Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mały remoncik starej kolarzówki


32 odpowiedzi w tym temacie

#21 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 02 listopad 2010 - 19:24

Ja napiszę tylko tyle, że kolega złamał sobie obojczyk jeżdżąc na prostowanym widelcu. Widelec strzelił w najmniej odpowiednim momencie i było nieciekawie.

#22 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 02 listopad 2010 - 19:35

Pewnie, że nie brać. Argument?
http://allegro.pl/wi...1297249502.html
Taki widelczyk to koszt 70 zł z przegwintowaniem, a zdrowie oraz życie jest bezcenne jak mawiają...
Może to nie jest wysokiej półki widelec oraz sztywnością nie grzeszy, ale wolę mieć nowy i pewność, że sprzęt mnie nie zabije.

#23 Thundercat

Thundercat
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • SkądKobyłka

Napisano 04 kwiecień 2011 - 11:27

Hehe wiosna mnie zaskoczyła i po długiej zimowej przerwie dokańczam swoje dzieło, zostały do założenia tylko klocki hamulcowe no i chciałem sie pochwalić. niestety w zwiazku z tym że remont sie przedłużył juz nie pamietam jakie były koszty więc nie bede podsumowywał ( ale napewno były wieksze niz zaplanowane)

Załączone pliki



#24 mekp

mekp
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 kwiecień 2011 - 23:34

Witam.

Ładny klasyk. Podoba mi się to że kolejny "polak" nie umarł na złomie lecz będzie jeździł :D

Tylko to siodło...

pozdrawiam
xMekpx

#25 Thundercat

Thundercat
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • SkądKobyłka

Napisano 05 kwiecień 2011 - 15:03

Tylko to siodło...



co siodło? przecież fajne jest ( z dziurą jak sie patrzy od góry) :mrgreen: i w miare wygodne :mrgreen: :mrgreen:

#26 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 05 kwiecień 2011 - 17:49

Thundercat, miałem to samo siodło przy starej szosówce.. zmień na jakąś starszą, wygodną kanapę ;] Nie dość, że będzie wygodnie, to jeszcze wyglądem będzie pasować..

Mi to siodełko służy do zblokowania drzwi od piwnicy, żeby zimno nie leciało, jak w zimie jeżdżę na trenażerze ;P Swoją drogą, mogę je komuś oddać za koszty przesyłki ;>

#27 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 05 kwiecień 2011 - 21:05

Po raz drugi z rzędu mogę zasugerować któreś ze sportowych siodeł Brooksa. U mnie wydaje się wygodne i to bardzo. Nawet z odparzeniami da się jechać, w przeciwieństwie do obu moich SMP - niby tak dobrych, a dla mnie totalnie nie pasujących. Chyba włożę swojego Brooksa do treningówki i się przekonam na 100% czy są tak kapitalne, bo pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. ;-)
Nawet biorąc pod uwagę fakt, że taki Brooks np. B17 to wydatek rzędu 120-300 zł, to warto pomyśleć, o ile są tak wygodne, bo może służyć latami, byleby pastować co jakiś czas i unikać wilgoci - a jak się zdarzy to dobrze woreczkiem przykryć i powinno starczyć.

#28 szpiler

szpiler
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 06 kwiecień 2011 - 08:15

Wygodnie się jeździ z klamkami hamulcowymi w tak nietypowym miejscu?

#29 Thundercat

Thundercat
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • SkądKobyłka

Napisano 06 kwiecień 2011 - 20:03

Wygodnie się jeździ z klamkami hamulcowymi w tak nietypowym miejscu?


wiesz co od zawsze tak miałem i sie przyzwyczaiłem, teraz jak wsiadam na kolarke z hamulcami w normalnym miejscu to mi niewygodnie:)

#30 Kris Zhones

Kris Zhones
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • SkądWLN

Napisano 02 maj 2011 - 17:34

Mam pytanie odnośnie sterów w starej szosie. Chciałem zamontować stery a-head Ritchey Logic na 1 cal. Poprzednio były w aluminiowej ramie (także z mufą suportową na 1 cal). Otóż gdy chciałem nabić miski sterowe na ramę stalową i je przymierzyłem, okazały się one za luźne. Nawet nie trzeba nabijać, bo spadają. Słyszałem, że jest metoda "żyletki", zastosowano ją, ale nadal jest duży luz nawet po skręceniu całego zestawu (widelec, mostek i kierownica). Jak sobie z tym problemem poradzić?

#31 Skeletor

Skeletor
  • Użytkownik
  • 128 postów
  • SkądTarnobrzeg /Krk

Napisano 02 maj 2011 - 18:22

nie wiem czy to metoda żyletki czy jakaś inna, ale jak masz taki problem to kupujesz napój w puszce (najlepiej piwko) i pijąc je myślisz nad życiem, jak już wypijesz to rozcinasz puszkę i z niej wycinasz pasek o szerokości ok. 1cm i długości jakiej Ci już tam pasuje. Nakładasz to na stery przykładasz i nabijasz; ew. jak wystaje Ci jeszcze tej puchy spod miski to jakimś mniej użytecznym nożykiem tapicerskim to utniesz.
Nie próbuj nawet że jak skręcisz to masz luz, a miski Ci normalnie latają, jak Cie gdzieś przy większej prędkości złapie to możesz mieć bube.

#32 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 02 maj 2011 - 20:53

U mnie w Jaguarze były wytoczone i wbite tulejki w główce ramy. Ja je wybiłem, bo mam oryginalne stery, więc po co mi. One był bodaj wykonane z mosiądzu. Moim zdaniem takie ciasno wpasowane tuleje najlepiej się spiszą.
Przy okazji spytam - co zrobić jeśli stery lekko w ramie latają? Zapewne Poxipol, ale co czynić podczas zastygania kleju? Skręcić stery bardzo mocno, a po wyschnięciu wyregulować na płynność i brak luzu?

edit:

SPIKE, niektóre ramy mają gigantyczny luz na osadzeniu standardowych sterów w ramie i tam moim zdaniem jakikolwiek Loctite czy nawet żywica epoksydowa nic nie zdziała, jedynie tuleje czy jakieś blaszki.

#33 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 maj 2011 - 21:03

Panowie, jest taki środek nazywa sie Loctite, bodajze są 3 rodzaje , zależne od szczeliny do wypełnienia, stosuje się go do osadzania np łożysk, osatnio montowałem na nim łożyska w zawieszeniu do fula - w Treku obowiązkowo trzeba było bo łożyska po prostu latały w otworach, nie pamietam nr, tego Loctite, ale to działa.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź