, dużo plusów.



#526 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 12 wrzesień 2024 - 17:47

Dla mnie oczekiwanym game changerem ma być CISZA. Wirtualne biegi to cisza bo tak jak w ERG będę sobie jechał na małej z przodu i środku kasety. Fizyczne wrzucanie na blat na trenażerze i rozkręcanie koła do wysokich prędkości to jakiś kompletnie niepotrzebny absurd, który odstrasza mnie od trybu "symulacji" bo po prostu hałasuje. Tak więc używam trenażera tylko w ERG albo ręcznie sterując oporem z licznika.

 

Dodatkowo XR ma duże opóźnienia w pokazywanej mocy na Zwifcie co też psuje zabawę w ściganie. I pewnie to też będzie przy okazji poprawione.


  • tomaszzzz lubi to

#527 tomaszzzz

tomaszzzz
  • Użytkownik
  • 80 postów

Napisano 16 wrzesień 2024 - 08:17

Dla mnie oczekiwanym game changerem ma być CISZA. Wirtualne biegi to cisza bo tak jak w ERG będę sobie jechał na małej z przodu i środku kasety. Fizyczne wrzucanie na blat na trenażerze i rozkręcanie koła do wysokich prędkości to jakiś kompletnie niepotrzebny absurd, który odstrasza mnie od trybu "symulacji" bo po prostu hałasuje. Tak więc używam trenażera tylko w ERG albo ręcznie sterując oporem z licznika.

 

Dodatkowo XR ma duże opóźnienia w pokazywanej mocy na Zwifcie co też psuje zabawę w ściganie. I pewnie to też będzie przy okazji poprawione.

Napisałem do Elite z pytaniem o możłiwość podłączenia Clicka z moim Direto XR-T, oto odpowiedź:

"Good morning,
 no, i'm sorry only the last version of the Direto XR https://www.elite-it...t-cog-and-click is compatible.
For the old version of the trainers like your we will try to release an upgrade during the first months of the next year 2025."

 

Podejrzewam, że aktualizacja jest już gotowa, bo czemu miałaby nie być skoro, wypuszczają ten sam trenażer rozbudowany tylko o graty Zwifta. Opóźniają aktualizacje, żeby sprzedać więcej nowych trenażerów co jest oczywiście w pełni zrozumiałe. Pozostaje więc czekać bo czuje, że to będzie "gamechanger" dla kogoś kto jest przywiązany do Zwifta.



#528 juhas99

juhas99
  • Użytkownik
  • 50 postów

Napisano 09 październik 2024 - 22:40

Cześć,

posiadam Direto XR-T z wgranym firmware 80. W teorii powinien on obsługiwać PML tak aby zaczytywał moc z podłączonego pomiaru mocy ale nie jestem w stanie tego ustawić. Aplikacja MyETraining pokazuje "funkcja niedostępna w trenażerze" po kliknięciu na ustawienia PML. W aplikacji mam podpięty zewnętrzny pomiar mocy Vector3 przez ANT+.

Przez aplikację na Androidzie podobnie.

 

Ktoś miał podobnie, wie gdzie może być problem?



#529 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8610 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 10 październik 2024 - 09:59

W teorii powinien on obsługiwać PML tak aby zaczytywał moc z podłączonego pomiaru mocy ale nie jestem w stanie tego ustawić. 

 

Nie ustawisz. Funkcja dostępna tylko w trenażerach, które to obsługują czy raczej, które ewentualnie powinny tego potrzebować np. Suito. Direto XR ma pomiar mocy, stąd dla tego trenażera nie włączysz zewnętrznego pomiaru mocy. Gdyby pomiar w trenażerze i zewnętrznym mierniku nie różnił się to nie byłoby problemu. Na ogół będą mniejsze lub większe różnice, stąd możliwość podpięcia zewnętrznego pomiaru byłaby pożądana. Jednak najprawdopodobniej dla tego trenażera (i chyba pozostałych z wbudowanym pomiarem mocy) Elite nie udostępni możliwości korzystania z zewnętrznego pomiaru mocy.


  • juhas99 lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#530 Czarny8

Czarny8
  • Użytkownik
  • 94 postów

Napisano 10 październik 2024 - 10:20

Przy okazji ma ktoś może pod ręką książeczkę gwarancyjną z Elite? Jest tam może napisane jaki mają czas na odpowiedź na reklamację?

Ogólnie złożyłem reklamację z tytuły gwarancji (głupota to była, następnym razem rękojmia) 26 sierpnia w media expert, sprzęt wysłany do media expert, a oni powinni przesłać go do producenta w celu naprawy. Od 16 września próbuje się dowiedzieć jaki jest status, a media expert mnie zbywa informacją, że sprzęt jest u producenta i spróbują się dowiedzieć jaki jest status, no i tak już od ponad 3 tygodni. Ogólnie mają wyje*** bo jak to określili nie są stroną w sprawie bo reklamacja z tytułu gwarancji.



#531 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8609 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 październik 2024 - 10:36

Oni sobie mogą mówić, a decydują papiery :)

 

Sprawdź, co dokładnie masz w potwierdzeniu przyjęcia reklamacji. Musi tam być zawarta informacja o trybie rozpatrywania (gwarancja lub rękojmia).

 

To, że masz na produkt gwarancję, wcale nie oznacza, ze jest ona domyślnym sposobem postępowania. Sprzedający ma OBOWIĄZEK ustalić z Tobą, w jakim trybie załatwiana jest Twoja sprawa (i nie ma prawa Tobie tego trybu narzucić, to musi być Twoja decyzja). A jeżeli nie ustalił, masz prawo żądać rozwiązania najkorzystniejszego dla Ciebie.

 

Jeżeli reklamacja jest z tytułu rękojmi, wówczas brak odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od otrzymania żądania konsumenta automatycznie skutkuje uznaniem tego żądania w zakresie i treści wskazanym w reklamacji. Co ciekawe, sprzedawca ma obowiązek uznać Twoje roszczenie nawet jeżeli później okaże się, że było bezzasadne (czyli np. jeżeli po 15 dniach w końcu sprawdzi urządzenie i stwierdzi, że wady nie ma) :)

 

Ciśnij ich! Jeżeli faktycznie nie udzielili odpowiedzi w ciągu 14 dni, to działa MEGAkorzystnie dla Ciebie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#532 Czarny8

Czarny8
  • Użytkownik
  • 94 postów

Napisano 10 październik 2024 - 11:15

Niestety tryb rozpatrywania z tytułu gwrancji, taki wybrałem, sugerowałem się ich stroną i porównaniu Gwarancji vs Reklamacji, gdzie gwarancja miała przebiegać szybciej, a jak widać nie jest to prawda i to zwyczajny dupochron dla nich, nauczka na przyszłość :)

 

Swoją drogą w 3 mailu z kolei napisałem, że oczekuję statusu i w przeciwnym przypadku zgłąszam sprawę do UKOIK, to się wypieli i napisali, że nie są w stroną w sprawie skoro to gwarancja ale postarają się uzyskać status, to było 30 września. A 8 paźdzernika dostałem maila, że ich węwnetrzny serwis przeprowadził weryfikacje i expertyzę i zdecydowali wysłać sprzęt do producenta, swoją drogą bardzo ciekawe, że sprawdzali skoro nie są stroną w sprawie.

 

W każdym razie kontaktowałem się z rzecznikiem, kazał wysłać polecony z oświedczeniem o wycofaniu reklamacji i zwrot sprzętu w ciągu 7 dni, jak nie zwrócą to wtedy rzecznik może zacząć działać. Pewnie nie zwrócą sprzętu skoro od 16 września nie mogą uzyskać statusu i ogólnie mają burdel.



#533 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8609 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 październik 2024 - 13:21

W takim razie pozostaje Tobie liczyć, że ME nie dostarczy Tobie sprzętu w ciągu 7 dni (co jest bardzo prawdopodobne). W takiej sytuacji Twoja pozycja bardzo się wzmocni.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź