jeszcze nie kalibrowałem. A jak nie przebiegnie do końca kalibracja to co się dzieje jest po staremu fabrycznemu ?
Kończę kalibrację ręcznie wciskam zakończ, nie wiem czy po kalibracji się coś zmieni.
Posted 28 November 2017 - 22:29
Jeszcze pytanie, czy można porównać aplikację my Etrening z zwift. Mam darmowy rok w my ETrening, czy warto zakupić zwift. Czym się różnią aplikacje? Na której się lepiej trenuje itd.
Posted 28 November 2017 - 22:44
Posted 30 November 2017 - 11:26
Z praktyki. Może dla innych szukających danych o DIreto.
Góra 15,7% moc 220W przy 72 rpm. na rowerze przednia 36 tylna 32. Obciążenie dość ciężkie jak widać . Direto potrafi na górze wypalić mięśnie.
Coraz większą frajdę mam z jazd. Zabawa w podjazdy i zjazdy oraz zmiana biegów nie pozwala zasnąć . Trzeba wypatrywać wzniesień bo potrafi zaskoczyć i stoimy z korbą.
Posted 30 November 2017 - 11:37
Zgodze się z laminatem, ale dla kontrastu dodam, że ostatnio jeździłem interwały po 30s na 500W w ERG i tu było już trochę mniej różowo. Fakt że trochę schodziło mu żeby dotaszczyć się do tych 500, ale głównym problemem było że jeśli to 500 jechałem na kadencji typu 90rpm, to żeby zjechać na 140W przy kadencji 100rpm, schodziło mu dobrych parę sekund, co na bolących nogach było bardzo mało przyjemne, bo po odpuszczeniu, trzeba go jeszcze rozkręcić do wyższej kadencji pokonując solidny opór . Oczywiście dużo łatwiej było jeśli 500W jechałem z kadencją 130 a potem schodziłem do 140W na 100.
Generalnie wydaje mi się że jak ktoś chce jeździć krótkie interwały (poniżej 30s) na wysokiej mocy, to używanie ERG może być problematyczne. Ale potestuję to jeszcze to się wypowiem. Może w innych apkach niż zwift, działa to szybciej. Sprawdzę jutro w myetraining i zobaczę jak tam to działa.
Posted 30 November 2017 - 16:02
Posted 30 November 2017 - 18:37
Jeeeny... Kalibracja robiona jest fabrycznie. Rekalibracja tylko po zmianie naciągu paska napędu, ale jeśli jest tak samo jak w Kura/Drivo to wiąże to się z zerwaniem plomby i utratą gwarancji - należy wcześniej uzgodnić to z serwisem Elite. Przecież to jest w instrukcji obsługi (Drivo/Kura jest, to i Direto powinno być...)
ERG tak działa i dlatego nie przepadam za tym trybem. Nie zależy to od używanego oprogramowania - TTTM.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 30 November 2017 - 19:52
Posted 30 November 2017 - 20:00
Po polsku mogłeś wrzucić rzuty ekranowe
Świetnie - takiego wykresu krzywej min-max szukałem
Dorzucam do grafik na forum w nieco większej rozdzielczości:
Jak widać górnym zakresem raczej nie ma co się przejmować, za to dolny warto mieć na uwadze
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 30 November 2017 - 20:54
Calibration procedure of the internal power sensor on Drivo-Direto-Kura
This procedure is necessary to calibrate the offset of the trainer's internal power sensor.
This procedure must be carried out after at least 10 minutes warmup on the trainer (with powers ranging from 100 to 150 watts)
Before you begin, make sure the trainer is properly configured on the MyETraining app.
To calibrate, follow these steps:
- Run MyETraining app
- Power on the trainer ( only in the case of Drivo or Direto, in case of Kura, pedal faster than 5 km/h for a few seconds until the LEDs start to flashing )
- Click on "Parameters" -> "Advanced Configuration"
- Click on "Calibration trainer"
- A message will appear asking you to start pedaling
- Increase the speed up to 25 km/h (the speed value is not shown in the video) until the message "Stop pedaling" appears. ( Attention: if the message doesn't appear within 10 seconds, press CANCEL and start again the procedure )
- Wait for the calibration confirmation message.
Note: The value that appears on the video at the end of the procedure is just a numeric confirmation that is saved in the trainer, and you do not have to change or save it.
We recommend trainer calibration at least twice a month during the period of use.
Posted 30 November 2017 - 22:58
Po polsku mogłeś wrzucić rzuty ekranowe
Świetnie - takiego wykresu krzywej min-max szukałem
Dorzucam do grafik na forum w nieco większej rozdzielczości:
Jak widać górnym zakresem raczej nie ma co się przejmować, za to dolny warto mieć na uwadze
Przy 30km/h ewidentnie jest jakiś błąd pomiaru.
Prawidłowy wykres powinien być niemal liniowy.
Bardziej pasują tu okolice poniżej 1k o których wcześniej wspominałem.
Włąściwie to cały pomiar między 30 a 40
Nie ma opcji żeby się wzięła taka górka w wykresie bo niby skąd?
Ktoś zawalił test.
Trudno powiedzieć jak zawalił, bo nie ma danych.
Pierwsze laboratorium z jakiegoś miernictwa już potrafi nauczyć jak zrobić sensowny pomiar.
Może tego zabrakło.
Przy okazji znalazłem.